Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:04

Shalot schreef:
mamendt: Amen :D oja en als we er ook maar 1 persoon met een paard met korte rug hierbij kunnen helpen. Hebben wij ons doel berijkt :D

mamendt schreef:
Mensen even op deze manier...bedankt voor al jullie PB tjes...ik wist niet dat er nog zoveel mensen waren met problemen...ik ga proberen om iedereen een pbtje terug te schrijven...maar daar heb ik nu al een dag taak aan...in ieder geval bedankt!!! : :)

Mischien zou je dit wat duidelijker kunnen formulieren in het toppic??
Het is namelijk een gezamelijk toppic! Onder "onsjes" graag via PB te houden.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:33

Shalot schreef:
mamendt: Amen :D oja en als we er ook maar 1 persoon met een paard met korte rug hierbij kunnen helpen. Hebben wij ons doel berijkt :D

Leg eens uit...
Mijn pony heeft ook geen lange rug, dus ben er erg benieuwd naar!

Het is overigens berEIkt...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:39

Mar__ schreef:
Shalot schreef:

Leg eens uit...
Mijn pony heeft ook geen lange rug, dus ben er erg benieuwd naar!

Het is overigens berEIkt...

En ik ben ook benieuwd :j

Shalot

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:23

Als ruiters word je totaal vast gezet in het zadel waardoor je niet of nauwelijks kan bewegen. Door 2 tal zadelmakers gesproken te hebben. Blijkt dat de AB zadel net te lang is. Dan komt ie op een ruggenwerfel waardoor het paard last kan krijgen. En moeilijk kan gaan doen. Vaak liggen deze zadels ook te strak op de schouder van het paard.

Wel zijden de beide zadelmakers "Het is een goede kwaliteit leer en een zeer goed zadel". Dit past alleen niet bij alle paarden en ruiters. (in mijn geval met paard en korte rug was het geen succes).

En als ik de verhalen in deze toppic terug leest. Zijn er inderdaad weinig negatieve verhalen. Maar die er zijn zijn er vaak met een paard met korte rug.

Oja en de communicatie is echt prut met AB. Of hij is selectief :)

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:06

Dat is een andere ervaring dan ik heb. Ook hier een korte rug maar geen enkel probleem en en het vast gezet worden ook niet. Dat ligt er helemaal aan hoe je het zadel samen stelt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:47

Solvej schreef:
Dat is een andere ervaring dan ik heb. Ook hier een korte rug maar geen enkel probleem en en het vast gezet worden ook niet. Dat ligt er helemaal aan hoe je het zadel samen stelt.

Daar heb je denk ik wel gelijk in. Maar daarbij is dan het advies dat je krijgt heel belangrijk. Ik heb eerder ook een maatzadel gehad (zal geen namen noemen). Dan kies je een zadel uit waar je uiteraard ook zelf lekker in zit. En ga je ervan uit dat het op je paard wordt aangepast "op maat" Vervolgens krijg je een zadel waar je lekker in zit, maar dat niet past op je paard, omdat het model dat je hebt gekozen en je paard niet samengaat. Dan ben ik ff los, want dat had dan eerder moeten worden gemeld. Tenminste, dat is dan het advies dat ik zou willen hebben.
Vervolgens blijken er maar 3 modellen waar je uit kan kiezen en blijkt "op maat" toch ook maar een subjectief begrip te zijn.
Een goede zadelpasser, DAT is het belangrijkst. Dat kan ook met standaard/confectiezadels als je er maar genoeg kunt passen. Met een goed advies.
Voor mij dus geen "op maat" zadel meer. Het nadeel daarvan is, dat je lang moet wachten op je zadel, met een risico dat het toch niet goed past. En dan begint de ellende en de oeverloze discussie. Zadelmaker zegt "het past wel" want die ziet de bui al hangen. Ik zeg (en met mij halve stal + DA etc_ Het past niet en na eindeloos aanpassen en discussie uiteindelijk toch je geld terug en een paard met een zere rug.
Nu een standaardzadel gekozen met een goede zadelpasser en met zadeldrukmeting aangepast op het paard. Voordeel: de volgende dag je nieuwe zadel ophalen. Nazorg: ook dik in orde. Nee, voor mij geen maatzadel meer. Pfff.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:47

PS: het was geen Arno Brandt zadel hoor!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:56

Ik heb met jouw zadelmaker juist mindere ervaringen, het hangt van zoveel dinge af.

Hier ook paard met korte rug, maar schouders liggen juist vrij, pas precies qua lengte. Ik heb een zadel dat samengesteld is uit de 3 modellen, plus nog wat wat niet in die modellen zat. Hier dus echt op maat en niet gewoon een model gepakt.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:36

Solvej schreef:
Verder zijn wij nog altijd tevreden, verwachten het 3e AB zadel en zowel wij als een pensionklant hebben ook een tweedehands zadel waar we heel tevreden mee zijn!!
Bij mijn ruin kiepten alle zadels compleet naar voren en ds Arno Brandt was de eerste die in balans lag, nu heeft hij weer een 'projectje' met de nieuwe Fries van m'n moeder, ben benieuwd!
Juist, ben heel benieuwd naar m'n nieuwe zadel voor m'n Fries. Gezien onze eerdere ervaringen met AB heb ik er het volste vertrouwen in.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:07

Ik ben benieuwd, bij mij komt hij 3 maart :D . Ik ben al een tijd in het topic aan het lezen en zie overwegend positieve reacties. Tuurlijk zijn er altijd negatieve ervaringen maar ik lees overwegend positieve reacties. Daarom durf ik het wel aan want het kost je toch een rib uit je lijf :) .

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:11

Ik heb ook een SB zadel (de diepste zit) en in het begin moest ik erg wennen aan de hoge lepel, maar inmiddels zit het als een huis en heb ik ook helemaal niet meer het idee dat ik er "vast gezet" in zit. Ik vind het een heerlijk zadel.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:15

kay27 schreef:
Ik heb ook een SB zadel (de diepste zit) en in het begin moest ik erg wennen aan de hoge lepel, maar inmiddels zit het als een huis en heb ik ook helemaal niet meer het idee dat ik er "vast gezet" in zit. Ik vind het een heerlijk zadel.
Ik heb ook weer het zadel met de diepste zit besteld. Ik vind dat ook het fijnste. Voor wie vindt dat hij daar "vastgezet" in wordt kan toch kiezen voor een zadel met een minder diepe zit.

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:52

Hallo,

Zaterdag komt Arno Brandt ook bij mij een nieuw zadel aanmeten, ik ben erg benieuwd want heb het nog nooit laten doen..
Ik rijd Dressuur,. Waar moet ik vooral op letten met passen? Mijn paard heeft ook n korte rug en nu ik de berichten hier lees hoop ik écht dat hij een passend zadel heeft en dat ik er geen problemen aan over ga houden! (Paard loopt nu al onder behandeling bij de fysio door het zadel wat ik nu heb dus hoop dat het alleen maar beter word eigenlijk...)
Hoe gaat het passen in zijn verloop? Ben echt heel benieuwd!
Groetjes

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:13

die van mij was 2500, op maar gemaakt voor mijzelf en mijn paard.
zilver randje erop, extra diepe zit, extra zacht leer, extra lange zweetbladen, extra kniewrong, maar is wel incl.
dressuur singel.
echt een super zadel!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:34

Ik hoop dat hij mijn zadel strax bij mijn nieuwe paard ook passend kan maken.
Hij zit lekker,maar mijn HB Dynamic dressage zit me nog het lekkerste.

Babootje:wat ik zo raar vind is dat jij zegt het zadel op te kunnen halen?
Hier kwam van Rijs zadels opvullen en die nam hij mee naar huis om op te vullen.
Die werden toen opgehaald door iemand anders,een week later of zo.
Hoe weet die man nu of die zadels goed gevuld zijn?
Dat kan hij toch nooit onthouden en moet hij toch controleren?

Dat vind ik zo fijn aan Arno,voordat hij dat zadel eens goed gevuld heeft.....
En bij mij was de communicatie altijd goed.Maar ik had natuurlijk ook niets te klagen,misschien dat dat scheelt.

lot189

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:19

wat een fijne verhalen over Arno Brandt!

Ik heb een klein vraagje!
Zelf heb ik niet genoeg verstand van zadels om er een zelf te kunnen kopen.
dus moet ik de zadelpassers in gaan schakelen.
maar mijn paardje wordt absoluut niet intensief of wedstrijd gericht gereden of iets in die richting.
maar ook dan vindt ik het belangrijk dat er een goed passend zadel op ligt!
zelfs voor die 2 x per week.!!!

Maar jullie begrijpen wel dat ik echt niet veel geld van plan ben om uittegaan geven!
Mijn budget komt max op 400 euro!
dus ik heb echt een prijs gerichte vraag!

wat zijn de kosten bij AB voor een 2e hands zadeltje
of om je zadel op te latenvullen, of om hem te laten komen controlen(of het zadel wel echt niet goed ligt!!)
Nou woon ik op schouwen-duiveland dus is misschien wel een eindje weg;)
Dus!, weet iemand misschien nog andere zadelpassers in mijn buurt!?
ik had iets gehoord over hoefsmederij de vrieze-> dat hun ook zadels aanmeten, passen, bewerken, etcetc!
Wie o wie helpt mij uit de brandt!
super top!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:28

Hoi Lot!

Ik woon ook op SD.
De Vrieze meet geen zadels aan,maar verkoopt standaard zadels.
Zij is geen zadelmaker en met navullen heb ik ook geen idee hoe dat in zijn werk gaat.
Misschien kun je Arno bellen of hij een 2de hands zadel in je prijsklasse heeft?
Hij komt regelmatig op het eiland voor mij en Jolanda Bevelander.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:01

ambre schreef:
Ik hoop dat hij mijn zadel strax bij mijn nieuwe paard ook passend kan maken.
Hij zit lekker,maar mijn HB Dynamic dressage zit me nog het lekkerste.

Babootje:wat ik zo raar vind is dat jij zegt het zadel op te kunnen halen?
Hier kwam van Rijs zadels opvullen en die nam hij mee naar huis om op te vullen.
Die werden toen opgehaald door iemand anders,een week later of zo.
Hoe weet die man nu of die zadels goed gevuld zijn?
Dat kan hij toch nooit onthouden en moet hij toch controleren?

Dat vind ik zo fijn aan Arno,voordat hij dat zadel eens goed gevuld heeft.....
En bij mij was de communicatie altijd goed.Maar ik had natuurlijk ook niets te klagen,misschien dat dat scheelt.

Nee, ik ben bij DAP Bodegraven wezen aanmeten. Daar past Jan van Rijs aan. Veel verschillende merken en modellen gepast. Toen we uit het merk/model waren is de rug gemeten met "spin" en ter plekke opgevuld. Moesten we nog een keer rijden met drukpad, waarna het zadel werd nagevuld, waarna we nog een keer moesten rijden. Daarna kon ik het zadel de volgende dag ophalen netjes gepoetst met alle toeters en bellen (singel, beugels beugelriemen en een dressuurdekje). Alle maten zijn op een kaart genoteerd. Na 1,5 maand controle, omdat mijn pony nog gevoelig reageerde op de rug na alle ellende wilde Jan hem goed in de gaten houden. Ik ben erg blij met de service. Pony loopt nu fijn.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:05

Ik heb mijn zadel! SB met iets verlengt zweetblad en aanpassingen voor paard z'n rug (himalaya gebergte haha). Ik zal morgen ff foto's maken!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:07

Verder geen slecht woord over Brandt en zijn service. Misschien had het best goed gekomen. Maar vanwege het slechte leenzadel heb ik het gewoon niet aangedurfd weer een maatzadel te laten maken.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:08

Babootje:ok,nou hier deed hij het dus anders.
Ik vond het ronduit slordig.
Ik snap dat je dan wat terughoudend wordt en ik zeg ook niet dat Arno alles goed doet.
Waar gewerkt wordt,worden fouten gemaakt.
En soms zie je je fouten ook niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:19

ambre schreef:
Babootje:ok,nou hier deed hij het dus anders.
Ik vond het ronduit slordig.
Ik snap dat je dan wat terughoudend wordt en ik zeg ook niet dat Arno alles goed doet.
Waar gewerkt wordt,worden fouten gemaakt.
En soms zie je je fouten ook niet.

Klopt en dat is ook helemaal niet erg. Maar toegeven dat er fouten gemaakt zijn, dat is vaak moeilijk. Ik heb dat dus al twee keer meegemaakt. Ik ben er wel uitgekomen uiteindelijk met geld terug, maar dat heeft dan wel een tijd in beslag genomen. En je paard wordt er niet beter van. Daar kom je dan na verloop van tijd ook achter. Dan word je wel veel voorzichtiger. Bovendien zo een zadel is natuurlijk ook een hele uitgave. Dan mag je eigenlijk ook wel verwachten dat het past en zo niet dat er wat aan gedaan wordt.

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:25

Ik heb ook de sb gehad van Arno, met een diepe zit. Ik heb heel veel aan grondwerk gedaan waardoor hij een heel andere bespiering in zijn rug heeft gekregen. Conclusie: na 2,5 jaar past mijn zadel niet meer.
Ik had wel het advies gekregen van Eric laarakkers om een iets korter zadel te nemen omdat hij net iets te lang was waardoor hij drukte (Arabier, korte rug) ook had ik de laatste tijd wel eens dat als meneer in een jolige bui was en een sprongetje maakte, dat mijn zadel naar voren schoof, wat achteraf logisch was want het zadel paste niet meer.
Maatvoer, ik Arno gebeld, situatie uitgelegd en hij stond een week later op de stoep.
Hij zag het ook meteen, en ik heb een nieuw zadel op maat laten maken. Dit keer geen sb, want hij heeft nu echt een moeilijke rug. Arno bouwt voor mij een ijslanderzadel om naar dressuur. Met een iets diepere zit, dikkere kniewrongen, en dit keer in de kleuren lichtbruin (camel) met zwart.
Dit zadel lag als gegoten op mijn paard, en ondanks dat ik het niet het allermooiste van het mooiste vind, vind ik het gewoon het allerbelangrijkste dat mijn paard er geen last van heeft.. Dan maar iets minder chique, maar voor mijn paard het beste!
Daarbij moet ik heel eerlijk zeggen dat het eigenlijk wel een compliment voor mij en mijn
Paard is dat het zadel niet meer paste... Want we hebben samen bereikt dat de bespiering in zij. Rug volledig ontwikkeld is! Ik vind het een minder compliment voor mijn portemonay, maar dat laten we maar even achterwege... Ook dat heeft Arno netjes opgelost trouwens... Mag me sb inruilen, en moet een klein bedrag bijbetalen voor een splinternieuw maatzadel, met de kleuren die ik graag wil, en helemaal passend op min paard.
Het enige minpuntje wat ik vind is dat de levertijd zo lang is... En dat hij idd vaak te laat is.Verder totaal geen commentaar op Arno!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:39

Wij willen ook heel graag een AB maar hijzelf adviseerde via de mail mijn zadel particulier te verkopen omdat hij een mindere waarde teruggeeft.

Hoe hebben jullie dit gedaan? We hebben nu een kentauer en particulier raak je je zadel niet gemakkelijk kwijt...

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:24

Afgelopen woensdag is Arno dus hier geweest om mijn zadel af te leveren. Ik ben er heel erg blij mee.
Hier 2 foto's van het zadel

Afbeelding

Afbeelding

We hebben direct een vervolg afspraak gemaakt omdat ik vanwege een kleine blessure bij mijn paard niet alles mocht doen. Dus dan kijken we even verder of er nog kleine aanpassingen in de vulling gedaan moeten worden.