[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:02

Dank!
Ben benieuwd!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:13

Leuk om te lezen dat er een Kifra pad word mee gezonden met de ghost :D ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 09:30

Gefeliciteerd Suzanne en fijne vakantie!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:31

Dankje!

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:25

Ja suzanne ik weet ook niet precies hoe dat komt. We wachten al met smart op de pads hihi. ben benieuwd hoe dat zit en rijdt.
Fijne vakantie!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:28

Gister voor het eerst (buiten passen om) echt gereden met mijn nieuwe flexible saddle. Wat ben ik er blij mee zeg hij loopt als een trein!

Afbeelding
http://i59.tinypic.com/6qgs39.jpg

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:37

Ziet er fijn uit Daphne!

Zijn hier mensen die hun boomloze zadel op meerdere paarden gebruiken?
Is dit aan te raden of juist niet?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:38

Kifra pad inmiddels besteld :D

Kreeg direct leuk mailtje, nu reactie vol tips, vragen en opmerkingen er achteraan :')

Flexible is van Trekker? Of zit ik daar naast?
In ieder geval van deze foto mooi plaatje, fijn dat hij goed loopt!
Vind het ook wel een cool paard zo met die ramsneus, jullie zijn een leuke verschijning :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:40

Manon, ik gooi mijn boomloze overal op, zolang ze ongeveer hetzelfde formaat hebben (dus rond :D ). Ik ben er zeker van dat ik het net zo goed op een smal paard zou kunnen leggen, maar dan moet ik de kussens wellicht verplaatsen en daar ben ik te lui voor. _O-

Ik ben trouwens erg blij met mijn zadel dat er niet is. :D Pony valt aan sneltempo af nu ze zo ziek is, dus als ik daar terug ga mogen beginnen mee opbouwen, gaat die totaal niet meer dezelfde omvang hebben als ervoor. Kussens beetje verplaatsen en zadel zal goed liggen. :)

Ziet er een knap zadel uit Daphne !

Het kriebelt hier ook wel om een Kifra aan te schaffen om uit te testen. Kan ik 'm meegeven met de demozadels. :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:38

Danku danku, ben ook zeker blij met mijn mannetje! Werd opslag verliefd op zijn neusje (heb hem pas 3 maanden)
Flexible saddle is idd van trekker! zadel heeft een vast kopijzer maar is verder eigenlijk super soepel! Verbaaste ik me echht over ivm het model/opbouw van het zadel

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:30

Ik heb ondanks de harde wind van de afgelopen 2 dagen toch op Ruperta gereden met de Ghost.
(weer een overwinning, met harde wind rijden? Morgen weer een dag....)

Gisteren was er een zadelmaker bij mij thuis om mijn bruine thorowgood op het paard van een vriendin te passen. Ondertussen heeft ze meegekeken naar de Ghost op Ruperta. Gisteren en eergisteren heb ik bewust veel gedraafd en lichtgereden. Lichtrijden kon in mijn boomzadels niet op Ruperta, dan werd ze erg boos.
Zadelmaker was erg positief. Ze had weinig ervaring met boomloos zadels, maar vond het een mooi zadel. Wat stabiel bleef liggen, niet schoof en het proestende paard eronder zei wel genoeg ook.

Helaas merk ik toch plekjes met warrig haar op haar rug na het rijden.
Geprobeerd het op de foto te zetten:
Afbeelding
Afbeelding
scherpe foto...
Afbeelding

Dit is op de plek van de beugelophanging denk ik?
Zijn hier nog oplossingen voor qua pads, padding of iets dergelijks?
Ze heeft een weke rug, dus dit maakt het extra gevoelig misschien. Het zadel ligt toch een beetje in een kuiltje.

Ik ben heel blij dat Ruperta zo ontspannen onder dit zadel is, maar ik durf zo geen buitenrit van langere tijd te maken bijvoorbeeld.

Vanavond naar het strand met de Ghost op mijn brede fjord Donar. Benieuwd naar de afdrukken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:31

Ziet er leuk uit inderdaad! Fijne vakantie Suzanne!

Hoe lang is de levertijd momenteel eigenlijk ongeveer voor een Ghost, en zijn felle kleurtjes mogelijk, kan die aan kleine stukken leer komen daarvoor?

Ik heb een enkele keer wel eens iemand waarvan ik denk dat een helemaal naar wens gemaakte Ghost daar wel een goed idee voor is, en dan krijg je al snel die vraag natuurlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:37

Werkt ghier nou eigenlijk met kussens? Verplaats je die dan zelf?
Kan toch niet helemaal wijs worden hoe dat zadel nou precies in elkaar zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:37

Ghost bedoel ik... Niet ghier

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:55

Lovelance, wat voor pad gebruik je nu? Bij erg gevoelige paarden kan een Christ lamsvacht of Grandeurpad een uitkomst zijn. Ik vind het overigens een hele nette afdruk :j

Bianca - Ghost had heel veel felle kleuren in het assortiment en we hebben daar met zijn allen van af gezien, het kan, maar dan verplicht afnemen. Het is ook ander leer dan nubuck/vetleer of het mooie gladde leer dat er is. Die kleuren zijn toch wat meer "dicht geverfd" Of je moet het risico van suede willen nemen??? (nog meer kleuren.... Levertijd is way wisselend - op het moment dat er veel bestellingen zijn duurt het wat langer - het is echt natte vinger werk - ligt het klaar op de plank, dan een week en anders tot 5-6 weken. Zeker zo lang iedereen custom-made bestelt. :P

DC - bezoek gewoon de Ghost pagina op internet - daar staan foto's, heel veel - ook van de onderkant. Er zitten inderdaad kussens onder, je kunt ze verplaatsen als dat perse moet, en je kunt ze ook vullen met iets wat je liever hebt... zie mijn onderschrift voor de link.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:08

Ik heb de standaard ghost pad eronder zitten. De afdruk ziet er goed uit, maar ik twijfelde over die warrige haartjes bij de beugelophanging. Is dat vrij normaal en kan dat geen kwaad. Of gaat dat eventueel wrijving / drukkingen geven?

Ik heb er trouwens een gewoon dekje onder gelegd, wilde de ghost pad niet heel vies maken. :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:21

Misschien komt het wel door dat extra dekje? Die pad spons je zo af met microvezeldoekje :) Alles moet ook wennen, zeker met die storm zit je niet heel rustig en dat zie je zo terug.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:15

Ik vind die afdruk ook mooi. Zou er meer dan tevreden mee zijn zeker wanneer het paard erg positief reageert.

Evt verschilt het nog wat je er exact onder legt -nu extra dekje, wie weet straks lamsvel en/of andere inlages-

Met wat warrig haar zou ik niet bang zijn voor langere ritten of meer belasting. Hoeft echt niet veel (of niks) te betekenen. Al blijft mijn advies dat je bij een 'niet-pluis onderbuikgevoel' geen zadel moet kopen.
Gebeurt geregeld, ook hier, dat mensen een paar maanden later hun zadel dan toch weer weg willen/moeten doen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:28

Safiera schreef:
Kifra pad inmiddels besteld :D

Kreeg direct leuk mailtje, nu reactie vol tips, vragen en opmerkingen er achteraan :')

Flexible is van Trekker? Of zit ik daar naast?
In ieder geval van deze foto mooi plaatje, fijn dat hij goed loopt!
Vind het ook wel een cool paard zo met die ramsneus, jullie zijn een leuke verschijning :j

Leuk om te horen :o :D

@ Jokari, ik PB je even

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:43

volgens post.nl zou ik mijn ghost zadel morgen binnen krijgen.
Ik hoop voor 10 uur want om 10u30 ben ik op weg naar het werk om te werken tot 19uur en dan is er niemand meer thuis. -O-

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:57

ArmaWhis: Kun je er geen BF inlages in doen?

Ik heb inmiddels de RWC Dressage binnen voor de passervice, wat een mooi zadel! Helaas meteen naar een tester, volgende week maar eens zelf proberen. Echt hele mooie kwaliteit en vrijwel niet te onderscheiden van een boom-dressuurzadel :)

Als alles rond is met Buitenzinnig en Libra krijg ik ook een Libra voor de passervice. Gaat nog wel eventjes duren, maar wel heel leuk! En dan krijg ik ook nog een Kifra-pad! Wat een rotbaan :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:59

Hhhmm misschien toch maar een keertje afspreken met je.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:00

Joh Teteltee maak een mens maar jaloers ja. :P

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:34

Ik ga nog wel wat proberen met andere onderleggers.
Gisteravond met Donar op het strand gereden.

Toch ook weer die warrige haartjes. Nu ging de rit niet geheel rechtuit en kalm. Donar is zo'n fjord die alles en iedereen wilt knuffelen. Paarden die voorbij kwamen, mensen die we passeerden. Dus vooral op het einde liep hij het grootste gedeelte met zijn hoofd omgedraaid naar achteren te kijken. (naar links, vandaar misschien de warrige haren rechts?)
Afdruk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een oude ghost gehad op mijn vorige paard. Een kwpner van 175 cm die een rug had van 40 cm en een lang doorlopende hoge schoft. Vind daar maar eens een zadel op. Ook bij hem had ik na een lange rit een keer plekjes met warrige haren.

Ik weet niet of die wrijving daar voor drukkingen kunnen zorgen. Dat vind ik een beetje eng.

Maar als de ghost voorlopig het enige zadel is waar Ruperta onder kan ontspannen durf ik het misschien ook wel aan.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:45

die warrige haren heb ik ook op die plekken bij mijn paard,
het pad is door de dikke inlagen niet mooi in de kamer te trekken ,en als ik ze er dan wat omhoog indruk dan heb ik dus ook deze warige haren, doe ik dat niet, dan lukt het opzich wel maar ligt hij te strak op de schoft eingelijk,en dan lijken er geen warige haren te zitten, ik denk dus dat jouw zadel wat beweegt ofzoiets. maar ik hoop de inlages nog van elkaar te kunnen krijgen , zodat ik ze op pasconcult maat heb toen zat het wel goed .(ze schijnen nu dikker geleverd te worden (inlages) )
maar ik ga andere pads testen , morgen begin ik :0