Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:34

De lengte van mijn benen hebben ook de lengte van de wrong bepaald. Ik heb hele lange benen en bij een lange wrong zou mijn bovenbeen teveel naar achter worden gedrukt waardoor mijn bovenlichaam naar voren zou gaan. De korte wrong geeft mij net even wat meer steun voor stabiliteit.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:58

Ik ben ook voor een korte wrong gegaan, ik heb zelf redelijk lange benen en ik zat hier gewoon gelijk heel comfortabel in. Ik kan echt niet wachten tot m'n zadel er is! Vanavond weer rijden met de Icon flight, welke ik ook lekker vind zitten. Maar de Constanze had een smallere zitting en dat vind ik toch zelf een stuk fijner zitten.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:41

PaysBas schreef:
Heb sindskort de Icon Flight te leen van Jan Pieter Weenink. Ben erg te spreken over de service, snelheid en het meedenken.

Wat voor een kniewrong lang of kort hebben? Wat waren jullie rijtechnische overwegingen om hiervoor te gaan? Al verbeteringen in jullie rijden hierdoor gemerkt?

Reden is dat ik een beetje in dubio sta; korte / lange kniewrong.

Ik ben rijtechnisch echt vooruit gegaan omdat ik in dit zadel kan zitten, mijn oude zadel was het als of ik een haflinger had en nu heb ik weer een KWPNer wat voor mij erg scheelt omdat ik niet zullke lange benen heb.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen van mijn flight. Anders mag je me altijd een PB doen.
Over Jan Pieter ben ik zelf ook zeer te spreken Top service!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:11

Degene die voor een lange kniewrong hebben gekozen; wat is/was jullie reden daarvoor?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:36

Weet niet eens of ik wel een korte geprobeerd heb destijds. Weet alleen wel dat mn kniewrongen me al een paar x behoed hebben van een scheiding met het zadel. Zit echt als een huis.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:51

Talida schreef:
Weet niet eens of ik wel een korte geprobeerd heb destijds. Weet alleen wel dat mn kniewrongen me al een paar x behoed hebben van een scheiding met het zadel. Zit echt als een huis.

Hahah herkenbaar!

Volgens mij heb ik een lange wrong. Ik heb korte dikke pootjes dus dit geeft mij meer stevigheid. Korte wrong geeft in mijn geval geen / onvoldoende steun aan.
Ik weet dat mijn lange vriendinnen juist weer te veel druk hebben met lange wrong.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:04

Ik heb superlange stelten + lange wrong. Zaten al zo op het demomodel Icon Flight die ik kon overnemen, heb er verder geen geprobeerd omdat dit zadel prima lag en niet verder hoefde te kijken. Heb altijd graag flink wat wrong omdat ik m'n benen dan veel stiller heb liggen, denk niet dat ik een korte wrong prettig zou vinden. Hiervoor had ik altijd extra lange zweetbladen aan het zadel, maar dat hoefde bij deze ook niet eens. En het zadel wat ik nu heb zit echt supervast, heb al aardig wat fikse bokken ermee uit kunnen zitten.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:09

PaysBas schreef:
Degene die voor een lange kniewrong hebben gekozen; wat is/was jullie reden daarvoor?

Toen ik zadels ging uitproberen dacht ik dat een korte wrong voor mij geschikt zou zijn. Ik heb geen lange benen, maar wel flinke dijen :oo
Ik heb zowel met lange wrong als met korte wrong uitgeprobeerd en ik bleek veel meer steun aan de lange wrongen te hebben. Mijn been ligt veel beter daardoor en ik kan mijn knieën niet optrekken.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:13

Caro_MarjaH schreef:
Toen ik zadels ging uitproberen dacht ik dat een korte wrong voor mij geschikt zou zijn. Ik heb geen lange benen, maar wel flinke dijen :oo
Ik heb zowel met lange wrong als met korte wrong uitgeprobeerd en ik bleek veel meer steun aan de lange wrongen te hebben. Mijn been ligt veel beter daardoor en ik kan mijn knieën niet optrekken.

Precies zelfde ervaring!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:40

Ik dacht korte wrong, ik ben niet zo groot. Maar dan ging in m'n knieën optrekken. Met de lange wrong had ik daar geen last van te hebben :)

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:17

Ik ging juist heel belabberd zitten met de lange wrong. Heb hele lange benen, en juist met de korte zat ik als een huis! :)

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:15

Ik heb ook lange wrongen, ik ben ook heel klein (1.63)

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:08

Ik ben me aan het verdiepen in deze zadels. Hebben jullie een polyflex boom of een houten? Merken jullie bijvoorbeeld met testen verschil hiertussen?
Ik vroeg me ook af hoe het met de leersoorten zit. Want is het ook mogelijk alle modellen in glad leer te nemen. Dit is volgens mij aanzienlijk goedkoper dan buffelleer

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:43

Ik heb op beide bomen gereden en vond de polyflex fijner. Ik voelde de beweging van mijn paard veel duidelijker en had het idee dat mijn hulpen fijner door kwamen. Tevens kon ik er ook beter op zitten.

Ik dacht dat bij bepaalde zadels gladleer goedkoper was, maar dat bij de meeste zadels buffelleer het standaard soort leer is en dat gladleer dus een meerprijs krijgt.

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:39

Ik heb het buffelleer op mijn custom zadel.
Zit fantastisch en ook wat minder glad zodat ik in principe geen rijbroek met leren zitvlak meer nodig heb.
Enige nadeel... Mijn witte broek is steeds zo zwart! Zelfs nu ik het zadel al bijna een jaar heb blijft dit (en poets de zitting eigenlijk bijna nooit)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:03

Ik heb de zitting wel gepoetst. Hij wordt dan wat gladder om te zien maar nog steeds stroef.
Mijn zadel geeft wel steeds minder af maar moet eerlijk toegeven dat mijn oude zadel dit ook deed dus ik was er al op voorbereid.

JP had me er ook voor gewaarschuwd

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:24

Dan is de lange kniewrong het beste voor mijn bouw ;-) Heb nu de Icon flight met korte wrong te leen en zit als een huis zeker in de galop. Zit echt heel stabiel in het zadel echt TOP!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:50

Nou, ik meld me dan ook maar. Zojuist een Icon FLight besteld. wat een heerlijk zadel zeg. Zat als een huis. Had eerst een andere custom, maar deze was toch wel fijner. Heb lange en dikke (:+) benen. Mijn zadel komt wel een maatje groter dan waar ik in proefreed en met een inch langer blad.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:00

Wat een super service, En jij Claudia Wat een topper ben je ook.
Ons zadel lag niet goed omdat onze 4 jarige nogal veranderd. Maar Claudia die topper iedere keer gekomen en nu ook weer de problemen opgelost.

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:55

Mocht iemand nog een custom zoeken, ik heb er nog 1 te koop! Pb voor meer informatie!

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:32

Jp is ook bij mij vandaag geweest. Ik heb stuk of 8 zadels geprobeerd maar de icon flight zat het fijnst. Ik heb de korte wrong omdat ik een lang bovenbeen heb. Verder gewoon zwart met lichtbruin biesje passend bij mijn vos. Levertijd is wel erg lang! Maar heb een fijn passend leenzadel ook de flight gekregen. Wel grappig, ik wilde een wolfgang omni, daar had ik op gezeten ergens anders. Maar die zat niet lekker op mijn paard.

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:50

Hij is na jou bij mij geweest, hij zei namelijk dat hij net van Geesteren kwam :P

Wij hebben ook een aantal zadels gepast en ik heb uiteindelijk gekozen voor een Icon Coda! Heerlijk zadel. Levertijd is inderdaad wel een nadeel, maar hopelijk het wachten waard! En ik ben blij want heb gelukkig ook een leenzadel kunnen krijgen aangezien ik anders niks passends heb.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:54

Wat toevallig! Dan woon jij in boekelo !
Leertijd is 16 weken bij mij ivm de vakantie ook. Bij jou dan?

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:21

Klopt! Ja, ik moest ook van 16 weken uitgaan.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:51

JP is vandaag ook nog even bij mij geweest. Super blij met m'n flight maar hij schuift steeds iets nr re. Zou je echt niet denken want zadel lijkt super en m'n paard lijkt ook niet scheef.
Hij kon m'n zadel gelukkig aanpassen en we proberen het even uit anders begint onze zoektocht opnieuw en daar moet ik toch echt niet aan denken want m'n zadel is zo fijn!!!