Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:38

jokari schreef:
Zo Don, ik heb net weer dik reclame gemaakt voor jullie, bij iemand die mij via FB info vroeg over mijn Grandeurpad. Als je nou nog eens durft denken dat ik ga beweren dat jullie niet competent zijn ... :D

Ik mis hier zo erg de "like" knop :D
Deze dan maar? +:)+

abc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:26

Buitenzinnig schreef:
hotchocolat schreef:
Ik was vorig jaar rijen met alletwee, shet had geen zin meer en voor zich besloten de kortste route terug naar huis te nemen.
Ik ben 4x afgestegen en er weer op omdat hij zich steeds weer lostrok. Eenmaal op de weg terug naar huis heeft hij zich gedragen.

:oo stoutert!!!

Citaat:
Volgende keer aan de lange lijnen doen, je shetje loopt toch de hele tijd voor :D

Ik heb lange lijnen, maar moet nog eens naar een "tuigmaker" om een soort longeersingeltje te maken waar grote ringen opzitten, zodat de lange lijnen niet op de grond hangen en ik niet heel de tijd mijn handen zo hoog hoef te houden (had ik al gezegd dat ik onhandig ben??? :P )
Er is zo weinig te koop voor die hele kleintjes :\

Om even te reageren op de lange lijnen voor een shetlander. Ik doe academisch grondwerk met mijn shetlander, de ene keer loop ik ernaast en de andere keer aan de lange lijnen erachter. Ik werk dan met een kaptoom en als lange lijnen heb ik gewoon rolluiklint gaan halen, daar 2 gespen aan gemaakt om aan de kaptoom te kunnen klikken. En om te voorkomen dat de lijnen op de grond vallen heb ik een 10 cm voor de schoft de 2 lijnen met een touwtje verbonden van ongeveer 50cm denk ik. Dit touwtje rust dan op de manenkam en voorkomt dat de lijnen op de grond vallen. Mijn shet reageert wel op hele fijne hulpen, dus als ik haar mee in het bos neem ter afwisseling, dan doe ik dat altijd aan de lange lijnen. Door het touwtje kan ik de lijnen gewoon ontspannen zonder druk op de manenkam laten rusten. Ik vind een longeersingel nl beperkend, je lijnen zitten dan vast door de ringen en je kan niet zo goed correcte hulpen geven. Maar dat is misschien omdat ik ook zijgangen enzo doe, om gewoon rechtuit te lopen in het bos maakt het misschien niet zoveel verschil. Ik geef het gewoon even mee als idee, bij mij werkt het op die manier heel fijn.

En heu, voor degenen die niet zo lang willen wachten op hun christ, mijn holu bevalt nog steeds heel goed hoor! En die had ik binnen 2 weken, zelfs met zelf samengestelde kleuren.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:33

Citaat:
En om te voorkomen dat de lijnen op de grond vallen heb ik een 10 cm voor de schoft de 2 lijnen met een touwtje verbonden van ongeveer 50cm denk ik. Dit touwtje rust dan op de manenkam en voorkomt dat de lijnen op de grond vallen.

:)* Briljant _/-\o_

Citaat:
mijn holu bevalt nog steeds heel goed hoor!

Heeft die ook inlagen? Want dat mis ik een beetje in het verhaal (de lijst die ik van ze gekregen heb)

abc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:16

Gaat echt prima met dat touwtje hoor. Als je shetlander het principe van wijken voor druk kent, kan je op die manier echt heel ontspannen samen op pad, bitloos door de kaptoom en met slaphangende lange lijnen zonder trek en sleurwerk.

ja hoor, mijn holu heeft ook inlages. Moet je wel goed kijken welke je neemt, want er zijn er ook zonder. Ik heb een aantal bladzijden terug de link van de inlage geplaatst en de holu die ik heb. Als je in mijn berichten zoekt kan je die vinden.
(PS: ik heb geen aandeel bij holu hoor!) Zoals ik eerder al zei kan ik niet vergelijken met christ, maar voor mij voldoet de holu prima aan mijn eisen. En aangezien christ blijkbaar vreselijk lange levertijden heeft ...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:34

abc schreef:
Gaat echt prima met dat touwtje hoor. Als je shetlander het principe van wijken voor druk kent, kan je op die manier echt heel ontspannen samen op pad, bitloos door de kaptoom en met slaphangende lange lijnen zonder trek en sleurwerk.

ja hoor, mijn holu heeft ook inlages. Moet je wel goed kijken welke je neemt, want er zijn er ook zonder. Ik heb een aantal bladzijden terug de link van de inlage geplaatst en de holu die ik heb. Als je in mijn berichten zoekt kan je die vinden.
(PS: ik heb geen aandeel bij holu hoor!) Zoals ik eerder al zei kan ik niet vergelijken met christ, maar voor mij voldoet de holu prima aan mijn eisen. En aangezien christ blijkbaar vreselijk lange levertijden heeft ...

Ik heb 2 van die ukken lopen, de ene snapt het wel, de ander is een kleine draak met een attitude die zijn formaat ver overstijgt. Daar moeten we dus echt mee aan de bak. (overigens verder een schatje hoor <3 )

Ik heb vorig jaar bij Holu op de vakbeurs staan kijken en - gemiste kans voor Holu - hadden ze maar 2 modellen liggen, zonder wrongen, zonder inlagen etc. Op hun (wat warrige) prijslijst kan ik dat ook niet terug vinden. Vandaar mijn vraag....

Brteek me de bek niet open over de levertijden - tussen de 3 en 5 maanden -O-

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:39

Hopelijk valt het nog BZ, Christ heeft wel altijd een beetje de neiging (naar mijn ervaring) om de levertijden wat te overdrijven, ineens kunnen ze dan vaak toch eerder leveren. Of is dat er wel een beetje uit tegenwoordig :=

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:41

Mijn bestelling van December (voor de kerst) is afgelopen week binnen gekomen - nieuwe artikelen die ik nu bestel, komen pas in Juni..... ik vind dat niet meevallen -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:42

Ik bedoel ook meer dat ze bvb. aangeven iets pas over 4 maanden te kunnen versturen...en dan heb je het toch na 3 maanden :)

Nog steeds lang maar toch wat eerder dan :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:40

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:48

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:57

pmarena schreef:
Ik bedoel ook meer dat ze bvb. aangeven iets pas over 4 maanden te kunnen versturen...en dan heb je het toch na 3 maanden :)

Nog steeds lang maar toch wat eerder dan :j

Beetje glas half vol/ glas half leeg dingetje dus... ;)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:59

Morrie schreef:
ik heb inmiddels 2 bitten besteld bij http://westernstyleshopping.de/ niet via dat enge Ebay, want dat gaat bij mij steeds verkeerd, maar gewoon

ik heb dus al bitten besteld, maar bedankt voor het meedenken!

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:53

ZADEL AANGEKOMEN!!!!! Nu wachten op maandag/dinsdag, op een kennis die me een singel kan lenen... Heb trouwens ook een hoofdstel van iemand gekregen, en die ga ik vanmiddag passen...

PS/ buitenzinnig: bedankt voor het kadootje....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:24

Graag gedaan Sprinkhaan - had dat even gezegd van die singel - ik heb hier altijd wel wat liggen.....

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:49

Hoefd niet, ik ga op zoek naar een banaansingel. Momenteel kan ik een gewone singel hier lenen.

Vandaag is er iemand langsgeweest om me te gaan begelijden met het beleren van Cascade. Het ging redelijk, maar Cascade zag haar en ging er vandoor. Daarna draaide hij wel bij.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:31

Dat zegt iets over je begeleider :+

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:40

Leggen jullie trouwens wat onder de Christ? Lijkt me dat dat wol zo onder de haren zit die je er nooit meer uitkrijgt :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:37

Valt reuze mee Ziviaantje - stofzuiger, paardenborstel...er blijven vrij weinig haren aan hangen, maar inderdaad is met dingetje er onder wel schoner, aan de andere kant mist je paard dan het lekkere schapenvachtgevoel.... ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:46

En met een dekje eronder mis je gelijk weer de ruggegraadvrijheid lijkt me ?!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:49

Jokari heeft er een Grandeurdekje voor laten maken... en een dekje maakt toch verder niet uit?? Er rijden hier zat mensen in het topic met een sjabrak er onder. Zolang het dekje maar niet strak over de schoft trekt.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:49

Buitenzinnig schreef:
Dat zegt iets over je begeleider :+

Begelijdster, nee, volgens mij is het vooral omdat ze duidelijk de boss zou zijn, en hij daar absoluut geen zin in had (hij doet bij mij hetzelfde als hij slecht gehumeurt is... zucht).

Hij is ontzettend lief en aardig, en doet geen vlieg kwaad (correctie, vliegen wel, die vindt hij irritant :+), maar is nogaal eigewijs en eigenbaas, en houd er weinig van als anderman hem verteld/dwingt wat te doen. Met wandelen is dat juist niet meer zo, maar dan volgt hij de merrie van de kudde (ik dus). Daarintegen als hij oefeningetjes moet doen, vind hij dat er ergens toe gedwongen wordt en doet hij nog welleens nukkig (terwijl tegelijkertijd hij het zo goed mogelijk probeert te doen) Ingewikkeld paardje dus.

En verder blijft Cascade angstig (hij schok zich bijna dood toen ze een plastic zakje uit haar jaszak haalde (terwijl ik al best vaak anti-plastic-zakjes-angst-training met hem heb gedaan), ook al zat er wat lekkers in.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:36

Voor africhtingsadviezen kan je beter een ander topic starten (en - het ie begeleidster met e i, niet met een ij -:) ;) )

Een paard wil graag meewerken, wanneer hij dat niet doet is er iets aan de hand.....

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:43

Africhtings adviezen ga ik nu niet vragen, hoor. In iedergeval niet in dit topic :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:25

Buitenzinnig schreef:
Voor africhtingsadviezen kan je beter een ander topic starten (en - het ie begeleidster met e i, niet met een ij -:) ;) )

Een paard wil graag meewerken, wanneer hij dat niet doet is er iets aan de hand.....

hoeft niet hoor BZ :) genoeg voorbeelden van paarden die liever niet meewerken , want je zou eens moe worden, of je paard moet er maar net het nut niet van inzien :D
of gewoon nogal zelfverzekerde dieren die er niet zo blij mee zijn als er opeens duidelijk leiding gegeven word ...
en soms is het gewoon zo simpel als verandering van manier van aanpak niet zo 1,2,3 kunnen handelen.
er lopen wat portretjes rond :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:01

Een paard gaat niet vooropgezet in verzet. Die staat in in zijn stal te wachten met het idee "ik zal mijn baas eens lekker pesten" Wanneer een paard niet meewerkt, snapt hij het niet, heeft hij pijn, is bang, of ligt de lat te hoog. Dat is wat ik er mee wilde zeggen - ook een paard dat zgn. dominant is, heeft dat geleerd....dus ergens in het verleden is er iets fout gegaan en dat moet je er vooral niet "uit slaan" Daarmee laat je alleen je eigen onvermogen zien.