Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:41

Ik was vandaag wel positief over zijn bezoek :)
Was welliswaar wat te laat, afspraak was tussen half 1 en half 2 om kwart voor 2 belde hij netjes dat hij er binnen 10 minuten was.

Had een heleboel zadels bij, er paste alleen maar 3 zadels. Paard heeft moeilijk rug lekker onrgeribt toch wel wat schoft en een errrrrg korte rug :+ en ik heb toch echt een 18inch nodig :=

Maar we hebben wat gevonden, kon hem helaas niet ter plekken volledig passend maken dus komt volgende week zaterdag even terug :)

Tis een Rossner geworden, volgens mij type amerika... Als leen zadel heb ik een JC gekregen zodat ik toch wat rond kan hobbelen ! En netjes ruim binnen mijn budget :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:02

KarinvdM schreef:
Kan je niet beter proberen om je probleem zamen met met Arno op te lossen Mamendt?!?

Dat is dus ook wat ik net wilde gaan zeggen.
Geloof dat het nu wel duidelijk is dat mamendt niet tevreden is over de service van Arno.

Maar dat weten we nu onderhand wel Mamendt, dus lijkt me het ook volkomen overbodig hem hier verder in dit topic door de slijk te halen!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:05

:= AB is ook behoorlijk aan de prijs toch?

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:42

manueeltje84 schreef:
KarinvdM schreef:
Kan je niet beter proberen om je probleem zamen met met Arno op te lossen Mamendt?!?

Dat is dus ook wat ik net wilde gaan zeggen.
Geloof dat het nu wel duidelijk is dat mamendt niet tevreden is over de service van Arno.

Maar dat weten we nu onderhand wel Mamendt, dus lijkt me het ook volkomen overbodig hem hier verder in dit topic door de slijk te halen!

Volgens mij mag er in dit topic gezegd worden wat iedereen wil
De meeste zijn positief! Maar er zijn momenteel ook wat mindere ervaringen!
En dat moet ook gezegd/geschreven mogen worden.
Ik persoonlijk vind dat juist erg fijn om te lezen.

Vala

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:45

Dat is waar maar het blijven herhalen is niet nodig.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:55

Nee, het maar blijven herhalen lost het probleem van Mamendt ook niet op.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:03

wat kost een arno brand zadel ongeveer?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:06

Als je even terug leest dan zie je dat oa op de vorige pagina nog staan...

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:06

oke bedankt.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:29

ja, lekker hoor...als mensen er naar vragen herhaal ik het...kan ook zeggen lees maar drie paginaas terug...
Maar goed...ik zal niemand meer lastig vallen met mijn ervaring...
En daarbij haal ik niemand door de slijk...maar negatieve ervaringen mogen ook benoemd worden...
Ik ben de dupe geworden van iemand die mij een schandalig duur zadel heeft verkocht en dan niet het fatsoen heeft om het netjes op te lossen...en ja, dat steekt!!!!!!!
De meeste zijn dan tevreden..en de mensen die niet tevreden zijn???? Zeuren die maar wat?????

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:35

Ik heb een mail gestuurd met mijn vragen, ben benieuwd. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:38

Ik zeg niet dat je zeurt Mamendt, maar door het hier steeds te herhalen los je het probleem wat je hebt niet op.
Je hebt 3 andere zadelmakers en een DA die zeggen dat je zadel niet goed ligt, maak een afspraak met Arno en laat 1 van die 4 erbij zijn en zoek een oplossing. Arno is echt de beroerdste niet en hij zit ook heus niet te wachten op negatieve reacties als die van jou op een paardenforum. Ik ga ervan uit dat hij het maar al te graag wil oplossen. :)

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:29

@ Beesjebo: Jammer dat je hem hebt geannuleerd, maar zeker begrijpelijk. Wel balen als je er zo naar uitkijkt en het steeds langer duurt!

Ik wacht ook al sinds begin november, hij had wel al gezegd dat de levertijd wat langer dan normaal zou zijn omdat er aan mijn zadel zoveel aanpassingen moeten gebeuren voor de moeilijke bouw van mijn merrie. Gelukkig wel goed mailcontact met hem! Krijg altijd meteen reactie, alleen kan ie mij niet vertellen wanneer ik mijn zadel kan verwachten..

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:00

Ik heb mijn zadel begin december aan laten meten en hij komt morgen!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:02

Mijn zadel komt ook morgen. Ongeveer 14 weken geleden aan laten meten. Ik ben heel erg benieuwd.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:05

Dagje regio Utrecht voor Arno ;)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:51

Ik heb vandaag ook gemaild om een afspraak te maken.
Ik wilde eigenlijk nog een maand of 2 wachten maar gezien de lange levertijden kan ik beter nu al een afspraak maken. Als het een week of 10-14 duurt dan ben ik al 3 maanden verder.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:16

Er mogen hier zeker de de negatieve kanten gezegd worden, maar net wat karin ook al gezegd heeft, (jou) probleem continu blijven herhalen lost niets op.
@mamendt als er dan een slechte ervaring door een ander gepost word (in dit geval problemen met de lange levertijd) dan kom jij er weer meteen achter aan met jou slechte ervaring, maar die weten we nu wel.

Ik weet zeker als je Arno belt om een afspraak te maken met hem in combinatie met 1 van de dierenartsen, hij bereid is een passende oplossing te vinden voor het probleem.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:50

Ik kon me nog heel goed herinneren dat jij een 5 jarige had die enorm van bouw was veranderd en je zelf ook aan gaf dat Arno daar niks aan kon doen omdat zelfs oude paarden enorm kunnen veranderen en een zadelmaker kan dan natuurlijk niet steeds voor de kosten opdraaien. Daar was je het helemaal mee eens een aantal pagina's terug...

mamendt schreef:
Ja de SB....
Tja arno zegt weinig ( zwijgzaam zoals altijd)....maar ja, hij kan er ook niets aan doen...het enige wat hij mij mischien het moeten aanraden is om nog even te wachten aangezien mijn paardje nog jong was...maar oke...van de andere kant..ik was zo verliefd op het zadel dat ik het toch wilde hebben...
En nee, ik laat niet weer een zadel aanmeten...ik heb andere plannen..hihi...een vriend van mij wil mijn paardje gaan beleren voor de koets( lijkt me ook heel leuk) en dan na een jaartje als madam echt uit is gegroeid kijken we wel verder......

En even later, heel erg sneu voor je paardje maar zelfs volgens je DA viel het zadelprobleem wel mee...

mamendt schreef:
Mijn verhaal krijgt weer een andere wending.
Volgens mijn DA heeft mijn paardje waarschijnlijk een groot nierprobleem waardoor ze zo zuur reageert op het opzadelen en rijden..dit wordt nu onderzocht...
Het AB zadel ligt niet optimaal maar volgens de DA niet zo slecht/krap dat ze daar zo'n pijnlijke reactie opgeeft....nu baal ik helemaal.
Maar ik wacht een met de verkoop van mijn zadel..dadelijk doe ik hem voor niets weg.....

Mamendt, ik vraag me af waar jouw reactie is omgeslagen? Ik kon me dit namelijk nog erg goed herinneren. Lijkt nu een beetje op een "zoals ds wind waait, waait m'n jasje."
En natuurlijk mag je negatief kritiek geven als je ontevreden bent, zo kan iedereen zijn balans opmaken maar dit vind ik wel apart zeg..

Verder zijn wij nog altijd tevreden, verwachten het 3e AB zadel en zowel wij als een pensionklant hebben ook een tweedehands zadel waar we heel tevreden mee zijn!!
Bij mijn ruin kiepten alle zadels compleet naar voren en ds Arno Brandt was de eerste die in balans lag, nu heeft hij weer een 'projectje' met de nieuwe Fries van m'n moeder, ben benieuwd!

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:12

Ik vind de AB zadels dus zeker niet schandalig duur.
Doordat ik moet zoeken naar een (dressuur)zadel met een ouderwetse stugge boom ben ik alleen maar duurdere zadels tegen gekomen. Dan heb ik het over A merken en niet de zadelmarkt en kunststof varianten.
Bij alle andere merken kom ik zelfs niet onder de €2000,- weg.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:18

Ik ben heel lang tevreden geweest...en ja mijn paardje is flink gegroeid dat had niemand nog verwacht.
Arno is er nu drie keer bij geweest en blijft gewoon zeggen dat het zadel goed ligt....terwijl het niet goed ligt en dat stoort mij...ik verwacht echt niet dat hij het zadel terug neemt maar hij kan wel zeggen ja, joh je hebt gelijk doordat je paardje zo gegroeid is past het niet meer..en mischien een oplossing aandragen....
Arno is ook niet helderziend..hij kan niet de toekomst voorspellen dat begrijp ik...maar mijn probleem gewoon van tafel vegen vind ik weer een ander uiterste...en dit is het laatste wat ik erover meld......
Iemand die het fijne wil weten stuurt maar een PB!!!!!
Dit is mijn laatste post op dit topic!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:23

Mamendt, het is erg jammer dat er zoveel frustratie zit over je zadel, begrijpelijk maar heb hier niemand in het topic gezien die niet wil dat je negatieve reactie niet wil horen :) Echter is het zo dat wij je niet voorruit kunnen helpen met een probleem dat er tussen jou en Arno is... ;)

Arno is nu voor mij ook bezig met het tweedehands zadel wel geen AB zadel maar ook hier het probleem dat de zadels naar voren kieperen.. Ook een paard met de bouw van een fries :) Dus ik ben heel benieuwd hoe hij dit op gaat lossen... Ik was in ieder geval wel tevreden over zijn hulp en zijn werkzaamheden :j

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:01

Ik vraag me in het geval van mamendt af, is dat paard echt op alles wat maar kan mankeren gecontroleerd?
Arno is ook bij mij gekomen omdat paardlief het zadel niet meer accepteerde, nieuw zadel aangeschaft en er was alsnog niks met mijn paard te beginnen. Dierenarts heeft paard bekeken, bloedonderzoek, gescand op cystes, hormonen gegeven. Hielp niks. Fysio/chiropractor is erbij geweest, klein knoopje bij de schoft, behandeld en een paar weken later was ik weer terug bij af.
Ik dacht dat ik onderhand wel alles geprobeerd had, dus toch het zadel? Ik had er echter wel vertrouwen in dat Arno mij een goedpassend zadel had verkocht en ben verder gaan zoeken. Uiteindelijk naar een dierenarts/manueel therapeut 100 km verderop gereden voor een second (of third) opinion en daar bleek dat de rugwervels tegen elkaar aanzaten en het bekken scheef stond. En daar heb je dan een chiropractor en dierenarts bij gehad _-:(
Je zadel kan dus nog zo perfect liggen, maar als er ergens in het lichaam iets niet goed zit heb je daar helemaal niks aan.

Voor mij geen andere zadelmaker dan Arno, toen mijn zadel na de rugbehandelingen nog een beetje aangepast moest worden heeft hij goed geluisterd naar wat de dierenarts mij had verteld over de aanpassing en heeft mijn zadel kosteloos aangepast +:)+

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:05

Mensen even op deze manier...bedankt voor al jullie PB tjes...ik wist niet dat er nog zoveel mensen waren met problemen...ik ga proberen om iedereen een pbtje terug te schrijven...maar daar heb ik nu al een dag taak aan...in ieder geval bedankt!!! : :)

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:00

mamendt: Amen :D oja en als we er ook maar 1 persoon met een paard met korte rug hierbij kunnen helpen. Hebben wij ons doel berijkt :D

mamendt schreef:
Mensen even op deze manier...bedankt voor al jullie PB tjes...ik wist niet dat er nog zoveel mensen waren met problemen...ik ga proberen om iedereen een pbtje terug te schrijven...maar daar heb ik nu al een dag taak aan...in ieder geval bedankt!!! : :)