Slecht tuig, wel dure onnodige spullen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oorklep

Re: Slecht tuig, wel dure onnodige spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:51

Karoliefje_ schreef:
Je kan het beste naar een zadelmaker gaan, vind ik verstandiger dan een ruitershop, mits de ruitershop een kundige zadelmaker heeft

ik heb even op de site gekeken van Sinke
http://www.firmasinke.nl/index1.php?pag ... foto=paard
volgens mij is die wel goed.. wat denk jij?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 08:53

ik kan vanaf een site nooit oordelen of het goed is of niet. je zou gewoon een gesprek moeten aangaan. en let erop hoe zije en zadel bij jou paard eenmeten.

oorklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:54

lotjj92 schreef:
ik kan vanaf een site nooit oordelen of het goed is of niet. je zou gewoon een gesprek moeten aangaan. en let erop hoe zije en zadel bij jou paard eenmeten.

ga ik doen!
dank je wel voor je hulp..
het paardje is er nog niet hoor, moet nog worden gekeurd Vingers aflikken
maar alvast uit voorzorg he Haha!
maandag weet ik meer!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:55

En laat je niet te snel overhalen, een zadelmaker kan goed lijken maar dat zegt nog niet alles..

oorklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:57

Karoliefje_ schreef:
En laat je niet te snel overhalen, een zadelmaker kan goed lijken maar dat zegt nog niet alles..

ja baas Clown

dank je wel hoor!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:57

De eigenaar van mijn bijrijdpaardje heeft de zadelmaker laten komen, toen hij Kamiro gekocht had en toen heeft hij een zadel aan laten passen, T was niet het goedkoopste zadel.. (Kieffer)
Hij laat het dekjes en setjes kopen over aan zijn vrouw (Heeft ook 2 paarden) en mij.. Lachen

Maar het eerste waar dus naar werd gekeken was een goed passend zadel (En hoofdstel)

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:01

Wat is dit nou weer voor klets.

Er zijn toch ook mensen die 100 paar schoenen hebben
of mensen die elke week een nieuwe broek kopen.

Wat maakt het nou uit waar iemand zijn geld aan uitgeeft.

Natuurlijk hoort elk rijpaard goed tuig te hebben maar ik heb eerlijk gezegd alleen mijn twijfels hierover bij 17 jarige meisjes
op shetland ponies met een anky dekje en een 18 inch
zadel..

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:09

Heb voor mijn fries een zadel op maat laten maken, heeft wel een rib uit m'n lijf gekost. Elk jaar laat ik de zadelmaker komen om de ligging te checken. Verder ook een speciale lederen singel toendertijd bij gekocht, maar daar heb je wel lang plezier van en z'n geld dubbel en dwars waard, het past perfect en het is duurzaam. Verder heb ik best veel luxe producten van de duurdere merken voor hem, maar meestal heb ik die ergens in de aanbieding gekocht of bij het 2e hands ruitersportwinkeltje hier in de buurt gevonden. Ben heel erg kritisch op het aanschaffen qua pasvorm, duurzaamheid en materiaal (goedkoop is vaak duurkoop). Koop alleen wat echt nodig is en wat ook echt bijna dagelijks gebruikt wordt, heb bijv niet 6 verschillende kleuren (goedkopere) peesbeschermers voor erbij, maar 1 paar wat luxer uitgevoerd in neutraal zwart wat overal bij past (in dit geval met vervangbare klittenbandsluitingen en lederen voering, gaat gewoon langer mee in gebruik dan eenvoudige van neoprene met vaste sluiting). Vind leuke setjes oké, maar 2 zijn genoeg, alleen het nodige scheelt ook een hoop troep in je kast die ligt te verstoffen. Verder ben ik van mening dat het dus echt wel mogelijk moet zijn je paard te voorzien van goed passend tuig van goede kwaliteit zonder dat het je klauwen met geld kost. Bijv m'n Döbert hoofdstel wat een winkelwaarde had van € 250,- voor € 100,- kunnen kopen, was showroommodel, al ruim 3 jaar veel plezier van en nog steeds als nieuw. M'n koperen stijgbeugels voor € 12,- bij het 2e hands ruitersportwinkeltje vandaan, ff met koperpoets bewerkt en waren als nieuw. Als je die nieuw koopt kost het je € 40,-. Setjes in de aanbieding, waren uit de oude collectie van het seizoen ervoor dus afgeprijst, nou mij boeien. En 3 weken geleden Mountain Horse jas Grace gekocht ivm opruiming wintercollectie in ruitershop, jas kostte eerst € 180,- en nu € 90,-, had nog een spaarbon dus uiteindelijk € 80,- voor een nieuwe jas voor komende winter, dat had ik er nog wel voor over. Als je maar zuinig bent op je spullen en je kapotte dingen laat repareren heb je er nog lang plezier van.