Zadelmarkt-zadel in stukjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zadelmarkt-zadel in stukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:17

Oeh spannend!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:18

oh dit mag ik niet missen!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:27

Zo.. zo'n zadel heb ik 2 maand op mijn paard zijn rug gehad omdat ik wou rijden en niet genoeg geld had voor een duur zadel.. Scheve mond
Ben benieuwd naar het Kieffer zadel, want een Kieffer lig nu op mijn paard haar rug..

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:10

ik ben ook wel benieuwd! Ben zelf op zoek naar een zadel, maar ik d8 eerst (omdat het zadel gebruikt gaat worden om in te rijden eerst) een goedkoop zadeltje te kopen, en daarna een duurder op maat gemaakt zadel te kopen... ik ga dit volgen Lachen

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:24

Ben erg benieuwd naar de Kieffer-sloop-partij. Haha!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:38

Even een berichtje om dit te volgen. Knipoog

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:01

Eventjes een abbo, ben benieuwt naar het kiefferzadel. Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:55

harnessmaker schreef:
Bovendien zullen ze eerder een nieuw zweetblad plaatsen dan het zadel dumpen met alle gevolgen vandien. Het lijkt mij eerder een imitatie van gode kwaliteit.

Kan, maar hoeft niet. Een zadel slopen om er een nieuw zweetblad op te zetten is toch vaak bij productie- en seriewerk teveel extra werk. Missers worden dan toch eerder de markt opgeschopt (zonder merk) dan dat er iemand nog probeert om een misser recht te breien, de tijd die iemand aan het rechtbreien van de misser besteed kan hij ook besteden aan een nieuw zadel (die dan wel tiptop is). Heb je minder geld voor de misser en meer geld voor het nieuwe zadel, dan alleen het volledige bedrag voor de gerepareerde misser.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:05

Tja dat zadel ziet er wel erg oude en veel gebruikt uit voor een zadelmarktzadel.
Zelf heb ik meerdere zadels uit elkaar gehaald waaronder 1 van zadelmarkt en daar zat zeker geen houte boom in maar 1 van fiberglass.
Die houte bomen kosten namelijk veel meer.

Ook heb ik een oude stubben uit elkaar gehad en die zag er echt niet veel beter uit, bv kromgeslagen spijkertjes.

Ik ben erg benieuwd hoe die kieffer eruit gaat zien.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:13

is ook wel benieuwd naar de kieffer ...

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:13

Cassidy schreef:
harnessmaker schreef:
Bovendien zullen ze eerder een nieuw zweetblad plaatsen dan het zadel dumpen met alle gevolgen vandien. Het lijkt mij eerder een imitatie van gode kwaliteit.

Kan, maar hoeft niet. Een zadel slopen om er een nieuw zweetblad op te zetten is toch vaak bij productie- en seriewerk teveel extra werk. Missers worden dan toch eerder de markt opgeschopt (zonder merk) dan dat er iemand nog probeert om een misser recht te breien, de tijd die iemand aan het rechtbreien van de misser besteed kan hij ook besteden aan een nieuw zadel (die dan wel tiptop is). Heb je minder geld voor de misser en meer geld voor het nieuwe zadel, dan alleen het volledige bedrag voor de gerepareerde misser.

Ga er maar van uit dat de betere en de duurdere merken hun zadels met "productiefoutjes" niet op de markt brengen. Deze gaan gewoon ter vernietiging of worden hersteld indien dit kostentechnisch mogelijk is. Als ze een dergelijk zadel zonder de eigen naam op de markt brengen ondermijnen ze hier uiteindelijk hun naam mee. (dit doen ze zelfs al vaak met de merk gelabelde zadeltjes van goedkopere productielijnen) Het is ook typisch zo'n mooi verkoop verhaal van iemand uit de tussenhandel om zijn eigen handeltje in zadeltjes makkelijk kwijt te kunnen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:36

Micha schreef:
Het is ook typisch zo'n mooi verkoop verhaal van iemand uit de tussenhandel om zijn eigen handeltje in zadeltjes makkelijk kwijt te kunnen.

je haalt de woorden uit mijn mond
een merkloos zadel verkopen en daar zelf de naam passier aan geven,
zal bepaalde mensen over de streep trekken
sommige mensen trappen daar in Blond

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:47

unamie schreef:
Micha schreef:
Het is ook typisch zo'n mooi verkoop verhaal van iemand uit de tussenhandel om zijn eigen handeltje in zadeltjes makkelijk kwijt te kunnen.

je haalt de woorden uit mijn mond
een merkloos zadel verkopen en daar zelf de naam passier aan geven,
zal bepaalde mensen over de streep trekken
sommige mensen trappen daar in Blond

Daarnaast is het vaak dan ook nog jammer daar de prijs/ kwaliteit verhouding van het zadeltje best nog redelijk kan zijn. De koper heeft er echter dan alleen een verkeerd beeld bij (bij zowel het merkloze zadel als het merkzadel) hierdoor krijg je dan ook een verkeerd beeld bij de producenten van betere merken zadels die alleen op winst maken uit zouden zijn.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:52

*even een postje*

heeft iemand michien ervaring met een mentuig van de zadel markt???
dat scheeld met 14 pag terug lezen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:54

Je moet natuurlijk ook wel rekening houden met de factor 'consument'. Misschien is dit wel zo'n Ned-horse met een productiefoutje. Deze look a like van Passier is een stuk goedkoper en wie weet is dit zadel in het ZM-circuit terecht gekomen.

Klant heeft zelf niet al te veel kennis (van merken en pasvorm). ZM houd een heel blabla-verhaal (overspoel de klant met info, werkt altijd Haha!). Klant hoort één keer het woord Passier (is toch wel bekend) maar in dit geval als in look a like van Passier. Alleen 't woordje Passier blijft hangen en tadaa, misverstand geboren.

Overigens sluit ik mij bij de mening aan dat het ook mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat een echt Passier met een productiefoutje bij ZM terecht komt. En het lijkt me waarschijnlijker dat het een op de mouw gespeld verhaal is van de verkopende partij.

Ben overigens wel benieuwd naar foto's van het zadel. Lachen

Rommulus, ik heb 't topic helemaal gevolgd, zo'n beetje, maar het mentuig is naar mijn weten niet voorbij gekomen. Misschien moet je even bij het Aangespannen deel van het forum kijken.

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:16

ook ik ben zeer benieuwd Haha!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:37

wanneer ging die iemand die kieffer slopen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:01

Maar als we het over kwaliteit hebben. Moeten julli zadelmarkt.nl eens goed doorlezen. ze vermelden duidelijk dat je geen top kwaliteit hoeft te verwachten!

Citaat:
DAT KAN TOCH NOOIT WAT ZIJN VOOR ZULKE LAGE PRIJZEN ?

Als je verwacht dat je bij ons voor 135 Euro een merkzadel van Kieffer of Stuben zadel koopt dan is dat niet juist, want dat kan natuurlijk nooit voor dat geld. Deze merken leveren de absolute top op het gebied van zadels en zijn ook niet vergelijkbaar met onze zadels.
Zoek je echter een middenklasse zadel van een goede kwaliteit dan ben je wel bij ons aan het juiste adres.
De beste manier om je te overtuigen is gewoon om zelf langs te komen en de kwaliteit met eigen ogen te zien, vindt je het niks dan ben je uiteraard helemaal tot niets verplicht.
Sommige mensen laten zich tegenhouden door een kennis of een vriendin die beweerd dat dat nooit iets kan zijn voor zo weinig geld, vaak hebben die een peperduur zadel in een ruitersportzaak gekocht en zij zullen natuurlijk altijd blijven volhouden dat dat het beste zadel is, want niemand geeft graag toe dat hij een veel te duur zadel heeft gekocht.

Het valt ons op dat mensen die nog nooit bij ons zijn geweest beweren dat onze kwaliteit niets kan zijn, terwijl mensen die bij ons een zadel hebben gekocht het tegenovergestelde beweren, en regelmatig vrienden en kennissen naar ons toe sturen, want inmiddels verkopen we meer dan driekwart van onze zadels door mond op mond reclame. Tientallen maneges en verhuurbedrijven zijn regelmatig terugkerende klanten bijons.

Natuurlijk zijn er in veel ruitersportzaken prachtige zadels van een perfecte kwaliteit te koop.
Wel worden onze zadels , soms van dezelfde fabrikanten elders (maar dan met een ander merkje) voor minimaal 3-4 keer zo duur aangeboden.I

WAAROM ZIJN JULLIE ZADELS DAN ZO GOEDKOOP ?
De winstmarges op ruitersport artikelen zijn extreem hoog, bovendien zitten er veel schakels tussen tussen de fabrikant en de eindgebruiker die er allemaal flink aan verdienen.

Wie wel eens een borstelbak bij Blokker heeft gekocht weet dat je voor eenzelfde borstelbak bij een ruitersportzaak opeens 10 keer zoveel moet betalen.

In Amerika zijn veel direct sellers van zadels die rechtstreeks importeren en rechtstreeks aan de eindgebruiker leveren, men ziet ook dat in Amerika dezelfde zadels aanmerkelijk goedkoper zijn dan in Europa ( vaan 1/5 van de prijs ) waar de zadels nog op traditionele wijze worden gedistribueerd.

Veel merk fabrikanten maken zelf HELEMAAL NIETS en laten hun zadels en andere producten voor lage prijzen door anderen fabriceren en verkopen die met enorme winsten door.
Die dikke winsten zijn vaak ook nodig, want veel ruitersportzaken huren peperdure panden (vaak honderdduizenden euro's aan huur per jaar) en geven een peperdure catalogus uit
(het maken van zo'n catalogus kost gauw een paar honderdduizend euro , en het versturen al gauw 4 euro per stuk) Een dubbele advertentiepagina in paard en sport kost 3008 EURO ! (tariefkaart 2001) (als je op zo'n advertentie 10 zadels verkoop is dat alleen al meer dan 300 euro per zadel aan advertentie kosten !!)
En vergeet ook niet dat in elke ruitersportzaak veel personeel rondloopt (kost gauw 35.000 euro per persoon per jaar ) Al die kosten moeten worden doorberekend in de prijs van het zadel wat u koopt. er is dan ook geen sprake van woekerwinsten, maar van extreem hoge kosten.
Zadelmarkt heeft geen dure panden, geen duur personeel, we hebben geen interieur decorateurs, geen dure catalogus, geen dure computer kassa, geen dure pinautomaat en zelfs geen toilet. Ook huren wij geen fotograaf met een dure fotostudio om onze producten te fotograferen, en ook worden onze plaatjes niet opgeleukt door fraaie modellen. We hebben geen borduurstudio waarvan het personeel de halve dag niets te doen heeft
Om maar bij een bekende supermarkt te blijven : Geen fratsen, dat scheelt !

Sommige ruitersportzaken komen zelfs gewoon thuis bij je passen, ze zijn dan met heen en terugreizen vaak vele uren en kilometers kwijt, wie een beetje nuchter rekent weet dat zo'n ruitersport zaak gauw een paar uur kwijt is met de nodige kilometers, dat kost vaak al gauw 200 Euro die kosten betaal je natuurlijk zelf, want die worden echt wel in de prijs van het zadel meegerekend.

Wij importeren onze zadels RECHTSTREEKS van ambachtelijke zadelmakers die ook voor bekende merken produceren. Wij kopen daarbij zadels die voldoen aan een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, troep willen we gewoon niet verkopen, want dat is korte termijn handel.

Elk zadel is handgemaakt en niet elke zadelmaker is hetzelfde en ZADELMARKT werkt met verschillende fabrikanten, dus ook bij ZADELMARKT komt het best wel eens voor dat er een probleempje is met een zadel, die gevallen lossen we altijd op een nette manier op.

Sommige kopers vragen na koop bij ons aan een ruitersportzaak een mening over onze zadels, natuurlijk is dat altijd negatief, want ZADELMARKT snoept ze inmiddels wel vele duizenden zadels per jaar aan omzet af, en ook zorgt ZADELMARKT er voor dat de prijzen van andere ruitersport artikelen zwaar onder druk staan, we merken nu al dat sommige ruitersportzaken hun prijzen noodgedwongen beginnen te verlagen.
Het 'leukste' wat we tot nu toe hebben gehoord is dat onze zadels zouden zijn gevuld met stront van kamelen (hoe verzinnen ze het !) dat zou hier een mooie stinkboel geven ! Een andere variant hierop is het gerucht dat ze zouden zijn gevuld met maandverband , 't is leuk bedacht door onze gewaardeerde concurrenten maar wie de prijs van maandverband weet beseft dat de vulling dan wel heel erg duur uitvalt... (Misschien is het toch wel een idee om ze met Allways te vullen, zou je zadel vleugeltjes kunnen geven.... en wie wil dat niet)
Wie overigens een zadel van ons zou aantreffen met deze onzin er in krijgt van ons een Kieffer zadel helemaal gratis en voor niks !

WAT VOOR KWALITEIT ZIJN JULLIE ZADELS?
Zadelmarkt heeft honderden verschillende zadels, van verschillende zadelmakers, en ook verschillende kwaliteiten.

WAT VOOR GARANTIE GEVEN JULLIE ?
Wij garanderen dat al onze zadels van een goede kwaliteit zijn waarmee u jarenlang plezier kunt hebben..
Alle zadels die wij leveren zijn op ambachtelijke wijze en met grote zorg van leer gemaakt .
EElk handgemaakt product van leer kan kleine onvolkomenheden hebben. Koeien zitten soms in prikkeldraad wat beschadigingen aan de huid tot gevolg heeft. Het leer dat van zo'n huid wordt gemaakt kan dus ook kleine beschadigingen hebben.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:05

Ook ik ben benieuwd naar de kieffer-sloop-party Haha!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:07

Mond op mond reclame??? Nagelbijten / Gniffelen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:13

Wat een vreselijk but-verhaal zeg. Heb er hartelijk om zitten lachen Lachen
Citaat:
mond op mond reclame.
Jakkes, laat maar Knipoog

Citaat:
Tientallen maneges en verhuurbedrijven zijn regelmatig terugkerende klanten bijons.
Omdat de zadels zo goed zijn moeten ze vaak terugkomen ??
Of moeten ze zo vaak nieuwe kopen omdat ze 'op' zijn of t ze niet meer passen.
Citaat:
Wij importeren onze zadels RECHTSTREEKS van ambachtelijke zadelmakers
Als ik kijjk naar de kwaliteit van de westernzadels, dan mogen die ambachtheren zich wel eens heel hard gaan schamen voor hun afgeleverde produkten.

Citaat:
Wij kopen daarbij zadels die voldoen aan een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, troep willen we gewoon niet verkopen, want dat is korte termijn handel.

Dat er een prijs/kwaliteitverhouding is geloof ik direct, maar ik zou het woord 'kwaliteit' niet in de mond durven nemen.

Citaat:
EElk handgemaakt product van leer kan kleine onvolkomenheden hebben. Koeien zitten soms in prikkeldraad wat beschadigingen aan de huid tot gevolg heeft. Het leer dat van zo'n huid wordt gemaakt kan dus ook kleine beschadigingen hebben.

Alleen hoort dat leer dus niet gebruikt te worden voor een kwaliteitszadel. Als dat hier dus wel gebeurt kun je het woord 'kwaliteit' dus wel weglaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:05

Vooral de enorm regelmatige fout benoemde kreet:

mond op mond-reclame

Mond tot mond-reclame!!!!

doe je huiswerk dan goed, als je koeienpoep wil verkopen....

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:21

Hihi, wat ben ik toch weer scherp Tong uitsteken.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:41

Zijn er ook nog mensen die een goed zadel van zadelmarkt hebben en dit zeker weten? Ik mag toch hopen dat het bij zadelmarkt niet alleen maar slechte zadels zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:54

Er zijn zat mensen die vinden/denken dat ze bij ZM een goed zadel weg hebben, maar hoeveel kennis hebben die om dit te beoordelen.