Alhoewel ik niet gehouden ben aan enige geheimhoudingsplicht (die is formeel geweigerd en stond destijds ook niet in de ALV) vind ik dat toch niet zo prettig.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
journee schreef:Als een zadelpasser niet openstaat voor een second opinion en dit zelfs in de voorwaarden noteert, dan zegt dat wel iets. (en dan niet in positieve zin)
Babootje schreef:Willen jullie geen namen van zadelpassers in deze context noemen?
Alhoewel ik niet gehouden ben aan enige geheimhoudingsplicht (die is formeel geweigerd en stond destijds ook niet in de ALV) vind ik dat toch niet zo prettig.
Babootje schreef:Willen jullie geen namen van zadelpassers in deze context noemen?
germie schreef:Babootje schreef:Willen jullie geen namen van zadelpassers in deze context noemen?
Maar dan is er toch niets aan de hand? Jij noemt geen namen, ik ook niet. En bovendien kan ik de quote waarin de naam genoemd wordt niet meer verwijderen. Maar ik zeg ook niets negatiefs over het bedrijf, ken ze niet.
Een ander mag de naam wel noemen in mijn ogen, ook al doe ik het niet. Het is immers een bedrijf, dus zit er een naam aan gekoppeld.
Babootje schreef:journee schreef:Als een zadelpasser niet openstaat voor een second opinion en dit zelfs in de voorwaarden noteert, dan zegt dat wel iets. (en dan niet in positieve zin)
Dat is ook mijn punt. Uit het lezen van de ALV kun je veel opmaken over de service van de leverancier. Doe dat dus altijd van tevoren. Als ze niet (goed) te vinden zijn, vraag erom voor je je overeenkomst tekent.
Ben je onverhoopt toch in zee gegaan met zo'n partij, dan is het goed te weten dat de wet boven de wensen van de leverancier gaat. Zoek rechtsbijstand en laat je niet afschrikken.
manzano schreef:Het zegt iets, maar ook lang niet alles. Veel winkels/leveranciers/dienstverleners stellen (of laten dat doen) hun voorwaarden veel strenger op dan de service die ze gebruikelijkerwijs bieden. Just in case. Feit blijft dat je er wel mee te maken kan krijgen, maar het zou voor mij niet perse de eerste indicatie zijn van service.
germie schreef:Babootje schreef:Willen jullie geen namen van zadelpassers in deze context noemen?
Maar dan is er toch niets aan de hand? Jij noemt geen namen, ik ook niet. En bovendien kan ik de quote waarin de naam genoemd wordt niet meer verwijderen. Maar ik zeg ook niets negatiefs over het bedrijf, ken ze niet.
Een ander mag de naam wel noemen in mijn ogen, ook al doe ik het niet. Het is immers een bedrijf, dus zit er een naam aan gekoppeld.
manzano schreef:Het zegt iets, maar ook lang niet alles. Veel winkels/leveranciers/dienstverleners stellen (of laten dat doen) hun voorwaarden veel strenger op dan de service die ze gebruikelijkerwijs bieden. Just in case. Feit blijft dat je er wel mee te maken kan krijgen, maar het zou voor mij niet perse de eerste indicatie zijn van service.
c_alsemgeest schreef:Ik heb pas betaald nadat ik eerst een tijd met een leen zadel heb gereden, en toen ik mijn eigen kreeg mocht ik er ook nog een week of 3 mee rijden, daarna kreeg ik pas de rekening. Daarvoor helemaal niks betaald
Hoefde ook niet.
c_alsemgeest schreef:Ik heb pas betaald nadat ik eerst een tijd met een leen zadel heb gereden, en toen ik mijn eigen kreeg mocht ik er ook nog een week of 3 mee rijden, daarna kreeg ik pas de rekening. Daarvoor helemaal niks betaald
Hoefde ook niet.
Babootje schreef:manzano schreef:Het zegt iets, maar ook lang niet alles. Veel winkels/leveranciers/dienstverleners stellen (of laten dat doen) hun voorwaarden veel strenger op dan de service die ze gebruikelijkerwijs bieden. Just in case. Feit blijft dat je er wel mee te maken kan krijgen, maar het zou voor mij niet perse de eerste indicatie zijn van service.
Vergelijk ze maar eens met andere zadelpassers zoals Drunens. Zo'n waslijst aan voorwaarden is gewoon niet nodig als je goede service biedt. En daar hoort soms bij dat je een zadel terugneemt als jouw advies niet de juiste was, zoals bij de zadelpasser van de TS.
In mijn situatie was ik gewoon heel snel met het afmelden van het zadel bij de leverancier in Italie, had ik daar een bevestiging van en nog wilden ze het aankoopvoorschot met vermindering van hun kosten niet retourneren want ze waren het er niet mee eens. (Bij de leverancier was er geen probleem.) En dan moet je een jurist inschakelen.
Was de leverancier al begonnen aan het zadel of was het bijna klaar, dan is het een ander verhaal, dat snap ik natuurlijk ook wel.
En korte tijd na afronding van de zaak, stonden alle argumenten in het verweer van mijn kant ineens nieuw in de ALV.Inclusief de geheimhoudingsclausule.
Dat geeft wel te denken over de waslijst aan voorwaarden waarmee ze de garantie terugleggen bij de klant, inclusief materiaalfouten, het afwijzen van een 2nd opinion, etc. Moest er wel om lachen maar het is natuurlijk gewoon triest.
Farjen schreef:c_alsemgeest schreef:Ik heb pas betaald nadat ik eerst een tijd met een leen zadel heb gereden, en toen ik mijn eigen kreeg mocht ik er ook nog een week of 3 mee rijden, daarna kreeg ik pas de rekening. Daarvoor helemaal niks betaald
Hoefde ook niet.
Ik heb dezelfde ervaring, toevallig ook Custom?
Ik heb mijn leenzadel een jaar in gebruik gehad (ik was zwanger dus het nieuwe zadel heeft een tijdje bij de zadelpasser gelegen tot ik weer aan het rijden was) En dan inderdaad pas na 2, 3 weken testen van het nieuwe zadel pas een factuur. Maar ik denk dat er weinigen zijn die zo werken...