Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
siskeh schreef:https://www.horka.com/horse-dog/saddles ... -leer.html ik weet niet of deze banaan genoeg is, anders is de optie barefoot er ook nog(vind ik persoonlijk een mooie singel, alleen.. duur)
Moet zeggen, ik twijfel zeer of 80 bij mij genoeg is, 75 is écht te klein, dan is 80 wsl niet genoeg.
Oww nevermind, die van barefoot is niet bruin maar zwart.
bora schreef:Wat vinden jullie van mijn singel?
[ [url=m/pVx3WW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb hierna nog 1 gat nagesingeld. Dit is 55 cm
[url=m/ZNy0uG.jpg]Afbeelding[/url]
https://www.agradi.nl/back-on-track-dre ... -zwart.htm
Ik heb deze singel in 65 en 55 cm.
Pally schreef:Helaas zag ik een plekje van de singel. Nog niet open gelukkig, maar wel al kaal. Ik wil nu toch kijken naar een crescent model singel, maar kan alleen die van mattes vinden.
Iemand nog andere suggesties? Maat 75cm
xLiez schreef:Ik heb de singels van mijn zusje ook even gepast, de hkm singel en de qhp banana. (De banana is veel te lang haha, die zou ik een maat korter moeten hebben). Zijn beide zwarte singels maar als dit beter ligt haal ik gewoon een zwarte.
Hkm banaansingel 70cm
[ [url=m/OQvDBA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Qhp banana 75 cm (veel te lang voor hem dus moet 65)
[ [url=m/ofO52R.jpg]Afbeelding[/url] ]
goesju schreef:Sorry, erg late reactie. Met de warmte geen zadel opgehad.
Paard is erg dik, weet ik. Staat sinds half april nagenoeg stil en wel op de wei. Ga nu weer aan het werk met hem, na overleg met dierenarts en zadelmaker ivm een bultje op zijn rug. Daarom ligt er nu ook tijdelijk een bontje onder het zadel. En ga ik hem op dieet zetten.
[ [url=m/6j6oDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CXB5se.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TL7zgn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MYImHi.jpg]Afbeelding[/url] ]
bora schreef:Wat vinden jullie van mijn singel?
[ [url=m/pVx3WW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb hierna nog 1 gat nagesingeld. Dit is 55 cm
[ [url=m/ZNy0uG.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.agradi.nl/back-on-track-dre ... -zwart.htm
Ik heb deze singel in 65 en 55 cm.
Fillis schreef:Door dit topic ben ik nu ook nieuwsgierig geworden hoe longeersingels horen te zitten. Ik gebruik ze nooit want ik longeer niet met bijzet, maar moet er binnenkort weer aan geloven i.v.m. singel/zadelmak maken. Wil dit natuurlijk een goede ervaring maken voor het paard, dus moet het wel comfortabel zitten.
Heeft iemand hier weet van? Of zal ik een nieuw topic openen..?
Daphara schreef:Fillis schreef:Door dit topic ben ik nu ook nieuwsgierig geworden hoe longeersingels horen te zitten. Ik gebruik ze nooit want ik longeer niet met bijzet, maar moet er binnenkort weer aan geloven i.v.m. singel/zadelmak maken. Wil dit natuurlijk een goede ervaring maken voor het paard, dus moet het wel comfortabel zitten.
De theorie is precies hetzelfde, de oksel moet vrij liggen, de gespen boven de oksel.
Ik gebruik mijn zadelsingel ook voor het longeren.
Fillis schreef:Door dit topic ben ik nu ook nieuwsgierig geworden hoe longeersingels horen te zitten. Ik gebruik ze nooit want ik longeer niet met bijzet, maar moet er binnenkort weer aan geloven i.v.m. singel/zadelmak maken. Wil dit natuurlijk een goede ervaring maken voor het paard, dus moet het wel comfortabel zitten.
Fillis schreef:Daphara schreef:
De theorie is precies hetzelfde, de oksel moet vrij liggen, de gespen boven de oksel.
Ik gebruik mijn zadelsingel ook voor het longeren.
Ok! En moet dat dan een dressuursingel zijn...? I.v.m. gespen die dan op blote vel liggen?
Is het zinvol om zo'n longeersingel met ruggengraatvrijheid te nemen of is dat marketing?
Valt het op dat ik die dingen dus echt nooit gebruik?![]()
![]()
Daphara schreef:Fillis schreef:
Ok! En moet dat dan een dressuursingel zijn...? I.v.m. gespen die dan op blote vel liggen?
Is het zinvol om zo'n longeersingel met ruggengraatvrijheid te nemen of is dat marketing?
Valt het op dat ik die dingen dus echt nooit gebruik?![]()
![]()
Ik vind het zeker zinvol om een singel met ruggegraatvrijheid te nemen.
Ik heb de longeersingel van BR (valt groot) en de buiksingel vervangen door mijn vorige Anatomische dressuursingel, die is wat korter dan mijn huidige asymmetrische singel bij het zadel voor mijn paard.
https://www.agradi.nl/br-longeersingel-gentle-zwart.htm
In de link zie je 2 krantenfoto’s, de Shire is de mijne, daar zat de originele buiksingel er nog aan.
De buiksingel bij longeren hoeft geen druk van een ruiter te handelen, dus daarom is de vorm iets minder belangrijk (mits het niet gelijk achter de oksel ligt), maar de plek waar de gespen zitten is wel van belang, omdat dat kan irriteren als het te veel in de oksel zit.
Daphara schreef:Sorry, per ongeluk het topic ontstipt. Ik vond het al zo druk in mijn inbox over singels, maar zo rustig in het topic.Pally schreef:Helaas zag ik een plekje van de singel. Nog niet open gelukkig, maar wel al kaal. Ik wil nu toch kijken naar een crescent model singel, maar kan alleen die van mattes vinden.
Iemand nog andere suggesties? Maat 75cm
Heb je foto’s van deze singel aangeslingerd op je paard en kun je aangeven waar het plekje zat?
Pally schreef:Hierbij nog de foto's van mij huidige singel, waar het plekje ook op te zien is.
[ [url=m/KiDwi3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Guq8fi.jpg]Afbeelding[/url] ]
xMarizka schreef:sarablack schreef:Wat een fijn topic ik zoek zelf een cressent singel voor mijn wanna be pre
Welke maat zoek je? Ik heb een 75cm te koop. De QHP Banana in bijna nieuwstaat!
Daphara schreef:Pally schreef:Hierbij nog de foto's van mij huidige singel, waar het plekje ook op te zien is.
[ [url=m/KiDwi3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Guq8fi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze is asymmetrisch toch?
Lente is goed, maar gespen zitten scheef en het trekt in de oksel, je hebt inderdaad een crescent/banaan nodig met dezelfde lengte.
Citaat:[url=m/6j6oDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MYImHi.jpg]Afbeelding[/url]
Ik denk dat je naar een 75-80 cm crescent moet.
Je hebt meer dan genoeg ruimte over.
goesju schreef:Citaat:[url=m/6j6oDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MYImHi.jpg]Afbeelding[/url]
Ik denk dat je naar een 75-80 cm crescent moet.
Je hebt meer dan genoeg ruimte over.
Sorry, ik heb de quote verpest, daar ben ik helaas niet zo goed in.
Bedankt voor de reacties. Een crescent is dus gewoon een banaansingel toch?
Daphara, hoezo denk jij dat ik zelfs een 75-80 cm nodig heb? Met het opmeten vd singel bij de zadelmaker, zat de singel al vrij strak en hoog aangesingeld. Ik ben bang dat als ik een nog grotere maat koop, hij te los komt te liggen. Of heeft dat te maken met de vorm van de singel? We hebben bij de zadelmaker natuurlijk een rechte singel getest.