Maat Felix Buhler dekje voor dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Maat Felix Buhler dekje voor dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:49

Die bovenste groene heb ik ook, de green lake met peesbeschermers. Zo'n mooi kleurtje!

Is de nieuwe wintercollectie er al?

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:29

Veertje 99 : Dolfijn blauw vind ik ook heel erg mooi. Taupe ook overigens, maar helaas staan beide kleuren niet super mooi op mijn bonte paard. Dus zelf nooit gekocht.

Amy223. Deze dekjes zijn van de lente collectie dus niet dik en ook niet te dun. Ik vind het een goede dikte voor onder je zadel.

Fjordjes die peeskappen had ik ook gezien erg mooi ! Helaas kan mijn paard niet met die hardschalen peeskappen.
Green Lake is inderdaad een hele mooie kleur !
Wintercollect is er nog niet. Zal denk ik nog wel ruimschoots een maandje duren ??

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:36

@Amy, ik heb ook een dikke (de green Lake) maar ook een rode. Deze is niet dik en is qua dikte gewoon normaal. Afbeelding

@fjordjes, ik heb de volledige set inclusief trui :D peesjes zijn niet goed te zien, maar ook die van green lake :)
Afbeelding
Er is nog geen winter collectie. Denk september/oktober weer

@murphy, dat is wel jammer dat die op je bonte niet mooi past. Ik rijd een zwarte pony zoals je kunt zien op de foto's en daar past eigenlijk gewoon bijna alles op :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:45

Ik mag van mezelf pas weer een dekje kopen als de nieuwe collectie er is :+ (en als er mooie kleuren bij zitten)

Twijfel wel om een rijlegging van ze te kopen.. iemand ervaring ermee?

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:51

@murphy, dat is wel jammer dat die op je bonte niet mooi past. Ik rijd een zwarte pony zoals je kunt zien op de foto's en daar past eigenlijk gewoon bijna alles op :)[/quote]

Voor deze (de bonte ) had ik een gitzwarte Welsh cob daar stond ook echte alles op dat was veel makkelijker met setjes, maar helaas groeide ik uit de pony natuurlijk. Nu hebben we al ruimschoots 8 jaar een bonte, niet mijn eerste keus kwa kleur(en een hoop werk aan omdat wit wit te houden). Maar zo blij met hem , super lief,betrouwbaar en kan ook nog leuk lopen.

Jou paard vind ik ook wel heel erg leuk !! En de setjes staan er ook super mooi op.

Xsannee ik heb drie rijleggins van Felix bulher , zitten heerlijk kwaliteit blijft ook goed en heel mooi! Alleen als je tussen twee maten valt dan zal je de kleinste maar moeten nemen. Ik vind ze zelf nogal ruim vallen (ik heb 38/40 de eerst had ik dus maat 40 gekocht maar die was dus te iets te ruim dus die ligt nu hier in de kast te liggen)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:16

Ik heb bij Kramer in de winkel zelf eindelijk een broek kunnen halen die goed zat. Wil daar ook nog een nieuwe halen, maar passen is toch altijd fijner. Heb ook tegen mijzelf gezegd dat ik pas wat nieuws mag halen (cap of dekje) als ik M2 rijd haha.

@murphy, wat grappig zeg! Dit is ook een Welsh Cob (moeder gewone Welsh vader Welsh Cob) :) Bij bont is het altijd lastig, is die bruin bont?

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:26

veertje99 schreef:
Ik heb bij Kramer in de winkel zelf eindelijk een broek kunnen halen die goed zat. Wil daar ook nog een nieuwe halen, maar passen is toch altijd fijner. Heb ook tegen mijzelf gezegd dat ik pas wat nieuws mag halen (cap of dekje) als ik M2 rijd haha.

@murphy, wat grappig zeg! Dit is ook een Welsh Cob (moeder gewone Welsh vader Welsh Cob) :) Bij bont is het altijd lastig, is die bruin bont?

Dan heeft die van jou zo te zien iets meer van zijn moeder meegekregen. Kwa bouw iets slanker gebouwd, maar prachtig om te zien. Mijn vorige pony had een heel pittig karakter en heel eenkennig voor ons heel lief maar ik moest geen vriendinnetje meenemen die bongourde die zo weer uit zijn stal :evaw: . zijn vader was sparkling boy , toen die tijd de Welsh cob hengst van Nederland.

Bonte (Murphy ) die ik nu heb ik zwart platenbont, gelukkig bruin bont vind ik meestal niet zo mooi.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:56

Murphylover schreef:
veertje99 schreef:

Dan heeft die van jou zo te zien iets meer van zijn moeder meegekregen. Kwa bouw iets slanker gebouwd, maar prachtig om te zien. Mijn vorige pony had een heel pittig karakter en heel eenkennig voor ons heel lief maar ik moest geen vriendinnetje meenemen die bongourde die zo weer uit zijn stal :evaw: . zijn vader was sparkling boy , toen die tijd de Welsh cob hengst van Nederland.

Bonte (Murphy ) die ik nu heb ik zwart platenbont, gelukkig bruin bont vind ik meestal niet zo mooi.

Ow oeps ja dat is wel jammer! Gelukkig is hij voor jullie wel lief geweest!
Zijn vader is Sellegoed's Joris. Donner lijkt er ook echt enorm op!

Dan zou je zeggen dat er toch wel veel dekjes op hem zouden kunnen, maar als hij veel wit heeft is dat lastig inderdaad. Staat iets van een beige hem ook niet?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:11

Mooi veertjec staat goed!

Heb ook een dekje een donkerblauwe van showmaster (deluxe) maar lijkt net of die kort vallen. Heb een dressuurzadel. Hebben jullie dat ook?

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:16

[/quote]
Ow oeps ja dat is wel jammer! Gelukkig is hij voor jullie wel lief geweest!
Zijn vader is Sellegoed's Joris. Donner lijkt er ook echt enorm op!

Dan zou je zeggen dat er toch wel veel dekjes op hem zouden kunnen, maar als hij veel wit heeft is dat lastig inderdaad. Staat iets van een beige hem ook niet?[/quote]

Ik had even doe vader van jou paard opgezocht. Jou paard is inderdaad net een kopie van zijn vader. die vond ik ook best slank gebouwd vandaar dat die van jou ook zo slank gebouwd is. Ik denk ook dat de fok in de jaren ook wat meer veranderd is, meer richting de sport gefokt ?

Ooit eens een beige kleurig vliegendeken gehad van mijn opa. Stond van geen meter kwa kleur dus die heeft hij niet vaak opgehad hoe lief het ook bedoeld was van mijn opa. Wit is ook niet te doen op zijn wit. Zijn wit is namelijk spier wit en dan lijkt de dekjes net vies op hem -O-

Overigens heeft hij wel meer zwart dan wit gelukkig.

Fjordjes dat durf ik niet te zeggen van showmaster heb ik nog geen dekje in mijn bezit. En ik heb een VS zadel

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:59

@Fjordjes, durf ik ook niet te zeggen. Heb ook dressuur en die van FB vallen normaal.

@Murphy, Zijn vader is niet goed gekeurd. Volgens mij is Donner ook zijn enige nakomeling. Is niet perse sport gefokt ze wilden toen graag een veulentje fokken. Grappige is ook dat Donner zijn moeder een schimmel is en hij toch een kopie van z'n vader is :) Donner is nu 16 en zijn vader was volgens mij 3/4 toen hij had gedekt

Hmm, dan denk ik toch dat rood, blauw, groen enz het beste zijn

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:18

veertje99 schreef:
@Fjordjes, durf ik ook niet te zeggen. Heb ook dressuur en die van FB vallen normaal.

@Murphy, Zijn vader is niet goed gekeurd. Volgens mij is Donner ook zijn enige nakomeling. Is niet perse sport gefokt ze wilden toen graag een veulentje fokken. Grappige is ook dat Donner zijn moeder een schimmel is en hij toch een kopie van z'n vader is :) Donner is nu 16 en zijn vader was volgens mij 3/4 toen hij had gedekt

Hmm, dan denk ik toch dat rood, blauw, groen enz het beste zijn

Zag inderdaad dat zijn vader niet goedgekeurd is(als dekhengst voor het stamboek) persoonlijk vind ik dat niet belangrijk. Op papieren kan je niet rijden. Als er maar een leuk en correct paard uit komt. Als jij er maar plezier van heb. Hij ziet er prachtig uit net als zijn vader (ps we gaan nu trouwens wel erg off topic :D )

Ja is hou het inderdaad bij de kleuren: rood, blauw ,groen, turquoise, zwart, paars, en fel roze . Dat vind ik meestal het mooist staan op hem

Van felix buhler zou ik ook nog graag een lijn willen zien met felroze gecombineerd met zwart. Die zou ik meteen kopen <3

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:54

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:11

veertje99 schreef:
Haha iets teveel off topic, sorry :P

Ik vind deze van Felix nog wel enorm gaaf (dolfijn blauw & glacier green)
https://m.kramer.nl/SALE/Paard/Zadeldek ... dek-Marble

Ben alleen bang dat die enorm druk gaat zijn.

Vond van dit dekje de Dark Ocean, Light Denim en de Taupe mooi!
https://m.kramer.nl/SALE/Paard/Zadeldek ... -Essential

Haha maakt mij niet uit, maar misschien vinden andere bokkers het niet zo leuk.

Oei ik ben absoluut geen fan van de marble collectie die is mij te druk en ik vind hem sorry echt foei lelijk :x ieder zijn eigen smaak, maar ik denk dat hij idd heel druk is op je paard.

Van de essentiële vind ik de taupe mooi maar de dank ocean zou echt super gaaf staan op jou paardje <3

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:46

Ik heb geld gekregen voor m'n verjaardag dus m'n handen jeuken om een paar mooie setjes te kopen

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:48

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 23:20

Ik heb de Marble in Cloudy grey: Afbeelding

Ik vind het zelf wel meevallen met te druk, maar ieder zijn eigen smaak inderdaad

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 23:33

Kidde schreef:
Ik heb de Marble in Cloudy grey: [ [url=m/tp9AzT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het zelf wel meevallen met te druk, maar ieder zijn eigen smaak inderdaad

Hier vind ik hem inderdaad wel meevallen. Maar ik zal hem zelf nooit kopen, ik vind hem gewoon niet mooi.

Als iemand anders hem maar mooi vind dan vind ik het prima.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:38

@Murphy, ik twijfel ook enorm. Misschien past die ook wel helemaal niet mooi. De Oceaan lijkt een beetje petrol achtig en daar houd ik wel van

@fjordjes, oeeh! Ik zeg kies een leuke set uit :D

@Hope, oh dat is wel balen zeg! Hoor er meer over dat de vz meer richting de dressuur gaan

@Kidde, oh wauw! Heel gaaf zeg <3

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:32

Afbeelding

Dit is trouwens het dekje die ik bedoel. Vind 'm iets aan de korte kant of lijkt dat nu maar?

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:52

fjordjes schreef:
[ [url=m/B0zBCD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is trouwens het dekje die ik bedoel. Vind 'm iets aan de korte kant of lijkt dat nu maar?

Ik heb vandaag eindelijk met mijn nieuwe set gereden alleen wel zonder bodywarmer was veelste warm( mam heeft de foto's gemaakt met mijn nieuwe telefoon maar dat was geen goeie combi _O- )

Afbeelding

Afbeelding

heb wel een klein puntje van kritiek de stof vond ik nogal heel erg glad/glibberig

Fjordjes: Die vind ik ook eigenlijk te kort onder je dressuurzadel -O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:14

Terwijl het gewin een full dressuur is. Nouja ik ga 'm niet weg doen maar deze zijn eigenlijk net te klein.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:59

@Fjordjes, is het wel een full dressuur? En van Felix of een ander merk? Hij lijkt vooral bij de singelstoten iets korter maar achter het zadel heb je wel genoeg ruimte over

@Murphy, knap paardje heb je zeg! Setje staat hem goed

Ik zag dit dekje nog en dan de kleur cacao, vraag me af hoe die kleur staat op een zwart paard.
https://m.kramer.nl/Paard/Zadeldekjes/s ... -GSM-zakje

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:43

Fjordjes : kan best zijn dat sommige dekjes klein vallen hoor, verschild per merk. Hij staat wel heel mooi, dus ik zou heb inderdaad niet weg doen.

Veertje99: dankjewel :o
Uhmm ik weet het niet, vind de kleur wel erg mooi, maar geen idee de kleur niet wegvalt op je paardje

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:52

Hier een full dressuur van FB die prima onder m'n zadel past? Misschien ligt het aan het model zelf :)