Ervaringen Fager bitten

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12515
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 22:39

Mocht iemand de Fager baby fulmer Fredric of Maria 13.5 te koop hebben.. Ik heb interesse :D

Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:47

Mocht iemand nog een Mary in 13 cm zoeken, die heb ik :P Mijn paard loopt er niet prettig op.

Melvern
Berichten: 4422
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:30

Gister heb ik bij mijn merrie de Fager baby Fulmer Frederic geprobeerd. Wat een ongelooflijk verschil.

Ze is altijd al super gevoelig en kan nauwelijks druk ervaren. De kleinste ophouding geeft een stressreactie. Hoofd omhoog en mond open.
Met de Fager liep ze geweldig ontspannen, accepteerde de hand. Mond bleef dicht. Ze was heel voorwaarts en liep ook veel meer in balans. Ik had dit verschil echt niet verwacht. Wat een wereld van verschil.

Gisteravond is ook direct een eigen bit voor haar besteld. Het bit dat ik probeerde was een beetje aan de kleine kant.

Ik had deze Harry's Horse watertrens maar die is zo grof en pony vindt het vreselijk.
Afbeelding

Kan niet wachten tot het nieuwe bit er is.

dianaw33

Berichten: 1891
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 08:19

Ik heb Nils Sweet iron Barrel Fixed Ring 12,5 over die weg mag. Een paar keer gebruikt maar toch over op Myler. Nog geen roest.

xSCWx

Berichten: 7090
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:28

Ik heb momenteel een Fager sweet iron bit te leen maar deze is nog niet “geroest”. Mijn paard loopt er wel erg fijn op (maar schuimt niet extra). Blijft het geroeste gedeelte glad of wordt dat wel ruw? Dat lijkt me niet erg lekker op de lagen/tandvlees.

Ik heb een Trust bit gehad en dat werd echt ruw/pijnlijk en dat wil ik echt niet meer.