[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:00

We blijven uitkijken naar beter materiaal Maar soms is dat gewoon veel te duur en het wordt er niet veel beter van.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 15:08

Mooie plaatjes Don +:)+

Waarom het Formo niet tussen het HD foam en Soft foam in vraag ik me af? Dan zit je zelf ook wat minder hard, of valt het voor onder je billen wel mee? :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:01

Buitenzinnig, kan ik, als ik bij jou de Madriana barebackpad 'bestel' als testzadel, kan dat dan ook met zowel de Toscane-zitting als de wolzitting erbij? Het gaat om de piccolo.
Ik wil zo graag weten wat het verschil is :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:08

pmarena schreef:

Waarom het Formo niet tussen het HD foam en Soft foam in vraag ik me af? Dan zit je zelf ook wat minder hard, of valt het voor onder je billen wel mee? :)

Daar zit nog een heel zadel tussen...met zacht schuim er in :o

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 23:07

Mag je hier ook naar meningen en inzichten vragen van de ligging van een boomloos zadel? :)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 23:55

Jahoor! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 07:42

Kwetal schreef:
pmarena schreef:

Daar zit nog een heel zadel tussen...met zacht schuim er in :o

Ja daar heb je natuurlijk ook weer gelijk in :)

Ik ben zelf op 1 of andere manier vrij gevoelig op inlages en ben wel blij dat het stijvere laagje bij de HD inlages van Barefoot in het midden zit, ik vond de geperste schuim inlages van de Christ Fellsättel al niet te harden onder het zadel (Rena ook niet) en daar heeft volgens mij ook niemand last van :P

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:57

Hoi, ik kom ook even binnen vallen. Lees bij tijd en wijlen mee maar heb nooit eerder gereageerd. Nu ben ik echter op zoek naar een flexibel zadel en zie door de bomen het bos niet meer :+

Aankomende winter/voorjaar wil ik mijn cruzado (htk spanjaard) rustig aan gaan beleren. Momenteel is ze zadelmak, in die zin ze kan een zadel op en daar mee wandelen, aan rijden zijn we nu nog niet toe.
Mijn huidige zadel, een Kieffer Lech, die prima lag op mijn vorige paard past bij haar niet. Kortom ik moet wat anders. Vanwege het feit dat ze nog erg veranderd kwam ik bij de flexibele zadels uit.

Mijn voorkeur gaat uit naar een dressuurzadel met de look van "gewone boomzadels" . Gezien mijn bips-omvang heb ik een 18"inch nodig. Paard heeft voldoende lengte in de in de rug dus het model hoeft niet extreem kort te zijn.

Heb als gekeken naar de Hidalgo Venice 2 en ken uit het verleden de HM flexee. Wat zijn de ervaringen hiermee?

Het paard is kwestie

Afbeelding

Snap dat een foto met het hoofd naar beneden niet ideaal is. Op de een of andere manier heb ik geen recente normale standfoto.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:04

tennan schreef:
Buitenzinnig, kan ik, als ik bij jou de Madriana barebackpad 'bestel' als testzadel, kan dat dan ook met zowel de Toscane-zitting als de wolzitting erbij? Het gaat om de piccolo.
Ik wil zo graag weten wat het verschil is :+

Ja, die heb ik toevallig liggen in piccolo, een toscane zitting en wol zitting. Geen probleem ze beide te testen!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:05

Top! Kan ik dat dan aangeven bij mijn bestelling?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:19

Ja, dat kan. Mocht het niet lukken,mail mij dan gerust even!

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:27

Fransje 23, ik zou als ik jou was contact opnemen met Ella van boomlooszadel passervice. Zij heeft de door jou genoemde zadels in haar collectie en nog meer. Je moet dat toch even op je paard zien liggen en wellicht een week uitproberen.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:33

Hoi hoi! Ik heb gisteren mijn nieuwe zadel eens opgelegd om te kijken hoe hij ligt. Ik ben nog op zoek naar iemand die passervices aanbiedt voor Trekkerzadels, maar nog niemand gevonden. Maar misschien kunnen jullie adhv de foto's al een beeld scheppen :)
Ik heb het gevoel dat het zadel niet in balans ligt en ver naar voren 'trekt'. Maar (semi)-boomloos is mij nog vrij onbekend. Bedankt alvast!

Afbeelding

Afbeelding

Ook even gekeken hoe hij lag met 'gewicht' erop.

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:33

mhoogenbos schreef:
Fransje 23, ik zou als ik jou was contact opnemen met Ella van boomlooszadel passervice. Zij heeft de door jou genoemde zadels in haar collectie en nog meer. Je moet dat toch even op je paard zien liggen en wellicht een week uitproberen.

Ik kan nog niet op haar rijden dus uitproberen wordt lastig. Maar ik wil voor een goede start wel meteen een passend zadel.

Heb er inderdaad wel aan zitten denken om een passer langs te laten komen.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:36

@Babritfre

Skyriding en Buitenzinnig doen pasconsulten met Trekker zadels.
Wat voor zadel heb je er nu op liggen? De kussens lijken wel heel erg kort.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:08

Mara2000 schreef:
@Babritfre

Dit is een Trekker Dressage Master.
Buitenzinnig doet geen Trekker denk ik, of dat staat niet op de site. :(
Skyriding zit echt een heel eind weg, maar is voorlopig de enige die ik vond maar dat zal wel een hele poos duren vooral zij kon komen omdat dat dan een route moet worden gemaakt. Maar het zal toch Skyriding worden denk ik!

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:24

BaBritFre schreef:
Mara2000 schreef:
@Babritfre

Dit is een Trekker Dressage Master.
Buitenzinnig doet geen Trekker denk ik, of dat staat niet op de site. :(
Skyriding zit echt een heel eind weg, maar is voorlopig de enige die ik vond maar dat zal wel een hele poos duren vooral zij kon komen omdat dat dan een route moet worden gemaakt. Maar het zal toch Skyriding worden denk ik!

Buitenzinnig doet wel Trekker.
Skyriding was ik zelf ook erg positief over, heb 2 modellen kunnen testen. Ik hoefde ook niet op een route te wachten, ze kwam al na een week en alleen voor mij.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:33

Ja hoor, ik doe ook trekker zadels :)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:39

Babritfre,
Aan een Passervice heb je natuurlijk meer dan aan iemand op het internet die maar een paar foto's gezien heeft, maar toch:
Hoe zit je zelf in het zadel? Ik vind de lepel namelijk best groot in vergelijking tot de kussens die eronder zitten. Mijn eerste gedachte was ook dat hij wat naar voren leunt, maar aan de andere kant zou het zomaar kunnen dat de kussens in de rug gaan drukken als het zadel recht ligt, omdat je dan op die gigantische lepel terecht komt.

Je paardje heeft niet zo'n hele lange rug, maar zelf zou ik toch gaan voor een zadel met iets langere kussens zodat je toch wat meer van het deel van de rug benut dat een ruiter kan dragen.

Wel een leukerd hoor, dat paard :)

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:47

Runa schreef:
Babritfre,
Aan een Passervice heb je natuurlijk meer dan aan iemand op het internet die maar een paar foto's gezien heeft, maar toch:
Hoe zit je zelf in het zadel? Ik vind de lepel namelijk best groot in vergelijking tot de kussens die eronder zitten. Mijn eerste gedachte was ook dat hij wat naar voren leunt, maar aan de andere kant zou het zomaar kunnen dat de kussens in de rug gaan drukken als het zadel recht ligt, omdat je dan op die gigantische lepel terecht komt.

Je paardje heeft niet zo'n hele lange rug, maar zelf zou ik toch gaan voor een zadel met iets langere kussens zodat je toch wat meer van het deel van de rug benut dat een ruiter kan dragen.

Wel een leukerd hoor, dat paard :)

De passervice komt er sowieso :) alleen even uitzoeken wie/wat/waar ;)
Ik vind het zadel ook echt een aparte vorm hebben! Vind het ook raar dat hij toch wel echt overeen komt met een 17,5” en toch zo kort is.
Bedankt om jouw mening te uiten ;) en bedankt voor het complimentje :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:14

Ik moet zeggen dat ik het model zo op de eerste foto's helemaal "ruk" vond, maar dat het me reuze mee valt hoe het er uitziet als je er op zit :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:38

Heb je het zadel van Gorica over genomen? Zoja, dan is het zadel daarvoor lange tijd van mij geweest.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:12

Ik zou met die (in verhouding) grote lepel icm korte kussens bang zijn dat je teveel druk achterop de kussens krijgt. Zeker als je wat meer achterop zit/minder ruimte in het zadel hebt.

Vandaag voor het eerst de Barrydale op nieuwe paard getest. Zat als een huis, lag als een huis en het allerbelangrijkste: ik had weer een blij paard wat goed liep, ruimte in haar passen had en zichtbaar lol had in het door het bos draven. Zo blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:01

nog altijd super blij met onze freemax Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:16

Dat klinkt alvast goed +:)+ Maar zat het voor jezelf ook lekker...? Ik vind het zo'n geinig paard :D