Opgelicht met een zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:04

Ts dat is bij haast elke zadelpasser zo, alleen inruil bij aankoop van een nieuw zadel.

Anoniem

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:35

Bij A3 kon ik het ook tegen een tweedehandsje ruilen. :)

MyChoice

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:40

Bij CountryMill doen ze dat soms ook wel. Ligt aan je zadel. Zou ze even bellen en vragen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:48

Anoniem schreef:
Bij A3 kon ik het ook tegen een tweedehandsje ruilen. :)


A3 is wel een goede vent hoor!
Ik kan me ook niks voorstellen dat je als ouders van een meisje van 16 dit allemaal maar laat gebeuren, eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:56

DatBenIkNou schreef:
AmyPony schreef:
Bij A3 kon ik het ook tegen een tweedehandsje ruilen. :)


A3 is wel een goede vent hoor!
Ik kan me ook niks voorstellen dat je als ouders van een meisje van 16 dit allemaal maar laat gebeuren, eerlijk gezegd.


Helaas wel.. mn ouders vinden de winkeliers te aardig om een proces te beginnen. Ik snap het ook niet, maargoed. Paardje mag er de dupe niet van worden.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:23

DatBenIkNou schreef:
Anoniem schreef:
Bij A3 kon ik het ook tegen een tweedehandsje ruilen. :)


A3 is wel een goede vent hoor!
Ik kan me ook niks voorstellen dat je als ouders van een meisje van 16 dit allemaal maar laat gebeuren, eerlijk gezegd.


Ik ken wel ouders waarvan de dochter om hulp heeft gevraagd bij serieuze zaken, en ouders hun schouders gewoon ophalen :+ Zijn er helaas meer dan je zou denken

Dorien66

Berichten: 1661
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:31

Anoniem schreef:
Ik heb ook contact gehad met a3's zadelservice en dit spreekt mij ook aan. Hij belt deze week nog even terug. Ik kan bij hem voor 4 weken een zadel lenen tot ze goed in de bespiering zit, voor we een nieuw zadel aanschaffen.

:? Goed in de bespiering krijgen in 4 weken? Optimistisch hoor :n

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:37

Dorien66 schreef:
Anoniem schreef:
Ik heb ook contact gehad met a3's zadelservice en dit spreekt mij ook aan. Hij belt deze week nog even terug. Ik kan bij hem voor 4 weken een zadel lenen tot ze goed in de bespiering zit, voor we een nieuw zadel aanschaffen.

:? Goed in de bespiering krijgen in 4 weken? Optimistisch hoor :n


Ik denk dat TS dit anders bedoeld. Ze is nu al een tijdje bezig met de nieuwe training en moet ook nog een afspraak maken met de zadelmaker en dan nog 4 weken een leenzadel. Dan ben je natuurlijk al wel verder dan die 4 weken.

Ik vind dat TS heel goed bezig is en de zadelmaker zal heus met haar meedenken. Vind het helemaal niet zo optimistisch gedacht hoor. :)

Dorien66

Berichten: 1661
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:44

@Frummels, oh ja, zo kun je het ook 'berekenen' :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110914
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:52

A3? Ik neem aan dat Adrie werd bedoeld?

TS, wat bedoel je met 'Dan doen we alsof het zadel past'?

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:17

Winkeliers te aardig? Ze maken jullie net 1500,- afhandig voor een ondeugdelijk product :n onbegrijpelijk!

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:36

Ik ben zelf ook een heeeeeeeeel aardige winkelier :')

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:41

Koper schreef:
AmyPony schreef:
Ik laat woensdag zaelmaker Fugers komen.

Niet doen. Fugers heeft geen zadelmaker.

eens.. bij ons op stal meeste zadels niet passend af afgeleverd.. ging op afstand passend maken }:0

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:18

Cayenne schreef:
A3? Ik neem aan dat Adrie werd bedoeld?

TS, wat bedoel je met 'Dan doen we alsof het zadel past'?

Nope. Heet A3 Zadelservice. Ik kan er met m'n pet niet bij dat ouders die het niet breed hebben, 1500€ betalen voor een zadel en nu geen enkele moeite willen doen. Zeker gezien het feit dat er geen budget is om nu een andere aan te schaffen. Volgens mij doet A3 ook nog aan afbetalen overigens. Hij heeft mijn tweedehands zadel voor mij verkocht poosje geleden.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:35

Anoniem schreef:
Die zadelpasser wilde maar 100/200 euro geven voor het betreffende zadel. We laten het dus maar opvullen, doen alsof het past en ruilen het elders in.


Anoniem schreef:
Ik wil er geen rechtszaak of iets van maken. Want als ik die verlies, verlies ik nog meer geld. Dan maar een beetje verlies, als ik het inruil zal de waarde hoger liggen als 100/200 euro lijkt mij.


Ik denk dat niemand het over een rechtzaak had, alleen dat je je verzekering moest contacten zodat zij je geld terug konden krijgen. In ieder geval meer dan de €200 die je er nu voor zou krijgen.

Anoniem schreef:
Een andere vriendin had ook nog een zadel liggen. Toevallig was er op dat moment iemand op stal met de nodige kennis ervan, en zei dat dat zadel goed genoeg paste om 1x mee te rijden. Dus de strandrit. [....]
Al met al komt het allemaal goed, strandrit kan doorgaan en paardje krijgt een goed zadel op haar rug. Paardje blij= baasje blij. :)


Dus je gaat nu toch, met een zadel dat "goed genoeg" past naar het strand?? 2 pagina's terug meldt je nog dat je er echt geen zadel meer op legt tot ze goed is, en nu moet dat allemaal weer wijken omdat jij perse naar het strand wil?

Anoniem schreef:
Ze staat ook steeds lekker lang buiten, steeds iets van 4-7 uur per dag.


Ben je ondertussen alsnog van stal verandert dan? Je stond toch op een stal met 5 paddocks voor 150 paarden? Waar ook niet gevoerd mag worden op de paddock? Of heeft die stal zijn hele beleid nu omgegooid?

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:44

Zelf ben ik erg tevreden over Arno Brandt en meerdere in mijn omgeving ook. Kan ik je zeker aanraden !!

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:28

Ik heb zojuist een heel fijne passessie gehad met een zeer kundige dame van Edelweiss saddlery. Uitgebreid de tijd genomen om te voelen, op te meten, vorm uit te tekenen en dan passen. Dan weer zadel erop, ff rijden, weer eraf, aanpassen, echt super. En het zat heerlijk.
Dus daar kan je ook altijd nog heen, maar je hebt al veel te veel tips gekregen denk ik. ;-)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:36

Ali van het Gooische zadelhuis heb ik echt zeer goede ervaringen mee.

little_birdy
Berichten: 12238
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:45

Anoniem schreef:
Bij A3 kon ik het ook tegen een tweedehandsje ruilen. :)


Ik lees al een tijdje mee
A3 is ook bij mij geweest een een geweldige man is dat !
Met hem kom je er wel uit denk ik
Maar hij ruilt geen gebruikt tegen gebruikt in normaal gesproken .

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:48

Hier ook een prima ervaring met A3, hij heeft mijn eerste zadel aangemeten (tweedehands). Ook nog een nieuw zadel gepast, met kaartjes er nog aan. Pony flipte hem aan de longeerlijn, kaartjes vlogen eraf en hele zadel onder het zand, hij zei netjes 'Mijn eigen schuld want dit had ik moeten zien aankomen'. Hij heeft me uiteindelijk goed geholpen, uiteindelijk wel overgestapt op Country Mill omdat daar meer keuze was voor mij.

Ben wel benieuwd hoe dit nu afloopt :) Bizar dat een zadelmaker je gewoon 1500 euro door de neus boort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:47

TinGu schreef:
Anoniem schreef:
Die zadelpasser wilde maar 100/200 euro geven voor het betreffende zadel. We laten het dus maar opvullen, doen alsof het past en ruilen het elders in.


Anoniem schreef:
Ik wil er geen rechtszaak of iets van maken. Want als ik die verlies, verlies ik nog meer geld. Dan maar een beetje verlies, als ik het inruil zal de waarde hoger liggen als 100/200 euro lijkt mij.


Ik denk dat niemand het over een rechtzaak had, alleen dat je je verzekering moest contacten zodat zij je geld terug konden krijgen. In ieder geval meer dan de €200 die je er nu voor zou krijgen.

Anoniem schreef:
Een andere vriendin had ook nog een zadel liggen. Toevallig was er op dat moment iemand op stal met de nodige kennis ervan, en zei dat dat zadel goed genoeg paste om 1x mee te rijden. Dus de strandrit. [....]
Al met al komt het allemaal goed, strandrit kan doorgaan en paardje krijgt een goed zadel op haar rug. Paardje blij= baasje blij. :)


Dus je gaat nu toch, met een zadel dat "goed genoeg" past naar het strand?? 2 pagina's terug meldt je nog dat je er echt geen zadel meer op legt tot ze goed is, en nu moet dat allemaal weer wijken omdat jij perse naar het strand wil?

Anoniem schreef:
Ze staat ook steeds lekker lang buiten, steeds iets van 4-7 uur per dag.


Ben je ondertussen alsnog van stal verandert dan? Je stond toch op een stal met 5 paddocks voor 150 paarden? Waar ook niet gevoerd mag worden op de paddock? Of heeft die stal zijn hele beleid nu omgegooid?



Een ander zadel ga ik mee naar het strand. Verder word er niet gereden. En die is goedgekeurd door iemand met voeldoende kennis.
Ik zet dr gewoon lang in de paddock elke dag. En steeds om het half uur zet ik dr in een andere. En dat gewoon steeds.
Voor voeren zet ik haar even op stal, geef haar eten en daarna weer naar buiten. En dat werkt prima.

Voorderest, ik doe mijn best voor t paardje. En afwisseling is voor het paard ook niet erg. Het is bovendien maar 1 keer. Dit zadel kan volgens deze persoon (MET kennis!!) wel voor een keertje.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 00:37

Zou toch uitkijken hoor ts.... de eigenaar van de fries die ik rijd . Rijd met zijn eigen dressuur zadel die eigenlijk aangemeten is voor zijn arabier. Dat ding is veel te smal en ik merk het waneer dat zadel er op gelegen heeft want de volgende dag is paardlief niet te genieten. Ik gebruik daarom nu het fryso zadel van mijn vriend. Die was iets te ruim daarom een bontje eronder. Maar nu die de ruimte gekregen heeft om zijn bespiering te laten groeien ( en die groeit nog steeds heel hard) kan er bijna een normaal dekje onder zonder dat het zadel schuift of slecht ligt.

als nu dus dat andere zadel voor die arabier er op ligt wanneer de eigenaar gaat rijden, is het paard van een uurtje hobbelen de volgende dag echt helemaal naar.

gelukkig rijd de eigenaar bijna niet op de fries...

Mijn punt is , eventjes een keertje met een zadel rijden waarvan je DENKT dat het weinig schaadt. kan meer aanrichten dan je denkt.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 07:11

Gwen1992 schreef:
Zou toch uitkijken hoor ts.... de eigenaar van de fries die ik rijd . Rijd met zijn eigen dressuur zadel die eigenlijk aangemeten is voor zijn arabier. Dat ding is veel te smal en ik merk het waneer dat zadel er op gelegen heeft want de volgende dag is paardlief niet te genieten. Ik gebruik daarom nu het fryso zadel van mijn vriend. Die was iets te ruim daarom een bontje eronder. Maar nu die de ruimte gekregen heeft om zijn bespiering te laten groeien ( en die groeit nog steeds heel hard) kan er bijna een normaal dekje onder zonder dat het zadel schuift of slecht ligt.

als nu dus dat andere zadel voor die arabier er op ligt wanneer de eigenaar gaat rijden, is het paard van een uurtje hobbelen de volgende dag echt helemaal naar.

gelukkig rijd de eigenaar bijna niet op de fries...

Mijn punt is , eventjes een keertje met een zadel rijden waarvan je DENKT dat het weinig schaadt. kan meer aanrichten dan je denkt.


Helaas heb ik een soortgelijke ervaring. Het zadel leek op het eerste gezicht goed te liggen, maar dat bleek niet het geval. Paard had daarna wel echt last van de rug (gevoelig bij aanraking, poetsen etc). Ik zou er zelf niet voor kiezen op te stappen als het zadel niet 100% past. Ik geloof niet in “voor een keertje kan het wel” en zeker niet bij paarden met een moeilijke bouw..

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 07:15

Reed in het begin met een Wintec owv de veranderende bespiering van weidepaard naar rijpony. Was er altijd heel duidelijk in, boksalvo's zodra k t kopijzer moest vervangen. Altijd erg blij mee geweest dat ze dat zo duidelijk toonde!

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:18

Anoniem schreef:
[Het is bovendien maar 1 keer. Dit zadel kan volgens deze persoon (MET kennis!!) wel voor een keertje.


Je zegt dat het zadel "goed genoeg" past. Maar wat is goed genoeg? Als jij schoenen hebt die "goed genoeg" passen, maar net niet helemaal, krijg je toch ook blaren?

Maar goed, het is jouw pony, dus jouw verantwoording...