ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:27

Als het goed is kunnen ze ook je huidige zadel de wrongen veranderen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:28

Herman adviseerde bij mijn jonkie een monoblad vanwege zijn vrij grote Trapezius en de zachtere vulling, vanwege gevoeligheid.

Ik heb eerder de gewone Tribal gehad met rundleer: dat zou ik zo weer doen! Heel fijn zitten en lekker stroef maar niet té.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:43

Huidige wrongen vervangen kan maar liever bestel ik dan een nieuw zadel en kies voor een minder diepe zit. Ik pas er goed in maar iets meer ruimte zou wel fijn zijn.
Monoblad zou ik ook graag hebben maar die is flink duurder. Te duur helaas.
Gisteren wel weer fijn gereden.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:26

Jaa klopt mijn kussens zijn enorm zacht!
En ja de prijs 3 x slikken maar kon gelukkig mijn oude zadel inruilen waar ik een eerlijk bedrag voor terug kreeg.
Hoe verzorgen jullie je zadel?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:20

Schoonmaken met zadelzeep. Dat er met een licht vochtige doek er weer af halen. Zadel laten drogen. De bovenkant doe ik met leergel van rapide. De stoten en de ruwe stukken leer doe ik met olie. Op advies van een zadelmaker.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:26

wwillemijn schreef:
Schoonmaken met zadelzeep. Dat er met een licht vochtige doek er weer af halen. Zadel laten drogen. De bovenkant doe ik met leergel van rapide. De stoten en de ruwe stukken leer doe ik met olie. Op advies van een zadelmaker.

Heb jij buffelleer?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:10

Nee memmelleer

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:44

Vandaag zit ik op 8 weken wachten, benieuwd wanneer ik m'n zadel kan verwachten :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:22

Ik heb sinds vandaag een Tribal aangeschaft hij country mill, demo model dus kon gelijk mee. Eerste wat me opviel is dat het voelt alsof je op een kussentje zit.
Ik mag hem een week testen om te kijken hoe pony het oppakt.

Afbeelding

Afbeelding

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:53

Mooi! Ik ga zaterdag m'n tweede tribal ophalen, ook een bruine met crème bies, voor m'n ruin. Heb met m'n merrie en haar tribal meegedaan aan de Eper paarden vierdaagse en geen centje zadelpijn gehad. Terwijl m'n vriendin veel klaagde over zadelpijn. Dus voor je billen is het ook een fijn zadel!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:57

Mijn tribal is scheef, de wrongen zat 1,5cm verschil in. Herman heeft het zadel gelijk ingenomen en opgestuurd. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:59

Oh balen! Scheef qua dikte/lengte?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:08

Voor ons is een einde gekomen aan de Tribal. We krijgen het zadel helaas niet passend voor zowel amazone als paard. We gaan nu een andere weg in met country Mill. Gelukkig is de service van CM super, ze denken erg goed mee aan een oplossing en luisteren ook naar je eigen wensen en gevoel.

Wel balen voor jou Peelie maar fijn dat ze hem opgestuurd hebben.

Saams, wat een mooi zadel!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:11

Wat jammer dat je het zadel niet passend krijgt, maar de service die ze verlenen is inderdaad echt top. Hopelijk kom je snel een goed ander zadel tegen. Succes met je zoektocht.

Bedankt, ben er erg blij mee. We hadden welgeteld keuze uit 2 zadels door haar lastige bouw (korte rug, geen schoft en rondgebouwd) en dan moet ik er nog eens fijn in zitten. Hopelijk loopt pony er deze week goed op, daar op locatie was ze redelijk onrustig maar ze was nog aan het stressen van de trailerrit. Dus enorm fijn dat ik het een week mag testen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:21

wwillemijn schreef:
Oh balen! Scheef qua dikte/lengte?

Nee, de wrongen zijn wel allebij even groot. Maar de onderste bladen van het blad zijn scheef uitgesneden waardoor de hele wrong scheef op het blad is vastgemaakt. Daarbij zijn de snedes voor de singelstoten dus ook scheef, waardoor het hele zadel iedere keer scheef weg zakte.

Ik zat iedere keer maar te twijfelen waardoor het zadel zo scheef zakte. Zelfs nog gedacht dat het aan mij lag. Dat ik misschien wel een beenlengteverschil had ofzo.

Maar Herman pakt het super op. Ik heb netjes een leenzadel mee. Ik zit er zelf alleen niet zo geweldig in en Nash loopt er ook niet zo fijn onder als mn tribal.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:39

Wat een prachtig zadel Saams!

Nu word ik weer ernstig in twijfel gebracht, misschien toch ook maar voor bruin tuig gaan? :o

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:03

Ik heb 2 weken geleden een demo Tribal bij CM aangeschaft.
Super fijn zadel, zat gelijk goed en eindelijk een zadel waar ik mijn heupen in kan kantelen en geen ''steekkont'' in heb.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:07

Walrus welke heb jij? De classic ook en in welke kleur?
Vandaag voor het eerst thuis mee gereden, wat wennen. Ik had hiervoor een wintec waar je in vast gebouwd zat en nog slecht ook en nu kan ik zelf bepalen waar ik mijn benen laat :D positieeef!!
En ik kan eindelijk doorzitten zonder te stuiteren want ik kan mijn bekken kantelen. Ik moet mijn beugels nog wel een gat langer maar eerst maar trainen op een onafhankelijke zit :+

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:47

Ik heb inderdaad de classic, en gewoon in het zwart.
Bewust zwart gedaan, vind niet alle bruin mooi op mijn vos en als ik dan een bruin zadel heb moet mijn hele wedstrijd tenue en harnachement er ook weer aan geloven, dat kon ik mijn portemonnee niet aan doen haha! Die van jou is mooi hoor, met dat witte randje!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:40

Geeft niks toch, ieder zijn smaak! Dit was ook een demomodel die hij al had liggen en op mijn hoofdstel na is de set al bruin die ik heb voor wedstrijd :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:23

Mijn instructrice zei dat het zadel iets wat omhoog kwam. Nu had Arno van CM al gezegd dat het klopt omdat het zadel mee veert met de paardenrug. Dus niet klappert, want hij schuift ook niet en je krijgt mij niet omhoog met zadel als iemand ernaast 'tilt'
Hebben jullie dat ook wel is gehoord?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:58

Mijn tribal "bounced" idd ook. Mijn kieffer deed dat ook en meerdere zadelmakers hebben mij kunnen vertellen dat dat normaal is met een zadel moet natuurlijke zachte vulling (wol).

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:01

Mijn tribal van m'n merrie en het leenzadel van m'n ruin wippen absoluut niet.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:02

Klapperen of veren zijn ook twee heel verschillende dingen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:06

Ja, klopt. Maar die van mij liggen stil. Zie vaak zat zadels veren en ben blij dat de mijne dat niet doen.