[FOTO] boomloos uitrusting

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:47

Hierboven@ dressuurwerk is vaak minder belastend voor de paardenrug dan buitenrijden omdat het paard zijn rug dan op d juiste manier gebruikt mits er goed wordt gereden

Hmm..ik heb de jacob beugels zal wel zonde zijn als ik ze koop en ze passen niet

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:50

xTesske schreef:
Hierboven@ dressuurwerk is vaak minder belastend voor de paardenrug dan buitenrijden omdat het paard zijn rug dan op d juiste manier gebruikt mits er goed wordt gereden

Hmm..ik heb de jacob beugels zal wel zonde zijn als ik ze koop en ze passen niet

Bij het buitenrijden letten we hier ook op hoor :) Sultan loopt op zichzelf al goed op de achterhand, dus hij gebruikt zijn rug tijdens het buitenrijden ook juist hoor :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:50

TrIjNiE__ schreef:
minikatje schreef:
opzich vind ik het nog niet eens zo'n rare combi.
als ze had gezegd dat het een ijslander was dan zouden al veel mensen het minder erg vinden.
noot voor de ruiter, let je erop dat de "neusriem"niet te laag hangt?
en voordat ik ga zeuren, wat doe je voor werk met de pony?
wat is het doel dat je erop kruipt?

@ zoek, wat een sexy groom heb je :D

Bedankt om niet te zeuren :D
Hij is een kruising shet, geen idee met wat, maar hij is veel breder als een gewone shet :)
Neusriem is van het halster, was waarschijnlijk net wat naar beneden gezakt. We rijden alleen buiten, geen dressuurwerk oid, dat doen we alleen met het ander paard. Heel af en toe een sprongetje (2x gedaan in 1,5 jaar dat ik er kom)dat vindt Sultan wel heel leuk :D Maar ik kan het niet :o

springen is voor jullie combinatie wel heel belastend.
dat zou ik gewoon niet doen, of vrij springen.

als jij rekening houdt met jullie combinatie en het niet te zwaar maakt dan kunnen jullie gewoon buiten blijven hobbelen,als jij recht en onafhankelijk zit en veel rechte lijnen rijdt.
het belastende gedeelte ligt namelijk in korte wendingen waar hij zijn evenwicht hard nodig heeft, zoals bij dressuur.
wel is het handig ernaast ook het nodige grondwerk doet om hem sterk en soepel te houden.
top dat je voor een boomloos hebt gekozen, met een boomzadel had ik ook zuur commentaar gegeven ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:52

minikatje schreef:
als ze had gezegd dat het een ijslander was dan zouden al veel mensen het minder erg vinden.

Hihihihi dat is Bert Swennen van Skyriding, kwam Freeform zadels passen.
En wat je zegt sexy :j :o , ook nog eens heel aardig en kundig +:)+

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:57

Bedankt om niet te zeuren :D
Hij is een kruising shet, geen idee met wat, maar hij is veel breder als een gewone shet :)
Neusriem is van het halster, was waarschijnlijk net wat naar beneden gezakt. We rijden alleen buiten, geen dressuurwerk oid, dat doen we alleen met het ander paard. Heel af en toe een sprongetje (2x gedaan in 1,5 jaar dat ik er kom)dat vindt Sultan wel heel leuk :D Maar ik kan het niet :o[/quote]
springen is voor jullie combinatie wel heel belastend.
dat zou ik gewoon niet doen, of vrij springen.

als jij rekening houdt met jullie combinatie en het niet te zwaar maakt dan kunnen jullie gewoon buiten blijven hobbelen,als jij recht en onafhankelijk zit en veel rechte lijnen rijdt.
het belastende gedeelte ligt namelijk in korte wendingen waar hij zijn evenwicht hard nodig heeft, zoals bij dressuur.
wel is het handig ernaast ook het nodige grondwerk doet om hem sterk en soepel te houden.
top dat je voor een boomloos hebt gekozen, met een boomzadel had ik ook zuur commentaar gegeven ;)[/quote]

Dat zitten is nu wel een beetje moeilijk, aangezien ik boomloos niet gewend ben en het helemaal anders zit :o Maar dat komt helemaal goed :D Grondwerk doet de eigenaresse soms wel. Maar ze durft mij het nog niet alleen te laten doen, vanwege zijn sterke karaktertje, en daar ben ik blij om :D Zadel gaat ook gebruikt worden om haar jong paard te beleren, nog een reden dat ik dit zadel koos :)

Diaz

Re: Foto's boomloos uitrusting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:00

Mensen... FOTOTOPIC! ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:04

TrIjNiE__ schreef:
't is moeilijk om een zadel te vinden dat kort genoeg is, maar aangezien er alleen druk komt te staan op de plaats waar je zit, maakt het niet uit als het wat te lang is.

Dat is niet waar. Ten eerste zit je op/tegen de cantle, dus daaronder komt ook gewicht. Daarnaast hoort er een drukverdelend systeem onder je zadel te zitten, panelen of inlages of iets van dien aard. Waardoor de druk wat meer verdeeld wordt.

Ik vind het zadel ook te groot, en te lang aan de achterkant.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:09

Koper schreef:
TrIjNiE__ schreef:
't is moeilijk om een zadel te vinden dat kort genoeg is, maar aangezien er alleen druk komt te staan op de plaats waar je zit, maakt het niet uit als het wat te lang is.

Dat is niet waar. Ten eerste zit je op/tegen de cantle, dus daaronder komt ook gewicht. Daarnaast hoort er een drukverdelend systeem onder je zadel te zitten, panelen of inlages of iets van dien aard. Waardoor de druk wat meer verdeeld wordt.

Ik vind het zadel ook te groot, en te lang aan de achterkant.

Er zitten inlages in het dekje hoor :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:11

Zoek schreef:
minikatje schreef:

En wat je zegt sexy :j :o , ook nog eens heel aardig en kundig +:)+

Is dat hem?! :wow: Ik heb mailcontact met hem gehad en hij nam ontzettend de tijd, hartstikke lange informatieve mails kreeg ik terug.

Om ontopic te blijven:
Vorige barefoot op draver
Afbeelding

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:22

[/quote]

En wat je zegt sexy :j :o , ook nog eens heel aardig en kundig +:)+[/quote]

Is dat hem?! :wow: Ik heb mailcontact met hem gehad en hij nam ontzettend de tijd, hartstikke lange informatieve mails kreeg ik terug.

Om ontopic te blijven:
Vorige barefoot op draver
quote]

Hij neemt zeker de tijd, ook als hij zadels komt passen!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:13

Was eigenlijk niet van plan om het project op bokt te delen maar wie weet kunnen jullie even meekijken. Onderste zweetblad is nu af (alleen nog niet op maat/in model gesneden), hier komen de kussens onder.
Afbeelding

Komt natuurlijk nog een zweetblad overheen, en vooraan een kopijzer en achterop natuurlijk een cantle. En dan de zitting. Gewoon die van het sloopzadel maar dan zonder die gekke flappen.

Rugvorm komt er uiteraard ook nog in :Y) Paard is een overbouwde glijbaan maar wel met wat schoft. Daarom is het vooraan in het midden nog niet afgewerkt, moet 'm eerst nog op paard passen maar dan is het natuurlijk wel handig dat er een singel aan kan.

Het is wel weer even heel andere shizzle dan een paar neusriempjes. Mijn brospen was daarnet handvatloos in een singelstoot blijven steken en ik heb ook een naald weten te mollen. Op blijven letten Koper :Y)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:30

Mijn knappe jonge haf met de barefoot barrydale <3

Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:34

Wat een puppyhoofdje heeft die nog zeg! Maar Barrydales zijn moooi op haffies :))

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:44

Hier een foto in wintertijd, lange haren en nat van een rondje bos maken. Niet de meest representatieve foto :D Maar oortjes naar voren, hij ziet zijn stal.
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:58

Hopelijk kan ik binnenkort ook een foto plaatsen met mijn eigen zadel! :D Heb nu twee weekjes de Arizona op proef gehad en dat is goed bevallen! Nu op zoek naar een mooie tweedehands Arizona (of Arizona nut :~)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:20

@ steenbok, is dat een maat 2?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:26

@safiera: hij is ook nog een puppy! 14 februari is hij 3 geworden en sinds een week of 2 zit ik er af en toe 5 minuutjes op om hem alvast een beetje voor te bereiden op het echte werk straks :)

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:55

Ja, dit is een maat 2. Haflinger is 1.47 en breed.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:18

Paddy, tinkertje van +/- 1.42 met een MyBarefoot Cheyenne met knop maat 2. Het zitvlak is zwart, al de rest is bruin
Afbeelding

Ik heb er ook een heel leuk tweedehands borsttuig van Barefoot bijgekocht
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:36

heel tof.. ik denk dat ik daar toch mee eindig.. een cheyenne met knop. Aangezien de cheyenne toendertijd met passen zo veel beter lag!

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:04

zijn die er? cheyenne's met knop?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:12

de customs :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:36

Ik heb ook een BF Arizona gekocht! We moeten hem nog even ophalen, dus binnenkort onze outfit :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:52

Ik zal binnenkort ook een foto's plaatsen, hoor, zit nu maar mee te smullen van jullie plaatjes, maar heb zelf ook wel e.e.a. om te laten zien :j

Even op het betere weer wachten, alles loopt hier buiten en een droge pony ziet er nu eenmaal net iets leuker uit ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:14

Hoe land is toendertijd geleden...?

Beestje is wel totaal veranderd, echt mooi uitgezwaard :)

Spannend Bonjoy en Shirley :j