Ik heb wat gevoeld en gekeken, maar ik kon zelf niks ontdekken. Wat ik wel zie is dat er een plooitje in het leer komt in het midden van de zitting helemaal vooraan, waar de headplate zit zeg maar.
ik heb het zelf nog nooit open gehad...durf daar niet goed aan beginnen, lol...morgen maar hulp van mijn klusjesman (verloofd inschakelen Het kraken is iig niet juist!
Inbussleutel nummer 5 gewoon voorzichtig (niet te lomp ) losdraaien en checken
Laureentje
Geplaatst: 24-08-13 14:38
Ik kan er niets aan doen en het zal wel aan veel factoren liggen, maar ik ben niet tevreden over WOW. Mijn eigen houding was volledig achteruitgegaan sinds ik op een wow ging rijden. Voorheen kon ik stil zitten en mee zijn in de beweging en ten tijde van de wow (zelf niet in de gaten gehad - heel eerlijk-) ben ik tegen de beweging in gaan zitten en zat ik ook niet meer stil op het paard. Hier kwam ik achter toen ik op mijn 2e paard ging zitten waar een ander 'ouderwets' zadel op lag. Ik had het gevoel alsof ik niet meer kon rijden. Ik kon niet meer lichtrijden, had problemen om mee te komen in de galop en op de sprong. Ik dacht dat ik gek werd. Vervolgens maar een tijdlang niet meer op wow gereden en toen kwam mijn juiste houding weer terug. Ik had ook problemen om mijn rug weer te rechten op het paard. Het zal wel aan veel factoren gelegen hebben, maar ik heb mijn juiste houding weer terug en dat is niet het verdienste van een wow zadel geweest. Komt daarbij dat ik mijn paard nu ook weer veel beter aan het lopen heb. Ten tweede heb ik gemerkt dat een wow zadel zijn waarde niet behoudt. Het heeft me een jaar gekost om het zadel kwijt te raken en de persoon van wie ik het gekocht heb had geen interesse om mijn zadel terug te kopen. Terwijl deze eruit zag alsof hij net uit de verpakking kwam. Uiteindelijk zegt mij dat genoeg.
Zinn
Geplaatst: 24-08-13 14:51
Mri schreef:
Inbussleutel nummer 5 gewoon voorzichtig (niet te lomp ) losdraaien en checken
Ik had nummer 4 nodig Heb niets gevonden dat stuk is, maar het kraken blijft... Afspraakje maken toch maar...
Ik heb gisteren voor het eerst actief op mijn Wow gereden, enorm verschil met mijn andere zadel, zowel voor mij als het paard. Moet alleen nog even andere beugelriemen zoeken, welke gebruiken jullie hiervoor?
Je kan ze toch ook andersom hangen? Met de gesp naar beneden? Of heb je van die enkele? Ik heb gewone beugelriemen, die van passier. Bevallen mij prima
Ik heb gewone dubbele riemen, gesp onderaan, riem teruggestoken door de gesp, met een hoesje eroverheen. Heb ze wel wat ingekort, ik heb niet van die lange benen en hield nogal wat beugelriem over .
Zo deed ik het bij mijn vorige zadel ook. Houd nu maar 10cm beugelriem over dus misschien kan ik hem wel gewoon terugsteken door de gesp, ook makkelijker met opsteken dan monoriemen
Ik heb gisteren mijn zitting terug gekregen na reparatie van 1 vd bevestigingsplaatjes voor de headplate. En WOW , wat een keurige service!! Ze hebben niet alleen het kapotte plaatje vervangen maar de andere kant ook maar meteen en heb allemaal nieuwe schroeven erbij . Moest er even geduld voor hebben maar dat was het waard voor enkel verzendkosten !
Yep! Maar volgens mij is ie via de Noordpool er naar toe gebracht want heeft zo'n 4wk geduurd. Afin, dat is weer snel vergeten als je je zadel zo weer terug krijgt!
Mijn zadel is nodig aan meer lucht toe, degene die ik had is ermee gestopt. Wie o wie weet iemand in Noord Holland die mij kan helpen. Mijn paard staat bij Hostede de Kruidberg, Stal Rutte, Duin-en kruidbergerweg 42, Santpoort-Noord in de gemeente Velsen.
Zadelmaker is vrijdag geweest en ze heeft mijn zadel weer helemaal goed gelegd gelukkig Dus we kunnen weer rijden
Kreeg ook nog een goede tip van haar wat betreft het onderhoud Mijn zadel was namelijk qua kleur ook enorm terug gelopen (van zwart naar bruin/groen) Ze gaf als tip om met een dikke zadelvet & fohn te gaan vetten Flinke klotter van dat dikke vet op de qua kleur terug gelopen stuk verwarmen met een fohn tot het vloeibaar wordt en als ware intrekt.... daarna het overtollige vet wegpoetsen na 4 uur knutselen en klungelen (wat een werk) moet ik zeggen dat ik wel weer bijna een zwart zadel heb (zag vandaag in daglicht dat ik wat plekken minder goed had gedaan of overhad geslagen) Dus gaat nu over week of 4 het nog een keer doen aangezien hij echt baggervet was nu