Paardenmateriaal opknappen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:56

Vientje schreef:
Mijn VZH-projectje te paard :D Paard was zoals gezegd anti-foto, dus heb haar hoofd er maar niet op gezet :+

[ Afbeelding ]

Dit was hoe hij er eerst uit zag:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-FXOPPXV8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MA4GR8YC.jpg

Komt ook meteen goed van pas, mag mijn dressuurzadel pas weer gebruiken wanneer de zadelmaker de vulling gefikst heeft. Dus de komende tijd ook dressuren met deze :P

Zohe, die is goed opgeknapt! Ziet er bijna weer als nieuw uit! ^^
En nu ook hopen dat hij helemaal niet gaat afgeven, anders ziet het er een beetje raar uit op je rijbroek _O- .

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:06

Leen schreef:
Oeh, topic helemaal uit het oog verloren. Zijn hier nog opknapprojectjes geweest?

Uhh... ik heb een halsterhoofdstel wat ik ooit gemaakt heb uit elkaar gehaald en ben 'm nu als trainingshoofdstel weer in elkaar aan het zetten. Telt dat?

En ik heb van 2 paar teugels 1 paar gemaakt :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:07

Mijn opknap-VZH zadeltje is volop in gebruik, door weer en wind, daarnet in de stromende regen gereden en nog steeds geeft hij niet af en ziet hij er top uit :D :D :D

Ik ben ook verdomd blij met 'm, mijn dressuurzadel past paard echt niet meer. Door mijn projectje kan ik die op mijn gemak verkopen en een ander dressuurzadel zoeken, kan immers gewoon vooruit qua rijden.

Nieuw dressuurzadel wordt wellicht ook weer een opknapper :) Ben eens rond aan het snuffelen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:15

Je hebt de smaak te pakken Vientje :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 10:55

Koper schreef:
Leen schreef:
Oeh, topic helemaal uit het oog verloren. Zijn hier nog opknapprojectjes geweest?

Uhh... ik heb een halsterhoofdstel wat ik ooit gemaakt heb uit elkaar gehaald en ben 'm nu als trainingshoofdstel weer in elkaar aan het zetten. Telt dat?

En ik heb van 2 paar teugels 1 paar gemaakt :+

Foto's zijn altijd welkom :D
Ik heb niet veel tijd gehad afgelopen maanden, jammergenoeg. Ik heb wel in mijn wedstrijdjasje een dubbele split gemaakt :P Maar verder niets gedaan.

Equisync

Re: Paardenmateriaal opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:58

Ah, hier is het topic!
Ik heb hier thuis een zadel liggen dat ik gekregen heb van iemand, duidelijk veel te klein voor mijn paard maar wil het opknappen en verkopen.
Zal straks wat foto's uploaden.
Voor het idee, ik kreeg het helemaal onder de schimmel, verkleurd en alles. Dus eerst eens alles schoongemaakt en een vetbeurt gegeven, je zag het vet er gewoon direct intrekken dus god weet hoe lang dat ding geen vet meer had gezien _O-
Ondertussen heb ik er al even niks meer aan gedaan. Had gehoopt dat het verkleurde zitvlak zou bijtrekken van het vet. Dit is een klein beetje gebeurd maar er zitten rare bruine(versleten of zo?) vegen op.
Moet nog even kijken of ik dat zo ga laten(ligt eraan of ik hem nu al aan iemand kwijt kan) of dat ik het ga verven met indringverf.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:18

hoi , ik had ff een vraagje.
ik heb een oud zadel gekregen en nu zit er een schuur in de zijkant van de lepen.
Hoe moet ik dit oplossen?
ik heb het al geprobeerd met schoenzoollijm maar dat wil niet blijven zitten.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 22:53

shetielove schreef:
hoi , ik had ff een vraagje.
ik heb een oud zadel gekregen en nu zit er een schuur in de zijkant van de lepen.
Hoe moet ik dit oplossen?
ik heb het al geprobeerd met schoenzoollijm maar dat wil niet blijven zitten.

Meestal als ik dat opgelapt zie is er een stukje leer over gelijmd. Ziet wel niet heel mooi uit, maar dan scheurt het alleszins niet verder door. Misschien dat je het leer er ook onder kan lijmen, dus er eerst insteken en dan lijm ertussen doen. Dan ziet het minder opvallend uit.

uleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:15

Heey ik heb een antieken haam gekregen van me opa het heeft daar zolang aan de muur gehangen dat het leer nu heel droog verkleurt en op sommigge plekken gescheurt is ik ga deze zoveel mogelijk proberen opteknappen foto's volgen nog en tips zijn altijd welkom

WE_Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:58

Interessant onderwerp. Mooie resultaten !

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:40

Zou iemand mij kunnen helpen op afstand om een zadelstoel/kruk te maken? :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:46

Leuk topic! Dit ga ik volgen en hopelijk mijn bijdragen posten!

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:25

Ik heb ook nog een oud zadel liggen wat ik graag op wil knappen, de boom en kussens zijn nog goed alleen de kniewrongen zijn niet al te best meer en er zitten scheurtjes in het zitvlak. Ben niet van plan er mee te gaan rijden trouwens, omdat ik op het moment geen paard heb waarop het zadel past. Maar het lijkt mij een leuk project om wat mee te knutselen en het zadel misschien ooit eens te gaan gebruiken voor het beleren van een paard die hem wel past. Ik zal morgen even een foto maken en hier posten, misschien dat jullie wat tips hebben over het opnieuw opvullen en bekleden van de kniewrongen? :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:16

Ben benieuwd!

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:24

Hier wat foto's van het oude zadel van mij;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://nl.tinypic.com/r/35inmns/8
http://nl.tinypic.com/r/f2966v/8
http://nl.tinypic.com/r/2ihw7mb/8

aan een kant is het kniestuk een stukje gescheurd, kan ik dit gewoon weer dicht naaien met naald en draad of kan ik ook het hele lap stof van het kniestuk er afhalen en dan er nieuwe vulling in doen en er een nieuw stuk leer op naaien of gaat dat niet lukken?
En het zitvlak valt denk ik (als het wél mogenlijk is, graag tips!) niet meer te redden, daar kan altijd nog een hoesje omheen maar zoals ik al zij, het zadel zal ooit misschien alleen nog maar worden gebruikt om paarden zadelmak te maken en eventueel voor de eerste paar keren er op. Ook wil ik nadat ik de kniewrongen gerepareerd heb het zadel opnieuw verven.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:21

Weet je of het zadel is geverfd? Want zo ziet het er heel erg uit! Denk dat als je het goed schoonmaakt (verf weghalen?) en daarna opnieuw verft het er nog best goed uit kan komen te zien!

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:30

Het zijn dunne stukjes leer die los zitten, dit is alleen niet heel duidelijk op de fotos, misschien dan ik morgen duidelijkere fotos kan plaatsen van de stukken die kapot zijn. :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:55

leuk leuk ik doe ook mee maar dan met een trailer.
ruim een jaar terug een 2 paards trailer op de kop getikt voor mijn merrie die nogal een laad probleem had. zij is helaas overleden en mijn huidige paardje loopt er zo in, mja dat bied wel mogelijkheden om leuke dingen te doen, dus toch maar opknappen dat ding

zo was hij, hij ziet er redelijk ok uit maar schijn bedriegt, de bodem leek alleen voor verrot maar nu hij uit elkaar is bleek dat de achterzijde ook al mooi op weg was dus strippen de boel
Afbeelding

hier de kap eraf, dat was nog wel ff spannend, die moest heel blijven
Afbeelding

en uiteindelijk het frame kaal, deze is nogmaals behandeld met een zinkcoating om hem nog extra te beschermen en klein roestplekjes weg te halen
Afbeelding
Afbeelding

eerste platen er weer op
Afbeelding

voorkant. hout is aan de kopze zijden allemaal beschermd met hout constructielijm, alle gaten voor de slotbouten zijn behandeld met bouwkit. alle randjes afgekit.
Afbeelding

en de kap erop zodat ik lekker droog door kan prutsen, en om het hout zo min mogelijk aan vocht bloot te stellen
Afbeelding

inmiddels zit de lijst om de kap er ook alweer op en zijn extra profieltjes aan het frame gemaakt om de remkabels te kunnen ondersteunen, de bodem is gezaagd en extra beschermd en kan er ook bijna in.

als er nog meer mensen zijn die met een trailer aan de gang zijn weet iemand dan ergens waar je stoelprofielen kan krijgen aluminium, of een u met lip?

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:16

Hoi,

Ik ben bezig met een projectje. Niet echt iets opknappen maar het zou ook wel lukken met oude gebruikte.
Ik wou originele springbalken voor mijn nieuwe paardje dus ben naar de doe het zelf winkel gegaan en heb me 3 paar balken gekocht. Eerst heb ik er een basis laag witte verf op gezet en nu ben ik bezig met een dierenmotief op te schilderen. Als ze volledig klaar zijn ga ik er nog een vernis over doen.
Dit is de eerste balk in giraf motief
Afbeelding
Afbeelding
Wat vinden jullie er van?
Ik zou ook graag nog 1 zebra-balk hebben en 1 met koeienvlakken

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:20

Wat enorm leuk zeg!
Grappig idee!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:14

Wat een super origineel idee! Enorm leuk!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:01

Gaaaaaf!!! Ik wil ook nog balken en wanneer ik er een keer tijd voor heb om dat te regelen ga ik er ook een patroontje op maken, dank je wel voor het idee :D

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 06:50

Ooh als ik dat zo zie kan ik mijn knutsel project hier ook wel gaan plaatsen.
Ik ben bezig om hindernis materiaal te maken. Staanders, balken een leuk kleurtje geven en cavaletjes. Daar ben ik nu mee bezig. Zal eerdaags foto's maken

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:28

Wat een super leuk idee die balken, en ook ontzettend mooi geschilderd! _/-\o_

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:27

Wat een leuk idee!