Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:31

nadita schreef:
Heel mooi Annuh. Ik krijg hetzelfde model, maar dan in zwart.
Zie dat jij de 'lappen' onder aan de zweetbladen ook niet hebt. Heb ook besteld zonder.

Hoe rijdt het?

@ CK idd super service. Hoop dat mijn zadel ook redelijk op tijd klaar is.

Nadita: bedoelde de enkele zweetbladen? Ja, dat heb ik voor meer contact met je paard. Voelde ook erg fijn aan toen ik de eerste keer op het zadel zat ( voelt alles beter aan )
Zwart is ook erg mooi, heb zelf ook zitten twijfelen, ben benieuwd nar je foto's :)

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:33

sharon_quiz schreef:
Heel mooi Annuh. Dat bruin staat erg gaaf op je lichte haflinger.
CK88 wat fijn dat je een leenzadel krijgt!

Ik krijg begin volgende week vier samples grijs leer toegestuurd. Zodra ik die heb kan ik een keuze maken van wat ik wil en dan kan m'n zadel verder afgemaakt worden. Dus het zal bij mij nog wel even duren!

Grijs leer, ooh ben echt benieuwd hierna.. Dan kan daarna het zadel gemaakt worden.

Mando

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:10

Het hele topic even doorgelezen.
Ik lees alleen maar positieve verhalen.

Ik heb zelf een Wispelaere nu op mijn Haf liggen maar zoek eigenlijk iets
dat mij net meer steun kan geven.

Hoe breed is trouwens de tunnel tussen de kussens?
Weet iemand dat (hoeveel vingers)??

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:16

@ mando net was nodig is voor je paard!

Citaat:
ik heb inmiddels een leenzadel, alleen is mijn paard nu stok en heel raar kreupel :-/

Alleen onder het zadel of gewoon echt kreupel? Ik zou dan altijd even bellen. Welk model heb je?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:27

Dus dat doen zij op die maat maken dus

Ik heb met die wispelaere er 4 vingers tussen. vlakke brede rug, geen schoft.
en dus liggen de kussens ook vlak zeg maar.
Ik zit om mijn bolle pony heen en niet erop

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:35

Ik heb ook een breed kussenkanaal nodig. Wat ik hoor zijn er ook veel Friezen met deze zadels en dat is misschien wat vergelijkbaar met een haflinger?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:51

vencedor schreef:
Alleen onder het zadel of gewoon echt kreupel? Ik zou dan altijd even bellen. Welk model heb je?

Nee echt kreupel, maar heel raar in dat ik rustig en heerlijk aan het losrijden was voor mijn les en er niks aan de hand was en 2 minuten later liep hij echt te hinkepinken. En dat was een week of 3 geleden ook al zo en toen heb ik een paar dagen met hem gestapt en gelongeerd en was er niks te zien. Wel wat warmte in de kootholte/net boven de hoef gevonden, dus maar richting de kliniek, maar die heeft pas 8 april weer tijd, zucht.

Het zadel is in ieder geval een custom Everest. Zit ook heel lekker (die 10 minuten dat ik er mee gereden heb dan toch)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:08

@Annuh. Heb ik ook gedaan tot iets meer dan bovenkant hoesjes (stel je voor dat mijn benen nog groeien :') )
ik deed het met pijn in mijn hart, maarja, nu rijd het een stuk beter en ik moet er tenslotte toch zelf plezier van hebben :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:14

Goed idee sandy, alleen bij mij nog steeds gefrot, hoesje zit ter hoogte van mn scheen...zucht bent te klein. Bestaan er ook leren beugelriemen die lijken op webbers?

Citaat:
Het zadel is in ieder geval een custom Everest. Zit ook heel lekker (die 10 minuten dat ik er mee gereden heb dan toch)
wat super sjit van je paard ,hopelijk valt het mee? En dit model ken ik niet! Heb je een foto?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:19

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:28

Die kende ik inderdaad niet, ziet er kort uit. Handig voor paarden met kort ruggetje denk ik! Die staat ook niet op de Nederlandse site.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:30

vencedor schreef:
Goed idee sandy, alleen bij mij nog steeds gefrot, hoesje zit ter hoogte van mn scheen...zucht bent te klein. Bestaan er ook leren beugelriemen die lijken op webbers?

Citaat:
wat super sjit van je paard ,hopelijk valt het mee? En dit model ken ik niet! Heb je een foto?

ja hoor die bestaan :j
http://www.medhorses.nl/product/detail(3992).aspx
http://www.ruitersportdenbesten.nl/beug ... no+nt_1200

Nadeel vind ik alleen dat je de beugels dan niet kan opsteken :\ Hoe doen jullie dat?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:39

Ja hij lijkt vrij kort, want hij hangt een stuk minder "diep" in mijn kast dan mijn KN. Die pastte er altijd maar net in.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:27

CK88 schreef:
vencedor schreef:

ja hoor die bestaan :j
http://www.medhorses.nl/product/detail(3992).aspx
http://www.ruitersportdenbesten.nl/beug ... no+nt_1200

Nadeel vind ik alleen dat je de beugels dan niet kan opsteken :\ Hoe doen jullie dat?

Die jij nu in de linkjes plaatst vind ik alleen niet zo prettig met die pinnetjes.
Die schieten heel erg snel uit de gaatjes is mijn ervaring, en vind ze erg rottig met verstellen.
De Stubbens heb ik gehad, en dat leken net elastieken := Die waren echt heel vervelend, leken bij iedere pas lichtrijden weer verder uit te rekken.

Ik heb ze nu van Bates!
Dat zijn exact dezelfde als de Wintec Webbers, maar dan van leer :) :j
http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-P ... iemen.html

Wat betreft het opsteken; ik gooi ze altijd gewoon over mijn zadel heen :o

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:28

Ziet er fijn uit! Kun je die echt niet opsteken :\ ik vind over mijn zadel heel gooien zonde omdat er dan allemaal zand en rommel op mijn zadel komt.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:36

CK88 schreef:
Ziet er fijn uit! Kun je die echt niet opsteken :\ ik vind over mijn zadel heel gooien zonde omdat er dan allemaal zand en rommel op mijn zadel komt.

Nee opsteken kan niet.

Maar ik zie het verschil niet zo met opsteken, dan zitten de beugels toch ook tegen je zadel aan (nog veel strakker zelfs), en komt er toch net zo goed zand en rommel op je zadel? :o

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:38

Ben ik niet met je eens, de rommel komt dan alleen aan de zijkant van je zadel, en als je de riemen erover heen gooit gaat je zadelrokje steeds omhoog en moeten je riemen buigen in een vervelende hoek. Niet voor mij weggelegd :n ik lees bij die van Bates dat je ze wel kan opsteken omdat er een haakje heel hoog zit? Klopt dit?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:45

Dat het zadelrokje omhoog gaat heb ik totaal geen last van, die blijft keurig zitten, en wordt ook zeker nog omhoog getrokken door de beugelriemen :)
De riemen blijven ook echt niet in die vervelende hoek staan, blijven keurig naar beneden hangen.
Het ergste zand haal ik er altijd direct af nadat ik ben afgestapt, even met mijn handschoen erlangs en no problemo :)

Dat hoge haakje heb ik eerlijk gezegd nog nooit naar gekeken, kan maarzo!
Zal morgen even kijken.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:02

CK88 schreef:

Ik leg er altijd eerst een dikke baddoek (van de Hema, zo'n grote) overheen, dan mijn beugels erover.
Heb mijn beugels onder de zweetbladen. Bovenblad blijft prima zo.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:43

CK88 schreef:
Ben ik niet met je eens, de rommel komt dan alleen aan de zijkant van je zadel, en als je de riemen erover heen gooit gaat je zadelrokje steeds omhoog en moeten je riemen buigen in een vervelende hoek. Niet voor mij weggelegd :n ik lees bij die van Bates dat je ze wel kan opsteken omdat er een haakje heel hoog zit? Klopt dit?

vroeger, toen wintec net de kunststofzadels introduceerde zaten er ook deze soort riemen bij, daar zat idd een gaatje heel hoog tbv opsteken.
ik denk dat dat nogsteeds zo is aangezien bates, wintec is.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 17:51

Schiet mij maar lek, paard liep weer helemaal zuiver. Wel wat schieterig en springerig maar dat is normaal. Zadel zat voortreffelijk. Ik denk dat ik heel wat slechte gewoontes qua zit heel snel af ga leren, wordt echt met mijn neus op de feiten gedrukt nu en kan voor mijn gevoel veel sneller mijn balans terug vinden.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:57

apart zeg manic...

E.dwin is hiet vorige week geweest maar ik heb blijkbaar nogal een apart paard :') Eigen zadel aangepast zodat hij goed lag en meneer ging in de staak, niet meer willen lopen, rug niet los willen laten etc. Toen een custom er op gelegd maar die lag niet goed, toen van zijn eigen merk. Ook te groot maar met bondje op te lossen. Paard liep weer als een trein. Spande super de bovenlijn aan en liet alle hulpen super doorkomen. Mijn paard vind dus een passend zadel (was dus 'vast' ligt op zijn rug) absoluut niet fijn. Hij moet er makkelijk onder door kunnen lopen. Zadel schuift verder niet maar ligt wel los op zijn rug. Omdat hij nu zijn lijf weer fijn gebruikt zal hij veel gaan veranderen. Om te zien hoe hij zich gaat ontwikkelen en hoe hij het blijft doen (mbt staken ed) mag ik dit zadel voorlopig gewoon gebruiken. Hij heeft mijn zadel mee om te kijken of hij hem kan verkopen. Echt wat een super service!
Paard is nu trouwens ook helemaal aan het veranderen. Stikt van de looplust en wordt zelfs wat heet af en toe (héérlijk!)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:25

Nou hier weer meetbeurt gehad. Er zijn al flink wat spieren bijgetrokken! We zitten al op een boommaat groter. Heb nu een icon coda volgens mij. Zwart met wit en zilveren stiksels. Weer paar weken mee rijden en dan of nog een keer leenzadel of al zadel aanmeten. Super fijn dat het zo kan!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 08:27

Wat goed vencedor.
Ik kreeg gister een mail dat de samples met grijs leer verstuurd zijn dus ik hoop dat ze vanmiddag in de brievenbus liggen en dan kan ik een keuze maken en mijn zadel gemaakt worden! :D

KayaKaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:49

Vandaag gehoord dat mijn zadel in Nederland is! ben benieuwd wanneer ik hem krijg!