Sedelogic pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:31

Money makes the world go round! :D

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:48

Dimple schreef:
Vanaf morgen krijgt mijn merrie een graasmasker om ivm cushing.

Nu breng jij me op het idee van die headprotector. Ik vind het nl best een gewicht wat ze aan dat halster heeft hangen. Het mag ook niet te los of te strak dus best lastig............

Ik hou het even in de gaten, maar bestel anders ook zo'n ding. Komt altijd nog van pas. Ik neem aan dat het ook gewoon met halster kan worden gebruikt?? Weet jij dat?

Nee aan van wel.
Volgens mij maak je het vast met klittenband aan je kopstuk.
Ik heb hem denk ik morgen of woensdag binnen.
Dan kan ik het je wel even laten weten als je wilt.

essie_blue

Re: Sedelogic pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:27

Ik ben nu ook erg benieuwd naar het pad, ik heb nu een Wow zadel en eigenlijk loopt mijn paard prima. Hij heeft een heel kort ruggetje en gevoelige lendenen en is überhaupt een sensibel paard. Hoorde dezelfde soort verhalen over de Fairfax singel, heb die toen aangeschaft en wat een verschil! Gewoon veel meer ruimte in het voorbeen. Mijn paard reageert dus behoorlijk op dit soort dingen (hetzelfde met anatomisch gevormde kopstukken) en dus ben ik wel benieuwd. Mijn zadel past prima dus een 1 laags is dan zat? Of is een 2 laags beter? Neem aan dat het dan icm dikkere dekjes dan niet past? Is natuurlijk niet zo'n probleem, maar vraag me af of het past icm een luchtgevuld zadel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:43

Ik zou er met een wow zadel niet aan beginnen. Dan haal je denk ik het hele effect weg.

Dat luchtgevulde zou al zoveel demping moeten opvangen. Maar dat is meer wat ik 'denk' dan dat ik 'weet' hoor :+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:47

Denk je ja? Ik rij nu op aanraden van m'n zadelmaker wel met een bontje, die zit er nu dus ook tussen, dus ik dacht dat zoiets dan een betere vervanger zou kunnen zijn van het bontje.

edit: ik herken mezelf amper met die vreselijke avatar :+

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:53

Dimple schreef:
Ja sorry :o
Ik zie geen verschil, voel geen verschil. Ik heb ze naast elkaar gelegd en ze zien er hetzelfde uit.
Geen idee waar ze het beide laten maken, maar het kan bijna niet anders dan dat iemand ideetjes heeft uitgewisseld cq is overgelopen.
Anders kan je dat nooit zo perfect namaken. Ik ga ze niet open snijden om te zien wat er in zit hoor :D
Dan ga ik over een paar weken ook de Kingsley pad aanschaffen. Twijfel alleen of ik de 1 laags of 2 laags moet nemen. :\

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:59

Essie, is jouw zadelmaker een echte WOW man of vrouw?

Want het komt mij zo dubbel over...........bontje als je en WOW hebt........die kussens vormen zich al naar je paard. Zit je scheef? Ligt je zadel ook scheef. Dus het reageert veel sneller dan een ander gemiddeld zadel.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:14

Citaat:
Citaat:
Wat zijn de afmetingen van deze pad? Lengte en breedte (op breedste punt)?
De afmetingen van de standaard Sedelogic pad zijn 54cm in de lengte bij 32 cm in de breedte op het breedste put (één helft). De XL versie is enkele cm langer en iets ronder aan de achterkant om de achterzijde van de zadelkussens meer te ondersteunen.

Ik heb vandaag de pad van koole binnengekregen, maar deze was te kort voor onder mijn zadel.
Dus even opgemeten, en ik kom maar op 45cm.
Helaas zijn er nergens de afmetingen te vinden, dus vraag me af of ik een verkeerde (pony) maat gekregen heb, of dat deze pads gewoon te klein zijn.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:32

Ik heb mijne even gemeten en die is 50 cm op de rug zeg maar, dat stuk waar het Kingsley logo op staat bedoel ik.... De schouderstukken steken daar nog iets voor uit. ( snap je het nog :D )

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:45

Ja, dat snap ik! Dat scheelt dus best wel eens stukje. Vreemd!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:47

Misschien heb je inderdaad ponymaat gekregen per ongeluk...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:08

Een echte WOW-vrouw ja ;) Ik vertrouw daar dan ook wel op, aangezien ze als zeer goed staat aangeschreven. Mijn paard heeft een hele korte rug met bolle lendenen en daar is hij ook gevoelig. Dus ik vroeg me af of zo'n pad dan een beter alternatief is dan een regulier bontje.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:37

Als je inderdaad iets wilt doen........kies dan voor zo'n pad en niet voor een bontje.
Maar dat is mijn mening ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:17

Kijk, een prijzenoorlog :') Moet zeggen dat het wel verwarrend is, is Koole nou van Sedelogic? Kingsley wordt Koole? Enkel een andere naam of wat? :+ Nouja, als de pads maar dezelfde kwaliteit hebben. Vind het testcentrum wel een top idee!
http://www.bokt.nl/markt/ad/249655/kool ... y-dochorse

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:39

Koole is Kingsley.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:27

Je linkje naar boktmarkt doet het bij mij niet -O-
1 grote lege pagina.

Maar goed, ik heb beide geprobeerd en merk en zie geen verschil. Wat ik op zich wel sneu vindt voor degene die dit heeft bedacht/ontworpen/gemaakt.

Maar goed, ik ben er erg blij mee en paardlief ook, dus top!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:00

Sedelogic en Koole werkte eerst samen.
(Naam pad was toen Koole Sedelogic)

Die zijn uit elkaar gegaan.

Koole werkt nu samen met Kingsley
(Naam pad Koole Kingsley)

Sedelogic werkt nu op zichzelf
(Naam pad, sedelogic pad )

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:01

Aha! Maar wie heeft het nu bedacht? Er stond hier boven toch iets van een rechtszaak of zo??

Heb jij hem al binnen??

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:48

Koole, sedelogic en een team aan dierenartsen en wetenschappers dacht ik.

Mijne is dinsdag binnen gekomen. Echt super snel!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:08

Ahaaa duidelijk :) dankje!! Fijn dimple dat je geen verschil merkt en het goed gaat met het pad, top. :)

Ik ga 'm gewoon proberen bij het testcentrum haha.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:15

Ik heb ook een tweelaagspad. Laatst een keer zonder gereden tijdens mijn dressuurles en merkte weinig verschil. Dag erna was hij met een bosrit wel onwijs hyper, terwijl hij de laatste tijd juist zo kalm was.

Hebben jullie niet het idee dat het de ligging van je zadel beïnvloed? Het is toch een redelijk dikke pad

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:16

essie_blue schreef:
Denk je ja? Ik rij nu op aanraden van m'n zadelmaker wel met een bontje, die zit er nu dus ook tussen, dus ik dacht dat zoiets dan een betere vervanger zou kunnen zijn van het bontje.

edit: ik herken mezelf amper met die vreselijke avatar :+

Ik herkende je ook niet haha, herken de meeste bokkers juist aan hun avatar

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:29

Damelza schreef:
Ik heb ook een tweelaagspad. Laatst een keer zonder gereden tijdens mijn dressuurles en merkte weinig verschil. Dag erna was hij met een bosrit wel onwijs hyper, terwijl hij de laatste tijd juist zo kalm was.

Hebben jullie niet het idee dat het de ligging van je zadel beïnvloed? Het is toch een redelijk dikke pad

Dit heb ik na gevraagd bij sedelogic.
De 1 en 2 laags pad doen dit bijna niet.
Bij de 3 laags pad wel want die is vrij dik en beïnvloed je zadel.
Ze zeiden tegen mij dat als je zadel goed ligt je een 1 of 2 laags moet gebruiken.

Volgende week kan ik hier meer over zeggen.
Dan heb ik namelijk op de kliniek een afspraak met mijn dierenarts en zadelmaker.
Ik moest de pad ook meenemen. Dus ben benieuwd.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:49

Ik zie en merk geen verschil aan het zadel met de pad er onder. Het past nog steeds even prima/het zelfde.

Ik vind het wel even pielen om hem er goed onder te leggen, precies aan zeg maar. Hij schuift niet of zo. (Anky ATC pad eronder)

Zadelmaker moet ik nog 'bestellen' maar daar ga ik het ook zeker even navragen, goed idee!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:16

Merk ook niet dat het mijn zadel beïnvloed.
Ik rij vaak met Eurostar pads ermee. Dit gaat goed.

Mijn paard heeft een super gevoelige huid, als ik bv met Anky pads rij krijgt hij drukkingen/bultjes van de letters die erop zitten. Daarom reed ik hem altijd met bontje en een iets dikker dekje.

Maar nu heb ik een nieuw maatzadel en vond ik het ergens toch wel zonde om daar toch weer zo'n dik bontje onder te doen. Daarom heb ik voor de pad gekozen.
Ligt naar mijn idee super zo.

Edit: ik heb de tweelaags pad