ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:50

Ik gebruik ze ook na cross en conditie trainingen idd!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:13

Ik ga ze morgen opladen en hoop ze dan morgen of zaterdag voor het eerst te kunnen gebruiken.
Paard kennende zal ie er niet veel om geven.

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:37

Mijn paard blijft links voor een wat gevoelige pees houden..
nu 2 dagen dagen de ice-vibes erom en de pees is al weer terug geslonken naar normale pees..
ze staat nu voorlopig op rust.. omdat de pees geirriteerd is geraakt...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:46

Zojuist voor het eerst de boots gebruikt.
Paard vond het wel best. Had ik ook wel verwacht eigenlijk.
Naderhand voelde je wel echt aan het been dat de boots wat gedaan hadden.
Hopelijk gaan we verbetering merken :j

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:23

Mijn paard vond het maar raar de eerste keer, ze stond heel de tijd naar haar eigen benen te kijken :)

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:23

ik heb de mijne gisteren binnen gekregen.
hele nacht aan de lader gelegen,maar volgends mij doen die massage dingen niets.i
al ik ze aan zet gebeurd er helemaal niets of hoort dat zo? ik heb ze aan de lader aangehad en zonder lader?
ik kon ook niet goed ontdekken waar nou die knop van die 2 of 3 standen zat??

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:25

Ik heb ze ook besteld. Mijn paard is bijna helemaal hersteld na een peesblessure, ze staat nu op "weiderust" ik wil haar straks weer gaan opbouwen op advies van de kliniek. en dan elke dag even die ice vibes om... ik ben benieuwd.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:51

Hoe maken jullie de boots goed schoon? Want je kan die 'kappen' niet in de wasmachine gooien.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:19

janne schreef:
ik heb de mijne gisteren binnen gekregen.
hele nacht aan de lader gelegen,maar volgends mij doen die massage dingen niets.i
al ik ze aan zet gebeurd er helemaal niets of hoort dat zo? ik heb ze aan de lader aangehad en zonder lader?
ik kon ook niet goed ontdekken waar nou die knop van die 2 of 3 standen zat??

Je moet de aan/uit knop net zo lang in gedrukt houden tot dat je het geluid hoor van het vibreren van die dingen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:10

Keesje schreef:
Hoe maken jullie de boots goed schoon? Want je kan die 'kappen' niet in de wasmachine gooien.

Je kunt de kappen gewoon wassen hoor, als je de vibrerende dingen eruit haalt is het immers gewoon een 3 in 1 beschermer :)

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:19

Graag wil ik ervaringen weten van mensen die ze gebruik bij paarden die gallen hebben en tevens dikke benen. Paard is al wat ouder en door ouderdom gewoon wat dikkere achterbenen (Dus geen blessure of dergelijk) met tevens een aantal gallen erop. Na het rijden zijn te altijd heel mooi dun. Zet hem na het rijden altijd 20 a 30 minuten met van die speciale slangen om ze been zodat het water goed langs zijn benen loopt om te koelen. Maar het probleem is dat hij wat stijver loopt en naarmate de benen duner worden gaat hij zijn achterbenen meer gebruiken. zolang zijn benen niet dun zijn blijft hij te traag achter en pas na 30 a 40 minuten is het zo dat hij van achter sneller wordt.

Hoor het graag want ik zit wel naar de beschermers te kijken maar pffff wat een geld en tevens straks werkt het niet zoals ik verwacht had. Maar ik denk dat ik ze wel intensief zou gebruiken. Denk met dit probleem voor het rijden (Trillen) en na het rijden trillen en koelen. En gebruiken mensen ze ook gewoon zo maar? In de zin geen blesuur of dikke benen? En waarom daarvoor gekozen?Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:09

Ik denk dat het wel werkt, want dikke benen en gallen hebben er vaak mee te maken dat de doorbloeding wat minder is. Deze boots stimuleren de doorbloeding door het trillen, en ze koelen tegelijk :)
(maar komt je paard wel voldoende uit zijn stal/weidegang? Vaak hebben (stal)benen te maken met dat een paard niet voldoende beweegt)

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:20

Hij staat veel al 4 tot 6 uur op land rij hem minimaal 4 keer in de week ongeveer tussen 1 uur en 1 uur en 15 min. Loopt de andere dag als afwisseling in de stapmolen op beton.

Hij is 21 en hij kreeg naar in de jaren dat hij richting de 20 ging dikker benen en die gallen zo ik van de vorige eigenaar heb begrepen. Van hooi kan ook niet komen want hij krijgt gedroogd hooi omdat hij van gewoon kuil nog dikkere benen kreeg.

Als het warm is heeft hij sowieso dikkere benen dan normaal. Dan is zelf zo dat als je klaar bent met rijden de benen bewijs van dikker ziet worden zo snel worden ze dan al weer dik.

En dik is geen dikke been zoals bij een blessure maar wel vorser. Voorbenen zijn overigens gewoon mooi slank.

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:35

Ik lees al een paar dagen mee in dit topic.
Mijn pony heeft 3 weken geleden een peesblessure opgelopen. 70% van zijn checkligament is kapot.
Ik zit erg te twijfelen of ik de "boots" ook moet kopen. Het kost nogal wat... ( zeker na een rekening van de DA..)

Zijn hier mensen die uit ervaring spreken dat dit goed helpt tegen een blessure zoals mijn pony heeft?
( wie kan mij over de streep halen.. twijfel zo hard...)

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:37

Ik gebruik ze ook bij een blessure aan checkligament, na de eerste 6 weken scan was resultaat enorm goed!
Ik heb ze de eerste periode 2x daags 10 min met de coolpacks gebruikt.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:05

Heb ze toch besteld bij epplejeck, weinig revieuws op mijn vraag en nu waren ze met korting bij epplejeck voor €154,-

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:45

Fiero6 schreef:
Mijn pony heeft 3 weken geleden een peesblessure opgelopen. 70% van zijn checkligament is kapot.
Ik zit erg te twijfelen of ik de "boots" ook moet kopen. Het kost nogal wat... ( zeker na een rekening van de DA..)

Zijn hier mensen die uit ervaring spreken dat dit goed helpt tegen een blessure zoals mijn pony heeft?

Wat ik heb begrepen van mijn dierenarts 'genezen/versnellen' ze het genezingsproces niet. Het is wel een hele goede ondersteuning tijdens en na een peesblessure. Heb ze zelf ook aangeschaft toen ik weer mocht gaan opbouwen met mijn paard. Heb ze zelf nog niet veel kunnen gebruiken, maar ga ze vooral preventief gebruiken bij een nieuw paard. :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:46

Fiero6 schreef:

Wat ik heb begrepen van mijn dierenarts 'genezen/versnellen' ze het genezingsproces niet. Het is wel een hele goede ondersteuning tijdens en na een peesblessure. Heb ze zelf ook aangeschaft toen ik weer mocht gaan opbouwen met mijn paard. Heb ze zelf nog niet veel kunnen gebruiken, maar ga ze vooral preventief gebruiken bij een nieuw paard. :)

Begrijp me niet verkeerd hoor, misschien dat het bij anderen wel echt geholpen heeft om het sneller/beter te laten genezen maar dit is mij verteld.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:00

Ik heb ze ook aangeschaft voor mijn paard, hij heeft een peesschede ontsteking en vorige week ingespoten. Ik heb ze gister voor het eerst gebruik, 10 minuten met de vibes en de koeling. Ik ben benieuwd naar de resultaten op langere termijn.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:16

Ik heb ze gisteren ook voor het eerst gebruikt. 10 min met koeling en trillen dus. Ik vond alleen het been niet echt koud na tien minuten. Eerder koelde ik met een ice pack en een bandage. De pezen waren mooi strak!

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:04

Heeft er iemand een nederlandse handleiding of alleen wat er op de website bij het product staat.

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:58

Ik heb er een Nederlandse gebruiksaanwijzing van een a4tje bij gekregen. Meer niet. Maar meer is ook niet nodig :-)
Ik vond het been ook niet echt koud trouwens na 10 minuten koelen, morgen 20 minuten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:24

Ik gebruik ze zonder cold packs, maar kan dan wel heel goed voelen aan de benen dat er iets gebeurd is :j

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:09

Gister voor het eerste gebruik was nig erg sceptisch en vroeg mij steeds af had ik wel moetn kopen mischien toen zonde van het geld enz....

Vandaag heb ik een wonder ervaren.
Namelijk 2,5 weken geleden had mijn paard in eens een heel dik been en alleen aan de buitenkant an het been. Na week rust koelen met spiralen waar water uitkomt en af en toe stapmolen met beton vloer weer met rijden opgepakt immers na beweing werd het wel steeds dunner en vanaf 1ste moment niet kreupel gelopen. Na het rijden is het mooi slank (zelf mooier dan voor de blessure) maar het is na 2,5 week nog niet zoals het voor de blessure was.

Vandaag dag op de wei geweest en voor dat hij erop gin 10 min alleen trillen gedaan en na de wei was het gewoon nog dik heb ik op standje 2 teillen en koelen gedaan en haal de beschermer en koelpack na 20 minuter eraf..... Ik was verbaast! Helemaal mooi net als na het rijden.

Morgen zal wel weer wat dikker zijn maar is in ieder geval al goed teken sat zonder rijden mooi slank wordt!

Hopelijk zet mijn verwachting door en is optermijn zijn dikke benen en gallen (van ouderdom) ook stuk minder straks!

Ik gebruik zw voor het rijden op standje 1 en na het rijden op stansje 2 met koelpack.
Allen ala je de koelpack na 20 min om de andere benen wil
Doen heeft het geen zin. Want dan is de koelpack al te warm om
Opnieuw te koelen. Jammer dt ze alleen per 2 worden verkocht 2 sets is gelijk zo duur!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:28

Je kunt toch 2 losse coldpacks erbij kopen.
Kun je eerst de voorbenen doen en dan achter, maar heb je wel verse cold packs ;)