ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:13

Goede tip,ga ik proberen.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 14:29

gisteren de zadelmaker op bezoek gehad, zadel past nog perfect, reed met een trs pad er tussen omdat ik het gevoel dat ie dan beter lag, maar het probleem lag bij me zelf, ik leg het zadel iets te ver na voren.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:42

helaas reageerd linda niet op mijn mail

iemand ervaringen met equimaro?
www.equimaro.nl

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:09

Ik zou mijn zadel binnenkort ook eens moeten laten controleren. De zadelmaker had gezegd dat hij binnen een paar maanden eens zou komen terugkomen. Maar door mijn gezondheid heb ik er eigenlijk nog niet zoveel mee gereden. Is het dan wel de moeite om die man speciaal 2h te laten rijden om mijn zadel na te kijken?
Waarschijnlijk heb ik wel een bijrijder gevonden die hem ondertussen verkeersmak gaat maken, dus misschien is het dan wel geen slecht idee om de zadelmaker in september eens terug te laten komen? Dan is het ook wat rustiger op het werk om een half dagje verlof te nemen als de zadelmaker dan kan komen.

Wat is een trs pad MarimaCarona? Wel fijn dat je zadel nog altijd perfect past :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:09

@Dientje_Yara ik weet dat Linda naar Engeland zou gaan en op vakantie dus wellicht reageert ze daarom niet.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:39

Ik heb 13 juni gemaild duurt wel erg lang...

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 18:43

trs pad is een nieuw soort gelpad van harry´s horse, zitten allemaal gaatjes is en is gevormd naar het zadel.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:59

Voor het geval dat iemand interess in heeft....
Ik verkoop mijn Massimo dressuur II.
Kleur bruin
17,5inch
Boommaat 34

Het zadel is nog geen 1,5jaar oud.

Ik doe hem weg omdat ik zelf niet lekker in zit

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:17

Bij mij komt de zadelmaker 30 juli.
Ben benieuwd of mijn Euroriding "te redden" is of dat het een Massimo wordt.

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:52

via via zag ik dit onderwerp en wilde graag even mijn ervaring delen:
Ik heb een massimo dressuur II, in 2 kleuren bruin op maat laten maken met verlengde singelstoten voor makkelijker aansingelen (mijn merrie is nogal rond). boommaat 40 en 18 inch zitting (ik heb kleding maat 40).
Aangezien mijn merrie nog niet is uitgegroeid is. Heb ik in het begin met een bontje gereden, nu inmiddels niet meer (in Februari zadel gekregen). Binnenkort komt de zadel maker om zadel opnieuw te bekijken en evt aanpassen.
Ik ben zeer tevreden over het model, de ligging en het comfort. Aangezien de rug van mijn merrie niet heel lang is heb ik gelijk gekozen voor de II ipv de I , die schijnt volgens mij zadel maker net nog iets langer te zijn. Voor paardjes met een hele korte rug kunnen er zelfs nog franse kussens onder gezet wroden waardoor het zadel korter wordt. Dat was voor mijn paard niet nodig.
hier een foto van mijn zadel toen het gepast werd: (oja toen was mijn passende bruine singel er nog niet hij ahd geen 85 cm op voorraad ;-)
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb de kleuren overgens uitgekozen bij mijn donkerbruine hoofstel en middenbruine rijlaarzen :-)
hoe dat eruit ziet kan je hier zien

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:01

Dat lijkt heel erg op mijn zadel. Zoek hier maar eens in het topic :-). Ik heb alleen ook de zitting in het licht bruin :-)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:52

Mooi hoor, Leun :)

Dientje_Yara schreef:
Iemand ervaringen met Equimaro?
http://www.equimaro.nl

Ik had mijn MSFC zadel bij haar gekocht en mijn Massimo zadel voor mijn nieuwe paard komt ook bij haar vandaan :) Ik ben onwijs tevreden over haar. Ze is heel eerlijk en neemt echt de tijd voor het passen :)

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 11:21

vandaag 2 weken geleden heb ik een nieuw hafje erbij, en wat blijkt mijn massimo ligt als een huis, dus nu hoef ik gelukkig geen 2 zadel aan te schaffen.

heb laatst een dekje kunnen krijgen van Massimo, beetje reclame maken :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:53

Ik heb mijn zadel nu een jaar maar ik vind wel dat de singelstoten snel inscheuren,heb er 2 die al niet goed meer zijn.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:25

Mijn zusje is op zoek naar een passer/dealer die ook tweedehands zadels heeft weet iemand iets?

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:35

Dientje_Yara schreef:
Mijn zusje is op zoek naar een passer/dealer die ook tweedehands zadels heeft weet iemand iets?

Zadelmakerij Willems

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:59

Komende vrijdag komt Marielle van Equimaro bij mij langs ivm een schuivend (daaleman) zadel. Ik wil ook de Massimo gaan proberen en wellicht een nieuwe aanschaffen. Weet iemand of je de beugelriemen erbij krijgt? Of is het gewoon een kaal zadel? Ik zie bij iedereen dezelfde beugelriemen en ik vind die mooier dan de oudewetse riemen die ik heb ;)

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:10

Bij mij was het een compleet zadel, dus incl. singel, beugelriemen en stijgbeugels

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 12:01

zadels zijn over het algemeen compleet, maar kan ook kaal geleverd worden.

ik heb inmiddels een hafje er bij, en daar lag eerst mijn massimo op maar die is iets te smal, dus andere 2ehands zadels geprobeert maar nu heeft elk zadel wel wat dus nu toch een 2e massimo er bij.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:07

Zijn er inmiddels ook meer mensen met slijtageplekken? Rijden diegene dan ook juist met/zonder leren chaps/laarzen. Ik rijd zelf met leren laarzen of leren chaps, gezien eerdere ervaringen is kans op slijtage dan ook aannemelijk.
Daarbij ook aan het afwegen of ik een bruin of zwart zadel neem. Bruin verkleurd toch eerder, dat icm met slijtage is niet heel aantrekkelijk. Wat zouden jullie doen?

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 13:06

ik heb een zwart zadel en ook wel wat slijtage alleen gebruik ik nu kieffer lederherstel en je ziet het nu bijna niet meer.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:17

Ik heb een bruin Massimo zadel en ik rijd met cognac kleurige leren rijlaarzen en soms met alleen jodphurs (dus zonder chaps). Ik heb nu na een klein half jaartje nog geen enkel slijtage plekje.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:43

Heb mijn zadel nu bijna 1,5 jaar en heb vrijwel geen slijtage plekken.
Wel normale gebruiksporen, maar dat ga je niet tegen natuurlijk.
Ik rijd ook met leren rijlaarzen.

Mijn zadel was ook compleet. Kreeg er Anky beugels met beugelhoesjes bij en aanvankelijk een neopreen singel. Overigens had ik net een nieuwe leren singel gekocht, dus de neopreen singel hoefde ik er niet bij.

Zoals, MarimaCarona zegt, als je hem even poets, dan is hij weer als nieuw. Ik gebruik zelf altijd lederzeep en vervolgens lederbalsem.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:14

Ik ben erg zuinig op mn spullen, dus dat regelmatig onderhouden is geen probleem ;) Het gaat mij inderdaad in het bijzonder om de slijtageplekken op de zweetbladen. Ik merk bijvoorbeeld bij mijn eigen leren laarzen dat ik daar ook zwarte plekken op krijg (zijn bruine lipica laarzen).

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:41

Jotoma schreef:
Ik ben erg zuinig op mn spullen, dus dat regelmatig onderhouden is geen probleem ;) Het gaat mij inderdaad in het bijzonder om de slijtageplekken op de zweetbladen. Ik merk bijvoorbeeld bij mijn eigen leren laarzen dat ik daar ook zwarte plekken op krijg (zijn bruine lipica laarzen).

Ik rijd met zwarte laarzen op een zwart zadel, dus ik kan moeilijk zien of er plekken achterblijven op mijn laarzen.
Ben het wel met je eens dat het leer wat 'zachter' is dan van andere zadels. Ik stoor me hier verder niet aan.
Ik rijd tevens wel met de beugelriemen onder het zweetblad.