WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Umpiedumpie

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:54

Wow. Die is wel heel opvallend haha! Ziet er verder wel heel erg mooi uit zeg!
Het zou inderdaad mooi zijn als wow zelf de hoofdstellen gaat maken. Bestel je meteen mee bij het zadel en klaar.
Ik denk toch dat die van Passier het mooiste past. Binnenkort maar even langs de winkel met een beugelriem om te vergelijken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:58

ik heb de stubben havanna bij het nutmeg,perfecte combi!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:28

:=
ja dat is echt rood :j

Stubben leek me ook mooi te passen de tobacco is alleen net te licht voor de military helaas

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:30

Ik heb er 1 van kieffer bij mijn havanna/nutmeg zadel..

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:20

mijn WoW is vandaag weer aangepast, smallere boom erin, en nu ligt hij terug super!
Ik blij!

Ik wil graag mijn H-singel met iemand ruilen die een kleinere maat heeft, de fitter dacht dat het een 26 was (als ik dat goed gehoord heb...)
Is gewoon een zwarte!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 08:57

Yellomofoon schreef:
mijn WoW is vandaag weer aangepast, smallere boom erin, en nu ligt hij terug super!
Ik blij!

Ik wil graag mijn H-singel met iemand ruilen die een kleinere maat heeft, de fitter dacht dat het een 26 was (als ik dat goed gehoord heb...)
Is gewoon een zwarte!

Heb een 24 inch en die is te klein. Ik heb een 26 inch nodig

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:10

steinstein schreef:
Yellomofoon schreef:
Ik blij!

Is gewoon een zwarte!

Heb een 24 inch en die is te klein. Ik heb een 26 inch nodig

Is het ook een zwarte H-singel?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:58

Ik heb ook weer iets..pfff..Ik maar denken dat mijn paard vast had gelegen in z'n stal wat hij wel eens doet en dat hij daar door last van zijn rug had gekregen..Maar wat blijkt merk ik gister op dat mijn linker kussen helemaal LEEG is behalve de voorkant..Ik heb het zadel volgende maand 2 jaar..gelukkig komt de fitter dinsdag langs..Hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt.??

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:33

Yellomofoon schreef:

Yep

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:05

steinstein schreef:
Yellomofoon schreef:

Yep

heb je een pb gestuurd ;)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:58

Fitter is vandaag geweest en mijn kussen was idd lek, maar viel gelukkig onder de garantie er is een andere luchtzak in gegaan en kunnen weer lekker verder hobbelen..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:09

even een vraag over de h singel, die zit vast aan de voorkant aan een losse singelstoot door de binnenkant van het zweetblad en de achterste riem hangt los, nu kruipt die h singel toch wat naar voren tijdens het rijden, kan ik iets met die singelstoten, ik heb er van die vakjes inzitten waar de stoten doorheen kunnen maar voor dat ik wat ga proberen hoor ik het liever van iemand die er meer van weet...
ik heb ook nog een bananensingel, daar liepen de singels wel door de vakjes dacht ik, iemand een tip ?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:16

De 24ste kom er een fitter voor mn zadel ben heel benieuwd wat mn paard vind eindelijk weer rijden.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:34

Seven schreef:
De 24ste kom er een fitter voor mn zadel ben heel benieuwd wat mn paard vind eindelijk weer rijden.

En welke fitter gaat het worden :D ?

Hoop voor je dat je snel weer lekker kunt rijden!

Mijn nieuwe zadel is als het goed is deze week binnen en ik hoop dat íe snel mijn kant op komt!
Ben benieuwd! *\o/*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:07

ik krijg nu irma wormgoor, dus dat is tot donderdag afwachten f we met elkaar door 1 deur kunnen en wat mn paard vind :=

Helaas was er verder geen fitter bereid mijn kant op te komen omdat ik zo ver weg woon :j

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:56

Waarom kon je nu niet meer rijden Seven?

Mijn fitter is afgelopen zaterdag weer langsgeweest. Er moesten 2 pompjes bij in de voorste kussens. Vorige keer moest dat ook al, en de kussens achteraan bleven toen ook onveranderd. Ik vind het maar gek dat er iedere keer vooraan lucht bij moet, terwijl mijn paard juist breder lijkt geworden te zijn...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:12

de boom is de ruim geworden door een blessure en daardoor spier verlies, ook is de lucht ineens veel minder geworden. Hopelijk is het morgen weer zover klaar dat ik dr weer heel wat maanden mee vooruit kan :)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:42

Wie heeft er ervaring met het volgende probleem:
Sinds een paar weken heeft mijn paard ineens een soort van drukplek op zijn rug, in het midden van het zadel. Eerst dacht ik dat het aan het dekje lag, maar toen ik vandaag het zadel voelde, merkte ik precies een bobbel op de plaats waar het voor- en achterkussen elkaar overlappen van binnen. Hij krijgt dus een drukplek van die rand. De rand voelt ook best hard. Heb de kussens al even opengemaakt om te kijken of het aan het foam lag, maar dat is dus niet zo. Wat kan ik hieraan doen? Zit er misschien te weinig lucht in?

Zadel lijkt overigens verder nog goed te passen en is een paar maanden terug gecontroleerd.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:32

Seven schreef:
ik krijg nu irma wormgoor, dus dat is tot donderdag afwachten f we met elkaar door 1 deur kunnen en wat mn paard vind :=

Helaas was er verder geen fitter bereid mijn kant op te komen omdat ik zo ver weg woon :j

Irma is mijn fitter :j

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 08:37

Seven schreef:
de boom is de ruim geworden door een blessure en daardoor spier verlies, ook is de lucht ineens veel minder geworden. Hopelijk is het morgen weer zover klaar dat ik dr weer heel wat maanden mee vooruit kan :)

Suc6 vandaag! Hopelijk verloopt alles lekker!

Ik zal FTE eens vragen of ze hun site kunnen/willen updaten, want het lijkt wel of niet alle fitters en flair inbouwers op hun site staan :j

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:14

Venetia schreef:
Wie heeft er ervaring met het volgende probleem:
Sinds een paar weken heeft mijn paard ineens een soort van drukplek op zijn rug, in het midden van het zadel. Eerst dacht ik dat het aan het dekje lag, maar toen ik vandaag het zadel voelde, merkte ik precies een bobbel op de plaats waar het voor- en achterkussen elkaar overlappen van binnen. Hij krijgt dus een drukplek van die rand. De rand voelt ook best hard. Heb de kussens al even opengemaakt om te kijken of het aan het foam lag, maar dat is dus niet zo. Wat kan ik hieraan doen? Zit er misschien te weinig lucht in?

Zadel lijkt overigens verder nog goed te passen en is een paar maanden terug gecontroleerd.

In het deel 2 topic staat een heel artikel en veel ervaringen over dit probleem. Mss even daar terug zoeken?
Ik neem aan dat je een soort van zachte vocht bult ziet naast de ruggegraad?

Als het precies op die overlappingsplaats is kan je ook de manier van overlappen aanpassen. Nu overlapt het bijv. van voor naar achter, maar je kan de luchtzakken dan zo doen dat ze van achter naar voor overlappen. Dan komt dus die naad op een andere plek n dan heb je kans dat je paard er geen last meer van heeft. Snap je het een beetje?

Maar het kans dus ook een oud kwetsuur in de rug zijn wat nu naar boven komt en langzaam geneest (zie topic deel 2).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:41

Fijn dat iemand hier ook irma heeft, jij bent toch altijd over dr te spreken geweest shangah?

Aan de tel klonk ze in iedergeval als een fijn persoon snapte alles heel goed, ze zal er om half 1 zijn dus ga zo meteen naar stal even mn zadel poetsen die is natuurlijk al weer enkele weken niet gebruikt :o

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:34

FTE zal de lijst met fitters begin December actualiseren, zodat we weer up to date zijn :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:39

Irma is geweest, alles ging heel goed paard vond haar ook prima was snel gewent, zadel is weer aangepast dus ik kan weer lekker gaan rijden fijn :D

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:53

Wat was je nu kwijt als ik vragen mag marjolein ?