Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slofje schreef:een paar mensen die ik ken hebben beiden een drytex en die zeggen dat het een fijn zadel is, erg fijn in gebruik maar hij kraakt wel, TENZIJ je de beugelriemen weghaalt en er andere voor in de plaats doetze zeiden dat dat het kraken liet stoppen
bo0tjeee schreef:Ik heb afgelopen week voor het eerst op een boomloos zadel gereden op m'n (nieuwe) verzorgpaardje. Dit was een maandag. Ik heb nog steeds spierpijn, omdat je (zoals ik veel lees) dus heel anders zit. Had dan wel niet even gereden hoor, maar normaal als ik dan weer ga rijden heb ik misschien dagen spierpijn.
Verder vind ik dan een zadel met boom toch wel comfortabeler en fijner om zelf mee te rijden en mijn paard heeft er altijd goed onder gelopen.
Wel is het fijn voor paarden met een moeilijke en gevoelige rug, omdat je denk ik toch wel meer aanvoelt en het de rug van het paard wat minder vast zet of blokkeert.
Sodeletuut schreef:Slofje schreef:een paar mensen die ik ken hebben beiden een drytex en die zeggen dat het een fijn zadel is, erg fijn in gebruik maar hij kraakt wel, TENZIJ je de beugelriemen weghaalt en er andere voor in de plaats doetze zeiden dat dat het kraken liet stoppen
Klopt. Ik heb lederen beugelriemen en hij kraakt 0,0.
ivonne85 schreef:Zo wat een interessant topic zeg.
Heb het helemaal doorgelezen en moet zeggen dat ik heel erg overtuigd ben.
Ik heb een haflinger ruin waar mijn boomzadel dus ook niet goed op ligt. Ondanks dat ik zeer zorgvuldig ben. Hij blijft naar achteren schuiven en klemt bij de schouders / schoft.
Nu heb ik al een close contact zadel, dus zal de overgang naar boomloos iets minder heftig zijn ( qua brede zit ).
En ik heb zelf erg veel pijn in mijn bekken / rug si gewricht.
Dus daarom wil ik wss ook wel overgaan op boomloos. Ik krijg van boomzadels ook last van mijn rug (heb rugafwijkingen), en met boomloos nergens last van.
Maar nu heb ik nog een vraagje: ik krijg vrijdag of zaterdag mijn testzadel de barefoot cherokee.
Maar hoe doen jullie dat met een buitenrit als je flink recht zandpad gaat galloperen .
Nu sta ik dan in de stijgbeugels met mijn knieen aangesloten in de verlichte zit.
Maar kan dat ook wel met de bf cherokee? Ja hoor, dit doe ik ook gewoon met mijn Barefoot Cheyenne, geen probleem.
En ik ga in september naar de paarden4daagse zorgvlied.
Kan het dan kwaad dat als hij heel erg zweet de orginele pads te warm zijn? Mijn paard zweet ook onder mn barefoot als het warm is, maar ze zweette ook onder een gewoon zadel met dun dekje, gewoon lekker afspoelen daarna.
En hebben jullie goede ervaringen met die ademende FRA inlages? Moet je dat dan samen met de inlages van de barefootpads gebruiken dubbel zeg maar of kunnen die gewoon in de VPS zadels met de bijbehorende barefootpads, dan in plaats van de huidige inlages zeg maar. Ik gebruik gewoon de inlages die ik bij mijn barefoot-pad heb gekregen, en dat is voldoende onder mijn vps zadel. Als je er meer bij stopt wordt het zo'n torentje.
Graag hoor ik het wel van jullie.
Groetjes