WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prdnmts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:13

hoi,

Ik heb een wow zadel te koop. Hij is nu ongeveer 2.5 jaar maar niet vaak gebruikt door blessures aan mijn paardje.
[EA-TK-AP] Wow dressuurzadel te koop!
Als iemand interesse heeft of iemand weet, hoor ik het graag!

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:51

BopjeBo schreef:
Margreet van Alona kreeg mijn zadel ook niet goed terwijl ze hem ook heeft geleverd. Pas na 9 maanden en door mij zelf ingeschakelde hulp van derden welke het wel gelukt is, wat ze me erg kwalijk nam. Ben nu ontzettend tevreden met het zadel, maar je moet maar net de juiste treffen met de juiste kunde.

Ik heb ook de beugelriemen van Wow, maar tijdens het galopperen willen deze nog wel eens omklappen onder m'n been, niemand anders ook last van? Zit te twijfelen weer over te stappen op normale beugelriemen, HH heeft hele mooie soft leather beugelriemen welke een kern hebben van nylon, rekt dus niet uit. Die kun je ook weer opsteken, die van wow sla ik nu over m'n zadel heen, vind het teveel gepiel met het T-stukje om ze zo op te steken aan het bovenste gaatje.

Mij wordt het ook niet echt in dank afgenomen, ik had haar een mailtje gestuurd met de punten die de andere zadelpasser veranderd heeft en ik krijg gewoon terug dat ik maar 1 keer gevraagd hebt of ze terug wil komen (waren er meerdere maar per tel dus niet te bewijzen) en dat ik al die dingen niet heb aangegeven! Nee hehe ik ben geen zadelpasser ;(
Dus idd je moet zeker wel geluk hebben met een goede zadelpasser, maar wat mij betreft is het laatste woord hier ook nog niet over gezegd!

@ Maris ik denk dat ik de normale flappen nodig heb ipv de dressuur

Elco

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:22

Ik heb enkele beugelriemen van stubben en die werken perfect, ook geen problemen met ze eraf halen zelfs als hij aangesingeld is..

Hier ook geen goede ervaring met Margreet, volgens haar ben ik een leugenaar..En reageert ook niet op mail..wel profesioneel toch terwijl ze beweert als er een andere fitter bij komt zij die dan betaalt ik heb haar gevraagd om dat geld terug te geven maar krijg geen antwoord.. :(

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:19

Stasja schreef:
Mij wordt het ook niet echt in dank afgenomen, ik had haar een mailtje gestuurd met de punten die de andere zadelpasser veranderd heeft en ik krijg gewoon terug dat ik maar 1 keer gevraagd hebt of ze terug wil komen (waren er meerdere maar per tel dus niet te bewijzen) en dat ik al die dingen niet heb aangegeven! Nee hehe ik ben geen zadelpasser ;(
Dus idd je moet zeker wel geluk hebben met een goede zadelpasser, maar wat mij betreft is het laatste woord hier ook nog niet over gezegd!

@ Maris ik denk dat ik de normale flappen nodig heb ipv de dressuur

Ze kan wel liegen zeg! Wees klantgericht en kom met een net en degelijk antwoord plus oplossing!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:19

Ik ben zo blij dat ik uiteindelijk besloten heb niet mijn zadel bij Margreet te kopen, als ik alles zo lees.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:04

Zoekt er nog iemand een dekje wat erg fijn onder de wow blijft liggen?
Ik heb er 1 te koop in mijn os.
De kleur is helaas voor mij niet bijpassend bij mijn andere spullen.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:30

Hallo iedereen,

Ik ben aan het kijken of ik wil investeren om een wow zadel te nemen???????
doen of niet :-p

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:35

tja met die vraag kun je weinig stagediver als jij t concept wat vind dan zeg ik doen :D

voor mij is het een one way street eenmaal wow altijd wow

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:40

Ik zeg ook doen! :D

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:52

Haha dat klinkt overtuigend, Ik heb contact gehad met arie de boer, en eigenlijk had ik al beslist inmijn hoofd, maar nu denk ik geen 1 MAAAAAAAR 2 Denk voor allebei mijn paardjes maar doen.

Heb een nprs met een smal ruggetje met een hoge schoft en gevoelig, en een fjord dus niet echt zo makkelijk zadels voor te krijgen helaas:(

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:54

Stagediver schreef:
Haha dat klinkt overtuigend, Ik heb contact gehad met arie de boer, en eigenlijk had ik al beslist inmijn hoofd, maar nu denk ik geen 1 MAAAAAAAR 2 Denk voor allebei mijn paardjes maar doen.

Heb een nprs met een smal ruggetje met een hoge schoft en gevoelig, en een fjord dus niet echt zo makkelijk zadels voor te krijgen helaas:(

Hele goede keus.. :D

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:58

Ja een goed zadel is gewoon belangrijk vind ik, Mijn fjord is 5 en alleen nog maar een beetje ingereden, en voor zon jong dier is het gewoon belangrijk. En fjorden en zadels vinden, Ik ben al maanden opzoek naar zadels (heb haar sinds oktober) en kannou niet echt iets vinden waarik zeg van ja dat wil ik, (ik zitnu ook in het buitenland dus zadels zoeken is zoiezo moeilijk) Dus wil nu gewoon afspraak maken om een zadel aan te meten :D Zoals gelezen en gesproken met de zadelmaker zijn het kwaliteit gezien goede zadels belangrijkste is natuurlijk dat het goed voor me dier is, maar als het comfortable voor de ruiter is is het helemaal geweldig

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:51

Zeker doen!!! Het zijn echt super goede zadels! En als je eenmaal een goede zadelpasser hebt gevonden zijn je paardjes er ook echt heel blij mee!!!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:43

Maar een wow moet ook wel passen op je paard en jij met erop kunnen rijden, sommige gevallen kunnen ze niet op aangepast worden en sommige paarden accepteren een Wow niet. Zou gewoon een afspraak maken om op te laten meten en testrijden, wie weet valt het mee of tegen.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:34

Hoe bedoel je dat sommige paarden het niet accepteren? Het lijkt mij zo lekker voor die rug ( daarom heb ik hem ook) en nu hij goed ligt loopt ze ook zoveel makkelijker over de rug.

Of ze zadels speciaal voor fjorden hebben weet ik eigenlijk ook niet, maar op de eigen site van wow kan je ook al heel veel informatie vinden over de verschillende zadels.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:37

PS mijn mailtje in onderweg naar Wow ben echt heel benieuwd naar hun reactie!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:34

Stasja schreef:
Hoe bedoel je dat sommige paarden het niet accepteren? Het lijkt mij zo lekker voor die rug ( daarom heb ik hem ook) en nu hij goed ligt loopt ze ook zoveel makkelijker over de rug.

Of ze zadels speciaal voor fjorden hebben weet ik eigenlijk ook niet, maar op de eigen site van wow kan je ook al heel veel informatie vinden over de verschillende zadels.

Lucht is harder dan wolvulling, maar lucht geeft wel weer een snellere verplaatsing van de druk. Daarnaast vinden sommige paarden het wiebelige van lucht niet prettig.

Snoeppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:51

Stagediver schreef:

Ik heb op de Equitana begrepen, van de directeur van wow zelf, dat Arie Boer ermee gestopt is? Hij zou in ieder geval geen wow meer verkopen, ik weet niet of hij nog wat op voorraad heeft?
Ik kreeg de indruk dat ze niet erg positief over hem waren...

Ik heb een afspraak met een andere dealer gemaakt, waar in ieder geval geen vervelende dingen over te vinden zijn :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:56

Lucht harder als wol?
Nou die ervaring heb ik totaal niet!
Dan zijn je kussens wel bizar opgepompt.
Ik denk juist dat ik niet meer een wolzadel wil omdat er geen kussens zachter zijn als die van mijn Wow.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:00

ga ik in mee needje :j ook al zit ik op mn zadel op t paard kan ik nog de kussens helemaal inknijpen...dat hoef je met een wolzadel niet te proberen!!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:03

Simpele vraag: Waar zitten de goede wow verdelers in België? :)

illiexdonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:18

Hoi
Ik kom ook ff mijn ervaring met wow vertellen na ik alles heb gelezen. :o .Sinds oktober op mn kruising haflinger -tinker nu ook een wow liggen...Super ..We hadden al 7 andere zadels geprobeerd en na maanden niet meer kunnen lopen ;( , toch maar aan de wow begonnen .Die ligt eindelijk goed op mijn rond paardje. Ik zit er vast op ook na een vrolijke bokkesprong. *\o/* Kerry heeft ons goed geholpen.
groetjes

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:06

Kerry is echt goed inderdaad in het aanpassen en correct in balans maken van een zadel

@needje en schanga; ik heb ook het idee dat mijn kussens nu juist veel zachter zijn dan die van mijn zadel met schapenwol vulling. Dat wiebelige kan ik wel begrijpen

@Marjoke, je kan op de site van Wow zelf kijken dan op de landkaart klikken en daar staan zadelpassers die bij Wow bekend zijn

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:10

knollentuin schreef:
ga ik in mee needje :j ook al zit ik op mn zadel op t paard kan ik nog de kussens helemaal inknijpen...dat hoef je met een wolzadel niet te proberen!!

Ja dat is zo maar je moet het zien over de gehele oppervlakte. Daartegen geeft lucht weer een snellere verplaatsing van de druk.
Met wolgevuld bedoel ik dan wel de goed opgevulde zadels en niet diegene die door steeds maar weer wol er bij gepropt keihard zijn geworden. Dan is alles een verlichting.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:19

Ook over de gehele oppervlakte is ie imo zachter. Juist door dat de lucht mee "werkt".