voor trekker zadel kennissen. ligt ie goed zo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:48

Van jou :') Dat wist ik niet, haha.

Dat met die Anky-pad had ik ook gezien... Ik denk dat de uitleg over VPS ook niet superduidelijk is, het wordt immers beschreven als 'kussens onder het zadel'. Tja, voor wie zich niet verder laat informeren... Daarom ben ik ook zo ontzettend blij met bokt, wat ik hier niet allemaal geleerd heb :) Het hele bestaan van boomloze zadels bijvoorbeeld :o En nu raak ik steeds meer overtuigd van hun goede eigenschappen. Alleen blijft het 'traditionele beeld' van het boomzadel parten spelen, en ben ik er nog niet uit wat ik voor mijn pony moet kiezen. Maar die jarenlange standaard van een boom in het zadel, is mijns inziens wel aan innovatie toe.
Maar Anky's paarden presteren dan wel weer uitzonderlijk, mét boom in hun zadels. Nu kun je je natuurlijk ook afvragen of het niet nog beter en/of makkelijker was geweest zonder boom... Het blijft een lastige, (maar o zo interessante!) kwestie.

edit: ik geloof dat ik me per abuis in het topic vergist heb, dit past beter bij 'voor/nadelen van boomloos', waar we eigenlijk dezelfde discussie voeren :+

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:25

ik ben om, heb vandaag de Lexington een uur geprobeerd en het 1e kwartier was behoorlijk wennen, ik had echt even goed pijn en moest heel erg wennen aan de zit. Maar na een kwartiertje kregen mijn paardje en ik de slag te pakken , de pommel is wat hoger en ik kwam daar eerst tegen aan met het lichtrijden.( iedereen die op het zadel zat) maar als je het zadel eenmaal door hebt dan zit hij echt als een huis, hij is heel stevig en doorzitten en galloperen was echt een verademing. Ik heb de afgelopen 5 maanden weinig gegallopeerd omdat ik me niet save voelde. Dit is het eerste zadel waarbij mijn paardje haar rug echt loslaat en mee gaat geven. oortjes in de goede stand en niet dwars liggen in de galop. Als ik zo door blijf rijden met dit zadel dan komen we een stuk verder denk ik, ook de verlichte zit vind ik veel prettiger op dit zadel. Ik durf zelf ook los te laten in dit zadel, voel me er erg zeker in (vandaar wss dat mijn paardje ook los ging geven en nageeflijk te rijden was. ) ik rij met dit zadel zelfs met de beugels 4 gaatjes langer ....volgens mij is dat zeker wel een goed teken.

excuses voor de rare zinnen, ben erg moe en heb ook al pijn in mijn rug van het maken van een fjordentaart. ik hoop dat mijn rugpijn morgen weg is want dan wil ik het zadel weer even testen. Ik krijg echt weer veel meer lol in het rijden met dit zadel.

zal morgen mij man even lief aankijken of hij weer foto's wil maken en dan plaats ik ze hier even.
Laatst bijgewerkt door gebakje op 08-04-11 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

joliene

Re: voor trekker zadel kennissen. ligt ie goed zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:29

Super joh. :D Heb je ook foto's gemaakt? :)

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:33

heb net snel nog ff mn berichtje bijgewerkt maar maak ze denk ik morgen even.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:48

Oke. Ik ben benieuwd. :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:02

Gebakje, houd je er wel rekening mee dat niet alle boomloze zadels geschikt zijn voor mensen die wat zwaarder zijn?! Ik hoor zelf namelijk tot die categorie en heb daarom o.a. voor de Trekker gekozen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:20

Welke maat Lexington had je op liggen, gebakje?

Ik ben heel erg benieuwd naar foto's. Houd zelf erg van de vastere zit in dressuurzadels met flink wat wrong. Eigenlijk houd alleen de kleur me nog erg tegen om toch de gok te wagen en een tweedehands Lexington te kopen. Nu zou de London misschien ook voldoen, maar ik vind er nergens een tweedehandse, in maat 1, met VPS (en dan ook nog bruin als het kan :o )

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:17

maat 2 heb ik, wel een zwarte maar ik vind dat zelf weer iets mooier en makkelijker als bruin.

@ Singasong, de trekker past niet op mijn fjord. Had er heeeeel graag eentje gehad maar lag gewoon niet goed. Volgens mij is de lexington juist een zadel met extra VPS op de achterkant en ik gebruik een pad met extra dikke inlages, ik heb het zadel nu bij equixantos uit Beilen gehaald en volgens mij hebben ze daar aardig wat kennis van boomloosjes. Ze hebben me daar zelf gezien en ik neem toch aan dat ik dan een ander advies had gekregen als dit boomloze zadel niet bij mij had gepast.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:22

gebakje schreef:
@ Singasong, de trekker past niet op mijn fjord. Had er heeeeel graag eentje gehad maar lag gewoon niet goed. Volgens mij is de lexington juist een zadel met extra VPS op de achterkant en ik gebruik een pad met extra dikke inlages, ik heb het zadel nu bij equixantos uit Beilen gehaald en volgens mij hebben ze daar aardig wat kennis van boomloosjes. Ze hebben me daar zelf gezien en ik neem toch aan dat ik dan een ander advies had gekregen als dit boomloze zadel niet bij mij had gepast.

Wat zegt je eigen gevoel?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 23:52

ik was ook zwaar en mij adviseerden me om af te vallen
gelukkig was ik al bezig en ben nu 70 kilo met 1.69 lengte

wil er nog 5 afhebben

was 86 ,5 was veel te zwaar

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:44

@dribbelkoint, ik ben het absoluut NIET met je eens.
Jij was wellicht te zwaar voor JOU pony in combi met een moeilijk passend zadel....

Ik weg hetzelfde en ben niet te zwaar, je bent met 80 of 90 kilo niet direct te zwaar, dus je kunt het voor gebakje niet beoordelen!
Verder kan een lichter persoon met een slecht ruitergevoel veel en veel meer schade aanrichten dan iemand van 90 kilo met goed ruitergevoel!!!

Ik word zo moe van die standaard posten of reacties als je bent te zwaar of ik was te zwaar en dat vergelijkend met iedereen, het is echt per paard en persoon verschillend wat de cpmbi wel of niet aan kan.

Ik ben 1,73 m en 90 kilo en mijn haflinger van 1.50 meter hoog heeft GEEN probleem met mij!
Ik rij ook niet meer boomloos, dat is in mijn ogen niet goed te combineren met ons,.

Het is btw wel super bribbelkont hoe je afvalt, ik moet er ook 15 kwijt.......wil ik graag.
Jog al 3 x per week 3 kwartier, soms langer en beweeg dus ruim voldoende maar met mijn medicijnen en zo is het allemaal wat moeilijker.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 08:00

ik wil alleen maar zeggen dat ik te horen kreeg met passervice dat ik voor boomloos te zwaar was
en gaf ze wel gelijk in mijn situatie.
maar mijn pony is 1.40
val gebakje aboluut niet aan.
als zei zich goed voelt is prima toch, maar ik voelde me niet goed en kreeg toen ook nog eens te horen dat ik te zwaar was voor zoë.

ik ben nu al veel kwijt en wil nog 5 kilo
maar even laag pitje want ben snot en snot verkouden.
als ik beter ben gaan we er weer voor.

zoe kon ook maar 17 inch zadel kwa ruglengte dus ja ik moest wel een kleinere kont krijgen haha :D want wil toch rijden strakjes en
zoe verkopen nooit van mijn leven!!!!

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:58

Ik ben er nu wel een beetje klaar mee om me te moeten verantwoorden over mijn gewicht , ik weet echt wel weet dat lichter beter is .

Ik heb mijn fjord vorig jaar gekocht (zonder haar te laten keuren) en al met al bleek na 1 week dat ze toen door een verkeerd zadel niet goed was . Toen werd ze ook gereden door iemand van denk 60 kilo, ze had pusplekken op haar schouders en nog wel meer ellende van haar oude zadel. we hebben 7 maanden lang 1 a 2 keer per week met een fysio er aan gewerkt om haar weer lekker in haar velletje te krijgen en goed op haar achterbenen te zetten, dit heeft al met al enorm veel geld, tijd en verdriet gekost. Dankzij het BF zadel loopt ze als een trein en is alle schade van het vorige zadel mooi hersteld, we hebben inmiddels overal rontgenfotos van laten nemen en ze is nu helemaal 100% vrij van gebreken. Dit herstellen is toch wel gebeurd met ook mij op haar rug met een barefootzadel,

ik ken nu inmiddels de opmerkingen zoals:
hoe voel jij je er bij... en ik zou nooit op een paard stappen als ik zo dik was, of je kan beter afvallen ....

Ik heb een topic gestart over zware ruiters en als je daar wilt reageren prima maar dit topic gaat dacht ik gewoon over zadels en hoe deze zitten?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 09:03

goedzo gebakje je hebt helemaal gelijk als je je er goed bij voelt prima toch?
heb je de trekker terug kunnen sturen?of moet je die nu weer verkopen?

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:43

je word hier soms ook wel voor vanalles en nog wat uitgemaakt.en dan vaak ook nog omdat er niet goed gelezen word.

maargoed nee we hadden hem op test dus kan hem terugsturen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 09:59

gelukkig
goede service .
ik had hem wel betaald en alsnog kon ie terug.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:51

@Gebakje, super, ik ben wel erg benieuwd naar de foto's van de Lexington, maken hoor!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 16:20

ja fotos's gebakje
als mijn zadel er is zet ik hier ook foto neer want ja ben de topicstarter haha
nog lang geen foto met mij er op is ergens juli aug pas
maar daar denken we voorlopig nog niet aan
wil eerst genieten van beginnend zon en opkomende bloemetjes :D

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:21

Heb je foto's? :)

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:50

hoi,

voor degene die de fotoos van de BF lexington graag wilde zien hierbij 2 stuks, dribbelkont mijn excuses dat ik jou topic zo volkladder. Voor degen die interesse hadden in het trekker zadel of dit topic volgen, als de trekker past heb je er echt wel een superzadel aan !

Afbeelding
Afbeelding

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 10:25

geeft niet hoor gebakje

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:29

Morgen komen ze om de trekker classic te passen om mijn haf! Ik hoop zooooo hard dat ie past, want anders weet ik het ook niet meer :( Ik heb het zadel getest op een andere haf en dat zadel zat gewoon zalig :D

Het zijn ze van buitenzinnig die komen ;)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 13:29

zal voor je duimen amigo_tje

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:40

Thx :D Het schijnt een goed aanpasbaar zadel te zijn, maarja, is toch steeds een risico, hé :P

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 18:58

fototje maken amigo_tje!!! want de classic heeft volgens mij toch betere pasvorm als de luxus