wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:13

Wat leuk dat je moeder ook rijdt! De mijne geeft m'n paard nog net een aai, maar meer :n :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:02

Taadaa (let niet op de slangetjes) *\o/* *-:) :)ddd <3 :# :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:05

lijkt wel of het zadel achterover ligt op je paard ? Of was het toen op de foto nog niet goed gevuld ?

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:07

ahhhhh, morgen ben ik aan de beurt!!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:25

Maris schreef:
lijkt wel of het zadel achterover ligt op je paard ? Of was het toen op de foto nog niet goed gevuld ?

Hij is daar al gevuld maar ik zit er niet op. Lucht is toch anders dan wol. Daarom wordt er pas bijgevuld op het moment dat je erop zit.

Zadels met wolvullen en balonkussen laten ook dit beeld zien. Als je erop zit corrigeert het zich.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 09-11-10 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:26

Schangah schreef:
Maris schreef:

Hij is daar al gevuld maar ik zit er niet op. Lucht is toch anders dan wol. Daarom wordt er pas bijgevuld op het moment dat je erop zit.

Dat snap ik. Maar mijn wow zadel ligt ook echt recht als ik er niet op zit......

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:29

Als ik erop zit is de balans goed.
Welke kussen heb je er onder met of zonder stiklijn?

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:08

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 08:10

Schangah schreef:
[
Zadels met wolvullen en balonkussen laten ook dit beeld zien. Als je erop zit corrigeert het zich.

Daar kan ik dan weer niet in meegaan, jouw gewicht wordt ook naar achter gezet, je ziet het nl ook aan je beugelriemen. En dat maakt niet uit of je lucht erin hebt of niet (voorheen ook met lucht gereden nl).
Maargoed als het voor jouw en je paard werkt :D Heel veel plezier ermee en veel veilige kilometers!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:09

Vippie schreef:
Schangah schreef:
[

Daar kan ik dan weer niet in meegaan, jouw gewicht wordt ook naar achter gezet, je ziet het nl ook aan je beugelriemen. En dat maakt niet uit of je lucht erin hebt of niet (voorheen ook met lucht gereden nl).
Maargoed als het voor jouw en je paard werkt :D Heel veel plezier ermee en veel veilige kilometers!

Beugelriemen zitten wel in de achterste ophanging en ze staat voor de foto niet vierkant. Ze heeft juist aan deze kant ze een enorme schouder die tijdens het rijden een behoorlijke niveauverschil geeft, er ontstaat daar een heus gat. Mijn vorige zadel ging daar iedere keer in het gat naar voren duiken tegen haar schouder aan. Op zicht lag dit zadel dan zonder ruiter en niet in beweging goed. Maar tijdens het rijden ging het hierdoor ook nog kantelen naar de andere kant en kwam het linksachter tegen haar wervels aan. Kortom een ontzetten moeilijk geval.
Zoals ik al aangaf ligt het wow zadel in balans als ik erop zit.
Ik zal trachten een foto te maken vandaag dat ze netjes vierkant staat en van de andere kant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:46

Ankie_Boris schreef:

En.....

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:46

Mag ik ook even binnen komen vallen?

Ik rij 2 paarden met een Wow zadel: Bij het ene paard ben ik er zeer tevreden over, bij het andere paard past het zadel (na verschillende aanpassingen) nog steeds niet helemaal goed en twijfel ik erover om toch weer een ander zadel te kopen. Ik ga al jullie ervaringen in dit topic er eens op nalezen.

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:37

Ik heb vanmiddag ook een wow zadel gekocht,wel een 2 handse,maar past perfect op mijn paard en voor mij,Arie heeft er een nieuwe head plate ingedaan,goh goh,helemaal blijjjjjjjjj :D :D .

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:43

Schangah schreef:
Ankie_Boris schreef:

En.....

Ik ben ZO gelukkig! <3

Alvast een voorproefje, foto's op Boris krijg ik nog via de mail:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:47

Mooi mooi :9 <3

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:34

MAIKESTER schreef:
Ik heb vanmiddag ook een wow zadel gekocht,wel een 2 handse,maar past perfect op mijn paard en voor mij,Arie heeft er een nieuwe head plate ingedaan,goh goh,helemaal blijjjjjjjjj :D :D .

Hoe heb jij dat aangepakt? Via internet een wow aangeschaft en daarna arie erbij laten komen, of had Arie er een liggen?

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:08

Tancreda4 schreef:
MAIKESTER schreef:

Hoe heb jij dat aangepakt? Via internet een wow aangeschaft en daarna arie erbij laten komen, of had Arie er een liggen?

Ik had hem via internet ,net zo langs gezocht tot ik er eentje vond die ik dacht dat wel op mijn paard zou passen,en ik erin :D (heb trouwens maar 2 weken gezocht) en toen met Arie een afspraak gemaakt,kostte me 100 euro incl nieuwe head plate,dus helemaal prima,fijne vent !

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:23

Schangah schreef:
Taadaa (let niet op de slangetjes) *\o/* *-:) :)ddd <3 :# :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of het zadel ligt hier te ver naar voren, of hij ligt niet in balans.
In balans als je er op zit? Je zit niet voor in je zadel, maar als het goed is in het midden. Dus blijft ie achterover liggen.
Stijgbeugelriem zou evenwijdig moeten lopen aan de wrong.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:27

Afbeelding

Kwaliteit v/d foto is wat slecht omdat het gisteren al aan het schemeren was.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:30

Ankie_Boris je zadel is :~ <3 *\o/*

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:55

Wauw Ank hijs gaaaaaaaaaaaaaf, wordt de kleur ook nog donkerder naarmate je vaker invet/gebruikt?

Schangah, zo ligt hij idd beter, net een fractie meer naar achter denk ik?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:53

Shangah en ankie_boris: mooie zadels! :j

Even een domme vraag: hoeveel gaatjes zitten er in de singelstoten? Het valt me ineens op dat jullie bij iedere stoot nog leer 'over' hebben.... Bij mijn zadel zitten de gaatjes echt tot aan het zweetblad en bij de achterste singelstoot zit er zelfs nog een gaatje onder het zweetblad :? Of hebben jullie nu zoveel langere singelstoten?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:20

Precious20 schreef:

Even een domme vraag: hoeveel gaatjes zitten er in de singelstoten? Het valt me ineens op dat jullie bij iedere stoot nog leer 'over' hebben.... Bij mijn zadel zitten de gaatjes echt tot aan het zweetblad en bij de achterste singelstoot zit er zelfs nog een gaatje onder het zweetblad :? Of hebben jullie nu zoveel langere singelstoten?

Groter paard?
Mijn paard is 1,70 met een behoorlijke omvang. De singel is maat 75!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:39

Precious20 schreef:

Je bedoeld dat als jij aangesingeld hebt jouw singel op het bovenste gaatje zit?
Dan is imo je singel te lang.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:53

Needje schreef:
Precious20 schreef:

Je bedoeld dat als jij aangesingeld hebt jouw singel op het bovenste gaatje zit?
Dan is imo je singel te lang.

nee mijn singel is niet te lang deze zit op gaatje 5 van onderen, in totaal heb ik 10 gaatjes en stopt nr 10 (of de eerste van boven) net onder het zweet blad.