De lage neusriem....uit de mode?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:29

Lekkere kort door de bocht reacties weer, IK vind het lelijk dus IK gebruik hem niet, alsof jij belangrijk bent. Het gaat er toch om wat je paard ervan vind :? 8)7

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:41

poes schreef:
Mizora: interessant om te weten. Tot nog toe kreeg ik snelle reacties maar ik ga eraan denken, ik wil namelijk ook absoluut de goede maat nu en al zeker voor die prijs.

Helaas zitten in BE niet veel verdelers van Döbert voor zover ik zie?

http://www.emmers.be/contact.php

Hier komt mijn Döbert hoofdstel vandaan :) Heb ik gekocht toen ik daar op vakantie was :j

poes

Re: De lage neusriem....uit de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 10:31

Emmers had ik ook al gevonden bedankt! Denk dat ik het daar maar ga bestellen :j

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:48

Ik heb nog steeds een losse lage neusriem liggen voor de jonge paarden. Het lijkt soms mode om alles op te hangen en mee te doen met wat iedereen doet, maar kijk naar wat je paard op dat moment nodig heeft. Voor de jonge dieren geeft het houvast, een duidelijk signaal, maar een neusriem is zo streng als dat ie breed is en ook of ie precies goed ligt en hoe strak aangesnoerd.......

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:56

Ik heb ook leren rijden met lage neusriemen en heel in het begin zelfs met de teugels aan de neusriem zonder bit.
Ik vind een lage neusriem eigenlijk wel erg schattig staan, vooral bij pony's.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:16

Toevallig heb ik net 2 nieuwe stalgenoten die met lage neusriem rijden, omdat hun lesgeefmens dat beter vind ivm het niet afsnoeren van de kaken oid...
Zit best wat in! En zie hier ook veel positieve ervaringen...
Ik ga er toch over nadenken één aan te schaffen voor mijn jonkie met inrijden. Of zal ik gewoon beginnen met dubbele?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:06

Ik zou juist beginnen met een lage met een jonkie. De hebben die stabiliteit nog het meeste nodig.
Ook kan je (als je daar mee kan omgaan) ook een paar teugels aan de neusriem doen om de mond zacht te houden.

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:08

Voordat ik bitloos reed had ik ook vaak die lage neusriem op maak mij niks uit hoor stond best :D

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:26

ik vind een lage neusriem mooier als de hoge

kleinewitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:08

hier nog een fan van de lage neusriem. Ik ben nu mijn jonge paardje aan het inrijden en ze reacheert er prima op. vroeger was een lage neusriem heel gewoon ik wist als kind niet eens dat er iets anders was.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:55

Gebruikt een van jullie dit HH hoofdstel?
Afbeelding

Hoe is de pasvorm en kwaliteit ervan?

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:32

ik rij ook met een lage neusriem, ik vond het alleen niet fijn dat hij niet zacht is onderlegd, dus daar is een omhulsel omheen, daar heb ik nog geen foto van, maar wel van welk hoofdstel hij nu heeft gewoon, zal even goede foto zoeken ;)

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:33

Afbeelding

Afbeelding

pony loopt er goed op, dus waarom niet?
vind ze overigens (sorry) wel lelijker dan de gecombineerde :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:53

het is maar wat we gewend zijn, vroeger vond niemand hem lelijk, voornamelijk omdat je vaak die zag, nu zie je ze amper, dus niemand vind ze mooi. Ik vind ze niet echt lelijk, zolang ze maar goed en functioneel zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:35

Zoals al eerder gezegd: wat maakt mooi of lelijk nou weer uit? 8)7 Het gaat om de functie, en dat is ook meteen de reden dat er nooit een gecombineerde neusriem om mijn paard z'n hoofd gaat komen ;) Ik vind mijn lage neusriemen trouwens wél mooi, ze staan mijn paard goed. Een leuk bijkomend voordeel.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:02

ShadowFax schreef:
Gebruikt een van jullie dit HH hoofdstel?
[img]http://harryshorse.nl/fotos/produkten/28000111_black.gif

Hoe is de pasvorm en kwaliteit ervan?

Ik DENK dat ik deze heb. Heb 'm al een aantal jaar in gebruik en ziet er nog steeds heel goed uit, ook heel soepel.
Voor dat geld echt een súper hoofdstel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:32

Het topic is dan al wel een tijdje oud, maar ik kan vast nog wel reageren :P

Ik rijd mijn pony ook sinds kort met een lage neusriem, begonnen omdat ze een wond(je) op haar neus had, precies op de plek waar de neusriem zit. Van een vriendin kon ik haar hoofdstel tijdelijk lenen en ze loopt er eigenlijk veel fijner op. Accepteerd het bit beter en is rustiger in de aanleuning.
Hoe lelijk ik hem ook vind :o
Nu gaat haar hoofdstel binnenkort weer terug en heb ik zelf een mooie rondgenaaide neusriem besteld (érg moeilijk te vinden trouwens!), zodat ik hem kan combineren met mijn HB turijn hoofdstel. Rondgenaaid geeft het dan net een wat chiquer tintje, anders vind haar net een manegepony, om het zo maar te zeggen :o

Wil nu alleen nog mooie rondgenaaide dressuurteugels, maar dan wel voor een redelijke prijs..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:45

Een HB Turijn met een rondgenaaide lage neusriem. Zien!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:51

hestejente schreef:
Zoals al eerder gezegd: wat maakt mooi of lelijk nou weer uit? 8)7 Het gaat om de functie, en dat is ook meteen de reden dat er nooit een gecombineerde neusriem om mijn paard z'n hoofd gaat komen ;) Ik vind mijn lage neusriemen trouwens wél mooi, ze staan mijn paard goed. Een leuk bijkomend voordeel.

Helemaal met je eens! :Y)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:54

Ik gebruik een gecombineerde neusriem. En dat is omdat ik een lage neusriem eigenlijk niet zo mooi vind en omdat ik prima met een gecombineerde neusriem kan werken.
Ik zie de meerwaarde van een lage neusriem niet dus kies ik voor wat ik mooi vind.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:14

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:52

Hestejente; ik heb een lage neusriem besteld van HKM, staat bij de ijslanderproducten. Hij komt begin mei binnen, dan ga ik het in elkaar zetten!

Deze heb ik besteld;
Afbeelding

Hopelijk gaat het leuk staan :+

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:18

Ik heb sinds vorige week ook een lage neusriem en serieus, ik wou dat ik hem eerder had gekocht! Mijn paardje loopt er zoooo veel fijner op.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:21

BrittKitt schreef:
Hestejente; ik heb een lage neusriem besteld van HKM, staat bij de ijslanderproducten. Hij komt begin mei binnen, dan ga ik het in elkaar zetten!

Deze heb ik besteld;
Afbeelding

Hopelijk gaat het leuk staan :+

Op welke site heb je die besteld?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:39

Ik zie net op http://www.doebert.com/ dat zij ook losse neusriemen hebben. Weet 1 van jullie of je die ook ergens in NL los kan bestellen?