Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxdomiixx schreef:Iemand ervaring met Heather Moffet Flexee Veelzijdigheidszadel? http://vrijerpaard.nl/zadels/veelzijdigheidszadel/
Ik wil graag springen met mijn paard (geen hoge ambities ofzo maar hij vind het leuk en met mijn boomloos westernzadel vind ik het geen goed idee ^^ ). momenteel een Wintec, die overigens nooit gebruikt wordt maar die bij de aankoop erbij zat. Maar hij is nogal uhmm dik mijn paard (of misschien meer spier, al lijkt mij dat niet)Dus ik zat heel erg te twijfelen: wintec wide of een zadel met flexibele boom. Eerst wou ik een barefoot maar ik twijfel toch heel erg omdat hij toch al wat ouder is en er moet ook iemand op kunnen van 75kg (Die zou er weinig gebruik van maken, maar toch), verder heeft hij wel een redelijk hoge schoft.
Een heel verhaal, maar ik ben een beetje ten einde raadzoveel mogelijkheden en ik weet gewoon niet meer wat ik nou moet doen. Zijn die HM zadels verstelbaar netals bijv. barefoot (pommel/fork) en wintec (kopijzers) of zit er een limiet aan/is het vast? En hoe zit het met pads, moet er een speciale pad onder?
Daphneeeej schreef:xxdomiixx schreef:Iemand ervaring met Heather Moffet Flexee Veelzijdigheidszadel? http://vrijerpaard.nl/zadels/veelzijdigheidszadel/
Ik wil graag springen met mijn paard (geen hoge ambities ofzo maar hij vind het leuk en met mijn boomloos westernzadel vind ik het geen goed idee ^^ ). momenteel een Wintec, die overigens nooit gebruikt wordt maar die bij de aankoop erbij zat. Maar hij is nogal uhmm dik mijn paard (of misschien meer spier, al lijkt mij dat niet)Dus ik zat heel erg te twijfelen: wintec wide of een zadel met flexibele boom. Eerst wou ik een barefoot maar ik twijfel toch heel erg omdat hij toch al wat ouder is en er moet ook iemand op kunnen van 75kg (Die zou er weinig gebruik van maken, maar toch), verder heeft hij wel een redelijk hoge schoft.
Een heel verhaal, maar ik ben een beetje ten einde raadzoveel mogelijkheden en ik weet gewoon niet meer wat ik nou moet doen. Zijn die HM zadels verstelbaar netals bijv. barefoot (pommel/fork) en wintec (kopijzers) of zit er een limiet aan/is het vast? En hoe zit het met pads, moet er een speciale pad onder?
De HM flexee heeft verwisselbare kopijzers en is verder gewoon flexible, ik krijg binnenkort mijn Flexee springzadel. Er hoeven geen speciale pads onder.
CurlyCoat schreef:Ik vroeg mij af, moeten er onder boomloze zadels echt speciale dekjes, of kan er ook een normaal dekje onder?
Zinzi_jewel schreef:Je kan met 75 kg prima een Barefoot rijden . Heb je twijfel doe er HD inlagen in .
Ik rijdt ook met HD inlagen op mijn grote Gelderse merrie . En weeg zelf 72 bij lengte van 174
Kan dus prima .
Smart schreef:Ik heb sinds een week of 6 een Burionipad... Met die pad heeft mijn paard een gevoelige rug en vindt hij het zadel geen succes. Met de pad die ik bij de Ghost heb gekregen heeft hij hier geen last van.
Wat is het verschil tussen de pads? Kussens? Dikte?
Zijn de originele pads ook in verschillende kleuren leverbaar?
Bliksem schreef:[ [url=m/yfISoA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Blij met de nieuwe pad. maar ik blijf erbij, als ze hem maken met een kort 'zweetblad' ben ik de eerste die hem besteldVind het niet super mooi staan zo, maar het zit wel echt heel lekker.
Had vandaag links net naast de ruggenwervel een langwerpige droge plek vandaag, dus dat wel even in de gaten houden. Hadden we met de test pad niet.
Bliksem schreef:[ [url=m/yfISoA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Blij met de nieuwe pad. maar ik blijf erbij, als ze hem maken met een kort 'zweetblad' ben ik de eerste die hem besteldVind het niet super mooi staan zo, maar het zit wel echt heel lekker.
Jackytje schreef:Bliksem schreef:[ [url=m/yfISoA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze bestaan met kort zweetblad hoor, speciaal voor GhostjesMaar dan de variant van Torsion. Ikzelf heb de Torsion en ben erg tevreden van de kwaliteit.