[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:02

Onder de meeste boomloze zadels moet wel een speciale pad om voldoende ruggengraatvrijheid te creëeren.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:42

xxdomiixx schreef:
Iemand ervaring met Heather Moffet Flexee Veelzijdigheidszadel? http://vrijerpaard.nl/zadels/veelzijdigheidszadel/

Ik wil graag springen met mijn paard (geen hoge ambities ofzo maar hij vind het leuk en met mijn boomloos westernzadel vind ik het geen goed idee ^^ ). momenteel een Wintec, die overigens nooit gebruikt wordt maar die bij de aankoop erbij zat. Maar hij is nogal uhmm dik mijn paard (of misschien meer spier, al lijkt mij dat niet) :') Dus ik zat heel erg te twijfelen: wintec wide of een zadel met flexibele boom. Eerst wou ik een barefoot maar ik twijfel toch heel erg omdat hij toch al wat ouder is en er moet ook iemand op kunnen van 75kg (Die zou er weinig gebruik van maken, maar toch), verder heeft hij wel een redelijk hoge schoft.

Een heel verhaal, maar ik ben een beetje ten einde raad :') zoveel mogelijkheden en ik weet gewoon niet meer wat ik nou moet doen. Zijn die HM zadels verstelbaar netals bijv. barefoot (pommel/fork) en wintec (kopijzers) of zit er een limiet aan/is het vast? En hoe zit het met pads, moet er een speciale pad onder?

De HM flexee heeft verwisselbare kopijzers en is verder gewoon flexible, ik krijg binnenkort mijn Flexee springzadel. Er hoeven geen speciale pads onder.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:09

Daphneeeej schreef:
xxdomiixx schreef:
Iemand ervaring met Heather Moffet Flexee Veelzijdigheidszadel? http://vrijerpaard.nl/zadels/veelzijdigheidszadel/

Ik wil graag springen met mijn paard (geen hoge ambities ofzo maar hij vind het leuk en met mijn boomloos westernzadel vind ik het geen goed idee ^^ ). momenteel een Wintec, die overigens nooit gebruikt wordt maar die bij de aankoop erbij zat. Maar hij is nogal uhmm dik mijn paard (of misschien meer spier, al lijkt mij dat niet) :') Dus ik zat heel erg te twijfelen: wintec wide of een zadel met flexibele boom. Eerst wou ik een barefoot maar ik twijfel toch heel erg omdat hij toch al wat ouder is en er moet ook iemand op kunnen van 75kg (Die zou er weinig gebruik van maken, maar toch), verder heeft hij wel een redelijk hoge schoft.

Een heel verhaal, maar ik ben een beetje ten einde raad :') zoveel mogelijkheden en ik weet gewoon niet meer wat ik nou moet doen. Zijn die HM zadels verstelbaar netals bijv. barefoot (pommel/fork) en wintec (kopijzers) of zit er een limiet aan/is het vast? En hoe zit het met pads, moet er een speciale pad onder?

De HM flexee heeft verwisselbare kopijzers en is verder gewoon flexible, ik krijg binnenkort mijn Flexee springzadel. Er hoeven geen speciale pads onder.

Je kan met 75 kg prima een Barefoot rijden . Heb je twijfel doe er HD inlagen in .
Ik rijdt ook met HD inlagen op mijn grote Gelderse merrie . En weeg zelf 72 bij lengte van 174
Kan dus prima .

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:35

CurlyCoat schreef:
Ik vroeg mij af, moeten er onder boomloze zadels echt speciale dekjes, of kan er ook een normaal dekje onder?

Dat hangt van meerdere factoren af. Wat voor systeem heeft het boomloze zadel wat je gebruikt, zoals Barefoot, zonder echte kussens (ik vind VPS ingebouwde kussens) Hele dunne kussens zoals de Startrekk Comfort, of dikkere kussens, zoals bijvoorbeeld Trekker En hoe ziet de rug van je paard er uit? Hoe zwaar ben je zelf? Wat doe je met je paard en zadel - boshobbelen en veel stappen? Of rij je lange afstanden in galop waarbij je veel in de beugels staat? (om maar even de 2 uitersten te noemen)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:37

Zinzi_jewel schreef:
Je kan met 75 kg prima een Barefoot rijden . Heb je twijfel doe er HD inlagen in .
Ik rijdt ook met HD inlagen op mijn grote Gelderse merrie . En weeg zelf 72 bij lengte van 174
Kan dus prima .

Het gewone rijden maak ik mij niet zo druk om, maar het springen dat vind ik toch lastiger of maakt dat geen verschil (als je bijv. een Nottingham hebt en er dan nog een extra HD onderlegt, of ben ik dan weer té)?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:26

Afbeelding
Blij met de nieuwe pad. maar ik blijf erbij, als ze hem maken met een kort 'zweetblad' ben ik de eerste die hem besteld :D Vind het niet super mooi staan zo, maar het zit wel echt heel lekker.

Had vandaag links net naast de ruggenwervel een langwerpige droge plek vandaag, dus dat wel even in de gaten houden. Hadden we met de test pad niet.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:46

Bliksem schreef:
Blij met de nieuwe pad. maar ik blijf erbij, als ze hem maken met een kort 'zweetblad' ben ik de eerste die hem besteld :D Vind het niet super mooi staan zo, maar het zit wel echt heel lekker.

Nou ok dan, ben ik de tweede. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:53

Bliksem - mag ik??? (de foto, voor op Facebook?) <3

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:57

Wauw mooi zeg <3

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:04

Kwetal schreef:
Bliksem - mag ik??? (de foto, voor op Facebook?) <3
Tuurlijk :j
En bedankt! Ik vind deze kleuren hem ook echt gaaf staan.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:20

_/-\o_ +:)+
Dankjewel!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:03

Ik heb vandaag wat zadels bewonderd op HE :D Leuk om ze eens zo in het echt te zien! En de persoon achter Buitenzinnig te ontmoeten :D

Misschien dat ik de westernghost nog eens als testzadel laat komen, om te vergelijken met de Freemax. Vandaag een waaaanzinnig westernhoofdstel gekocht, Flynn wordt een (hele grote) westernpoownie :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:11

Was gezellig Berdien!
En inderdaad,in het echt zijn ze nog mooier :)

Het gaat goed hier,staan gelukkig binnen (lekker koel). Britt dekker was vandaag in de stand naast ons aan het signeren dus stond er een hele rij jongemeiden voor de stand, haha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:10

Hebben ze wel even naar de geestjes gekeken? Ik heb ook nog even naar die bruine pad van christ gegluurd.... Echt prachtig onder de roma/firenze

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:31

Ik heb sinds een week of 6 een Burionipad... Met die pad heeft mijn paard een gevoelige rug en vindt hij het zadel geen succes. Met de pad die ik bij de Ghost heb gekregen heeft hij hier geen last van.

Wat is het verschil tussen de pads? Kussens? Dikte?

Zijn de originele pads ook in verschillende kleuren leverbaar?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:39

Smart schreef:
Ik heb sinds een week of 6 een Burionipad... Met die pad heeft mijn paard een gevoelige rug en vindt hij het zadel geen succes. Met de pad die ik bij de Ghost heb gekregen heeft hij hier geen last van.

Wat is het verschil tussen de pads? Kussens? Dikte?

Zijn de originele pads ook in verschillende kleuren leverbaar?

Het verschil tussen Burioni en Ghost pads zijn de inlagen - bij Ghost kan je bovendien kiezen uit diverse soorten inlagen (en uiteraard is de pad speciaal op maat gemaakt voor Ghost.
Vanaf heden kunnen Ghost pads ook besteld worden in kleuren, aanwezig zijn azuur blauw, knal rood en binnenkort fuchsia en bruin.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:11

Bliksem schreef:
[ [url=m/yfISoA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had vandaag links net naast de ruggenwervel een langwerpige droge plek vandaag, dus dat wel even in de gaten houden. Hadden we met de test pad niet.

Gaaf Shelley, mag ik 'm pikken voor op de Facebookpagina?

Ohh, en ik heb binnenkort weer wat limited edition pads :D :D

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:39

Ja tuurlijk!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 08:37

Maartje1990 schreef:
Hebben ze wel even naar de geestjes gekeken? Ik heb ook nog even naar die bruine pad van christ gegluurd.... Echt prachtig onder de roma/firenze

Ja zeker! De USA is wel een eye catcher. Hij staat achter in de stand maar mensen komen er toch op af!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:40

@bliksem: wat een gaaf paard heb je :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:35

Bliksem schreef:

Ze bestaan met kort zweetblad hoor, speciaal voor Ghostjes :) Maar dan de variant van Torsion. Ikzelf heb de Torsion en ben erg tevreden van de kwaliteit.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:59

Helaas geen HE voor mij gisteren besloot auto ineens niet meer te starten.....

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:18

Jackytje schreef:
Bliksem schreef:

Ze bestaan met kort zweetblad hoor, speciaal voor Ghostjes :) Maar dan de variant van Torsion. Ikzelf heb de Torsion en ben erg tevreden van de kwaliteit.

Worden die dan op bestelling op maat gemaakt ofzo? Ben dat nl nergens tegen gekomen. Heb jij er één op maat onder je ghost? Ben wel benieuwd naar een foto dan :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:36

Torsion laat ze speciaal maken bij Burioni - en je kunt ze dus inkopen bij een Torsion dealer. Ik kan er zo gauw geen plaatje van vinden online

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:24

Dit is de korte variant:
Afbeelding