De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:34

Bij mijn paard paste ze helaas niet. 1.85Afbeelding

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:18

nuka schreef:
SuperZodiaX schreef:

Fat had ik iid ook gezien en als ze het zelfde zijn zou ik die dus draag voor willen omdat mijn paard grove pijpbenen heeft, maar weet niet of dat kan

Maar bij de dochorse verkopen ze ook gewoon voor de voorbenen in maat xl, die zouden wel moeten passen dan? Of heb je een megatrekpaard? :D

Haha nee dat niet maar lees in de recensies dat ze klein vallen en vind het echt heel lelijk als ze open staan
Ik heb nu voor de voorbenen de HH flextrainers maat L
Pijpbeen gemeten, deze is in het midden 22 cm dus niet bij de kogel.

Afbeelding

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:25

xLindy91 schreef:
Ik zoek inderdaad echt strijklappen en geen kapjes. Eerder trainde ik altijd zonder maar hij heeft zich laatst toch een keer flink aangetikt.

Maar omdat hij echt hard werkt zoek ik wel luchtige, de strijklappen van BR ofzo zijn van neopreen.

Ik heb hier ook naar gezocht, maar vind ze erg lastig iets te vinden. De beste optie die ik tot nu heb gevonden, is onderstaande. Deze zijn volgens de beschrijving luchtig, maar helaas wel van neoprene, weliswaar geperforeerd.
Denk dat ze wel ademder zijn dan standaard strijklappen, maar lastig in te schatten of het voldoende verschil maakt en helaas niet veel over te vinden qua reviews.

Weatherbeeta Lite:
Afbeelding
https://www.horze.nl/pees--%26-kogelbes ... l?color=BL

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:55

Zijn de derby pro strijklappen dan geen optie, die hebben dezelfde voering als dr snug boots als ik mij goed herinner

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:13

Afbeelding

Wat vinden jullie van deze?? Zou het echt goed ademend zijn.

Jace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:31

Zit neopreen in, ik begreep na het lezen van dit topic dat je dat juist niet moet hebben.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 06:31

Ik vind ze behoorlijk slap en dus niet zoveel toevoegen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:18

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:59

Ik rij zelf altijd met deze
Afbeelding

Maar die zijn aan vervanging toe. Daarnaast ben ik al weken van plan om een extra paar beschermers te kopen. Ik heb laatst wat spullen weggegooid. Naast mijn 20 verschillende dekjes heb ik nu nog maar 1 paar beschermers |( Ik probeer me er een beetje in te verdiepen. Tegenwoordig heb je zoveel keus. Misschien wat kortzichtig, maar het (mijn) oog wil ook wat. Naast goede kwaliteit natuurlijk!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:25

Ook al ligt dit topic nu een anderhalve maand stil. Ik wilde even aangeven dat ik veel aan dit topic heb gehad bij de zoektocht naar goede luchtige peesbeschermers. Uiteindelijk zijn het de Le Mieux Snug boots geworden in maat M. Ze passen perfect en de benen blijven er mooi droog onder. Heel fijn. Nu nog fijne achterbeenbeschermers vinden. Ik wil kapjes en niet van die hoge beschermers. Die heeft hij gewoon niet nodig. En de ouderwetse kogelbeschermers met alleen aan de binnenzijde bescherming draaien bij hem helaas om. Iemand suggesties?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:57

Ik heb achter nu de nieuwe flex air mesh beschermers van Harry’s Horse. Deze hebben verharding aan de binnenzijde.
Ik ben er heel blij mee. Blijven ook mooi luchtig en zien eruit alsof ze bij de snugboots horen.

Ik had de premier Equine air cooled, die heb ik voor mijn andere paard ook al een paar jaar. Maar helaas, dit paard strijkt wat en na twee weken was het stiksel los. Dus voor strijkers niet heel geschikt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:03

Heb je daar een linkje van meiske? Ik kan ze zo namelijk niet vinden.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:28

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:37

Hoge zijn er inderdaad wel te vinden, maar die wil ik niet. Zijn niet nodig.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:07

Sussie85 schreef:
Ook al ligt dit topic nu een anderhalve maand stil. Ik wilde even aangeven dat ik veel aan dit topic heb gehad bij de zoektocht naar goede luchtige peesbeschermers. Uiteindelijk zijn het de Le Mieux Snug boots geworden in maat M. Ze passen perfect en de benen blijven er mooi droog onder. Heel fijn. Nu nog fijne achterbeenbeschermers vinden. Ik wil kapjes en niet van die hoge beschermers. Die heeft hij gewoon niet nodig. En de ouderwetse kogelbeschermers met alleen aan de binnenzijde bescherming draaien bij hem helaas om. Iemand suggesties?

Ik heb deze bij de snugboots, staat heel mooi!
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... 12438.html

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:15

Sussie85 schreef:
Hoge zijn er inderdaad wel te vinden, maar die wil ik niet. Zijn niet nodig.

Dan zou ik als ik jou was even kijken naar de andere beschermers van Lemieux, ze hebben de derby en technique die zijn kort.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:18

_Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:13

Stille meelezer hier,
@TS, heb je de eKUR van eQuick nog? Bevallen ze nog steeds even goed met deze hitte?
Ik zag dat bij jou die 'noodsluiting' om het zo maar even te noemen, zwart is? Maar op de website van eQuick vind ik deze alleen met zo een oranje staafje (wat ik stiekem toch wel een stuk lelijker vind).

En help, ziet iemand het verschil tussen de ekur luxe en de ekur dressuur?

Ik ben nog wat aan het twijfelen voor alledaagse beenbescherming. Ofwel de husk (maar dan weer; welk model? Rock boot of Target protection) of eQuick. Van de laatste dan de ekur, want de rest lijkt me ook niet zo ventilerend.
Er zijn een paar bokkers met husks, zijn die tevreden?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:08

Ik heb Husk boots, ben er erg content mee voor dagelijks gebruik, wij doen na de zoveelste peesblessure alleen nog maar buitenritjes. Daar zijn ze prima voor! Super ademend. Niet heel stevig maar dik genoeg om tegen aantikken te beschermen!

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 10:18

_Celinee_ schreef:
Stille meelezer hier,
@TS, heb je de eKUR van eQuick nog? Bevallen ze nog steeds even goed met deze hitte?
Ik zag dat bij jou die 'noodsluiting' om het zo maar even te noemen, zwart is? Maar op de website van eQuick vind ik deze alleen met zo een oranje staafje (wat ik stiekem toch wel een stuk lelijker vind).

En help, ziet iemand het verschil tussen de ekur luxe en de ekur dressuur?

Ik ben nog wat aan het twijfelen voor alledaagse beenbescherming. Ofwel de husk (maar dan weer; welk model? Rock boot of Target protection) of eQuick. Van de laatste dan de ekur, want de rest lijkt me ook niet zo ventilerend.
Er zijn een paar bokkers met husks, zijn die tevreden?

Ja ik gebruik nog steeds de e kur, super super tevreden over. Zelfs met het weer van de laatste tijd blijven de benen mooi droog eronder, bij meerdere paarden. Voor mij geen andere meer! Die van mij heb ik via Kaval.nl besteld, je zou ze even kunnen bellen welke kleur ze hebben liggen.

Volgens mij is de luxe en de ekur qua verschil de stof. De luxe lijkt dicht te zijn, de gewone is veel opener qua structuur.

_Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:41

Leuk om zo positieve dingen te horen! De eQuick spreken me toch wel meer en meer aan. Ze zijn voor de rest ook wel gemakkelijk qua maat en pasvorm als je er meerdere paarden mee rijdt, zou ik denken?

Ik dacht het al op foto te zien dat de luxe meer 'glad' is vanbuiten maar vroeg me af of dat dan een functioneel verschil is, die gaatjes van de gewone ekur tegen de luxe.
Bedankt voor de tip om het via Kaval te proberen!

@denise04: jammer van het blessureleed! Even terug gelezen en je hebt op een gegeven moment getwijfeld om altijd bescherming om te doen, doe je dat nu met de husk of staat je paard toch bloot?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:16

_Celinee_ schreef:
@denise04: jammer van het blessureleed! Even terug gelezen en je hebt op een gegeven moment getwijfeld om altijd bescherming om te doen, doe je dat nu met de husk of staat je paard toch bloot?

Op de wei toch bloot, voor 24/7 vond ik ze toch wat "warm" worden...
Maar met rijden worden ze niet warmer dan zonde bescherming, dus vooralsnog (slaat kruisje**) voor mij geen andere meer!

En ze draaien iets... Maar ik doe de verdikking altijd achter op haar pees, omdat ze daar het meeste bescherming nodig heeft. Dat hoort eigenlijk aan de binnenkant te zitten dus af en toe schuiven ze iets naar binnen zeg maar :+

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:25

Hoi allemaal. Heb super veel gehad aan dit topic. Op het moment pas ik nu de Le Mieux snug boots achter bij mijn paard. Heb de maat L om. Pony is 1.50m
Hoe vinden jullie ze zitten?
Afbeelding
Afbeelding

Toch maar een M bestellen? Hopelijk past de M dan ook voor.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 15:32

Ja die zijn te groot. Je kan op de eerste pagina hier en op de website van le mieux ook de maten zien van de beschermers. Dan kan je even kijken hoeveel de L en M schelen

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:38

Dankje!
Had ook al gekeken en gemeten. Deze kon ik zo uit de winkel meenemen. Dacht pas hem voor de zekerheid.

Vind het een mooie beschermer. Staat sjiek. Nu de M bestellen meteen voor en achter.