had ik dan beter de gewone pad voor de london kunnen doen en daar mijn dekje tussen?
zijn wel dunne dekjes die ik gebruik, geen pads
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SSDesign schreef:SSDesign schreef:Een vraagje aan jullie. Ik rij met een recado (Argentijns zadel voor Criollo's) en deze zit echt heerlijk! Zou niet snel meer anders willen. Het enige is dat het echt rampzalig is om de beugels op de juiste hoogte te krijgen. Dan zitten ze eindelijk goed en gelijk en vervolgens worden de beugelriemen met rijden steeds een klein stukje langer. Heeft iemand de tip om ze goed vast te knopen zodat ze niet steeds naar beneden zakken? Ik heb lange benen en helaas maar een klein stukje 'uiteinde' over dat geknoopt zou kunnen worden. En de beugels moeten helaas regelmatig versteld worden, omdat ik niet de enige ben die het zadel gebruikt
Wat is de 'juiste' knoop dan? De eigenaresse deed er eerst nooit een knoop in, omdat het bij haar toch wel redelijk blijft zitten. Zij is ook wat lichter dan dat ik ben en heeft ook een wat stevigere zit, dus misschien scheelt dat. Ik heb zelf nooit eerder op z'n zadel gereden, maar na een keer of 6 paardrijden blijf ik het irritant vinden dat ze steeds langer worden tijdens het rijden.
Gewone beugelriemen zou inderdaad een optie zijn, maar zowel de eigenaresse als ik vinden dat een laatste redmiddel want eigenlijk ziet dat er niet uit bij zo'n zadel
pmarena schreef:quibje schreef:vandaag weer met de london gereden![]()
![]()
ben er echt blij mee
de ruggegraat ligt heerlijk vrij, ook enorm goed te zien na het rijden
enige is: ik gebruik een hafpad en dan een dekje, maar ik zag wel de rand van de hafpad in zijn velletje
zou dat irriteren voor hem of zou ik beter eerst dekje dan pad kunnen doen?
overigens schuift het zadel niet, heerlijk, ook opstappen ( met krukje ) gaat goed, daar waar zelfs voorheen de boomzadels schoven
marcella, das idd vreemd, heb je er alleen last van met rijden?
Fijn zeg Quibje
Ook altijd leuk om op Bokt te lezen dat een Barefoot bij iemand minder schuift dan andere / boom-zadels
Ik hoor dit zo ontzettend vaak van mensen die na het testen een Barefoot kopen o.a. om die reden maar op Bokt blijven mensen maar steeds zeggen dat "boomloze zadels" veel meer schuiven![]()
Ik zou zeggen: weg met die hele half-pad, ik vind het ondingen die veels te veel (risico op) problemen geven, daarom verkoop ik ze ook niet.
Leg je je inlages op een dekje dan gaat de rugbies van dat dekje tussen je inlages in zitten en / of alsnog strak trekken over de rug, erg zonde van de ruggengraatvrijheid die dan minder wordt.
tjaakje schreef:pmarena schreef:
vandaag weer met de london gereden![]()
![]()
ben er echt blij mee
de ruggegraat ligt heerlijk vrij, ook enorm goed te zien na het rijden
enige is: ik gebruik een hafpad en dan een dekje, maar ik zag wel de rand van de hafpad in zijn velletje
zou dat irriteren voor hem of zou ik beter eerst dekje dan pad kunnen doen?
overigens schuift het zadel niet, heerlijk, ook opstappen ( met krukje ) gaat goed, daar waar zelfs voorheen de boomzadels schoven
marcella, das idd vreemd, heb je er alleen last van met rijden?
Fijn zeg Quibje
Ook altijd leuk om op Bokt te lezen dat een Barefoot bij iemand minder schuift dan andere / boom-zadels
Ik hoor dit zo ontzettend vaak van mensen die na het testen een Barefoot kopen o.a. om die reden maar op Bokt blijven mensen maar steeds zeggen dat "boomloze zadels" veel meer schuiven![]()
Ik zou zeggen: weg met die hele half-pad, ik vind het ondingen die veels te veel (risico op) problemen geven, daarom verkoop ik ze ook niet.
Leg je je inlages op een dekje dan gaat de rugbies van dat dekje tussen je inlages in zitten en / of alsnog strak trekken over de rug, erg zonde van de ruggengraatvrijheid die dan minder wordt.
Is hier niet verwarring aan het ontstaan tussen Hafpad en halfpad? Bij een halfpad ligt het toch aan het merk of de inlages op of onder het dekje zitten? Bij het merk Hafpad liggen ze erop.
DAMWolf schreef:Ik kom ook even binnenvallen! Na eerst een topic te hebben aangemaakt werd ik op dit topic gewezen. Dus kom ik hier ook even mijn vraag stellen.
Al een tijdje zit ik er over na te denken om over te gaan op boomloos. Mijn paardje wisselt heel erg qua gewicht en bespiering en zelf heb ik niet zoveel zin om elk half jaar de zadelmaker te laten komenVan boomloos hoor je steeds dat ze zich redelijk kunnen aanpassen aan je paard en daarom leek het mij ideaal voor die van mij
Hij is in een paar maanden tijd een hele boommaat gegroeid
![]()
Alleen...
Nu zie ik door de bomen () het bos niet meer. Je hoort veel goeds over Barefoot en daar gaat mijn voorkeur ook naar uit met dat VPS systeem, maar dan heb je nog Startrekk, Torsion en nog veel meer.
Mijn vraag is: Welk merk heeft de beste prijs/kwaliteit houding? Gaat het snel kapot, blijven de boompjes intact, slijt het leer snel. Hoe staat het met de vullingen? Speciale dekjes voor nodig of juist niet?
Pfff, zoveel vragen
DAMWolf schreef:Ik kom ook even binnenvallen! Na eerst een topic te hebben aangemaakt werd ik op dit topic gewezen. Dus kom ik hier ook even mijn vraag stellen.
Al een tijdje zit ik er over na te denken om over te gaan op boomloos. Mijn paardje wisselt heel erg qua gewicht en bespiering en zelf heb ik niet zoveel zin om elk half jaar de zadelmaker te laten komenVan boomloos hoor je steeds dat ze zich redelijk kunnen aanpassen aan je paard en daarom leek het mij ideaal voor die van mij
Hij is in een paar maanden tijd een hele boommaat gegroeid
![]()
Alleen...
Nu zie ik door de bomen () het bos niet meer. Je hoort veel goeds over Barefoot en daar gaat mijn voorkeur ook naar uit met dat VPS systeem, maar dan heb je nog Startrekk, Torsion en nog veel meer.
Mijn vraag is: Welk merk heeft de beste prijs/kwaliteit houding? Gaat het snel kapot, blijven de boompjes intact, slijt het leer snel. Hoe staat het met de vullingen? Speciale dekjes voor nodig of juist niet?
Pfff, zoveel vragen