Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aimee schreef:Zijn de foto’s in het topic in je onderschrift met je oude zadel?
Edit: als ik het goed zie, zijn de bovenste foto’s met je oude zadel en de onderste foto’s met je nieuwe zadel. Klopt dat?
Nouvel schreef:Hannanas schreef:Oké.... dat lijkt me duidelijk een probleem. Is de zwarte zitting wel exact de maat die je moet hebben? (Lepel lijkt van de zwarte ook minder diep?)
Dan ligt er toch iemand bij wow enorm te slapen en lijkt mij dat ze jou een nieuwe zitting moeten geven: dit maal exact 1 op 1 de zwarte in het bruin. Ik vind het al knap dat je er een dik jaar mee bent doorgereden, hopelijk geeft je dat nu geen problemen met de oplossing.
Ja die zwarte is destijds op gestuurd naar Wow als voorbeeld om na te maken, het was het enige paszadel waarbij ik geen last had van de voorkant, vandaar dat we ‘m meegestuurd hadden met de opdracht.
Hij is al een keer terug gegaan om aan te passen en iedere keer kon ik weer een paar weken proberen of het beter ging.
Soms leek het even beter maar ik bleef die voorkant wel voelen, dat heb ik ook steeds aangegeven.
Een aantal keren hebben we aangepast met lucht enzo om te kijken of dat scheelde.wittepit schreef:Wat een verschil! Kan me voorstellen dat je daar last van hebt. Ik hoop dat ze met een oplossing komen, hier koop je geen nieuw zadel voor...
Die neiging krijg ik dus bijna hè...
Om deze op mp te zetten en voor een heel ander merk te gaan.
En dat terwijl ik enorm Wow fan ben en verder echt weg ben van dit zadel, de rest is prima in orde.
Maar ik ben er nu zo klaar mee...Maris schreef:Kan je dan niet zo lang het niet goed is met de zwarte zitting rijden ?
Ik zat altijd enorm in stoelzit in mijn wow. Ook omdat de voorkant tever omhoog kwam voor mij ( tenminste dat gevoel had ik ). Mijn paard dan wel een hoge schoft en een smalle headplate waardoor die voorzijde ook zo omhoog kwam.
Toen ik ben overgestapt op een ander zadel ( niet wow ), was het probleem van de stoelzit gelijk voorbij.
Nee dat was een zitting van mijn fitter en die heeft ze inmiddels verkocht...
Dus dat gaat het niet worden.
Ik twijfel ook steeds meer om over te stappen naar een ander merk.
Maar de aanpasbaarheid van deze zadels met losse headplates en de lucht vind ik wel ideaal.
Mijn paard is met afvallen 2 boommaten kleiner gegaan en dat kan met Wow, met een ander merk kun je dan een ander zadel kopen...
Lastig hoor...
FelineNanet schreef:Ik herken dit trouwens ook van mijn nieuwe zadel. Mijn fitter zei dat het een lady seat was (met extra foam aan de voorkant). Voor mij prima, maar jammer genoeg voor jou niet dus. Er zijn meer mensen met een recentelijk gekochte wow toch? Wellicht kunnen die eens foto's sturen van de zitting om te kijken of het voor alle nieuwe zittingen geldt. Maar afijn, zuur dat ze er bij wow niet voor je aan kunnen doen (of willen)
Aimee schreef:Nee, de vorm van de boom van Wow staat geen zitvorm toe die geschikt is voor vrouwen. Dat is altijd al zo geweest, ook bij de oude modellen. In de loop der jaren hebben ze wel aanpassingen gedaan, maar in plaats van dat het daardoor beter werd, is het alleen maar erger geworden. Ze kunnen door de vorm van de boom namelijk alleen foam toevoegen, niet weghalen.
Dat de stoelzit steeds meer als normaal gezien wordt en zelfs nagestreefd wordt, dat klopt wel. Met boegbeelden als Edward en Anky wordt zoiets makkelijk de norm, terwijl het desastreus is voor zowel paard als ruiter/amazone. Maar Anky kan vanwege de rugpijn geen wedstrijden meer rijden, dat zou toch een belletje moeten doen rinkelen.
Edit: ik moet er nog aan toevoegen dat de 'norm' voor goed zitten nooit aangepast is op vrouwen.
De klassieke norm is gebaseerd op de anatomie van mannen. Sinds vrouwen meer zijn gaan rijden, is die norm niet aangepast. Zij moesten hun lichaam aanpassen aan die norm en aan zadels die al duizenden jaren door mannen voor mannen gebouwd werden. En in plaats van de norm als het ware te herijken op basis van de anatomie van vrouwen wint de stoelzit.
Nouvel schreef:Ja daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar!
Foto’s van zittingen van nieuwere zadels zijn inderdaad welkom!
Ik zit ook op FB enzo al enorm te turen en te vergelijken als ik Wow zadels voorbij zie komen...
Gelukkig zijn er zat mensen die er geen last van hebben en die er fijn in zitten dan.
Het blijft raar dat ik dan zo’n zit met extra foam krijg terwijl ik daar expliciet niet om heb gevraagd...![]()
Zinzi, dank voor de tip!
ik heb ook weer Wow gekozen voor de lucht en de smalle zit, volgens mij zit Kent & Masters breder en je hebt geen lucht...
Wel aanpasbaar inderdaad, zal het onthouden, misschien toch een optie om eens te proberen.