Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:33

Ik heb een demo zadel gehad die wat betreft prijsverschil niet groot was ten opzichte van nieuw zadel. Volgens mij maar iets van 500euro? Komt omdat de meeste demo zadels ook nog vrij nieuw zijn en er dan niet veel geld vanaf gaat. Ik heb daarom gekozen voor een nieuw zadel zodat het dan maar in een keer goed is.. Rekening is net binnen, autsj :')

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:54

Goldie schreef:
Hangt van de leeftijd/staat van het zadel af ook lijkt me :)

Ja dat snap ik maar ik neem aan dat hun geen oude zadels echt hebben.
Even als voorbeeld divoza krijg je bijv 100 euro korting van de demo zadel ook al zie je wel wat gebruikerssporen.

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:05

kara schreef:
Weet iemand of custom ook 2e hands heeft en of dat dan ook betaalbaarder is dan nieuw?

Voor eventueel geïnteresseerden: ik heb een 1 jaar oud Custom Icon Star zadel, 17,5 inch, medium boom te koop

Aifa

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:45

inmiddels verkocht :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:24

Dat is vlot gegaan.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:14

Ik was eigenlijk van plan om hier niet negatief te reageren maar ben benieuwd naar jullie mening.

Ik heb iets meer als een jaar geleden 2 zadels aan laten meten, deze kreeg ik in augustus binnen. Omdat een ervan nog erg moest groeien had ik eerst naar gevraagd of een custom aangepast kan blijven worden en dat kon dus toen durfde ik het aan. een van deze zadels lag gewoon niet goed op het paard waarvoor die was en het andere zadel was te lang maar verder paste het aardig. Maar omdat ik vind dat ze voor dat geld goed moeten passen heb ik ze afgewezen.

Voor het ene paard heb ik het leen zadel toen gekocht omdat dat wel goed lag. Dit is momenteel drama, het zakt over zijn schoft en het klappert flink als ik aan het rijden ben. Oftewel het ligt voor geen meter momenteel. Dit zadel is 5 maart opgevuld en zou toen weer goed moeten liggen maar naar 2 weken begon het weer steeds slechter te liggen. Nu komen ze volgende week weer op vullen maar ik krijg steeds meer het idee dat het niet goed gaat komen.

Voor het andere paard heb ik naar een jaar nog steeds geen eigen zadel. Wel een leen zadel van custom. Het goede zadel zou klaar zijn maar aangezien het andere ook niet goed past durf ik hem niet goed af te nemen.

Ik weet nu alleen niet goed meer wat te doen.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:27

BETUWE schreef:
Ik was eigenlijk van plan om hier niet negatief te reageren maar ben benieuwd naar jullie mening.

Ik heb iets meer als een jaar geleden 2 zadels aan laten meten, deze kreeg ik in augustus binnen. Omdat een ervan nog erg moest groeien had ik eerst naar gevraagd of een custom aangepast kan blijven worden en dat kon dus toen durfde ik het aan. een van deze zadels lag gewoon niet goed op het paard waarvoor die was en het andere zadel was te lang maar verder paste het aardig. Maar omdat ik vind dat ze voor dat geld goed moeten passen heb ik ze afgewezen.

Voor het ene paard heb ik het leen zadel toen gekocht omdat dat wel goed lag. Dit is momenteel drama, het zakt over zijn schoft en het klappert flink als ik aan het rijden ben. Oftewel het ligt voor geen meter momenteel. Dit zadel is 5 maart opgevuld en zou toen weer goed moeten liggen maar naar 2 weken begon het weer steeds slechter te liggen. Nu komen ze volgende week weer op vullen maar ik krijg steeds meer het idee dat het niet goed gaat komen.

Voor het andere paard heb ik naar een jaar nog steeds geen eigen zadel. Wel een leen zadel van custom. Het goede zadel zou klaar zijn maar aangezien het andere ook niet goed past durf ik hem niet goed af te nemen.

Ik weet nu alleen niet goed meer wat te doen.

Het klinkt als of jou leenzadel die je gekocht hebt te breed is.
Dus de boom wat smaller gezet moet worden, wat zegt de fitter hier over?
Dat zou aansluiten met opvullen dat het even goed ligt en daarna niet meer omdat de vulling weer in zakt.

Als het zadel wel passend was kan het zadel ook weer passend gemaakt worden.
Heeft het paard stil gestaan zo dat er bespiering weggegaan is? Of is het paard afgevallen? :)

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:44

Boom wordt elke vul beurt weer smaller gezet.

Het vreemde is dat het paard alleen maar breder en gespierder wordt.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:58

BETUWE schreef:

Apart!
Misschien kan er nog een fitter mee om beide er naar te kijken? :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:15

BETUWE schreef:

Stille meelezer hier zonder custom zadel :o

Zit er nog wel spanning op de boom?
Ik heb jaren geleden een zadel gehad van een ander merk, na de eerste controle werd die breder gemaakt voor mijn paard. De eerste keer rijden ging geweldig fijn, maar daarna werd het steeds slechter en slechter. Zadelpasser kwam vol ongeloof langs, want hij moest gewoon goed liggen. Helaas bleek de spanning van de boom af, als je er iets gewicht op zette zakt hij zo verder uit. :( Foutje gemaakt met het breder maken van de boom.

Geen idee of dit uberhaupt kan met een custom maar ik moest hieraan denken bij het lezen van jouw post :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 00:18

PaysBas schreef:
Idefix4 ben je exclusief een fitter voor Custom Zadels?

Nee, ik ben onafhankelijk. Geen vertegenwoordiger van Custom. Ik ga meer voor de Engelse zadels, maar als iets past, zal ik altijd eerlijk zijn. Ik probeer altijd mee te denken met een eigenaar. En ik ben niet anti mijn collega's. We zijn er met weinig. Er is genoeg werk voor ons allen.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 16-04-15 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 00:20

BETUWE. Wat een verhaal! Naar. Ik zou het wel willen zien? Ik vind het vreemd dat het zadel steeds smaller moet worden gemaakt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 00:28

PaysBas schreef:
idefix4 schreef:
Ik zit ook in de bommelerwaard! Ik meet het paard. De bouwer pakt dan de meest geschikte boom. Custom heeft minder keus in soorten bomen.

Binnenkort plan ik een trip naar Friesland.

Ik heb een mooie 2e hands custom liggen. Liefhebbers?

En een oscar met een custom? En die past? Dat is goed om te weten. Zijn er verschillende fitters van dit zadel? Of is er 1 vertegenwoordiger?

Als je bij de berichten van idefix4 kijkt dan is Custom zadels voor haar niet zo onbekend als zadelpasser.
Wat is er zo curieus aan dat de Custom Zadels ook passend zijn op een Oscar afstamming? Ongeacht de afstamming of ras dient een zadel toch passend te zijn, dacht ik zo.

Jammer dat je sinds bovenstaande bericht van 11 maart jl. niet meer de gelegenheid hebt gehad om een reactie te geven.

Ik volg een opleiding zadelmakerij in Engeland en ik werk veel om dat te bekostigen. Voor mij is bokt inmiddels bijzaak. Een aantal sturen pb en dan lees ik het wel heel snel. Dat komt in de mailbox binnen. Sorry dat ik je nu heb beledigd. Ik heb duidelijk iets gemist. Soms, heel soms, is afstamming interessant. Sommige paarden kan ik mbt afstamming al aardig inschatten. Niet altijd inderdaad, maar ja, ik ben student en leergierig. Beschouw mijn vragen niet als kritiek, maar als interesse. Morgen weer aan de bak, maar ik ga dit opschrijven. Ik ga teruglezen. Maar deze blog gaat zo snel, dat ik nog wel eens wat mis inderdaad. :o

En voor mij is een zadel goed als ie past. Ik heb natuurlijk zelf ook mijn favoriete merk inmiddels, maar ik geniet er altijd van als ik een paard zie verbeteren doordat ik er een goed zadel op leg. Voor mij is de portemonnee van de eigenaar ook een factor dan. En ik kan er van genieten als ik zie dat ik op 1 lijn zit met collega's. De kwaliteit van velen is goed. Maar we zijn mensen. We maken allemaal fouten. Zadelmakerij is mijn beroep, maar het is voorgekomen uit passie. :o

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:41

Jippie! Dinsdag komt er bij mij een fitter langs om Custom zadels te passen. Ik heb een 3-jarige merrie met een ronde, platte rug en weinig schoft. Wat een verschrikking om daar een goed zadel op te vinden. Uiteindelijk heb ik een Anatomica octant erop gehad waar ze op den duur erg nijdig van werd. Nu dus zadelloos en gelukkig heel snel een afspraak met Custom kunnen krijgen. Ben zo ontzettend benieuwd!

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:43

Goed geregeld!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:45

ClauGeli68 schreef:
Goed geregeld!

Superbedankt voor je hulp!!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:27

Super service bij Custom. Echt waar,

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:36

Krijg je geen spijt van yeentll.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:44

Ik hoop het Anneruth! Ben echt ontzettend benieuwd. Hoe bevalt de jouwe bij je jonge paard?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:53

Die van mij bevalt echt heel goed. Hij ligt er vanaf september op en hij gaat alleen maar mooier liggen. Ik verwacht wel dat hij nog aangepast moet worden, Gideon zal nog genoeg veranderen maar voor alsnog niet nodig. Zelfs bij aflevering hoefde er niet aangepast te worden. Het zadel zelf vind ik echt heel fijn rijden. Het geeft je voldoende steun zonder dwingend te zijn.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:03

Ik heb mijn custom zadel te koop gezet hij is van augustus 2014. Op andere paarden ligt die wel goed maar op mijn eigen paard niet.

Als iemand interesse heeft hij staat tussen mijn advertenties of stuur even een pb

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:50

BETUWE schreef:
Ik heb mijn custom zadel te koop gezet hij is van augustus 2014. Op andere paarden ligt die wel goed maar op mijn eigen paard niet.

Als iemand interesse heeft hij staat tussen mijn advertenties of stuur even een pb

Hij is al verkocht

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:57

Yes, custom is hier net geweest en ik ben voor de Wolfgang Costanza gegaan. Deze lag het beste op Hinde en ik vond dat ik daar zelf het lekkerst in zat. Ik heb nu een icon flight als leenzadel. Ik heb de Costanza besteld met donkerblauwe stiksels en zwarte lak piping. Ik ben erg benieuwd!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:45

Fijn dat je een zadel hebt gevonden dat goed past :)

Mijn coda is van de week opgevuld, ligt weer helemaal top dankzij Claudia :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:22

Heb sindskort de Icon Flight te leen van Jan Pieter Weenink. Ben erg te spreken over de service, snelheid en het meedenken.

Wat voor een kniewrong lang of kort hebben? Wat waren jullie rijtechnische overwegingen om hiervoor te gaan? Al verbeteringen in jullie rijden hierdoor gemerkt?

Reden is dat ik een beetje in dubio sta; korte / lange kniewrong.