Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BETUWE schreef:Ik was eigenlijk van plan om hier niet negatief te reageren maar ben benieuwd naar jullie mening.
Ik heb iets meer als een jaar geleden 2 zadels aan laten meten, deze kreeg ik in augustus binnen. Omdat een ervan nog erg moest groeien had ik eerst naar gevraagd of een custom aangepast kan blijven worden en dat kon dus toen durfde ik het aan. een van deze zadels lag gewoon niet goed op het paard waarvoor die was en het andere zadel was te lang maar verder paste het aardig. Maar omdat ik vind dat ze voor dat geld goed moeten passen heb ik ze afgewezen.
Voor het ene paard heb ik het leen zadel toen gekocht omdat dat wel goed lag. Dit is momenteel drama, het zakt over zijn schoft en het klappert flink als ik aan het rijden ben. Oftewel het ligt voor geen meter momenteel. Dit zadel is 5 maart opgevuld en zou toen weer goed moeten liggen maar naar 2 weken begon het weer steeds slechter te liggen. Nu komen ze volgende week weer op vullen maar ik krijg steeds meer het idee dat het niet goed gaat komen.
Voor het andere paard heb ik naar een jaar nog steeds geen eigen zadel. Wel een leen zadel van custom. Het goede zadel zou klaar zijn maar aangezien het andere ook niet goed past durf ik hem niet goed af te nemen.
Ik weet nu alleen niet goed meer wat te doen.
BETUWE schreef:Boom wordt elke vul beurt weer smaller gezet.
Het vreemde is dat het paard alleen maar breder en gespierder wordt.
PaysBas schreef:Idefix4 ben je exclusief een fitter voor Custom Zadels?
PaysBas schreef:idefix4 schreef:Ik zit ook in de bommelerwaard! Ik meet het paard. De bouwer pakt dan de meest geschikte boom. Custom heeft minder keus in soorten bomen.
Binnenkort plan ik een trip naar Friesland.
Ik heb een mooie 2e hands custom liggen. Liefhebbers?
En een oscar met een custom? En die past? Dat is goed om te weten. Zijn er verschillende fitters van dit zadel? Of is er 1 vertegenwoordiger?
Als je bij de berichten van idefix4 kijkt dan is Custom zadels voor haar niet zo onbekend als zadelpasser.
Wat is er zo curieus aan dat de Custom Zadels ook passend zijn op een Oscar afstamming? Ongeacht de afstamming of ras dient een zadel toch passend te zijn, dacht ik zo.
Jammer dat je sinds bovenstaande bericht van 11 maart jl. niet meer de gelegenheid hebt gehad om een reactie te geven.