Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:46

Die van mij zijn nog prima (dressuur en spring) en ik ben erg tevreden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:21

Die van mij is ook nog prima en lekker zacht nog...heel tevreden mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:47

Ik heb de mijne te koop. Gebruik hem te weinig omdat hij net te kort is voor mijn grote paard.

Best jammer want het is zo'n fijne singel.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:47

snorremans schreef:
Is dit het bontje wat om ook om de Prolite past? -> https://www.divoza.com/nl/lemieux-fairf ... nderlegger

Ik heb een singel van 55cm, zou de maat M dan passen?

Ik heb dit nu wel, steekt een stukje uit maar sla je om en dat lijkt het juist luxe. Ook zou je er een stukje af kunnen knippen, is namelijk gewoon leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:48

vonneke schreef:
Ik heb de mijne te koop. Gebruik hem te weinig omdat hij net te kort is voor mijn grote paard.

Best jammer want het is zo'n fijne singel.

Welke
Maat?
Prolite?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:07

Ik heb nu met de 25% kortingsactie een prolite singel erbij besteld. Hoe onderhouden jullie deze, alleen met een natte doek of ook af en toe insmeren met iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:45

Ik spuit hem dagelijks gewoon af en dan droog maken met een handdoek. Het is kunsstof dus insmeren heeft geen zin.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:11

Ik spuit hem ook gewoon af inderdaad en dan met een doek beetje droog maken.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:41

Dat is dan wel makkelijk ;)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:39

Nou mijn singel is ook naar de knoppen. Ga m laten maken bij Fairfax dus heb mailcontact met ze gehad. Vanuit dit topic wist ik al waar ik op kon rekenen. Heb dat ding serieus elke keer na het rijden schoon gemaakt met water en drooggemaakt met handdoek en ok regelmatig behandeld met Rapid.

Afbeelding

Afbeelding

Kan me er toch een beetje over opwinden, ding kostte potdoppie 300,-

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:00

Ziet er slecht uit. Maar maakte je hem na elke rit schoon? En goed schoon zodat het zweet er echt uit/af was? Die scheuren zijn van 1 keer? Of meerdere keren, met steeds een beetje meer en dieper?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:04

Ja ik heb hem elke keer afgespoeld met water en droog gemaakt met een handdoek. Deze singel is nu ruim 2 jaar oud en de scheuren begonnen na 1 jaar.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:04

Mijn Fairfax is dus ook begonnen met die kleine scheurtjes... Nog niet zoals op jouw foto Dromenlies, maar toch.
Heel erg zonde, heb hem vrij lang 'goed' gehad (denk 2jaar, dacht er aan te ontsnappen...), en dan plots is het begonnen.

Heb nu een Prolite gekocht. Geen zin in gedoe, en wil niet dat er na de herstelling opnieuw scheuren in komen, veel te dure singel inderdaad.

De Prolites hebben dit probleem toch niet hé? Ik las dat je hem telkens moest afspoelen en afdrogen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:09

Nog een gewetensvraag }> :D maar doen jullie onder buik de singelplek ook goed schoonmaken zodat er geen zand komt op de singel en gaat schuren?
Het is heel zacht leer en kan veel minder hebben dan dik hard leer van bv een ander dier of ander stuk van het vel dat dikker is...

Ik houd het in de gaten, heb ook nu 2 jr de leren.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:07

Paard wordt uiteraard geborsteld voor het rijden. Juist op de zweetplekken zodat het niet gaat schuren. Heb het idee dat het vochtklimaat in de stal ook meespeelt. Bij mn vorige stal was het een stuk minder vochtig dan in mn huidige stal. Ik hand mn singel dus ook bewust niet ergens over heen waar er geen lucht bij kan. Al met al vind ik het nogal een duur grapje en zij zegt doodleuk dat ik hem dan met een verkeerd middel heb schoon gemaakf. Heb speciaal voor die singel dat dure rapid aangeschaft nota bene.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:11

DromenLies schreef:
Paard wordt uiteraard geborsteld voor het rijden. Juist op de zweetplekken zodat het niet gaat schuren. Heb het idee dat het vochtklimaat in de stal ook meespeelt. Bij mn vorige stal was het een stuk minder vochtig dan in mn huidige stal. Ik hand mn singel dus ook bewust niet ergens over heen waar er geen lucht bij kan. Al met al vind ik het nogal een duur grapje en zij zegt doodleuk dat ik hem dan met een verkeerd middel heb schoon gemaakf. Heb speciaal voor die singel dat dure rapid aangeschaft nota bene.

Zou ik toch nog even beargumenteren dan, nee? Ik ga ook mailen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:19

Ik wilde deze discussie uberhaupt met ze overslaan omdat ik geen zin heb in hun leugens. Ik weet toch zelf wel waarmee ik die singel behandeld heb... Gaat zo'n trien van achter de computer in UK op basis van foto beweren dat ik verkeerde product gebruikt heb, is toch bijna hilarisch. Ze moeten dat ding gewoon fixen. Laten die oplichters er ook maar een rekening bij sturen, fine maar laat ze verder hun klep houden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:56

Misschien ook wel omdat mijn zadel en singel in huis hangen, juist vanwege vocht. Mijn paard zweet alleen veel met erg warm weer, ik rij bewust nooit vet in het zweet, maar dat is iets anders natuurlijk...een zadel dat altijd aan de onderkant flink nat van het zweet wordt is ook kwetsbaarder, maar dat is ander leer, dikker en stugger, kan meer hebben.

Als de faifax dit zadelleer zou gebruiken voor zijn singel, dan zou ik het niet kopen.

Ik denk dat de zuurgraad van het zweet per paard verschillend en de mate van zweten elke keer ook bepalend is.

Dat de singel zo duur is vind ik persoonlijk flauwe kul!

Zuren beschadigen altijd het leer. En dat is jammer omdat leer nl helemaal niet onverwoestbaar is maar juist kwetsbaar.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:40

Gisteren ben ik ook gezwicht voor een pro lite singel :)

Zouden jullie mee willen kijken of hij goed zit. Ik ben namelijk een beetje bang dat hij zijn ellebogen kapot gaat lopen ondanks dat hij qua maat wel goed lijkt te passen.

Wanneer hij netjes vierkant staat is de singel mooi vrij bij de ellebogen maar wanneer de voorbenen wat naar achter komen dan schuurt de singel tegen zijn ellebogen aan.

Het is de normale singel (niet de narrow).
30'' - 75 cm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:58

maar is goed maar denk dat jr beter dr narrow had kunnen nemen. Heb je niet tussen zij voorbenen opgemeten?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:59

DromenLies schreef:
Nou mijn singel is ook naar de knoppen. Ga m laten maken bij Fairfax dus heb mailcontact met ze gehad. Vanuit dit topic wist ik al waar ik op kon rekenen. Heb dat ding serieus elke keer na het rijden schoon gemaakt met water en drooggemaakt met handdoek en ok regelmatig behandeld met Rapid.

Kan me er toch een beetje over opwinden, ding kostte potdoppie 300,-

die van mij begint op precies dezelfde plek te barsten, heb m nu ook een jaar of twee. had gehoopt dat de 'kinderziektes' er een beetje uit zouden zijn door niet de allereerste versie aan te schaffen, maar helaas. m.i. is het product gewoon niet goed, maar waarschijnlijk gaan ze failliet als ze iedereen zijn singel moeten vervangen. ga wel een klacht indienen t.z.t., maar verwacht er niks van.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:50

Priscilla_90 schreef:
maar is goed maar denk dat jr beter dr narrow had kunnen nemen. Heb je niet tussen zij voorbenen opgemeten?

De ruimte tussen zijn benen is 21 centimeter volgens mij valt hij daar ook netjes ruimte genoeg in ieder geval :o ,toch ?

Ik maak mij alleen zorgen om het tekort aan ruimte als zijn benen wat naar achter komen. Wordt dat gedeelte ook smaller bij de Narrow ?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:36

klopt dat gedeelte is juist iets smaller bij de narrow vandaar dat ik het me afvroeg. Maar je singel lengte is wel goed. Was denk zelf dan toch voor de narrow gegaan

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:15

iemand nog een Prolite 70 cm te koop (zwart)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:26

Zijn er hier mensen die een lemieux lamsvelcover gebruiken bij hun singel? Hoe is de ervaring daar mee?