Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splendesco

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:55

Hoeveel kost zo'n Brandt dressuurzadel SB? Zit er aan te denken om er een op maat te laten maken voor mijn paard.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:07

die van mij kost geheel op maat, gewoon standaard zwart, 1550,-. Maar ivm inruil op mijn huidige zadel betaal ik minder.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:22

Ik zou dan ook graag mijn "oude" zadel inruilen als dat mogelijk is. En als je extra's wilt zoals zo'n sierandje of verschillende kleuren leer of lak wat kost dat dan extra? Is er niet ergens een prijslijst waar je kan vinden wat het ongeveer allemaal kost?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:47

nee er is geen prijslijst...en de prijzen die arno noemt zijn ook nog eens variabel...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:48

Anders even mailen, dan weet je waar je aan toe bent.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:49

Ik zal dan inderdaad maar even een mail sturen, bedankt.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:38

De prijs voor een standaard SB dressuurzadel is 1625,- euro (kaal)

Een extra zachte zit kost 50 euro extra en ik meen een biesje 30 euro extra

Maar het is mischien handiger dat je even mailt of belt.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:08

Ik kom hier ook even binnenvallen, ben ivm het niet meer passen van mijn zadel (waardoor paardlief nu dus naar de osteo/chiro mag ivm blokkade op zijn lendenwervels) op zoek naar een nieuwe. Echter heeft mijn paard een wat korte rug en moet hij echt schoudervrijheid hebben. Nu zei een vriendin dat ik dan een voor een Arno Brandt zadel moest kijken en nu ben ik aan het denken aan het type SB, dit omdat ik echt diep moet zitten omdat ik versleten lendenenwervels heb en dus moet ik behoorlijk gesloten zitten. Ik heb hem een mail gestuurd en kreeg terug dat een standaard SB zadel €1650,- kaal kost.
Wat ik wel fijn vind aan maatwerk is dat het helemaal aangemeten word op zowel de ruiter als het paard.

Nu dus op zoek naar ervaringen vandaar dat ik dus ook hier wil vragen hoe de meeste er over denken. Zijn jullie over het algemeen tevreden of lopen jullie tegen 'grote' problemen op?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:11

Zo vanmiddag is Arno als het goed is bij mij voor een 2de hands zadel ben benieuwd of hij wat passends heeft :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:20

manueeltje84 schreef:
De prijs voor een standaard SB dressuurzadel is 1625,- euro (kaal)

Een extra zachte zit kost 50 euro extra en ik meen een biesje 30 euro extra

Maar het is mischien handiger dat je even mailt of belt.

Dan krijg ik 100 euro meer inruil voor mijn zadel dan dat hij zei :=

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:25

cubalibre@ als je het topic doorneemt zal je zien dat "nagenoeg iedereen" tevreden is met de zadelmaker als met zijn zadels.
Hij neemt de tijd en luistert goed naar wat je zelf zou willen/moeten als wat in mijn geval de personen die mijn paard behandelen willen vwb het paard.
Hij zal voor mijn paard het probleem niet kunnen gaan oplossen maar heb al die tijd wel een zo goed mogelijk passend zadel kosteloos van hem te leen. (nagenoeg nieuw!) totdat ik zelf of hij de oplossing gevonden heeft. Dit vindt ik top!!!
Alleen moet je rekening houden dat hij niet altijd op tijd op zijn afspraken komt of ze soms moet verzetten omdat het dan toch niet past die dag. Dit heeft als reden volgens mij, dat hij voor iedereen de tijd neemt.
(Of hij moet nog een cursus planning doen) :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:32

Hier ook tevreden over het zadel, het zit echt heerlijk!
Ik heb ook een nagenoeg nieuw AB zadel van hem, deze kan ik proberen omdat ik van een wintec af kom en het dus voor mij erg lastig was/is wat ik precies wilde.
Het AB zadel ligt echt super, mooie schoudervrijheid, korte kussens (korte rug). Mocht ik zelf toch andere wrongen willen, dan zal er een op maat gemaakte moeten komen, maar tot nu bevalt dit zadel nog erg goed en heb ik geen klachten :D
Al was het even wennen zo 'vast' te zitten, overigens heb ik de SB.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:47

Nou, zeker niet iedereen is tevreden hoor...maar meestal schrijven de mensen bij wie het mis ging hun ervaringen niet op bokt...wat op zich ook wel jammer is...je krijgt wel een beetje een vertekent beeld....
De qualiteit van de zadels is erg goed.....de service ook totdat je problemen krijgt dan is de service wat verder te zoeken.....
En verder is hij idd altijd te laat...niet een half uurtje maar echt uren........of hij komt niet meer.....

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:50

Dat belooft weinig goeds voor mij vanmiddag dan, heb een afspraak tussen half 1 en half 2 met hem, dat kan dus nog goed 4 uur worden.

Hebben jullie trouwens nog tips, waar ik vanmiddag op moet letten.
Ben geen volkomen leek op zadel gebied, maar zijn er dingen waarvan jullie zeggen hier moet je bij Arno nou specifiek op letten?

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:17

daarom schreef ik ook "nagenoeg iedereen" ;)
Je kunt ook nooit iedereen tevreden stellen, dat lijkt mij namelijk onmogelijk.

Gewoon duidelijk melden wat je zelf zou willen en dan probeert Arno dat uit te voeren voor je.

edit: als hij te laat is gewoon ff bellen, dan weet je waar je aan toe bent want dat wil hij nog wel eens vergeten :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:20

Er bestaat niks op de wereld waar iedereen tevreden over is.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:25

Of afspreken met hem dat hij jou belt wanneer hij naar je toe komt. Zo heb ik het de laatste 2 keer gedaan, ene keer werd het een uur later, 2e keer was het 3 uur later := Blij dat ik toen niet op stal heb staan wachten O:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:02

Ik heb het topic ook doorgelezen en over het algemeen heb ik de indruk dat de meeste wel tevreden zijn. Ik wil gewoon graag wat verschillende meningen hebben, is toch dat je een zadel niet aanschaft om vervolgens binnen een korte periode weer op zoek naar een ander te moeten. Verder ben ik me dus aan het oriënteren. Naast een AB zadel ben ik ook naar het kijken bij andere merken en types. Heb nog wel even de tijd dus het komt wel goed.

Mijn paard heeft wel een wat korte rug maar niet extreem, verder is hij kwa bouw wat smalletjes maar nog volledig in de groei en dus ook spiertechnisch moet hij nog uitgroeien.

Maar de tip is dus als ik hem wil laten komen beter af kan spreken dat hij mij belt als hij onderweg is?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:04

Ik spreek altijd af dat hij een half uur van te voren eventjes belt.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:17

Inderdaad kun je niet iedereen tevreden stellen.
Maar op zijn minst kun je proberen om iets aan klachten te doen inplaats er een welles nietes spelletje van te maken....dat vind ik erg kinderachtig en zeer onproffessioneel...
Ik denk dat arno prima een zadel kan maken voor paarden met een normale bouw..........maar die andere......moet hij denk ik nog wat ervaring in opbouwen.........

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:21

Mijn paard heeft ook geen normale bouw. Breed, gezonken rug met een puntige schoft. Is gelukkig toch prima gelukt. Maar het blijft zeer zeker balen voor jou dat het niet naar tevredenheid gelukt en opgelost is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:23

Kan je niet beter proberen om je probleem zamen met met Arno op te lossen Mamendt?!?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:31

Hier ook paard zonder normae bouw. 6 verschillende zadels gehad, nog wat geprobeerd tussendoor, 3 zadelmakers en niks lag goed of bleef goed liggen. Nu wel en hij geeft toe dat het een erg moeilijk paard is, maar kijkt zo kritisch bij ons, dat hij nog meer ziet, dan dat ik voel.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:40

karin...hij blijft volhouden dat het goed ligt.......dus daar sta je dan....
En ik begrijp ook dat de meeste klanten tevreden zijn maar als je net pech hebt en een zadel gekocht hebt van bijna 1800 euro wat na een jaar niet meer goed ligt...ja, dan baal je wel...

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:16

Zadel geannuleerd... begin oktober aangemeten, levering binnen 6 weken. Half december, geen zadel. Uitgesteld tot 1e week januari, toen 2e week januari. Ja hoor, voor 15 januari zal het zadel geleverd worden. Nu weer een maand verder en nog steeds geen zadel. Een belletje wijst uit dat het zadel ook nog (steeds) niet geleverd kan worden. Wanneer wel is ook onbekend. Oplossingsgericht is ook niet van toepassing. Dus een koude douche voor Arno Brandt. Zadel per direct geannuleerd.. WAARDELOOS..