Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarovdG schreef:Ik heb nog een paar vragen: ik twijfel nu dus tussen de Multi en de Competition. De Competition heeft geen ring boven op de neus, maar ik heb een Academische Kaptoom voor het werken aan de hand. Ik lees echter op veel sites dat je hiermee absoluut niet bitloos kunt rijden. Is dat ook zo?
Krijg je bij de Multi standaard alle attributen bijgeleverd? Bitklipjes wel zover ik kan lezen maar de spullen om er bitloos mee te kunnen rijden ook? Of kun je dit los ergens bijbestellen?
Mijn jonge dame(Nrps: spring x tuiger) van 1.65 m heeft een fijn hoofdje. Welke maat zal haar het beste passen? Cob of toch gewoon een Full? Waar hebben jullie je hoofdstel besteld?
.
CarovdG schreef:Op mijn zoektocht naar een geschikt hoofdstel voor mijn jonge 3,5 jarige is mijn blik nu gevallen op de Micklem Multi Bridle. Fijn dat dit topic er is, ik lees een hoop goede ervaringen! Dit hoofdstel lijkt me echt een enorme uitkomst.
Ik heb nog een paar vragen: ik twijfel nu dus tussen de Multi en de Competition. De Competition heeft geen ring boven op de neus, maar ik heb een Academische Kaptoom voor het werken aan de hand. Ik lees echter op veel sites dat je hiermee absoluut niet bitloos kunt rijden. Is dat ook zo?
Krijg je bij de Multi standaard alle attributen bijgeleverd? Bitklipjes wel zover ik kan lezen maar de spullen om er bitloos mee te kunnen rijden ook? Of kun je dit los ergens bijbestellen?
Mijn jonge dame(Nrps: spring x tuiger) van 1.65 m heeft een fijn hoofdje. Welke maat zal haar het beste passen? Cob of toch gewoon een Full? Waar hebben jullie je hoofdstel besteld?
[ Afbeelding ]
Alvast dank voor jullie reacties.
Hinke schreef:@Bertine; doet je paard nu meer zijn mond open tijdens het rijden dan met een gewoon hoofdstel?
Ik ben er nog niet van overtuigd dat de micklem echt veel comfortabeler is voor een paard dan een gewoon hoofdstel. Er zijn niet zoveel mensen die dat noemen hier:) Schuren jullie paarden nu bijv minder met het hoofd?