Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:47

xxxmh schreef:
Ik heb de foto's van mijn singel en paard:

Ik heb een simpele rechte neopreen singel van 65 cm. Staat niet 100% vierkant. Lukte niet helemaal.

[ [url=m/szeauo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dCRAkL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Kr0rlo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DrYEFn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/elDg3C.jpg]Afbeelding[/url] ]

zeg ik nu iets raar maar ligt dat zadel niet achterover?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:21

DuoPenotti schreef:

Als dit zadel op zijn plek wordt gelegd, achter de schouder (niet zoals op de foto's erop) ligt het niet achterover.
Echter heeft deze haf wel een enorm lastige bouw, rond, maar wel met schoft. Hierdoor ben je snel geneigd naar een zadel met een brede boom, maar die schuift dan weer naar voren. Zoals je ook ziet op de foto's.

Een boom tussen een U- en een V-vorm in, met een kussen wat voldoende gevuld kan worden om precies in die kuiltjes demping te geven zou super zijn.

Maarja, ga daar maar eens aan, als eigenaar.. Zoveel wat er nu 'op maat gemaakt' wordt kunnen dit soort uitdagingen niet aan.. En je denkt goed te doen als je iets van drieduizend euro uitgeeft..

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:41

Nielojram schreef:
DuoPenotti schreef:

Als dit zadel op zijn plek wordt gelegd, achter de schouder (niet zoals op de foto's erop) ligt het niet achterover.
Echter heeft deze haf wel een enorm lastige bouw, rond, maar wel met schoft. Hierdoor ben je snel geneigd naar een zadel met een brede boom, maar die schuift dan weer naar voren. Zoals je ook ziet op de foto's.

Een boom tussen een U- en een V-vorm in, met een kussen wat voldoende gevuld kan worden om precies in die kuiltjes demping te geven zou super zijn.

Maarja, ga daar maar eens aan, als eigenaar.. Zoveel wat er nu 'op maat gemaakt' wordt kunnen dit soort uitdagingen niet aan.. En je denkt goed te doen als je iets van drieduizend euro uitgeeft..

Vorig jaar vond de zadelmaker het zadel goed liggen. Ze is sinds dit jaar van mik dus wil er dit jaar ook nog een zadelmaker nog naar laten kijken. Moet alleen even kijken wie want heb daar zelf geen verstand van.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:54

xxxmh schreef:
Nielojram schreef:

Vorig jaar vond de zadelmaker het zadel goed liggen. Ze is sinds dit jaar van mik dus wil er dit jaar ook nog een zadelmaker nog naar laten kijken. Moet alleen even kijken wie want heb daar zelf geen verstand van.

Nielojram is zadelmaker, dus ik zou haar mening echt ter harte nemen en misschien kan zij je wel een goede zadelmaker in jouw regio adviseren.

xxxmh

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:56

Dankje! Mijn regio is Noord Holland en paard staat in Castricum. Heb de singel van kerble besteld op agradi in 3 maten en dan laat ik even foto's zien in dit topic welke het beste past! Hopelijk komen ze snel binnen.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:58

Daphara schreef:
marjor schreef:
Al een tijdje vind ik mijn singel niet fijn liggen. En wat een fijn topic is deze en die met uitgebreide uitleg. Echt super voor alle tijd die er in gestoken wordt !!!

Het is niet de beste foto, maar dat de singel te kort is, is duidelijk. Het is een anatomisch singel van 55 cm. Ik denk dat hij wel vier
[ [url=m/e8XMhm.png]Afbeelding[/url] ]
gaatjes hoger mag. Tevens denk ik dat hij toch ook iets losser mag. Hij zit nu te strak. Maar dan is de singel niet gelijk aan beide kanten. Nu beide kanten vierde gaatje.

Ik denk daarom 55 (meet ik nog even na) en 20 cm hoger plus 5 cm extra voor losser aansingelen. Kom ik op een 80 cm singel.

Ik twijfel alleen tussen een asymmetrische of een cresent. De singel ligt vlak achter zijn elleboog. Verder naar achter zou mooier zijn, maar dat wilt mijn paard niet. Hij is nu iets buikiger dan de foto. Mocht het nodig zijn kan ik morgen actuele foto’s maken.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Ik denk dat 4 gaatjes hoger een redelijke inschatting is!
Gezien de ruimte tot het dekje, zou ik voor een singel gaan met de gespen op het uiteinde.
Omdat de foto niet van recht opzij genomen is, is de vorm van de buik iets wat lastig in te schatten, de achterste gesp van je singel trekt iets, maar mogelijk is dat met een goede asymmetrische singel ook al opgelost. Anders bestel je beiden en rij je (indien nieuw) even met een in de lengte doorgeknipte handdoek er tussen een paar rondjes, dan kun je beter inschatten welke je paard fijner vindt.

Of je koopt tweedehands via marktplaats, wel altijd even de singel van gesp tot gesp na laten meten voordat je die koopt, want veel verkopers op marktplaats meten het leer op (als er geen opdruk met maat op de singel staat), je zou de eerste niet zijn die een andere maat krijgt dan aangegeven in de advertentie.

Onwijs bedankt voor je reactie!! Ik heb nog even gekeken en de achterste gesp ligt nagenoeg op gelijke hoogte met de voorste. Hij is wel iets buikig. Vandaar ook mijn twijfel tussen de asymmetrische en cresent. Beide bestellen kan altijd en daar even proef mee rijden is zeker een goede. Dat doe je ook met zadels passen, waarom eigenlijk niet met een singel. Dan kan je paard zelf aangeven wat het fijnste voelt.

De huidige singel is zelfs maar 50 cm, maar met elastiek. Dat vertekend behoorlijk. Ik ga even goed meten. Nogmaals dank!!!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:16

Afbeelding

Ik vind mijn eigen singel lengte nu een twijfelgeval.. maar ik denk dat deze iets langer zou moeten?
Hij kan/moet nog 1 gaatje strakker eigenlijk.
Wat zeggen jullie?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:32

HarmanyL schreef:
[ [url=m/ZINtHI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind mijn eigen singel lengte nu een twijfelgeval.. maar ik denk dat deze iets langer zou moeten?
Wat zeggen jullie?

Er is geen twijfel over mogelijk, je huidige singel ligt met de gespen precies op de rand van de borstspier (met rode lijn weergegeven), dus echt veel te kort. Blauw geeft ongeveer de lijn van de onderkant van de ribspieren aan en de rode lijn erboven is de Latissimus (brede rugspier) waar je ook geen gespen op wilt hebben liggen.
Groen is de hoogte waarop de gespen moeten liggen. 4-5 gaten hoger, dus je hebt zeker een 20 cm langere singel nodig.

Afbeelding

Gezien de vorm van de buik en dat je achterste gesp lager staat, zou ik een asymmetrische singel adviseren.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:43

Hoe vinden jullie deze lengte?
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:20

JenniferU schreef:
Hoe vinden jullie deze lengte?
[ [url=m/YWcx2w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou eerder voor een maat groter gaan, maar het kan nog net qua lengte, maar de pasvorm is imo niet mooi, waarschijnlijk door het bredere borststuk aan de buikkant wordt de singel behoorlijk richting de elleboog gedrukt, de achterste gesp trekt ook wat en daar zit geen handbreedte meer tussen de singel en de elleboog, dus krijg je alsnog piekdruk achter de ellebogen. Ik zou bij dit paard eerder kiezen voor asymetrisch (met vraagteken, omdat de buik niet oude foto staat), in ieder geval niet een singel met een veel breder middenstuk en dan ook een maat langer

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:51

Daphara schreef:
HarmanyL schreef:
[ [url=m/ZINtHI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zeggen jullie?

Er is geen twijfel over mogelijk, je huidige singel ligt met de gespen precies op de rand van de borstspier (met rode lijn weergegeven), dus echt veel te kort. Blauw geeft ongeveer de lijn van de onderkant van de ribspieren aan en de rode lijn erboven is de Latissimus (brede rugspier) waar je ook geen gespen op wilt hebben liggen.
Groen is de hoogte waarop de gespen moeten liggen. 4-5 gaten hoger, dus je hebt zeker een 20 cm langere singel nodig.

[ [url=m/xsEYIQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gezien de vorm van de buik en dat je achterste gesp lager staat, zou ik een asymmetrische singel adviseren.

Je bent lekker op dreef :D
Ik vraag me alleen af of 20cm langer hier genoeg gaat zijn, er vanuit gaande dat de singel aan beide kanten van het paard even hoog ligt. Als ik dit zo zie zou 10cm hoger wellicht nog krap aan worden?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 00:47

prugelpiet schreef:
Daphara schreef:

[ [url=m/xsEYIQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent lekker op dreef :D
Ik vraag me alleen af of 20cm langer hier genoeg gaat zijn, er vanuit gaande dat de singel aan beide kanten van het paard even hoog ligt. Als ik dit zo zie zou 10cm hoger wellicht nog krap aan worden?

Ik tel gaatjes op de singelstoot tot de groene lijn, dat zijn 4,5 gaatjes x 5 cm (want twee kanten) is tenminste 20 cm, maar 25 cm kan ook. Maar het is geen exacte wetenschap, want de afstand tussen de gaatjes kan iets variëren.

Je ziet vaak dat als je de goede lengte en model hebt, dat de gespen ook mooier liggen.
Hoe dan ook deze is te kort en het mag zeker een heel stuk langer.

FabulosoHC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:05

Hallo allemaal, ik hoop dat jullie tips voor mij hebben. Ik ben op zoek naar een nieuwe singel voor mijn Pre.

Sinds een aantal maanden heeft hij snel last van zijn huid en daardoor ook snel een kale plek aan de achterkant van de singel, dus niet in de elleboog. Bont lijkt wel iets te helpen. Ik vroeg me af of jullie tips hebben qua vorm voor een singel.
Ik heb nu een rechte neopreen, een anatomische bontsingel van Br en een leren asymmetrische singel met bont hoes. De bontsingel is aan vervanging toe. Van alle singels krijgt hij dezelfde plek. De neopreen is het ergste, ik denk vanwege het materiaal. Mijn zadelmaker dacht dat het van de gespen was omdat de bontsingel, die ik het meeste gebruikte, niet stevig is qua stof, vandaar nu ook de leren singel met bont hoes. Maar ik merk nog niet echt verschil. Het zadel schuift niet, de singel ook niet. Op de achterste gesp zit wel wat minder druk heb ik het idee.
Heeft er iemand een tip voor een nieuwe singel? Liefst wel met bont of bont hoes die erom heen kan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:18

Ook hier denk ik weer aan een Crescent singel, een paar maten groter. Het liefste eentje met de gespen op het uiteinde zodat je de maat kunt nemen die zo dicht mogelijk bij het zadel komt (aangesingeld). Ik kan de gaatjes niet tellen dus geen idee hoeveel langer het moet zijn.

De meeste Crescent singels met bont hebben helaas de gespen niet op het uiteinde zitten en/of ze zijn super breed. Een los bontje zou kunnen helpen. Ik heb een neopreen crescent singeltje (Kerbl, Agradi) met een los bontje er omheen. Die rechte singelbontjes zijn gemakkelijk te bestellen en die passen best prima om die singel die ik heb. Nooit meer last gehad in ieder geval.

FabulosoHC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:01

Celebi schreef:
Ook hier denk ik weer aan een Crescent singel, een paar maten groter. Het liefste eentje met de gespen op het uiteinde zodat je de maat kunt nemen die zo dicht mogelijk bij het zadel komt (aangesingeld). Ik kan de gaatjes niet tellen dus geen idee hoeveel langer het moet zijn.

De meeste Crescent singels met bont hebben helaas de gespen niet op het uiteinde zitten en/of ze zijn super breed. Een los bontje zou kunnen helpen. Ik heb een neopreen crescent singeltje (Kerbl, Agradi) met een los bontje er omheen. Die rechte singelbontjes zijn gemakkelijk te bestellen en die passen best prima om die singel die ik heb. Nooit meer last gehad in ieder geval.

Dankjewel voor je reactie! Daar heb ik ook aan zitten denken, maar de achterste gesp zit al losser, dan de voorste, wordt dat juist niet alleen erger bij een crescent? Ik heb ook geen last van een naar voren schuivende singel. Ik heb trouwens nog maar 1 à 2 gaatjes over aan beide kanten na aansingelen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:02

Ik denk dat een crescent idd niet gaat werken als je nu al minder druk op de achterste gesp lijkt te hebben. Dan zou ik eerder een a-symmetrische singel proberen. Ik denk dat je huidige singel ook een tikje te kort is….het is wel wat lastig in combinatie met je relatief lange zweetbladen en dekje op de foto. Singel komt dan over je dekje. Ik had de singel van BR met bont besteld voor mijn paard omdat hij ook een heel gevoelig huidje heeft maar ik vond t niks; gespen helemaal op de rand en zat echt niet mooi. Het gaf druk op de huid en was daarom juist bang voor plekjes door de druk van de gespen en rand. Ik heb een bont singel van Mattes nu, die ligt supermooi bij de mijne (paar pagina’s terug een foto). Was je het bont van de singel en hoes wel regelmatig? Als de wol niet meer fluffy is kan dat ook irritatie geven

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:37

Als je nu de achterste gesp een gaatje langer moet doen omdat het anders niet past dan heb je toch juist meer aan crescent of zeg ik nu iets raars?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:42

[/quote]

Ik tel gaatjes op de singelstoot tot de groene lijn, dat zijn 4,5 gaatjes x 5 cm (want twee kanten) is tenminste 20 cm, maar 25 cm kan ook. Maar het is geen exacte wetenschap, want de afstand tussen de gaatjes kan iets variëren.

Je ziet vaak dat als je de goede lengte en model hebt, dat de gespen ook mooier liggen.
Hoe dan ook deze is te kort en het mag zeker een heel stuk langer.[/quote]

Ik neem morgen even een meetlint mee naar stal om exact te meten ipv gokken met gaatjes. Maar met de bewerkte foto weet ik beter hoe ik moet kijken. Dus heel fijn! Wel bijzonder dat mijn zadelpasser er nooit wat over gezegd heeft..

Afbeelding

Zou dit model beter geschikt zijn? (Lengte is nog niet goed)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:14

FabulosoHC schreef:
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie tips voor mij hebben. Ik ben op zoek naar een nieuwe singel voor mijn Pre.

Sinds een aantal maanden heeft hij snel last van zijn huid en daardoor ook snel een kale plek aan de achterkant van de singel, dus niet in de elleboog. Bont lijkt wel iets te helpen. Ik vroeg me af of jullie tips hebben qua vorm voor een singel.
Ik heb nu een rechte neopreen, een anatomische bontsingel van Br en een leren asymmetrische singel met bont hoes. De bontsingel is aan vervanging toe. Van alle singels krijgt hij dezelfde plek. De neopreen is het ergste, ik denk vanwege het materiaal. Mijn zadelmaker dacht dat het van de gespen was omdat de bontsingel, die ik het meeste gebruikte, niet stevig is qua stof, vandaar nu ook de leren singel met bont hoes. Maar ik merk nog niet echt verschil. Het zadel schuift niet, de singel ook niet. Op de achterste gesp zit wel wat minder druk heb ik het idee.
Heeft er iemand een tip voor een nieuwe singel? Liefst wel met bont of bont hoes die erom heen kan.

[ [url=m/ieOtxO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1X7p6m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gY23bg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is er een mogelijkheid dat je korte singelstoten op dit zadel laat zetten en dan een VZ singel gaat gebruiken? Je zweetblad is namelijk zo lang dat die ligt op de plek waar je met een dressuursingel de gespen wilt hebben.

Afbeelding

De groene lijn is de meest ideale hoogte voor de gespen bij een dressuursingel en dat ligt echt een heel stuk hoger dan waar nu de wondjes zitten.

Ik denk inderdaad dat je een crescent nodig hebt, op zich is het niet heel vreemd om aan de achterkant van de singel bij de gespen wondjes te krijgen, omdat de singel in de beweging waarschijnlijk door de ellebogen naar achteren wordt gedrukt en bij jou singel drukt de gesp dan in de wat vollere buik.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:39

Wat een zoektocht naar de juiste singel ! Ik ben op zoek naar een asymmetrische of een cresent singel. Hij moet de gespen op het uiteinde hebben en zacht zijn ivm plekje wat iedere zomer ontstaat in zijn oksel. Dat de huidige tekort is, weet ik.

Ik heb nu een leren singel met een hoes van echt bont. Het liefste ga ik daar weer voor, maar voor andere ideeën sta ik ook open. Ik heb het topic al aardig doorgespit, maar ik kan het tot op heden nog niet vinden. Heeft iemand suggesties?

Hieronder nog even twee foto’s van mijn paard. Die had ik een paar pagina’s eerder ook geplaatst, maar even voor de volledigheid .

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:56

marjor schreef:
Wat een zoektocht naar de juiste singel ! Ik ben op zoek naar een asymmetrische of een cresent singel. Hij moet de gespen op het uiteinde hebben en zacht zijn ivm plekje wat iedere zomer ontstaat in zijn oksel. Dat de huidige tekort is, weet ik.

Ik heb nu een leren singel met een hoes van echt bont. Het liefste ga ik daar weer voor, maar voor andere ideeën sta ik ook open. Ik heb het topic al aardig doorgespit, maar ik kan het tot op heden nog niet vinden. Heeft iemand suggesties?

Hieronder nog even twee foto’s van mijn paard. Die had ik een paar pagina’s eerder ook geplaatst, maar even voor de volledigheid .

[ [url=m/KK3XvP.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LPIn4v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind de vorm van deze singel op zich niet verkeerd, je paard heeft een mooie rechte buiklijn, dus een rechte singel moet prima kunnen, de gespen liggen ook mooi recht.
Alleen is je huidige singel een ruime 20 cm te kort, de gespen zouden zeker 4 gaten hoger moeten liggen en dat zal dan ook de oorzaak van de wondjes zijn.

Dus mijn advies is, meet de huidige singel op en bestel een rechte singel die 20 cm langer is

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:57

Daphara schreef:
marjor schreef:

[ [url=m/KK3XvP.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LPIn4v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind de vorm van deze singel op zich niet verkeerd, je paard heeft een mooie rechte buiklijn, dus een rechte singel moet prima kunnen, de gespen liggen ook mooi recht.
Alleen is je huidige singel een ruime 20 cm te kort, de gespen zouden zeker 4 gaten hoger moeten liggen en dat zal dan ook de oorzaak van de wondjes zijn.

Dus mijn advies is, meet de huidige singel op en bestel een rechte singel die 20 cm langer is

Weer onwijs bedankt voor je snelle reactie!!

FabulosoHC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:25

Fijn dat jullie zo meedenken!

Pallatin schreef:
Ik denk dat een crescent idd niet gaat werken als je nu al minder druk op de achterste gesp lijkt te hebben. Dan zou ik eerder een a-symmetrische singel proberen. Ik denk dat je huidige singel ook een tikje te kort is….het is wel wat lastig in combinatie met je relatief lange zweetbladen en dekje op de foto. Singel komt dan over je dekje. Ik had de singel van BR met bont besteld voor mijn paard omdat hij ook een heel gevoelig huidje heeft maar ik vond t niks; gespen helemaal op de rand en zat echt niet mooi. Het gaf druk op de huid en was daarom juist bang voor plekjes door de druk van de gespen en rand. Ik heb een bont singel van Mattes nu, die ligt supermooi bij de mijne (paar pagina’s terug een foto). Was je het bont van de singel en hoes wel regelmatig? Als de wol niet meer fluffy is kan dat ook irritatie geven

De singel op de foto is de BR-singel, bij deze zitten de gespen gelukkig niet op de rand maar ik vind de stof achter de gespen wel vrij dun. Ik was het wel regelmatig. Ik was ook naar de Mattes aan het kijken, hoe is die stof achter de gespen, wel stevig of dun? Nadeel is wel dat de Mattes, net als deze, de gespen niet bovenaan heeft zitten. Waardoor er nog minder plek is voor een langere singel.

Celebi schreef:
Als je nu de achterste gesp een gaatje langer moet doen omdat het anders niet past dan heb je toch juist meer aan crescent of zeg ik nu iets raars?

Ze zitten beiden op hetzelfde gaatje en dan heeft de achterste minder druk :-)

Daphara schreef:
Is er een mogelijkheid dat je korte singelstoten op dit zadel laat zetten en dan een VZ singel gaat gebruiken? Je zweetblad is namelijk zo lang dat die ligt op de plek waar je met een dressuursingel de gespen wilt hebben.

[ [url=m/EnuUVK.png]Afbeelding[/url] ]

De groene lijn is de meest ideale hoogte voor de gespen bij een dressuursingel en dat ligt echt een heel stuk hoger dan waar nu de wondjes zitten.

Ik denk inderdaad dat je een crescent nodig hebt, op zich is het niet heel vreemd om aan de achterkant van de singel bij de gespen wondjes te krijgen, omdat de singel in de beweging waarschijnlijk door de ellebogen naar achteren wordt gedrukt en bij jou singel drukt de gesp dan in de wat vollere buik.

Dat laatste klinkt inderdaad ook logisch. Al twijfel ik wel of de oplossing is nog meer ongelijke druk op de gespen dan? Of klopt mijn denkwijze niet? Het zou inderdaad beter zijn als 'ie hoger ligt. Er is nog wel iets ruimte maar niet veel, op de foto's vertekent het dekje wel wat want dat is groter dan mijn andere dekjes. Maar dan zou ik idd mijn zadelmaker moeten vragen de singelstoten aan te passen qua lengte.

Ik voeg nog even een foto toe met een korter dekje en neopreen singel voor het beeld, volgens mij is mijn zweetblad niet extreem lang?

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 23:31

FabulosoHC schreef:
Fijn dat jullie zo meedenken!

Pallatin schreef:

De singel op de foto is de BR-singel, bij deze zitten de gespen gelukkig niet op de rand maar ik vind de stof achter de gespen wel vrij dun. Ik was het wel regelmatig. Ik was ook naar de Mattes aan het kijken, hoe is die stof achter de gespen, wel stevig of dun? Nadeel is wel dat de Mattes, net als deze, de gespen niet bovenaan heeft zitten. Waardoor er nog minder plek is voor een langere singel.

Celebi schreef:

Ze zitten beiden op hetzelfde gaatje en dan heeft de achterste minder druk :-)

Daphara schreef:

[ [url=m/EnuUVK.png]Afbeelding[/url] ]

Dat laatste klinkt inderdaad ook logisch. Al twijfel ik wel of de oplossing is nog meer ongelijke druk op de gespen dan? Of klopt mijn denkwijze niet? Het zou inderdaad beter zijn als 'ie hoger ligt. Er is nog wel iets ruimte maar niet veel, op de foto's vertekent het dekje wel wat want dat is groter dan mijn andere dekjes. Maar dan zou ik idd mijn zadelmaker moeten vragen de singelstoten aan te passen qua lengte.

Ik voeg nog even een foto toe met een korter dekje en neopreen singel voor het beeld, volgens mij is mijn zweetblad niet extreem lang?

[ [url=m/WhhpBn.png]Afbeelding[/url] ]

Die foto is mini, kunnen we dus niets van zeggen. Maak anders even nieuwe foto’s zonder dekje onder het zadel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:12

Bij Mattes is het gedeelte onder de gespen gewoon degelijk en dik.
Steekt idd wel een eind boven de gespen uit.