Fijn dat jullie zo meedenken!
Pallatin schreef:Ik denk dat een crescent idd niet gaat werken als je nu al minder druk op de achterste gesp lijkt te hebben. Dan zou ik eerder een a-symmetrische singel proberen. Ik denk dat je huidige singel ook een tikje te kort is….het is wel wat lastig in combinatie met je relatief lange zweetbladen en dekje op de foto. Singel komt dan over je dekje. Ik had de singel van BR met bont besteld voor mijn paard omdat hij ook een heel gevoelig huidje heeft maar ik vond t niks; gespen helemaal op de rand en zat echt niet mooi. Het gaf druk op de huid en was daarom juist bang voor plekjes door de druk van de gespen en rand. Ik heb een bont singel van Mattes nu, die ligt supermooi bij de mijne (paar pagina’s terug een foto). Was je het bont van de singel en hoes wel regelmatig? Als de wol niet meer fluffy is kan dat ook irritatie geven
De singel op de foto is de BR-singel, bij deze zitten de gespen gelukkig niet op de rand maar ik vind de stof achter de gespen wel vrij dun. Ik was het wel regelmatig. Ik was ook naar de Mattes aan het kijken, hoe is die stof achter de gespen, wel stevig of dun? Nadeel is wel dat de Mattes, net als deze, de gespen niet bovenaan heeft zitten. Waardoor er nog minder plek is voor een langere singel.
Celebi schreef:Als je nu de achterste gesp een gaatje langer moet doen omdat het anders niet past dan heb je toch juist meer aan crescent of zeg ik nu iets raars?
Ze zitten beiden op hetzelfde gaatje en dan heeft de achterste minder druk

Daphara schreef:Is er een mogelijkheid dat je korte singelstoten op dit zadel laat zetten en dan een VZ singel gaat gebruiken? Je zweetblad is namelijk zo lang dat die ligt op de plek waar je met een dressuursingel de gespen wilt hebben.
[ [url=m/EnuUVK.png]Afbeelding[/url] ]
De groene lijn is de meest ideale hoogte voor de gespen bij een dressuursingel en dat ligt echt een heel stuk hoger dan waar nu de wondjes zitten.
Ik denk inderdaad dat je een crescent nodig hebt, op zich is het niet heel vreemd om aan de achterkant van de singel bij de gespen wondjes te krijgen, omdat de singel in de beweging waarschijnlijk door de ellebogen naar achteren wordt gedrukt en bij jou singel drukt de gesp dan in de wat vollere buik.
Dat laatste klinkt inderdaad ook logisch. Al twijfel ik wel of de oplossing is nog meer ongelijke druk op de gespen dan? Of klopt mijn denkwijze niet? Het zou inderdaad beter zijn als 'ie hoger ligt. Er is nog wel iets ruimte maar niet veel, op de foto's vertekent het dekje wel wat want dat is groter dan mijn andere dekjes. Maar dan zou ik idd mijn zadelmaker moeten vragen de singelstoten aan te passen qua lengte.
Ik voeg nog even een foto toe met een korter dekje en neopreen singel voor het beeld, volgens mij is mijn zweetblad niet extreem lang?
[ [url=m/WhhpBn.png]Afbeelding[/url] ]