Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:08

Ik zou hem persoonlijk nog heel ietsje lager doen, al lijkt dat niet meer te kunnen? Misschien is één gaatje al wel teveel.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:59

Nee gaatjes zijn op, dan past de cob niet dus

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:08

Ik zou het persoonlijk zo wel aandurven

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:30

Ik vind hem persoonlijk te hoog zo.
Zou voor een full gaan dan

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:47

Ik vind hem ook te hoog eerlijk gezegd

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:27

Ik zou dan ook voor een full gaan. Vind alles op zijn kortst vaak ook mooier dan wanneer alles op zijn langst zit.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:54

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:58

Ik heb deze hier van Zoey overgenomen dus terugsturen wordt hem niet :=
Ik denk dat ik met deze een paar keer ga rijden om te kijken of ze hier überhaupt fijn mee loopt. Als ze hier beter op gaat, ga ik een full aanschaffen. Als ik geen verschil merk, moeten we sowieso iets anders :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:11

Ilja_1997 schreef:
MarjanB schreef:
https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... -hoofdstel

Deze alleen moet je dan een losse keelriem erbij zoeken voor op concours

Het is toch deze geworden. Ben heel erg benieuwd hoe hij zit. Inderdaad nog wel op zoek naar een losse keelriem. :)

Ik ben heel erg benieuwd! Heb em ook op m’n lijstje staan

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:20

Wat zonde Maartje_m! Even afwachten nog dus.

Marjan, zal foto's maken wanneer ik hem binnen heb. Verwacht dat alles op zijn kleinst moet. Mijn merrie zit een beetje tussen cob en full in.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:21

Ilja_1997 schreef:
Wat zonde Maartje_m! Even afwachten nog dus.

Marjan, zal foto's maken wanneer ik hem binnen heb. Verwacht dat alles op zijn kleinst moet. Mijn merrie zit een beetje tussen cob en full in.

Ok, hoor ook graag hoe die bevalt! (En hoe het leer is)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:20

Bij mij zat ie ook wel zo hoog idd.
Lastig passen soms met die korte bitriempjes

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:30

We gaan het hier gewoon even mee proberen. En als ze dit niet zo fijn vindt (wat me ook niet zou verbazen :+ ) dan verder op zoek naar iets anders. Ik wil mijn micklem sowieso op termijn gaan vervangen, die zit ook allemaal net niet top

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:27

Ik zie hier heel veel hooks hoofdstellen voorbij komen dus ik denk en hoop dat jullie mij wel kunnen helpen :o Mijn ligt nu op de neston of chester maar ons paard zit een beetje tussen een full en Xfull in. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hoe deze hoofdstellen vallen? Of eventueel andere (hooks) hoofdstellen die wat groter vallen?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:50

Ik heb de Chester in Cob en Full, ik moet eerlijk zeggen dat ik hem(in Full) niet super-super ruim vind vallen. Ik wil hem wel voor je opmeten mocht je daar iets aan hebben!
Mijn paarden paste de maat Cob ook nog gewoon, en maat full was (in de lengte) iets ruimer, maar niet éxtreem. De neus was wel duidelijk een stuk ruimer.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:29

Ilja_1997 schreef:
MarjanB schreef:
https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... -hoofdstel

Deze alleen moet je dan een losse keelriem erbij zoeken voor op concours

Het is toch deze geworden. Ben heel erg benieuwd hoe hij zit. Inderdaad nog wel op zoek naar een losse keelriem. :)

Mocht je het probleem met de keelriem hebben opgelost. Wil je dat hier delen? Ik wil hem ook aanschaffen maar zit ook met niet mogen starten..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:32

Denk niet dat een jury je ervoor uit de ring zal zetten, de meeste juryleden (en ik ook ;) ) zien door de bomen het bos niet meer met wat wel en niet mag.
Ze
Maar zou het idd proberen te oplossen met een los riempje aan je frontriem met een D ringetje.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:39

Er is een nieuwe lijst gepubliceerd met wat wel en niet mag! Stuk uitgebreider nu

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:42

Faya__ schreef:
Er is een nieuwe lijst gepubliceerd met wat wel en niet mag! Stuk uitgebreider nu

Ik ken hem, maar ga hem echt niet bij ieder ander hoofdstel raadplegen. Zolang het bit en de neusriem geen afwijkende ophanging hebben waarbij er voor/nadeel voor ruiter/paard is vind ik het prima.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:44

PSvanLot schreef:
Denk niet dat een jury je ervoor uit de ring zal zetten, de meeste juryleden (en ik ook ;) ) zien door de bomen het bos niet meer met wat wel en niet mag.
Ze
Maar zou het idd proberen te oplossen met een los riempje aan je frontriem met een D ringetje.

Maar het zou wel heel banketstaaf zijn als je een uur rijdt voor een wedstrijd en je proefje niet mag doen wanneer iemand er wel wat over zegt :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:45

Elin_ schreef:
PSvanLot schreef:
Ze

Maar het zou wel heel banketstaaf zijn als je een uur rijdt voor een wedstrijd en je proefje niet mag doen wanneer iemand er wel wat over zegt :+

Daarom ook mijn laatste regel......

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:57

https://www.knhs.nl/media/19088/knhs-ha ... pdf#page21

Hoofdstel 17 en 24 hebben echt geen keelriem toch? Die staan nu wel als toegestaan, terwijl bovenaan staat dat het hoofdstel van een keelriem voorzien moet zijn.

Wat ik wel eens gedaan heb met een grensgeval is de KNHS een foto mailen en navragen of het mag. Als het écht een grensgeval is kan het even duren tot je antwoord hebt, maar als je de mail met goedkeuring dan uitprint en in het paspoort stopt heb je altijd iets om voor te leggen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:44

Als ik die 24 zie dan lijkt het dat bovengenoemd Hoofdstel ook gewoon toegestaan is.
Ik start ook zonder keelriem maar is net wat anders weer dan genoemd Hoofdstel.

Afbeelding

ellalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 23:58

Heehee, zijn er hier mensen die ervaring hebben met het Claridge Hous Albury hoofdstel van kramer in maat pony en/of cob ?

Mijn pony heeft altijd maat pony van hoofdstellen, maar op de site staat dat dit hoofdstel klein valt. Van degene id aanbieding is ook alleen nog maar maat cob dus vandaar de vraag :o

Ze hebben ook de Albury II competition, deze is er wel in pony en deze heeft er een keelriem aan. Hebben mensen ervaringen met dit hoofdstel ?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:42

Elin_ schreef:
Mocht je het probleem met de keelriem hebben opgelost. Wil je dat hier delen? Ik wil hem ook aanschaffen maar zit ook met niet mogen starten..

De enige losse keelriem die ik weet, is die van PS of Sweden. Wij dachten erover om voor wedstrijd een ringetje (zoiets als aan een sleutelhanger, maar kleiner) om de frontriemlus te draaien en die losse keelriem daar aan vast te maken. Je kunt ook een frontfriem van PS of Sweden kopen, daar zijn de losse keelriemen voor gemaakt en passen ze dus aan.