[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:06

Gezellig!
Leuk marit,doe je mee met een clinic oid?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:37

Ja voor de endurance :)

Met deze:

Afbeelding
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:25

Leuk,succes!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:54

Afbeelding

Hier weer eens een foto van mijn paard met mijn Ghostje. Telkens als ik opstap denk ik weer 'wat zit dat toch lekker' :D

Ik lees overigens nog altijd in stilte mee hier. Vind het vooral leuk om andere combinaties paard+boomloos te zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:13

Ah leuk die witte zitting bij dat witte vlekje *\o/*

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:44

Wat een leuk paard heb je, RiannaB!

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:10

Ik zit ook eindelijk weer in het zadel, erg blij met mijn Cheyenne, schuift nu nog iets naar voren tijdens het rijden. Heavy duty's erbij ingedaan en dat al beter. Als de bespiering weer optimaal is op de rug gaat het vermoedelijk al beter.

Afbeelding

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:38

Ik rijd zondag op horse event. Kan gelukkig weer rijden ook al ben ik bont en blauw

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:44

Deze zit wel erg lekker(is een zalea op mijn zadel)Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:30

Er komt maandag een zadelpasser voor mijn paarden vriendje maar ik blijf toch zo enorm neigen naar een boomloos zadel. Hij neemt wel de Karslund mee maar verder heeft hij natuurlijk niks, ik wouw de passervice voor boomlose zadels laten komen maar was bang dat mijn paard een te korte rug had. Nu heb ik vandaag met een dressuur model wintec 17 inch kort even een buitenritje gemaakt en eigenlijk paste dat prima kwa lengte er was zelfs nog een klein beetje ruimte volgens mij. Nu is mijn vraag weet iemand toevallig .. de lengte van Wintec en van de verschillende modellen boomlose zadels ?

Ik vind het zo zonde om de passervice te laten komen als we mischien maar een optie hebben. Het liefst niet al teveel zadel paard is niet groot ( IJslander) Ik sta open voor alle merken, hou vooral van bruine zadels vind de barefoot cherokee echt prachtig maar dat is denk ik wel wat veel zadel. Ghost zat ik ook al naar te kijken maar was bang dat die te lang zouden zijn.
Dus iemand bekend met zadel lengtes ? Ik heb overgens broekmaat 42 ongeveer mischien ook handig om te vermelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:33

Ooooh mijn ex schaapje :D hij staat super zeg, fijn dat hij zo goed bevalt :D

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:31

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:57

Wubwub schreef:
Ooooh mijn ex schaapje :D hij staat super zeg, fijn dat hij zo goed bevalt :D

Vond het eerst geen gezicht,maar toen ik ging zitten kon het me niets meer schelen :D Nu begin ik er aan te wennen en vind ik hem nog leuk staan ook <3

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:02

Boomloos , de lengte is niet het allerspannendste .
Maar wel in combinatie met jou zit en lengte ...
Zou toch de boomloos service laten komen hoor

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:02

Jets schreef:
Barefoot heeft een overzicht met alle lengte/maten :) http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadels/

Top bedankt ik zal ook even kijken hoe lang een wintec 17 inch dan gemiddeld is dan heb ik wat vergelijk ^-^

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:12

ittheclown schreef:
Jets schreef:
Barefoot heeft een overzicht met alle lengte/maten :) http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadels/

Top bedankt ik zal ook even kijken hoe lang een wintec 17 inch dan gemiddeld is dan heb ik wat vergelijk ^-^

Boomloos mag wel iets meer totale lengte hebben omdat het niet allemaal draagvlak is. Mijn merrie kon ook maar 17 inch op normaal maar een ghost van 60cm ging ook prima terwijl die wel langer is.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:22

De kussen lengte van de laatste Wintec die ik gemeten heb was 50 cm bij een 17" zitting. Vrij lang vond ik zelf.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:32

ittheclown schreef:
Er komt maandag een zadelpasser voor mijn paarden vriendje maar ik blijf toch zo enorm neigen naar een boomloos zadel. Hij neemt wel de Karslund mee maar verder heeft hij natuurlijk niks, ik wouw de passervice voor boomlose zadels laten komen maar was bang dat mijn paard een te korte rug had. Nu heb ik vandaag met een dressuur model wintec 17 inch kort even een buitenritje gemaakt en eigenlijk paste dat prima kwa lengte er was zelfs nog een klein beetje ruimte volgens mij. Nu is mijn vraag weet iemand toevallig .. de lengte van Wintec en van de verschillende modellen boomlose zadels ?

Ik vind het zo zonde om de passervice te laten komen als we mischien maar een optie hebben. Het liefst niet al teveel zadel paard is niet groot ( IJslander) Ik sta open voor alle merken, hou vooral van bruine zadels vind de barefoot cherokee echt prachtig maar dat is denk ik wel wat veel zadel. Ghost zat ik ook al naar te kijken maar was bang dat die te lang zouden zijn.
Dus iemand bekend met zadel lengtes ? Ik heb overgens broekmaat 42 ongeveer mischien ook handig om te vermelden.

Eerlijk gezegd: als het een ijslander is zou ik lekker bij die karlslund blijven, perfect zittende stabiel liggende zadels waar je paard lekker onder zal lopen. En je kunt ze in alle lengtematen bestellen die je wilt. Ijslanderzadels gaan altijd de breedte in en zijn platter, terwijl ze kort in lengte zijn, dus pas je daar al snel in en het past meestal op je paard. Mijn ijsco loopt er ook super onder. Ik heb deze zadels ook op warmbloeden uitgeprobeerd maar daarvoor vond ik ze niet geschikt, maar voor een ijsco +:)+

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:28

Bedankt hoor idd goede dingen over de karslund ik wil de boomloze versie proberen aangezien die net een tikje voordeliger is dan zijn niet boomloze broeryjes. Maar als de duurdere top licht dan zorg ik wel voor een iets ruimer zadel budget natuurlijk

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:54

met de arizona nut!! heerlijk zadel paardlief vind het ook fijn loopt een heel stuk losser ik ben blij
Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:08

Iemand ervaring met Heather Moffet Flexee Veelzijdigheidszadel? http://vrijerpaard.nl/zadels/veelzijdigheidszadel/

Ik wil graag springen met mijn paard (geen hoge ambities ofzo maar hij vind het leuk en met mijn boomloos westernzadel vind ik het geen goed idee ^^ ). momenteel een Wintec, die overigens nooit gebruikt wordt maar die bij de aankoop erbij zat. Maar hij is nogal uhmm dik mijn paard (of misschien meer spier, al lijkt mij dat niet) :') Dus ik zat heel erg te twijfelen: wintec wide of een zadel met flexibele boom. Eerst wou ik een barefoot maar ik twijfel toch heel erg omdat hij toch al wat ouder is en er moet ook iemand op kunnen van 75kg (Die zou er weinig gebruik van maken, maar toch), verder heeft hij wel een redelijk hoge schoft.

Een heel verhaal, maar ik ben een beetje ten einde raad :') zoveel mogelijkheden en ik weet gewoon niet meer wat ik nou moet doen. Zijn die HM zadels verstelbaar netals bijv. barefoot (pommel/fork) en wintec (kopijzers) of zit er een limiet aan/is het vast? En hoe zit het met pads, moet er een speciale pad onder?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:31

Het antwoord staat al onder aan de pagina die je deelt:

Verkrijgbaar in wijdte 30 / 32 / 34 cm. Zitmaat 15,5″ / 16,5 ” / 17,5 ” / 18,5″ . De lengte van het zadel wordt dan ongeveer 43,5 / 45,5 / 47,5 / 50 cm.

De breedste maat is 34 cm, dat is niet heel breed en ongeveer de witte boom van Wintec. Voor mijn brede Groninger is dat niet breed genoeg.
Daar ligt nu een Ghost Roma op, dressuurgericht, maar met een Firenze kan m.i. goed springen.

Mocht je toch voor een boomzadel gaan dan vind ik de Thorowgood Cob model, door de vorm en kortere takken van het kopijzer, een beter alternatief dan de Wintec Wide. Wil je hier meer over weten dan kan je beter een ander topic openen, bij boomloos behoorlijk of topic.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:33

Dat gaat over de Bascule toch die wijdte?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:49

Leuke foto's!!!
@pleiada en riannaB, mag ik jullie foto gebruiken op mijn website?

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 15:52

Ik vroeg mij af, moeten er onder boomloze zadels echt speciale dekjes, of kan er ook een normaal dekje onder?