De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:42

Voor zover ik weet mogen die bij de KNHS nu ook al niet. Werd mij verteld iig.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:47

Die halve mogen toch sowieso wel? Bij t mennen heb ik er nog nooit een opmerking over gehad, ik heb die kapjes ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:50

Ir1ne schreef:
Die halve mogen toch sowieso wel? Bij t mennen heb ik er nog nooit een opmerking over gehad, ik heb die kapjes ook.

Die halve mogen sowieso wel ja. De regelemente van het mennen ken ik niet. Ik denk dat daar se kapjes wel mogen omdat ze niet de prestatie beïnvloeden Zoals bij springen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:54

Dat zou kunnen. Ik heb nu voor wedstrijden (vaardigheid) de LM brushing boots met fleece, prachtig mooie beschermers maar zooooo warm. Voor marathons heb ik mr stockings, dat zijn de enige die goed blijven zitten bij ons... zoek nog wel een paar erbij maar wordt even sparen denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:58

Je kan de brushing boots zonder fleecen nemen? Die zijn niet warm.

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:11

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:37

Yvank_ schreef:
Je kan de brushing boots zonder fleecen nemen? Die zijn niet warm.

Zou kunnen inderdaad, maar ik zoek voor mijn paard toch iets meer stoot bescherming... merk dat hij zachte (dure) beschermers heel snel beschadigd, dat vind ik echt heel erg zonde...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:12

Dan moet je naar cross beschermers kijken.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:32

Ik ben helaas week er opzoek. De lemieux brush boots komen weer te koop. Pasvorm is niet optimaal voor mijn paard.
Wie heeft ervaringen met de trizone?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 09:31

Trizone is heel zacht/flexibel, daardoor gaan ze snel draaien/zakken bij sommige paarden

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:36

Ik ben juist helemaal fan van de trizone. Heb een paard met heel fijn beenwerk en eentje met heel grof en bij beide zitten ze juist als een huis.
Dit zijn mijn favoriete beschermers.
Heb de allsport boots en de open fronted. Beide heel fijn al heb ik voor heel warme dagen liever de open fronted (pas vanaf juni weer te bestellen)
Ze zijn inderdaad redelijk zacht en flexibel maar ik vind ze ruim voldoende voor dressuur, springen en buitenrijden.
Alleen voor het crossen heb ik andere beschermers.

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:22

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 03:06

Iemand hier hoe ik de snugboots het beste schoon kan maken? Poets overtollige zand altijd wel af hoor

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 08:44

Banyu schreef:
Iemand hier hoe ik de snugboots het beste schoon kan maken? Poets overtollige zand altijd wel af hoor

Gewoon in de wasmachine. Bij mij nooit een probleem geweest, en komen er weer als nieuw uit.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:51

We eijn toe aan de eerste beenbeschermers. Gezien we beginnen met springen en daarnaast ook recent in de ardennen zijn gaan wonen. Dat betekent veel beboste wegen bewandelen en rivieren doorstappen Dus moeten waterafstotend zijn en stevig. Welke adviseren jullie? ik dacht misschien aan cross beschermers waarmee hij toch wel vaak 3 à 5u zal buitenrijden.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:46

Ik zag een filmpje voorbij komen van de trizone beschermers, ik dacht bij de Paardendrogist.
Die nemen geen water op en worden dus niet zwaar en schijnen ook heel ademend zijn.

Iemand die kan aangeven waar het materiaal op lijkt?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:14

Materiaal is een soort rubberachtig. Niet heel stevig, maar voldoende voor zelf aantikken of takken ed. binnenvoering is vrij dun, met dezelfde soort voering als Dalmar (gewoon stof, geen neopreen) en neemt geen water op.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:49

Het materiaal lijkt op neopreen maar dan iets minder dicht geweven oid. Door de gaten luchtiger en door de blokjes kan er nog meer lucht tussen stromen.
Ik weet niet of ze ook blijven zitten als je echt door een waterbak gaat overigens.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:54

Weet iemand of er verschil zit tussen de voor en achterbeschermers van equifit, de allround?
Ik k lees dat voor paarden met grof pijpbeen de lemineux snugboots nog weleens de achter beschermers genomen worden. Is dat ook mogenlijk met de equifit allround?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 07:33

nuka schreef:
Weet iemand of er verschil zit tussen de voor en achterbeschermers van equifit, de allround?
Ik k lees dat voor paarden met grof pijpbeen de lemineux snugboots nog weleens de achter beschermers genomen worden. Is dat ook mogenlijk met de equifit allround?

Ik zie dat ze bij dochorse ook de allround specifiek voor de achterbenen hebben.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:38

SuperZodiaX schreef:
nuka schreef:

Ik zie dat ze bij dochorse ook de allround specifiek voor de achterbenen hebben.

Fat had ik iid ook gezien en als ze het zelfde zijn zou ik die dus draag voor willen omdat mijn paard grove pijpbenen heeft, maar weet niet of dat kan

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:03

Ik ben opzoek naar een peesbeschermerset die goed ventileert. Ze gaan gebruikt worden voor vooral springen, maar ook buitenrit en cross. Voor een paard van 1.60 (cob). Mag best was kosten (0-140), maar het moet dan ook wel lang meegaan en goede kwaliteit zijn. De achterbeschermers voorkeur op strijklappen. Enige suggesties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:06

PaardjesFan1 schreef:
Ik ben opzoek naar een peesbeschermerset die goed ventileert. Ze gaan gebruikt worden voor vooral springen, maar ook buitenrit en cross. Voor een paard van 1.60 (cob). Mag best was kosten (0-140), maar het moet dan ook wel lang meegaan en goede kwaliteit zijn. De achterbeschermers voorkeur op strijklappen. Enige suggesties?

Even het topic doorlezen? Er word genoeg genoemd wat aan jou eisen voldoet.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:43

Voor totale set 140? dan zou ik kijken naar Veredus in maat M tweedehands. De Carbon gel vento zijn verreweg de beste qua pasvorm en ventialitie maar kosten 170 alleen voor.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 08:10

nuka schreef:
SuperZodiaX schreef:

Fat had ik iid ook gezien en als ze het zelfde zijn zou ik die dus draag voor willen omdat mijn paard grove pijpbenen heeft, maar weet niet of dat kan

Maar bij de dochorse verkopen ze ook gewoon voor de voorbenen in maat xl, die zouden wel moeten passen dan? Of heb je een megatrekpaard? :D