Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:47

Ik zou hem lekker houden.
Mijn paard staat met pensioen, en het eerst volgende paard wat ik ook weer koop is als ik zelf met pensioen ben, maar dan gaat mijn wow-tje er gewoon weer op :-) Ik zou echt serieus nooit meer op een ander zadel dan wow willen zitten, hoor :D :o

Getup

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:16

Zou m ook houden. Van onderdelen kom je tegen die tijd wel af, als er iets niet past.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:42

Als je zelf veel plezier hebt van dat zadel zou ik m ook houden. Mijn fitter ( Mechteld Jonker) ruilt de spullen ook om/ je betaald dus bij als je iets nieuws wilt en zij neemt het onderdeel wat van je zadel komt in ( mits het voor haar verkoopbaar is) zo heb ik al 2x een andere boom in mn zadels gehad maar daar worden dan geen kosten voor gerekend omdat zij mijn boom dan houd. Nu heb ik nieuwe zweetbladen besteld en neemt ze degene die ik er nu op heb in, dan betaal ik wel bij maar logisch ik krijg hele nieuwe en de mijne zijn gebruikt.
Ik denk ook dat je zadel over 2 jaar niet veel meer in waarde is gedaald ten opzichte van nu.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:15

Zou zo een fitter willen vinden die mijn panels opkoopt .
Die liggen maar te liggen

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:48

Vraagje...
curved tree met y bar?
Wat will zeggen die 'y bar?' wat is it?

_bella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:17

Y bar is het boom of skelet van het zadel.

Y Bar

Afbeelding

Traditioneel

Afbeelding

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:28

En wat maakt het voor verschil voor paard of de ruiter?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:00

Zinzi_jewel schreef:
Zou zo een fitter willen vinden die mijn panels opkoopt .
Die liggen maar te liggen

Denk ook dat t lastig is om particulier te verkopen. Zou zelf ook niet weten wat er voor panels er aan mijn zadel zitten en kan me wel indenken dat mensen ook niet weten wat ze nodig hebben.
Je zou Mechteld ( Horsescan) altijd kunnen benaderen of zij ze over wilt nemen maar verwacht dan dat je er in verhouding weinig voor krijgt. Maar goed als t maar ligt te liggen heb je helemaal niets...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:55

Hoef maar 175 voor te hebben
En panels zijn nieuw echt mega duur
Ga mechteld eens benaderen

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:32

Ik weet niet of Mariska nog losse onderdelen 2e hands inkoopt, je zou het kunnen vragen...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:27

Vandaag mijn zadel aangepast, ik heb nieuwe kussens gekocht, geen extended forward meer...

Ze loopt er fijner onder, het leek of er met de lange kussens te veel druk achteraan kwam dus beslist om deze aan te kopen.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:45

Mooi zadel!
Fijn dat het beter ligt zo!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 16:39

Op de foto lijkt het zadel achterover te liggen, maar soms is hoek foto verraderlijk
Mooi zadel

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:53

Dat idee had ik ook, maar het kan ook dat de foto’s niet helemaal recht zijn genomen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:39

Ja, ik snap dat het op foto zo lijkt maar ze loopt er heel fijn onder, ze laat het heel fel merken als er iets mis is dus ik vertrouw er wel op dat het in orde is!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:19

Degenen die een nieuwe Wow hebben gekocht, was het altijd precies het zadel qua model dat je had gehad en besteld?

Ik zit een beetje te tobben met de mijne...
Bij het passen van verschillende modellen kwamen we op een diepere zit maar eentje die aan de voorkant niet zo hoog was, ik rijd me snel beurs aan de voorkant en we hebben hier specifiek op gelet.
Het pasmodel is zelfs naar Engeland gestuurd.
Helaas bleek het zadel dat kwam toch hoger aan de voorkant dan het paszadel.
Na een paar weken proberen is het terug gestuurd en aangepast.
Het leek daarna iets beter maar ik voelde de voorkant nog wel.
Ik kon ook nog duidelijk zien dat de voorkant hoger was dan bij veel andere Wow zadels.
Zo raar omdat we juist specifiek op dit punt hadden gelet...

Ik rijd nu ruim een jaar met dit zadel, alleen in de bak, voor buitenritten gebruik ik mijn oude nog steeds.
Door afvallen is mijn paard smaller geworden waardoor ik minder last kreeg op het zadel, het kwam wat meer voorover te liggen bleek...
Daar kreeg mijn paard last van, dus kort geleden aangepast en andere headplate er in met als gevolg dat de voorkant weer omhoog komt en ik weer niet fijn zit...
Ik word er echt een beetje naar van...
Zo’n duur zadel en ze kunnen daar gewoon niet doen wat je vraagt... -O-
Ik ga nu een andere zitting proberen van mijn fitter en ze gaat opnieuw contact opnemen met Wow.
Maar ik ben zo bang dat dit niet meer goed gaat komen...
Ik heb al die tijd gewacht met een nieuw zadel kopen omdat ik bang was voor zoiets, en natuurlijk, dan gebeurt het...
Verder is het echt een super zadel, maar ik kom hier gewoon zelf qua zit of lichaamsbouw niet mee weg...

Iemand tips of ook zulke ervaringen?

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:58

Typfoutje en kan niet meer aanpassen...
Gehad moet gepast zijn... :+

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 00:33

Echt balen dat je nu nog niet lekker zit! ( en zeker na zoveel geld uitgegeven te hebben) zitten er wel dezelfde kussens onder? Headplate? Kan de fitter nog iets veranderen aan de headplate icm de hoeveelheid lucht die erin gaat?
Blijf aangeven dat je niet tevreden bent bij je fitter en hopelijke komt en een goede oplossing.
Ik heb zelf op verschillende WoW zadels gereden en vind ze allemaal verschillend zitten... toevallig van de week t zadel van mn ene paard op de andere gelegd. Die liep er ook super onder maar t zat ook weer anders

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:10

We hebben al van alles geprobeerd, het zit echt in het model van de zit, die is teveel omhoog gebouwd voor mij aan de voorkant, in de zin van teveel foam op zitting daar.

Op deze foto’s kun je het wel zien, het model van de zwarte hadden we besteld bij Wow en de bruine is het geworden, let op het verschil van voorkant. Bij de bruine zit een heuveltje aan de voorkant terwijl de zwarte daar plat is.
Afbeelding

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:17

Oké.... dat lijkt me duidelijk een probleem. Is de zwarte zitting wel exact de maat die je moet hebben? (Lepel lijkt van de zwarte ook minder diep?)

Dan ligt er toch iemand bij wow enorm te slapen en lijkt mij dat ze jou een nieuwe zitting moeten geven: dit maal exact 1 op 1 de zwarte in het bruin. Ik vind het al knap dat je er een dik jaar mee bent doorgereden, hopelijk geeft je dat nu geen problemen met de oplossing.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:44

Wat een verschil! Kan me voorstellen dat je daar last van hebt. Ik hoop dat ze met een oplossing komen, hier koop je geen nieuw zadel voor...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:50

Waardeloos dat het nog niet goed is

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:57

Dat is enorm balen ...
Je ziet duidelijk verschil in de bruine en zwarte.
Hoop dat ze t kunnen oplossen voor je

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:11

Kan je dan niet zo lang het niet goed is met de zwarte zitting rijden ?
Ik zat altijd enorm in stoelzit in mijn wow. Ook omdat de voorkant tever omhoog kwam voor mij ( tenminste dat gevoel had ik ). Mijn paard dan wel een hoge schoft en een smalle headplate waardoor die voorzijde ook zo omhoog kwam.
Toen ik ben overgestapt op een ander zadel ( niet wow ), was het probleem van de stoelzit gelijk voorbij.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:50

Hannanas schreef:
Oké.... dat lijkt me duidelijk een probleem. Is de zwarte zitting wel exact de maat die je moet hebben? (Lepel lijkt van de zwarte ook minder diep?)

Dan ligt er toch iemand bij wow enorm te slapen en lijkt mij dat ze jou een nieuwe zitting moeten geven: dit maal exact 1 op 1 de zwarte in het bruin. Ik vind het al knap dat je er een dik jaar mee bent doorgereden, hopelijk geeft je dat nu geen problemen met de oplossing.

Ja die zwarte is destijds op gestuurd naar Wow als voorbeeld om na te maken, het was het enige paszadel waarbij ik geen last had van de voorkant, vandaar dat we ‘m meegestuurd hadden met de opdracht.

Hij is al een keer terug gegaan om aan te passen en iedere keer kon ik weer een paar weken proberen of het beter ging.
Soms leek het even beter maar ik bleef die voorkant wel voelen, dat heb ik ook steeds aangegeven.
Een aantal keren hebben we aangepast met lucht enzo om te kijken of dat scheelde.

wittepit schreef:
Wat een verschil! Kan me voorstellen dat je daar last van hebt. Ik hoop dat ze met een oplossing komen, hier koop je geen nieuw zadel voor...

Die neiging krijg ik dus bijna hè...
Om deze op mp te zetten en voor een heel ander merk te gaan.
En dat terwijl ik enorm Wow fan ben en verder echt weg ben van dit zadel, de rest is prima in orde.
Maar ik ben er nu zo klaar mee...

Maris schreef:
Kan je dan niet zo lang het niet goed is met de zwarte zitting rijden ?
Ik zat altijd enorm in stoelzit in mijn wow. Ook omdat de voorkant tever omhoog kwam voor mij ( tenminste dat gevoel had ik ). Mijn paard dan wel een hoge schoft en een smalle headplate waardoor die voorzijde ook zo omhoog kwam.
Toen ik ben overgestapt op een ander zadel ( niet wow ), was het probleem van de stoelzit gelijk voorbij.

Nee dat was een zitting van mijn fitter en die heeft ze inmiddels verkocht...
Dus dat gaat het niet worden.

Ik twijfel ook steeds meer om over te stappen naar een ander merk.
Maar de aanpasbaarheid van deze zadels met losse headplates en de lucht vind ik wel ideaal.
Mijn paard is met afvallen 2 boommaten kleiner gegaan en dat kan met Wow, met een ander merk kun je dan een ander zadel kopen...

Lastig hoor...