Vind hem heerlijk zitten
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

haha ja, ik hoop dat we rond komen! En dat jij veel plezier van het zadel kunt gaan hebben natuurlijk 
En wel heel letterlijk af en toe.
touwhalster en gewoon halster gaf teveel ruis, hack rijdt ik alleen mee buiten omdat die gewoon veel te scherp is voor constante druk.
en nou wordt hij dus gewoon met bit ingereden. Aangezien Jes niet zoveel heeft met een sidepull heb ik de Amber verkocht. Móói hoofdstel maar ja, wel wat te prijzig om te laten schimmelen in m'n zadelkast
Shyla25 schreef:Sleeper schreef:Jaren geleden, 5 of 6 jaar?, heb ik eventjes een cheyenne zadel gehad. Die beviel niet omdat ik voelde dat met name met lichtrijden het zadel in de rug gedrukt werd. Nou hoorde ik laatst van iemand dat dat verbeterd is doordat de ophanging van de stijbeugelriemen iets veranderd is, stukje naar achteren verplaatst. Klopt dat, weet iemand hier iets van? (ik zou wel een london willen, maar het is wel fijn als de rug van mijn paard het blijft doen.)
Het topic is 120 pag. lang, dus als er ergens al iets over staat mijn excuus
Ik denk niet dat het feit dat een zadel in de rug gedrukt zou worden aan de plaats van de beugelophanging zal liggen, eerder aan de stijfheid van het zadel.
Tegenwoordig hebben alle zadels het VPS systeem die de druk nog beter verdeeld dan alleen een pad met inlages.
Ook worden de zadels met een losse beugelophanging geleverd.
Misschien een idee om toch eens een nieuw type zadel te testen?
.
.
.
.
Zonder VPS betekent dat het ook al een wat ouder zadel is, VPS is er ondertussen ook alweer een hele tijd. Plus dus geen VPS, daar leg ik niet zo'n bedrag voor neer. En al helemaal niet omdat je voor minder een gloednieuwe BF met VPS hebt...
Is ook maar mijn mening he, ik zou het er zelf niet voor betalen. Maar je hebt maar 1 persoon nodig die het er wel voor wil betalen