Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evy schreef:Kijk, hier heb ik iets aan! Bedankt voor de nuttige tips en adviezen, hierdoor ga ik zelf ook weer kritischer naar mijn zadel kijken.
De bovenste foto komt uit 2019, de onderste uit 2021. Ik heb het even terug gezocht en de zadelpasser in in februari 2021 langs gekomen om het zadel op te vullen, dus het is sindsdien wel verbeterd ten opzichte van hoe het zadel eerst lag. Dit topic zet mij wel weer aan het denken, dus ik zal binnenkort een afspraak maken om haar langs te laten komen voor een check.
Ik rijd nu met een Thorowgood singel, 55 cm. In dit geval adviseer je dus een asymmetrische singel?
[ [url=m/uQnFCl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Evy schreef:We hebben de laatste paar jaar weinig gereden helaas door pechgevallen, dus zo schokkend is het niet dat de zadelmaker zo lang niet is geweest. We zijn nu weer aan het opbouwen, ik zal een afspraak maken om het zadel te controleren en ook gelijk vragen wat haar advies is mbt een andere singel.
Daphara schreef:xxxmh schreef:
Ja en ik denk inderdaad ook wat langer, heb je de huidige singel nagemeten? Vaak rekken singels iets op met gebruik, zeker neopreen singels.
Maar 2-3 gaatjes hoger aan elke kant past nog prima.
xxxmh schreef:
xxxmh schreef:
Celebi schreef:Nee hoor, je hebt ze ook van leer en neopreen! Kijk even bij Kramer, die heeft mooie leren singels. De neopreen van Kerbl (agradi) is ook veel gebruikt en erg fijn.
marjor schreef:Al een tijdje vind ik mijn singel niet fijn liggen. En wat een fijn topic is deze en die met uitgebreide uitleg. Echt super voor alle tijd die er in gestoken wordt !!!
Het is niet de beste foto, maar dat de singel te kort is, is duidelijk. Het is een anatomisch singel van 55 cm. Ik denk dat hij wel vier
[ [url=m/e8XMhm.png]Afbeelding[/url] ]
gaatjes hoger mag. Tevens denk ik dat hij toch ook iets losser mag. Hij zit nu te strak. Maar dan is de singel niet gelijk aan beide kanten. Nu beide kanten vierde gaatje.
Ik denk daarom 55 (meet ik nog even na) en 20 cm hoger plus 5 cm extra voor losser aansingelen. Kom ik op een 80 cm singel.
Ik twijfel alleen tussen een asymmetrische of een cresent. De singel ligt vlak achter zijn elleboog. Verder naar achter zou mooier zijn, maar dat wilt mijn paard niet. Hij is nu iets buikiger dan de foto. Mocht het nodig zijn kan ik morgen actuele foto’s maken.
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
xxxmh schreef:Celebi schreef:Nee hoor, je hebt ze ook van leer en neopreen! Kijk even bij Kramer, die heeft mooie leren singels. De neopreen van Kerbl (agradi) is ook veel gebruikt en erg fijn.
Ik ga dan denk voor die van agradi. Wil even 2 maten bestellen om te kijken welke beter zit, huidige singel is 65 cm en jullie raden 20 cm extra aan dus 85, dan bestel ik voor de zekerheid ook de 80.
Avalanche schreef:xxxmh schreef:
Ik ga dan denk voor die van agradi. Wil even 2 maten bestellen om te kijken welke beter zit, huidige singel is 65 cm en jullie raden 20 cm extra aan dus 85, dan bestel ik voor de zekerheid ook de 80.
Sowieso erg fijn om meerdere singels te hebben liggen