[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:57

ziez in vol ornaat , met zijn spook!!
hij is verslaafd aan mij , dus kwam alweer naar mij toegelopen ;)

Afbeelding

en ik erop hij had ffies jeuk

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 02-05-15 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:58

Het zijn echt hele leuke foto's met de Ghosts, ik blijf de bruine kleur echt geweldig vinden :+:
En die Ghost met de Barefoot-fenders is vooral zo mooi hoe dat bij elkaar kleurt en staat, helemaal zo met dat knappe paardje :)

Jermaine, over het algemeen is een Fjord inderdaad niet echt het type paardje waar de Lexington voor gemaakt is Y;(

Ze hebben vaak toch niet bepaald een lange rug, en ook niet veel schoft, waardoor je met een zadel met verhoogde VPS-kussentjes achteraan al snel krijgt dat het zadel wat voorover komt te liggen en je als ruiter snel met een holle rug komt te zitten daardoor... en daarmee werk je dan weer rugproblemen in de hand.

Maar soms werkt het wel op koudbloedjes, het is een kwestie van proberen.... alleen in het algemeen is de kns heel groot dat een ander model Barefoot (zoals de London) echt VEEL beter ligt.

Misschien kun je eens een afspraak maken met Teteltee hier uit het topic? Ik zal nog even haar link posten O:)

www.boomlooszadelpasservice.nl

En het klopt inderdaad ook dat de zitting van de Lexington vrij klein valt, het is echt een beetje een afwijkend zadel vergeleken met andere Barefoots. Bij de andere modellen moet je in principe prima met een maat 40 wegkomen met een maat 1 als je niet zo groot bent, maar bij de Lexington... snel te krap.

"Boomloos" kan prima verlichting geven bij rugproblemen, maar daat is voornamelijk door de ongedwongen zit, en het meer soepel met de bewegingen van je paard mee schommelen waardoor je spieren en rug losser gehouden worden en je zelf meer gestimuleerd wordt om goed met de bewegingen mee te gaan, je eigenlijk meer je houding aanpast aan je paard dan aan je zadel zeg maar :)

Maar wat dat betreft kan een goed bij jullie passend boomzadel met een ongedwongen zit in principe best beter werken dan een boomloos met een gedwongen zit, bijvoorbeeld :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:26

En daar heb ik niets aan toe te voegen pmarena :D Wanneer je Teteltee laat komen, kan je ook nog andere merken proberen :j

Leuk missanita - mag ik er 1 pikken voor de site??? Jij mag zeggen welke :)

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:32

<3

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:18

Keurige Combi :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:43

Ja tuurlijk mag dat kwetal,welke jij het mooist vind ;)
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 02-05-15 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

jermaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:43

Alvast bedankt voor de tips! Ik zal de link zeker eens bekijken.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:09

missanita84 schreef:
Ja tuurlijk mag dat kwetal,welke jij het mooist vind ;)

_/-\o_
Ergens HIER tussen sta jij :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:16

Zo die pagina geraakt aardig gevuld zeg. :D

Als ik het goed begrepen heb daarnet aan de telefoon, ben ik mijn eigenste Roma Piccolo kwijt. -O- :D Tester wilt 'm houden. :')

Nu, met een ernstig hoefbevangen pony valt hier voorlopig toch niet meer te rijden. Stom fructaan. :( Arm ding ziet echt af. :n

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:20

jokari schreef:
Zo die pagina geraakt aardig gevuld zeg. :D

Als ik het goed begrepen heb daarnet aan de telefoon, ben ik mijn eigenste Roma Piccolo kwijt. -O- :D Tester wilt 'm houden. :')

Nu, met een ernstig hoefbevangen pony valt hier voorlopig toch niet meer te rijden. Stom fructaan. :( Arm ding ziet echt af. :n

Dat is van iedereen over heel de wereld, niet alleen van NL :o

Joh!! Gefeliciteerd *\o/*

Jeetje :(:) gelijk op dieet he - en van het gras af, sterkte

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:45

Vandaag een aantal zadels op mijn paardje gepast en mee gereden. Vandaag mij toch verbaasd over hoe flexibel de Trekker flexible saddle (inspiration) en de Heather moffett FlexEE zijn. Ze buigen super goed door voor een holle rug en liggen erg stevig. De freeform voldeed precies aan wat ik er van verwacht had... vond het geen fijn zadel, best wel stug en gekke zit. Kon niet goed bij de buik komen en kreeg pijn aan mijn knieen :( De normale trekker daar in tegen vind ik wel een erg mooi zadel en zat ook wel prima, het klittenband van de kussens kraakte wel heel erg.
Jammergenoeg heb ik helemaal geen foto's van de verschillende zadels te paard.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:01

Ja, de inspiration is veel soepeler dan de modellen met die beugel voorop - helaas kan je bij Trekker het kopijzer van de dressuur modellen niet veranderen :(

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:08

Kwetal schreef:
Ja, de inspiration is veel soepeler dan de modellen met die beugel voorop - helaas kan je bij Trekker het kopijzer van de dressuur modellen niet veranderen :(

Dat vind ik idd ook erg jammer! Het is tot nu toe wel naast de ghost en de grandeur het enigste zadel wat goed ligt op mijn moeilijke knollie. De rest van alle zadels die ik heb geprobeerd ligt allemaal helemaal niet goed of zit erg beroerd. Maar vind de Flexee en de Inspiration zeker ook aanraders voor mensen die wel 'boomloos' willen maar graag zo veel mogelijkk als normaal zadel willen zitten.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:13

Tja - de keuze is aan jou..... ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:44

Leuke foto's komen er weer voorbij!
Jokari, aii, sterkte met je pony!

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:31

Afbeelding

Afbeelding
Mijn knappe paard loverboy met zijn ghost roma piccolo

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:24

+:)+

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:33

Mooi!

Ik vind het echt opvallend positief om te zien hoe de ghost ligt op zulke verschillende pony's en paarden, hij vormt echt goed mee met al die verschillende modellen paard.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:40

:j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 04:40

Ik word aan de andere kant toch ook steeds meer nieuwsgierig erna. :j

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:47

Bedankt iedereen voor de uitgebreide antwoorden en tips.
Ik heb op dit moment een Ghost Lipica om een week te proberen, binnen gekregen via MZM Geestig.
Zaterdagavond voor het eerst een klein stukje geprobeerd, was erg positief!

Het is niet meer te vergelijken met de oude Ghost. De oude versie was vooral een een heel zacht kussentje, maar met weinig steun. In de nieuwe Ghost heb je veel meer steun. Het voelt veel meer als een "gewoon" zadel.
Ruperta heb ik flink laten draven op de weg, waar ze de vorige keer nog ging bokken, draafde ze nu met haar hals ontspannen laag. Het feit dat ik ook in flinke tempo durfde te draven zegt ook wel wat, haha! Ik voel mij niet anders dan in mijn dressuurzadels. Behalve toen Ruperta ging uitstrekken, dan is ze niet meer uit te zitten. :+

Nu nog testen in de bak, kijken hoe Ruperta daar op reageert. Helaas heb ik het vandaag enorm in mijn rug, dus kan niet testen. Wel erg balen. Ik hoop er morgen weer mee te kunnen rijden. Wil hem ook op mijn fjord proberen. Misschien krijg ik nog een paar zittingen toegestuurd, kan ik helemaal goed proberen wat voor mij het fijnste zit.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:56

Fijn Lovelance - probeer inderdaad ook andere zittingen uit - met name de Firenze lijkt me met jouw lengte ideaal! :j (of gewoon die met korte zweetbladen - zoals Quevis/Quilty) Beterschap met je rug!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:58

Ik begin ook steeds nieuwsgieriger te worden naar de ghost! Wil ze in de toekomst zeker een x testen :) Ben wel heel benieuwd wat het leer doet over een langere periode :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:14

Het leer ben ik ook heel benieuwd na nubuck idem
Aangezien ik Best intensief rijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:50

Als ik van vakantie terug ben ga ik er ook maar een testen. Iig quevis en dan ook de versie ervan met langere zweetbladen. Denk dat die voor mijn brede benen beste is