Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Bareback pad - The Iberica PLUS - Full size
Christ Lammfelle Iberica PLUS. NEW BEST SELLER. Total comfort whilst maximising the harmony between you and your horse. Spanish style with large padded pommel and cantle block giving extra support, and allowing you to feel every muscle of your horse as they react to your aids. Features insert pockets with composite foam padding on either side of the spinal canal. This not only increases the comfort for the rider but also the protection for the horses back.
zorro schreef:Ik vond net deze 'neppers' van FRA:
[ Afbeelding ]
Vanaf 315 euro zonder kniewrongen, een namaak basic (lees: in het FRA geval een soort van wollen zak) en vanaf 349 met kniewrongen (premium) in shet maat, en dan per maat komt er 10 euro bij. (maten: shet, pony, paard)
Kunnen ook inlages in. Ik weet het niet, ben nog niet helemaal overtuigd als ik de plaatjes zo zie. Ze zien er zo zakkig uit. Vind ze ook nog vrij duur, als ik ze met christ vergelijk. Dan vind ik de christ er veel mooier en degelijker uit zien.
Buitenzinnig schreef:Man, wat zonde!!! En wat erg![]()
Stukje tekst van de Engelse site:Citaat:Bareback pad - The Iberica PLUS - Full size
Christ Lammfelle Iberica PLUS. NEW BEST SELLER. Total comfort whilst maximising the harmony between you and your horse. Spanish style with large padded pommel and cantle block giving extra support, and allowing you to feel every muscle of your horse as they react to your aids. Features insert pockets with composite foam padding on either side of the spinal canal. This not only increases the comfort for the rider but also the protection for the horses back.
Hier meer info http://www.horsedream.co.uk/products.asp?cat=2
liljebo schreef:Bedankt! Ja, het is idd kl*** maar mijn paard blijkt dusdanig artrose te hebben dat rijden geen optie meer is en de merrie van mijn man blijkt door een oude schade (blijkbaar ooit vroeger hard gevallen en spieren gescheurd) en littekenweefsel stilaan meer botwoekering op de knie te krijgen, waardoor ze ook niet meer rijdbaar is.
We weten dit nu inmiddels alweer aan paar maanden, maar het moest even bezinken.
Heb nu de besloten niet meer te rijden. Ik wil wel gaan mennen, met een kleinere pony. Maar de rijspullen verkoop ik dus allemaal.
Citaat:Kortom, ik ben niet meer de enige die blij is met het schaap
Wie van jullie heeft er trouwens een elastische singel aan het schaap? Ik had zo'n elastische op het oog die Pmarena verkoopt (stretch en nog iets?), voor die prijs is het nog eens uit te proberen, maar ik ben wel bang dat het toch gaat schuiven op zo'n rond paard.
zorro schreef:Stil hier, niemand aan het rijden met de schaapjes op dit moment? Ik heb mijne wel weer even uit de kast gehad, want mijn nichtje van 5 wou paardrijden. Ze 'reedt' eerder op mijn pony'tje, maar die is vorig jaar overleden. Nu voor nood maar op grote Zorro, en dat vond ze ook helemaal niet eng. Ik vond het heel knap, het is best een hoogte verschil voor zo'n kabouter:
[ Afbeelding ]
Maar ze zat heerlijk in het schaap, ook best stevig, en ze kon zich lekker vasthouden aan het handvat. En toen we klaar waren, had ze in no time haar beide benen aan 1 kant en liet ze zich zo in mijn armen glijden, met de woorden: handig he?
[ Afbeelding ]
Kortom, ik ben niet meer de enige die blij is met het schaap![]()
Wie van jullie heeft er trouwens een elastische singel aan het schaap? Ik had zo'n elastische op het oog die Pmarena verkoopt (stretch en nog iets?), voor die prijs is het nog eens uit te proberen, maar ik ben wel bang dat het toch gaat schuiven op zo'n rond paard.
pmarena schreef:Ik om mijn Christ westernpad aan vast te binden
Ik heb trouwens (om terug te komen op vraag een stukje terug) van mezelf en veel klanten de ervaring dat elastische singels meestal juiste een stabielere ligging geven
En dan is het vaak, hoe meer elastiek, hoe beter. Dus een *, FRA, Stretch & Breath of mijn superfijne Tixerant singel werken dan vaak nog beter dan een standaard singel met een stukje elastiek er aan vast.