Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:00

Kan heel erg misschien ook komen omdat je aan de ene kant je been meer beweegt dan aan de andere???? En uiteraard kan het een minder schaap zijn (nieuw ras " Minder schaap" :P )

liljebo

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:30

Heel even inbreken....
Ik wil mijn chris iberica gaan verkopen, omdat mijn paard helaas niet meer rijdbaar is. Gezien ik het hier in zweden zal moeten verkopen en het zadel hier niet bekend is, zoek ik naar engelstalige info, waar ik dan naar kan verwijzen. Weet iemand waar ik die info kan krijgen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:48

Man, wat zonde!!! En wat erg :(:)

Stukje tekst van de Engelse site:
Citaat:
Bareback pad - The Iberica PLUS - Full size

Christ Lammfelle Iberica PLUS. NEW BEST SELLER. Total comfort whilst maximising the harmony between you and your horse. Spanish style with large padded pommel and cantle block giving extra support, and allowing you to feel every muscle of your horse as they react to your aids. Features insert pockets with composite foam padding on either side of the spinal canal. This not only increases the comfort for the rider but also the protection for the horses back.

Hier meer info http://www.horsedream.co.uk/products.asp?cat=2

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:57

Ik vond net deze 'neppers' van FRA:

Afbeelding

Vanaf 315 euro zonder kniewrongen, een namaak basic (lees: in het FRA geval een soort van wollen zak) en vanaf 349 met kniewrongen (premium) in shet maat, en dan per maat komt er 10 euro bij. (maten: shet, pony, paard)

Kunnen ook inlages in. Ik weet het niet, ben nog niet helemaal overtuigd als ik de plaatjes zo zie. Ze zien er zo zakkig uit. Vind ze ook nog vrij duur, als ik ze met christ vergelijk. Dan vind ik de christ er veel mooier en degelijker uit zien.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:25

Ik ga gillen wanneer Christ die maakt voor FRA - op de Christ site staat nu bij de Velzadels dat de levertijd 3-5 maanden is :oo %)
Ik geloof dat ik echt naar een andere leverancier moet uitkijken... :\

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:33

zorro schreef:
Ik vond net deze 'neppers' van FRA:

[ Afbeelding ]

Vanaf 315 euro zonder kniewrongen, een namaak basic (lees: in het FRA geval een soort van wollen zak) en vanaf 349 met kniewrongen (premium) in shet maat, en dan per maat komt er 10 euro bij. (maten: shet, pony, paard)

Kunnen ook inlages in. Ik weet het niet, ben nog niet helemaal overtuigd als ik de plaatjes zo zie. Ze zien er zo zakkig uit. Vind ze ook nog vrij duur, als ik ze met christ vergelijk. Dan vind ik de christ er veel mooier en degelijker uit zien.

Oei.... Als mijn dochter DEZE ziet... ben blij dat ze al een goede Christ heeft (zeker nu ik de levertijden van BZ lees)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:38

Buitenzinnig schreef:
Man, wat zonde!!! En wat erg :(:)

Stukje tekst van de Engelse site:
Citaat:
Bareback pad - The Iberica PLUS - Full size

Christ Lammfelle Iberica PLUS. NEW BEST SELLER. Total comfort whilst maximising the harmony between you and your horse. Spanish style with large padded pommel and cantle block giving extra support, and allowing you to feel every muscle of your horse as they react to your aids. Features insert pockets with composite foam padding on either side of the spinal canal. This not only increases the comfort for the rider but also the protection for the horses back.

Hier meer info http://www.horsedream.co.uk/products.asp?cat=2

Bedankt! Ja, het is idd kl*** maar mijn paard blijkt dusdanig artrose te hebben dat rijden geen optie meer is en de merrie van mijn man blijkt door een oude schade (blijkbaar ooit vroeger hard gevallen en spieren gescheurd) en littekenweefsel stilaan meer botwoekering op de knie te krijgen, waardoor ze ook niet meer rijdbaar is.
We weten dit nu inmiddels alweer aan paar maanden, maar het moest even bezinken.
Heb nu de besloten niet meer te rijden. Ik wil wel gaan mennen, met een kleinere pony. Maar de rijspullen verkoop ik dus allemaal.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:52

liljebo schreef:
Bedankt! Ja, het is idd kl*** maar mijn paard blijkt dusdanig artrose te hebben dat rijden geen optie meer is en de merrie van mijn man blijkt door een oude schade (blijkbaar ooit vroeger hard gevallen en spieren gescheurd) en littekenweefsel stilaan meer botwoekering op de knie te krijgen, waardoor ze ook niet meer rijdbaar is.
We weten dit nu inmiddels alweer aan paar maanden, maar het moest even bezinken.
Heb nu de besloten niet meer te rijden. Ik wil wel gaan mennen, met een kleinere pony. Maar de rijspullen verkoop ik dus allemaal.

Och erm.... :(:) Geen kans dat jullie ooit toch weer vallen voor een gezellige dikkerd? In dat geval zou het zonde zijn om de Christ te verkopen - hij eet niks :Y)
Hier in Nederland ben je hem ook zo kwijt....

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 07:45

Nee. We hebben er lang over nagedacht, maar de huidige paarden blijven totdat ze echt ernstige klachten krijgen en dan is een gezellige dikkerd erbij gewoon te veel (ivm stalruimte, voer en mesten... dikkerds hebben ook dikke drollen) . Daarnaast sukkel ik erg veel met mijn rug en merk ik dat ik te bang wordt om te vallen. Hälga heeft een supergoed en rustig karakter en is zelfs voorzichtig geweest ondanks dat ze artrose bleek te hebben (gelukkig maakten we alleen hele rustige tochtjes met vnl stap en zo nu en dan een sukkeldrafje), maar dat zijn paarden die vind je niet veel. En als je ze al vind, dan hebben ze vaak iets zoals hälga. Ik heb niet meer zoveel zin om opnieuw te beginnen met een paard.
Voor mijn man komt het er ook weinig van en alleen rijden wordt ook een beetje saai.
Bovendien is mijn man over 8 jaar met pensioen en zou ons inkomen wel eens hard achteruit kunnen gaan. Dan zit ik liever met 2 kleine pony's (zowel mbt voerkosten als werk zoals hooi slepen en mesten) dan met grote paarden. Bovendien kan ik met mennen de honden wat makkelijker meenemen op een rit. Heel goed over nagedacht dus. (daarom ligt het spul hier ook al maanden onder een deken)

Weet je trouwens toevallig wat de iberica weegt? (ivm opsturen)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:13

Ik heb een verrassing, mijn niet zo heel kolossale paarden produceren ook flink wat :+

Persoonlijk vind ik mijn rug beter worden van rijden (zeker gewoon lekker stukken stappen) dan wiegel je los. Maar ik respecteer je beslissing hoor!!! (en begrijp hem nog ook)

Ik heb de Iberica nog nooit gewogen, zou ik eens moeten doen, maar ik zit voor verzenden naar buitenland altijd onder de 5 kilo, wel boven de 2....

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:49

levertijd 3 à 5 maanden?????? Ah nee!!!!
Ik kan dus nog wel eventjes wachten op mijn zadeltje :\

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:44

Liljebo, als eerste, wat naar van de paarden joh...maar ja, ze hebben het wel getroffen wat betreft baasjes :j :(:) die van jou is zeker niet pony?
anders is het misschien wat voor sprinkhaan;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:00

DeSprinkhaan schreef:
levertijd 3 à 5 maanden?????? Ah nee!!!!
Ik kan dus nog wel eventjes wachten op mijn zadeltje :\

Sprinkhaan - als het goed is, komen mijn Iberica's Pony deze maand nog binnen....maar alles wat ik nu bestel, komt pas in juni %)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:54

Sonja_vR schreef:
Liljebo, als eerste, wat naar van de paarden joh...maar ja, ze hebben het wel getroffen wat betreft baasjes :j :(:) die van jou is zeker niet pony?
anders is het misschien wat voor sprinkhaan;)

Jep, is pony. (op aanraden van buitenzinnig)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:12

Stil hier, niemand aan het rijden met de schaapjes op dit moment? Ik heb mijne wel weer even uit de kast gehad, want mijn nichtje van 5 wou paardrijden. Ze 'reedt' eerder op mijn pony'tje, maar die is vorig jaar overleden. Nu voor nood maar op grote Zorro, en dat vond ze ook helemaal niet eng. Ik vond het heel knap, het is best een hoogte verschil voor zo'n kabouter:
Afbeelding

Maar ze zat heerlijk in het schaap, ook best stevig, en ze kon zich lekker vasthouden aan het handvat. En toen we klaar waren, had ze in no time haar beide benen aan 1 kant en liet ze zich zo in mijn armen glijden, met de woorden: handig he? :D

Afbeelding

Kortom, ik ben niet meer de enige die blij is met het schaap :D
Wie van jullie heeft er trouwens een elastische singel aan het schaap? Ik had zo'n elastische op het oog die Pmarena verkoopt (stretch en nog iets?), voor die prijs is het nog eens uit te proberen, maar ik ben wel bang dat het toch gaat schuiven op zo'n rond paard.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:22

Citaat:
Kortom, ik ben niet meer de enige die blij is met het schaap
Wie van jullie heeft er trouwens een elastische singel aan het schaap? Ik had zo'n elastische op het oog die Pmarena verkoopt (stretch en nog iets?), voor die prijs is het nog eens uit te proberen, maar ik ben wel bang dat het toch gaat schuiven op zo'n rond paard.

ik heb een Westip singel van BZ, helemaal elastisch, gaat al zadels lang mee en ik wil nooit meer een andere singel. Schuift niks. Vraag BZ maar naar de specificaties.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:22

Zoon heeft gisteren voor het eerst sinds anderhalf/twee jaar op onze Grote Fries gezeten *\o/* .

Hij vindt vooral het opstijgen eng. Hij heeft lichamelijk wat uitdagingen dus als dat paard een stap zet bij het opstijgen is hij bang dat hij valt. Hierdoor verkrampt hij natuurlijk nog erger wat het niet eenvoudiger maakt. Maar gisteren in de stal erop gezet (hij is 11 en is 150 cm bijna en weegt iets van 36 kilo dus dat is best een kluif voor deze moeder om op een paard te hijsen... maar het ging met behulp van krukje en een heel braaf geduldig paard uiteindelijk wel). Resultaat: hij heeft genoten!

We hebben in de binnenbak gestapt, later zijn zus van 8 erachter gezet (die de mogelijkheid goed te baat nam broer flink te knuffelen waar hij, zoals een echte grote stoere broer het betaamd een hekel aan heeft... dat kleverige kleine zusje) en daarna ook buiten in de longeerbak. Dat is het fijne als je ietwat angstige zoon erop zit.... waar het paard heen gaat moet hij mee :Y) Let wel: hij zat LOS, zonder zadel of wat dan ook met een simpel touw om de nek van Kroelkip Jippe om zich vast te houden. :+

We hebben daarna even doorgepraat en ik zei dat hij nu wel groot genoeg is om mijn zadels te gebruiken. Nu vind ik mijn Trekker er echt te goed voor, maar met mijn Christ kan eht prima. Evt met beugels eraan, die heb ik nog wel (veiligheidsbeugels) Dus dat zal eerdaags ook wel een keer gebeuren. Hopelijk kan ik hem leren gebruik te maken van de BuitenZinnige Opstaphulp. Hoef ik niet zo te hijsen ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:06

Ik heb van de week ook weer even van schaap op paard van de zon genoten.... <3

Afbeelding
Afbeelding

Je moet me op mijn woord geloven, want je ziet niks van het schaap als de ruiter ook de fotograaf is *-:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:23

inderdaad, geen zadel te zien als je erop zit en geen fotograaf bij je hebt :+ *-:)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:40

zorro schreef:
Stil hier, niemand aan het rijden met de schaapjes op dit moment? Ik heb mijne wel weer even uit de kast gehad, want mijn nichtje van 5 wou paardrijden. Ze 'reedt' eerder op mijn pony'tje, maar die is vorig jaar overleden. Nu voor nood maar op grote Zorro, en dat vond ze ook helemaal niet eng. Ik vond het heel knap, het is best een hoogte verschil voor zo'n kabouter:
[ Afbeelding ]

Maar ze zat heerlijk in het schaap, ook best stevig, en ze kon zich lekker vasthouden aan het handvat. En toen we klaar waren, had ze in no time haar beide benen aan 1 kant en liet ze zich zo in mijn armen glijden, met de woorden: handig he? :D

[ Afbeelding ]

Kortom, ik ben niet meer de enige die blij is met het schaap :D

Zit er een handvat aan de Iberica?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:48

Ik rij nu steeds intensiever met mijn basic plus. Ik heb wel dikkere 3cm inlages in mijn haf pad gedaan naast de 1,5cm inlages van de pad zelf. Maak ongeveer 3x per week een rit van 2 uur en dat gaat prima. Nog geen problemen of gevoeligheden op de rug. Het naar achter schuiven blijft wel problematisch -O- . Heb er nu een voortuig aan zitten en dat helpt een beetje, het voorkomt in ieder geval wel dat de pad ergens achter op de lendenen beland. Helaas schuift bij mevrouw alles naar achter door de actie in het voorbeen en de zware bespiering rond de schouder.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:49

Citaat:
Zit er een handvat aan de Iberica?

ik gebruik het als ophanglus :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:55

Ik om mijn Christ westernpad aan vast te binden :P

Ik heb trouwens (om terug te komen op vraag een stukje terug) van mezelf en veel klanten de ervaring dat elastische singels meestal juiste een stabielere ligging geven :j

En dan is het vaak, hoe meer elastiek, hoe beter. Dus een FRA, Stretch & Breath of mijn superfijne Tixerant singel werken dan vaak nog beter dan een standaard singel met een stukje elastiek er aan vast.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:31

pmarena schreef:
Ik om mijn Christ westernpad aan vast te binden :P

Ik heb trouwens (om terug te komen op vraag een stukje terug) van mezelf en veel klanten de ervaring dat elastische singels meestal juiste een stabielere ligging geven :j

En dan is het vaak, hoe meer elastiek, hoe beter. Dus een *, FRA, Stretch & Breath of mijn superfijne Tixerant singel werken dan vaak nog beter dan een standaard singel met een stukje elastiek er aan vast.

* Westip :+

En ik draag de mijne er aan, hang hem er ook aan op, maar verder gebruik ik hem niet....

Wat fijn is aan de grote pommel van de Iberica is dat je er je teugel achter kunt leggen als je even zonder handjes rijdt.... (net als bij een westernzadel)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 01:29

Ik heb het handvat in begin met rijden gebruikt (rij beugelloos als ik op mijn christ zit :) ) maar krijg nu steeds meer zekerheid en misschien ook wel een stabielere zit dat ik inmiddels draaf zonder me vast te houden, zelfs voltes en slangenvoltes etc. Bij de galop hou ik me nog wel met 1 handje vast hoor ;) maar wie weet dat dat er na verloop van tijd ook af gaat. Kon me in het begin ook niet voorstellen dat ik ermee zou draven laat staan zonder me vast te houden :) :)