Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:08

Ik zou de bastos wel willen met zon ding erbij voor over het zadel waar de singel aan kan,en dan ook nog een katoenen singel en leren beugels met riemen..

Ik moet ook nog een zadel en een pad verkopen,dus heb geen haast en het ligt een beetje aan de verzendskosten en aan de eventuele invoerrechten..Maar dat zal neem ik aan wel minder zijn als we met meer bestellen..

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:12

Ddees schreef:
Ik weet wel dat je de zadels ook via Rick Woudenberg kunt inkopen, maar volgens mij moet het goedkoper kunnen, hij laat ze zelf ook over komen uit Argentinië.

?? en al iets geprobeerd? ben wel benieuwd ;)

Anoniem

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:07

ik zal ebay eens in de gaten houden inderdaad voor een zalea.
150 euro is wel te doen,maar over de 200(tegen 300 aan)vind ik wel erg veel..

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:00

Cambiar schreef:

dit zijn inderdaad mooie zadels, ben benieuwd of we nog wat horen, ook ik ben via facebook aan het proberen zadels over te laten komen uit Argentinië....maar snel zijn ze niet haha, ik heb tijd, nu maar gewoon een veelzijdigheidszadeltje op mijn criollo liggen, omdat mijn Australian Stock niet paste. Dus als iemand op zoek is naar een Australian Stock zadel.....stuur een pb

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:02

Ik ga ook kijken voor een initiatief om nu te rijden, zodat ik nog wat kan sparen.
Het zadel die ik wil, zit een boom in. Wil graag weten welke maten er te krijgen zijn en heb ook gevraagd wat verzendingskosten zijn voor bvb 3 zadels met accessoires erbij, (hoop dat nog twee andere mensen willen bestellen)

Ik zou rond 25 december willen bestellen. Liefst deze met boom als er verschillende maten te krijgen zijn) plus accessoires (katoenen singel, speciaal pad en strengen voor de singel, stijgbeugelriemen en stijgbeugels, lederen pad voor onder zadel, wollen pad (Xergao) en de lange gaucho laarzen in zelfde kleur van het zadel :~ ), zal wellicht een hoop meer zijn dan ik wou uitgeven, maar is helemaal m'n ding.
Wie wil meebestellen laat me dan best op voorhand weten.

Heb nog wat zitten surfen naar Argentijnse zadels, maar lijkt me dat er veel verschillen zitten in opbouw van deze zadels...goed uit de doppen kijken blijkbaar...hier zit zo'n flutboompje in:
http://www.antivirusvideos.net/video/02DeiymzzNQ/Record%20Rural%20-.html
Passen moeten deze zadels ook al niet echt doen in Brazilië, vermoed dat ze maar 1 maat hebben van boom en dat op alle ruggen gooien....veel pads eronder gooien en probleem is opgelost :D . Wat maken wij ons zorgen over zadelpassen, het leven lijkt daar veel simpeler...
Even goed strak spannen en de boel blijft op z'n plaats +:)+
http://www.antivirusvideos.net/video/5e4waWttAjY/The%20layers%20of%20a%20gaucho%20saddle.html

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:35

Ah top, dat geeft mij ook genoeg tijd om te sparen, ik wil ook graag meedoen met de bestelling dan.

Ik zit alleen nog even mijn hoofd te breken over de assecoires, het lijkt dat de singel gewoon aan die ringen vastgemaakt kan worden, met tussenstukjes, net zoals op westernzadels. Zo lijkt het ook te zitten op hun startpagina, http://www.camaquense.com.br/empresa.php op dat nep paard :P Maar op andere filmpjes zie ik dat de singel aan een andere flap vastzit die weer over het zadl heen gegooid word, zodat je dus eigenlijk een hele singel rond je paard en zadel krijgt. Kan het beide? Anders heb je eigenlijk 2 van die Travessão dingen nodig, 1 voor de singel en nog 1 om je schaapje vast te leggen, en de singel die onder de buik doorgaat, dan is het klaar?

En zo'n leren onderlegger zie ik ook nog wel zitten om erbij te bestellen, heel mooi!

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:41

de munteenheid is R$ weet iemand wat dit is en voor hoeveel hij staat?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:44

Braziliaanse real volens mij..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:52

Laatst bijgewerkt door Francis op 16-09-12 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:54

connie64 schreef:
de munteenheid is R$ weet iemand wat dit is en voor hoeveel hij staat?

Kijken bij wisselkoers http://www.netonline.be/financieel/wisselkoersen.asp

@Connie, ik had graag de bastos gehad omdat die boomloos is en dus minder risico is om op afstand te kopen, maar ik denk dat dat boomzadeltje meer steun zal geven, mijn Andalusiertje is heel erg hevig en ik heb ze al enorm zien bokken in de weide, als ze dat gaat doen met mij............
Ook voor working equitation wat ik graag zou doen met haar, lijkt het me geschikt (in die flmpjes is dat toch goed te zien dat zo'n zadeltje wel kan dienen als ze de koeien drijven :D )

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:00

Vind ze interessant maar jammer dat de beugelbevestiging zo ver naar voren zit. Logisch voor waar ze voor bedoeld zijn maar voor mij niet handig. Heb nu op Ebay.de een heel kort westernzadeltje op 't oog... Nu nog zien waar ik de centjes vandaan ga halen. Iemand nog een mooi kort stocksaddle kopen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:30

Die stock is helaas te lang. Wat is merk, type en lengte van dat korte westernzadeltje?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:13

Francis schreef:
Vind ze interessant maar jammer dat de beugelbevestiging zo ver naar voren zit. Logisch voor waar ze voor bedoeld zijn maar voor mij niet handig. Heb nu op Ebay.de een heel kort westernzadeltje op 't oog... Nu nog zien waar ik de centjes vandaan ga halen. Iemand nog een mooi kort stocksaddle kopen?

Ik vraag me af of dat wel verstandig zou zijn om die beugelophanging meer naar achteren te plaatsen, zoals op de Malibaud? Of verander je dan iets aan de geometrie? Ik rij toch 70% van de tijd zonder beugels omdat ik anders teveel pijn heb in m'n knieën, dus dat maakt me eigenlijk niet veel uit...

De bastos bij Camaquense kost 420 reais, da's iets van een 140 euro.
Kent iemand het verschil van opbouw tussen de bastos van camaquense http://www.camaquense.com.br/multimedia/4e7f0182b6165fc994b2e7d213e24d8f.jpg en de bastos met de twee rollen http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OPSIKP8K.jpg en wat beste is (is een vraag van iemand die ook graag zou meebestellen)? Zit er een houten frame in deze van camaquense?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:34

Ik denk dat bij deze bomen de beugels wel naar achteren zouden kunnen Cambiar, net als bij Westernzadels eigenlijk, je hebt reiners en cutters met de beugels naar voren en je het Equitationseat zadels (bijv. voor Pleasure) met de beugels meer naar het midden. De seat van die zadels verschilt wel wat, de boom niet.
Ik zou niet zomaar koud beugelophanging gaan verplaatsen op zo'n zadel zonder eerst goed naar de seat en opbouw te kijken maar qua boom en type/gebruik zou het wel moeten kunnen volgens mij.
Overigens ben ik dat niet van plan hoor. Heb ze even bekeken maar ze zijn allemaal zo gemaakt (logisch als je ziet waar ze voor gemaakt worden) dus ik koop zo'n zadel gewoon niet.

Tamary, weet niet of je naar m'n advertentie hebt gekeken maar voor een stock is mijn zadel wel érg kort hoor, meeste stocksaddles zijn tussen de 58 en 62 cm.
Het westernzadel is 58 cm. maar gezien het model en het feit dat het zadel wel rock heeft zou het heel misschien kunnen passen. 't Is dacht ik een Big Horn (nu niet gaan bieden hé! >;) )

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:36

Ik heb 48 en 43? cm zadelruimte en die langste heeft nog wat sway ook. Zoek echt kort dus.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:38

Als ik heel sec ga meten heb ik waarschijnlijk ook wel minder cm. zadelplek maar ik heb wel gemerkt dat het zo zwart/wit niet altijd is. Soms heeft 't zin om toch es een zadeltje op te leggen om te zien hoe en tot waar het precies ligt. Totale lengte van het zadel wil nl. ook niet zeggen dat het die totale lengte draagt bijv.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:47

Pfff ik denk dat zo'n Argentijns zadel hier ook te lang gaat zijn voor de korteren waar ik juist wat voor zoek. Geen zin in weer een zadel wat ik niet nodig heb.. Heb m'n Costa Ricaanse Mclellan ook al verkocht want die was voor de korten te lang en voor de langere te smal :(

Francis leuk zadel ook, maar 52 cm is hier ook lang, mijn orthoflex is 52 en die past wel op een paar, maar de kortere zijn ook meer tussen de 40 en 45 -O- oh ik heb ook een big horn en die ligt hier op een paar ook wel goed, fijn zadeltje.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:56

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:58

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:06

Hij is toch te duur dus eigenlijk maakt 't niet uit. Heb bedacht dan als ik op tijd nieuw werk vind volgend jaar ik een deel van 't spaarpotje wat ik mee krijg mag uitgeven een de tweedehands Guichard die ze heeft liggen. Die zou ik wel heel graag hebben (mits 't past uiteraard).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:17

lastig he, die korte ruggen...
ik heb nu een deuber barock op mijn héle korte rug pony(en ik maar lijnen...andere optie is verkopen maar dat wil ik niet).
semi boomloos is niets voor jou he?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:25

Op dit moment is mijn grootste probleem da'k gewoon de centen niet heb. Denk dat ik op Raya best een zadel kan vinden als ik 't geld te besteden heb, extreem kort is ze ook weer niet (Ben was korter én had een hollere rug). als ik op korte termijn niks goedkoops vind wat past dan ga ik voorlopig boomloos maar uiteindelijk wil ik wel gewoon een boomzadel vanwege de langere afstanden die ik hoop te gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:35

das lastig ja,als je wel iets weet maar de centen niet hebt.
kan het me voorstellen.
dacht meer dat het echt de lengte was ook,wilde zeggen,je mag mijn trekker best eens proberen,woon dichtbij.
maar als je liever boom hebt,zou ik daarvoor gaan sparen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:41

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:21

Grappig met die zweetbladen zo :)