Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:47

Ik ben helemaal niet zo van het goud, maar mijn Hooks Chester is zwart met gouden gespen en dat vind ik stiekem best mooi. Hoezo kan goud niet met zwart?

Afbeelding

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:37

Ik ben niet zo van het goud maar heb inmiddels 3 dekjes met goud dus ja... maar nog nooit goud gehad vandaar de twijfel. Of ik houd zilver bij m’n dekjes, kan natuurlijk ook

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:37

Ik heb nu de Equites Beta van Schockemohle. Nu voor tweede keer Sperriem los van neusriem, lusje stuk. Herkenbaar? Eerste keer ander hoofdstel gekregen, nu nog mee teruggaan
Ook al stenen uit de Frontriem gehad binnen enkele weken, na hele lange tijD wachten nieuwe ontvangen want mijne was zoek

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:13

mxren schreef:
kirsten4 schreef:
Ik ben voor nu voor de Claridge House Albury van Kramer gegaan. Deze is qua prijs gewoon heel gunstig, omdat hij nu ook in de aanbieding was. Nu hopen dat ie wel geleverd kan worden, want gisteren was hij uitverkocht, nu weer 1 beschikbaar.. dus let's hope :') Las in dit topic goede ervaringen hiermee, dus ik ben benieuwd! En anders moet hij maar terug/te koop en dan wat anders proberen :)

Ik ben erg benieuwd hoe het hoofdstel valt bij jouw fjord! Ik ben zelf ook aan het kijken naar een anatomisch hoofdstel voor een fjord en vond dit hoofdstel (en o.a. de qhp devi) erg interessant, dus laat vooral weten hoe deze zit! Altijd zo lastig wat de maten zijn, ze zitten overal net tussen.

Komt goed, ik zal hier wel een foto posten als ik hem heb! Ik heb trouwens een maat full besteld, er stond bij dat hij iets kleiner valt en omdat de cob die ik nu heb (is wel een totaaal ander hoofdstel) net aan zit, toch maar de full gedaan. Zag verschillende typen paarden ermee in dit topic, dus ben heel benieuwd. I’ll keep you updated! :D

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:10

Hi allemaal, ik ben bezig met een eigen projectje. Ik ben namelijk heel kieskeurig in wat voor hoofdstel ik wil dus ben nu bezig om zelf eentje samen te stellen. Nu zoek ik deze neusriem (sd design) maar vroeg me af of er merken zijn die dit (anatomisch en lak) voor een kleiner prijsje verkopen of dat dit toch wel de enige is. Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:24

kirsten4 schreef:
Deze 2 vind ik trouwens ook interessant :j

https://hypostore.nl/harry-s-horse-hoof ... lease.html

https://hypostore.nl/br-anatomisch-hoof ... field.html

Die laatste zit wel aan de top van m'n budget hoor :+

Het gaat trouwens om een Fjord van 1m42. Heb nu een Cob hoofdstel voor d'r, past op zich prima maar kan niet veel meer verstellen.. Ik denk dat ze een beetje tussen Cob en Full in zit, afhankelijk van het merk/type hoofdstel

Die eerste van HH heb ik gehad, ofja gepast. Die valt ontzettend klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:49

Irisjeeh1999 schreef:
Hi allemaal, ik ben bezig met een eigen projectje. Ik ben namelijk heel kieskeurig in wat voor hoofdstel ik wil dus ben nu bezig om zelf eentje samen te stellen. Nu zoek ik deze neusriem (sd design) maar vroeg me af of er merken zijn die dit (anatomisch en lak) voor een kleiner prijsje verkopen of dat dit toch wel de enige is. [ [url=m/SLTvJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Horsegear heeft een anatomische lak neusriem, is dat iets?

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:20

Sammiex2000 schreef:
Irisjeeh1999 schreef:
Hi allemaal, ik ben bezig met een eigen projectje. Ik ben namelijk heel kieskeurig in wat voor hoofdstel ik wil dus ben nu bezig om zelf eentje samen te stellen. Nu zoek ik deze neusriem (sd design) maar vroeg me af of er merken zijn die dit (anatomisch en lak) voor een kleiner prijsje verkopen of dat dit toch wel de enige is. [ [url=m/SLTvJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Horsegear heeft een anatomische lak neusriem, is dat iets?

Dat is inderdaad wel wat ik zoek, maar dan echt met twee gespen zoals die van SD. En qua prijs verschilt Horsegear ook niet heel erg van SD.. :P

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:22

Irisjeeh1999 schreef:

Kramer misschien?

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... em-Crossed

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... sriem-Lund

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:23

Mijne loopt toch echt niet lekker op de Lingus, dus ben weer terug op de Albury.
Ze lijkt het vaste bakstuk niet fijn te vinden.

Mocht er iemand interesse hebben. Het is een zwarte maat cob.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:42

Paint met breed hoofd maar Full is toch te groot :')
Als iemand interesse heeft in dit hoofdstel, het is QHP Devi.

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:18

ZoeyDercks schreef:
Mijne loopt toch echt niet lekker op de Lingus, dus ben weer terug op de Albury.
Ze lijkt het vaste bakstuk niet fijn te vinden.

Mocht er iemand interesse hebben. Het is een zwarte maat cob.

Helaas te klein voor de mijne.
Ik wacht nog steeds op een zwarte full :x Nog steeds niemand die deze kwijt wil <<)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 02:41

Is er niet een plaats/ding oid waar waar je hoofdstellen even kan testen

Lijkt me best praktisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:11

Weet iemand hier een fijn anatomisch bitloos hoofdstel? Liefst kaakgekruist en sidepull maar dat kan bij de meeste kaakgekruiste wel als je die riempjes vervangt voor een keelriem.
Ik had de QHP senna gezien maar die is over uitverkocht helaas.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:12

f4bjheu schreef:
Is er niet een plaats/ding oid waar waar je hoofdstellen even kan testen

Lijkt me best praktisch

Bij dochorse kun je wel bitten testen, hoofdstellen weet ik zo snel niet. En ik meen dat Ruitersport boxmeer ook hoofdstel laat testen maar geen idee welke en hoe.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:30

Volgens mij kan je via Art of Riding hoofdstellen testen. Maar, ik dacht wel alleen bitloos.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:29

Ik heb het hoofdstel Albury van Kramer binnen en vandaag gepast bij 'mijn' Fjord. Op het eerste gezicht: súper fijn leer, echt heel soepel en zacht. Geen idee natuurlijk hoe lang hij goed/mooi blijft, maar een goede eerste indruk dus.

En pas toen ik het hoofdstel afhaalde na het maken van deze foto's realiseerde ik me dat ik het bit er verkeerd in heb gehangen. Hoe dan? WAAR ZAT IK MET MIJN HOOFD?!! OMG. Sorry guys en sorry paard :oo :oo :oo |o |o |o Ik heb niét gereden overigens, dan had ik het hopelijk wel doorgehad met teugels eraan maken :x

Maat full is goed. Ik heb nog niet extreem goed gekeken of bepaalde riempjes nog een gaatje hoger/lager moeten, omdat me gelijk iets opviel: het kopstuk zit niet zo goed. Of nouja, hij zit op zich prima maar hij zakt súper makkelijk van haar oren af.. Komt denk ik ook heel erg door haar Fjordenkapsel hoor, daar zit hij echt tegenaan en heeft dus geen ruimte om daar te liggen. Een paar cm van die boog af halen vind ik ook nogal rigoureus, zeker omdat het niet mijn paard is, maar het ziet er vast ook heel raar uit met bijv. een gewoon halster :')

Ik heb wat foto's en een filmpje gemaakt (van een soms heel zielig kijkend paard _O-). Iemand vroeg ook om mijn ervaring, maar ben ook benieuwd naar jullie mening.

Het nieuwe hoofdstel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen had ik dus door dat het kopstuk niet helemaal top was. Even ter vergelijking, links mijn 'oude' hoofdstel, rechts de nieuwe (mijn oude hoofdstel is deze van Nika Horseproducts)
Afbeelding

Best wel een groot kopstuk dus. Denk dat hij prima had gelegen met een totaal andere manenkam, maar hier een filmpje met hoe makkelijk hij van d'r oren af glijdt, ik zet echt géén kracht.. 1x schudden en paard is foetsie ben ik bang :=

Dus ik baalde al, maar bedacht me dat ik het misschien wel kon proberen met het kopstuk van mijn oude hoofdstel, die is ook anatomisch. Daar zit alleen wel een vaste keelriem aan. Dus maar even geprobeerd, wederom niet super erg gelet op de afstelling, want ik had ook niet veel tijd meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Misschien kan ik een los anatomisch kopstuk vinden zonder keelriem? Want ik vind het denk ik zonde om hem terug te sturen omdat het kopstuk niet past, want ik heb er in de aanbieding niet veel geld voor betaald, super fijn leer, vind hem mooi staan & verder past hij prima volgens mij.. En met mijn oude kopstuk kan het geloof ik ook wel.

Nou goed, ik ben benieuwd dus :j Ik ga me nu even verder schamen voor hoe ik het bit aan het hoofdstel heb gemaakt 8)7

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:51

Vind het mooi staan! :j
Bit idd lekker knullig eraan, maar ach, dat hebben we allemaal wel eens gedaan haha. (Misschien niet met een baucher alleen _O- )
Zou toch eens rijden met dit kopstuk hoor, wie weet valt het mee!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:28

Dankjewel voor je reactie! :) Ja omg ik voel me zo dom dat ik dat ook pas door had nadat ik die foto's had gemaakt hahahahah. Maar ik dacht, laat ook maar, ga dat paard ook niet vervelen door weer nieuwe foto's te maken. Heb dit echt nog nooit in m'n leven gehad, eens moet de eerste keer zijn zeggen we dan maar _O-

Ja ik ga het denk ik wel eens proberen, maar ja hij ligt gewoon een heel stuk op de manenkam, lijkt me niet ideaal, maar proberen kan altijd :j

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:42

kirsten4 schreef:
Dankjewel voor je reactie! :) Ja omg ik voel me zo dom dat ik dat ook pas door had nadat ik die foto's had gemaakt hahahahah. Maar ik dacht, laat ook maar, ga dat paard ook niet vervelen door weer nieuwe foto's te maken. Heb dit echt nog nooit in m'n leven gehad, eens moet de eerste keer zijn zeggen we dan maar _O-

Ja ik ga het denk ik wel eens proberen, maar ja hij ligt gewoon een heel stuk op de manenkam, lijkt me niet ideaal, maar proberen kan altijd :j

Ik heb een haf met een flinke bos manen, en geen derde oor geknipt. Hier ligt het kopstuk ook altijd op de manen dus. En toch blijft het óók met breed anatomisch kopstuk eigenlijk wel prima liggen, ook zonder keelriem. Gewoon proberen :) (misschien niet op buitenrit, maar in de bak, just to be safe ;) )

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:45

Hmm wie weet valt het dan wel mee, maar ik vond hem in ieder geval niet stevig liggen zoals mijn andere kopstuk haha. Ga het inderdaad maar niet op buitenrit proberen met deze te fanatieke pony, maar in de bak is het zeker het proberen waard :j

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:04

Ik zou bij hoofdstel hierboven even kijken of je de riempjes kan wisselen, dan leg je dus het bit voor de neusriem ipv er achter. (ff op de site gekeken, maar zo zit hij daar ook)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:10

Ik lees al een tijdje mee - ik heb zelf ook het anatomische hoofdstel QHP Sedna in bruin (maat Full) maar omdat de koop van paardje niet doorging en in plaats van rijpaard een jaarling heb gekocht, helaas nog nooit gebruikt en ligt hier maar in de kast samen met de QHP Sedna borsttuig in het bruin dus mocht iemand dit over willen nemen mag het. :) Echt super fijn zacht leer en als mijn jaarling oud genoeg is, zal ik dit hoofdstel zeker weer willen!
Laatst bijgewerkt door Lotte_Wessel op 15-10-20 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:12

Hoofdstel zit mooi op zich. Vind het met het niks kopstuk iets mooier liggen nog, heb inderdaad het idee dat de boog het kopstuk iets naar voren duwt. Zou inderdaad wel gewoon eens proberen in het rijden.

Ik heb vandaag mijn geld terug gehad van Kramer, nadat ik het hoofdstel had terug gestuurd ivm een productiefoutje. Als ik hem alsnog wil, moet ik nieuwe bestelling plaatsen. Ik twijfel nog. Wil eerst even kijken hoe hij reageert op de Horsegear Styx van mijn andere paard. Dit omdat die daar helemaal niet meer mee schuurt. En m’n schimmel met dit Kramer hoofdstel wel wilde schuren meteen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:15

pantarhei schreef:
Ik heb nu de Equites Beta van Schockemohle. Nu voor tweede keer Sperriem los van neusriem, lusje stuk. Herkenbaar? Eerste keer ander hoofdstel gekregen, nu nog mee teruggaan
Ook al stenen uit de Frontriem gehad binnen enkele weken, na hele lange tijD wachten nieuwe ontvangen want mijne was zoek

Dit hoofdstel heb ik al een paar jaar. Geen problemen met sperriem. Wel stenen eruit, maar dat kwam omdat m'n paard op frontriem ging bijten :+ maar krijg wel een nieuwe frontriem :)