Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:55

[quote="Roos_M"]Ittdeclown wat gaaf! Prachtig zadel ook.
Mag ik vragen waarom je je singelstoten gekruisd hebt?

Tuurlijk mag je dit vragen de singel die ik op het moment gebruik is een rot ding het elastiek is enorm flexibel , door de singel stoten te kruizen verdeel je de druk wat beter en heb je minder kans dat je zadel aan de schuif gaat, door de singel wilt hij wel eens tegen zijn schouder aan komen te liggen.
Ik had een andere singel van rossner maar daarvan in combinatie met regenrot in zijn oksel ( geen idee hoe hij het voor elkaar kreeg, maar is ook de rede dat hij u deels geschoren is) Heeft hij plekjes gekregen dus daar durf ik even niet meer mee te rijden, dus het was tijdelijk of deze singel die nog een beetje vorm er in heeft, of een neopreen die dus zijn oksel in kruipt bij gebrek aan vorm hahah .Heb een maan singel besteld met schapenvacht maar de levertijd was helaas was langer dan gedacht, maar darmee ligt het allemaal vast nog een stuk mooier.
Bij een paard zonder schoft is een elastishe singel gewoon niet zo een succes hahah.
Zadel is trouwens een Tekna s8 dressuur zadel :Y)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:57

bamsy schreef:
Rhine_ schreef:

Mag ik vragen welk zadel dit is?

Custom Advantage-R :D

Dank je, ik dacht het al. Vind het super mooie zadels maar ze maken ze helaas niet in 16’’ anders wist ik het wel :P

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:05

mcjv schreef:
Top! Ik heb voor en achter besteld. Als het goed is krijg ik ze deze week binnen. Heb jij voor achter ook een maat groter als voor? Ik heb maat M en L besteld voor een paard van 1.60, maar met hele vervelende maten. Qua omtrek heeft ze van BR maat full maar die zijn te hoog. Cob sluit dan weer niet mooi aan om de kogel. Ik heb nu 1 paar beschermers die echt mooi passen, maar ik vond wel dat ik een paar extra mocht. :+

Ik gebruik alleen voor, maat L voor paard van 1,74 met lange slanke benen maar als ik achter zou gebruiken zou ik xl nemen ja dus denk dat je de goede maat hebt :)

Renss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:04

Sinds een paar weken heb ik ook een LeMieux dekje. Helemaal blij mee!
Schuift niet onder zadel, vele andere dekjes wel. Hoge schoft ligt mooi vrij. Ik vind de extra lussen voor singelstoten erg handig. En eenvoudig chique. Nu 1x gewassen en blijft heel mooi.

Afbeelding

Dit is de Cotton Dark Blue in maat L (bontje eronder is van FRA). Paard is klein en 17 inch zadel.
De Caramel staat nog wenslijstje. Zijn de suède dekjes net zo fijn als de cotton?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:24

ik heb ook weer twee dekjes besteld :=

de plum en wat ze bij horze steen rood noemen, maar ik weet niet zo goed welke kleur dat normaal bij lemieux is. Het is knal rood iig :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:54

Ik heb de midnight blue (full dressuur) voor op mijn vliegenschimmel, nu 2x mee gereden en ik vind de kleur het toch net niet helemaal..
Iemand die wil ruilen voor een 'gewone' blauwe? Navy of benetton blue?

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:10

Majabeestje schreef:
Ik heb de midnight blue (full dressuur) voor op mijn vliegenschimmel, nu 2x mee gereden en ik vind de kleur het toch net niet helemaal..

Ik heb de benneton blue en vind deze net te fel op mijn vos. Dit is een L dressuur. Ik zou graag ruilen :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:16

freetorun schreef:
Majabeestje schreef:

Ik heb de benneton blue en vind deze net te fel op mijn vos. Dit is een L dressuur. Ik zou graag ruilen :)

Ik stuur je even een pbtje :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:00

Ik krijg echt heul veul pbtjes nu :D
Hij is in principe al geruild ;)

Odetje92

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:01

Ja Majabeestje, dat had ik wel verwacht,er zijn inmiddels nogal wat mensen die wachten tot dat de midnight Blue weer leverbaar is :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:21

Ik heb er ook al 4 op de 'wachtlijst' staan inderdaad, gewild kleurtje! :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:24

De blueberry :D

Afbeelding
Afbeelding

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:26

De Turqoise komt vandaag ook deze kant op *\o/*
De Blue Berry volgende week :oo
En dan weet even doorsparen voor beenbeschermers (schooling boots of snug boots).

Op verlanglijstje staan nog:
- Fuchsia (bijrijdster)
- wit
- Corn blue
- midnight blue

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:32

Voor mij blijft Navy toch de nr 1 kleur.

Hier
- 1 suede navy springmodel
- 1 suede springmodel waarvan ik dacht dat het peacock was maar dat was het toch niet :+
- 1 suede grijs dressuur, die alleen gebruikt wordt door een vriendin als zij mijn merrie mee neemt en haar eigen dressuur zadel gebruikt. Zo hoeft ze niet haar eigen dekjes op mijn paard te leggen.

Als ik ooit nog een aanbieding zie van een zwarte suede spring dan kan ik misschien nog in de verleiding komen om die te kopen maar eigenlijk vind ik het wel mooi zo.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:45

Welke maat zadel en dekje heb jij Saaams? Staat erg mooi!
Ik heb ook een connemara maar helaas verzuipt ze in de L, maar ik ben bang dat een S/M te krap is onder een 17,5 inch springzadel.
Ik vind de dekjes wel heel mooi en fijn aanvoelen :j

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:50

Ik ben nog steeds helemaal fan!
Dekjes liggen als een huis en merrie gaat er niet heel erg onder Zweten. Ze drogen wel erg langzaam. Maar goed excuus om meerdere kleuren te kopen :')

Ook de prosorb onderlegger vind ik erg fijn onder mijn springzadel :)

Hier de Peacock in actie :D Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:43

Ik heb even gevloekt vandaag. :+ Postbode kwam tussen 14:45 en 17:15. Dus ik snel als een kip zonder kop naar huis geracet omdat hij vrijwel altijd te vroeg is en ik te nieuwsgierig was om te wachten tot morgen. Komt die én om iets voor 6 uur dus voor niks gehaast (kan die man ook niks aan doen maar toch :') ), én zit alleen maat L in de zak. Ik geïrriteerd EJ gebeld: ja mevrouw hij moest van een ander filiaal komen dus die krijg je morgen binnen. Moet ik morgen weer haasten uit stage. :+ Ach, klagen kan ik in ieder geval heel goed. := Heb met de achter beschermers een les gereden en de benen kwamen er fijn droog onder vandaan. Draaien of schuiven ook niet bij mij.

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 06:52

ingaa schreef:
Ik heb ook een connemara maar helaas verzuipt ze in de L, maar ik ben bang dat een S/M te krap is onder een 17,5 inch springzadel.

Ik heb maat L en ook zeker wel nodig. Zadel is 17,5 inch.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 07:49

ingaa schreef:

Hoe groot is jouw connemara dan? Die van mij heeft ook een L en kan volgens mij prima..

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:16

mcjv schreef:
Ik heb even gevloekt vandaag. :+ Postbode kwam tussen 14:45 en 17:15. Dus ik snel als een kip zonder kop naar huis geracet omdat hij vrijwel altijd te vroeg is en ik te nieuwsgierig was om te wachten tot morgen. Komt die én om iets voor 6 uur dus voor niks gehaast (kan die man ook niks aan doen maar toch :') ), én zit alleen maat L in de zak. Ik geïrriteerd EJ gebeld: ja mevrouw hij moest van een ander filiaal komen dus die krijg je morgen binnen. Moet ik morgen weer haasten uit stage. :+ Ach, klagen kan ik in ieder geval heel goed. := Heb met de achter beschermers een les gereden en de benen kwamen er fijn droog onder vandaan. Draaien of schuiven ook niet bij mij.

[ [url=m/6fjnKu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze ook al best een tijd in gebruik zowel voor als achter heb ik ze om. Vind ze erg fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:28

Ik heb de nieuwe versie daarvan :) die is nog mooier en fijner/koeler :j heeft andere voering.

Afbeelding

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:31

Yvank_ schreef:
Ik heb de nieuwe versie daarvan :) die is nog mooier en fijner/koeler :j heeft andere voering.

[ [url=m/k5s46T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed! Heb je een link?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:23

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:48

Ze zijn mooi Yvanka! :D Passen ook netjes, toppie.

Mooi paars Samantha, eindelijk hé hihi :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:23

Ja blij mee! Dit is overigens een L aan de voorbenen voor wie dat nog zou willen weten :j