tiwi1969 schreef:Mijn dochter is uit haar 17 inch Wintec Cair 2000 vzh zadel gegroeid(benen te lang) en heeft dus een ander zadel nodig.
Zij is nu, bijna 14 jaar, ongeveer 1,75 m en 50 kg. Heeft in verhouding lange benen.
Haar pony Blacky is 1.38 en een stevig type, iets aan de kleine kant maar als ze niet meer groeit dan kan ze nog wel een poos met hem door.
Rijden doet ze 1 a 2 maal per week, alleen buitenritjes. Verder doet ze veel vrijheidsdressuur en wandelt ze met hem aan de hand.
Blacky is 2,5 jaar geleden gevallen in de trailer, onder de voorstang door, lag overdwars in het voorstukje. Sinds dien is onder sommige omstandigheden(springen, dressuur) zijn rug wat gevoelig, uit zich in bokken. Hij wordt regelmatig door de osteopaat behandeld en doet het daarmee best goed. Daarom wordt hij ook niet heel intensief gereden. Boomloos lijkt mij voor zijn gevoelige rug erg prettig.
Vorige week heeft ze proefgezeten op een nieuw Barefoot Cherokee, maat 2, van een andere ruiter bij ons op stal (op de Fjord van deze ruiter) dit vond ze veel lekkerder zitten dan haar eigen Wintec en nu wil ze ook zo'n zadel.
Nieuw wil ik niet, te duur voor de keren dat ze hem gebruikt en met het risico dat ze verder groeit en echt te groot wordt voor Blacky.
Om de speurtocht naar een passend tweedehands zadel voor haar en Blacky wat makkelijker te maken kan ik wel wat advies gebruiken.
Welke maat zou ik moeten zoeken? Voor Blacky zo kort mogelijk, voor mijn dochter twijfel ik tussen maat o en maat 1.
En welke pommel? Het Wintec zadel heeft een witte boom in de winter en een rode in de zomer (minder vacht)
Ik zag Romyloverrr prachtig zitten op een maat 0 en ben benieuwd hoe lang jij bent.
Alle hulp en advies is welkom![]()
Mijn ervaring met boomloos is gestopt toen in mijn pony verkocht waar ik een Torsion uit 2004 maat 2 op had liggen. Die wordt nu gebruikt op een manege voor gehandicapte kinderen en sommige valide ruiters zijn er ook weg van
Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een barefoot veel info van hun site gehaald bij veel gestelde vragen
Hier kan je een mal kopen of zelf uitprinten (wel handig om dat op iets van karton te plakken) om te kijken welke pommel je nodig hebt