Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:16

klarah schreef:
Bettine schreef:
[ Afbeelding ]

Hier nog een fotootje van mijn zadel :)
Qua kleuren niks bijzonders (gewoon zwart), maar ben er onwijs blij mee :)

Welk type is dit zadel? Custom zadels zitten onwijs lekker!

De Icon Coda!

_Anneruth

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:31

Mooi Bettina!

Ik rij nu ongeveer een half jaar met mijn zadel. Geen seconde spijt gehad! Het was aanmeten & leveren & wegrijden.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:16

Dat is hier ook het geval. Inmiddels alweer 1,5 jaar blij met mijn Wolfgang Solo en dat was ook aanmeten, leveren en rijden. Nooit problemen gehad, super zadel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:25

Ik met mijn coda ook niet. Geweldig zadel!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:26

Ik heb ook een afspraak gemaakt! Ben zo benieuwd! :D

Asdecoeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:37

Ik heb mijn Wolfgang omni sinds november 2014 en nooit problemen gehad, super zadel!

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:51

Je ziet heel veel de flight op Friezen liggen. Ik ben benieuwd wie een fries heeft en de ervaring met de flight. Of ander type.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:36

Ik heb de Wolfgang Solo op mijn fries liggen. Ik vond persoonlijk de prijs voor de Flights te hoog voor mijn budget en ik zocht een zadel met een diepe zit en ik vind de Flights een iets minder diepe zit hebben als de Wolfgang.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:53

Grappig dat je dat zegt Caro_MarjaH. Ik heb voor de Wolfgang Solo gekozen omdat hij een minder diepe zit heeft dan de Flight... Wat zal het nu zijn :D.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:03

:+
Ik heb een coda, had eerst de star maar werd toch een soort van claustrofobisch in dat zadel :')
Vind de coda een super fijn zadel! Merk nu dat hij wat zakt aan de voorkant, dus tijd om bij te vullen :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:09

Haha, zo zie je dat iedereen een andere definitie van diepe zit heeft ;-)

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:03

Ik heb in principe Door gegeven dat ik qua budget voor de Wolfgang solo ga, maar mocht dat niet passen of goed zitten dan kijken we verder :)

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:17

Goldie schreef:
:+
Ik heb een coda, had eerst de star maar werd toch een soort van claustrofobisch in dat zadel :')
Vind de coda een super fijn zadel! Merk nu dat hij wat zakt aan de voorkant, dus tijd om bij te vullen :)

dat verschil voelde ik ook duidelijk, grappig :D

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:32

Weet iemand of andere kleur stiksels en piping meer kost en hoeveel het dan is ?

Woensdag heb ik een afspraak en was een beetje aan het kijken wat ik wil

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:37

Volgens mij kost stiksel en piping niks extra, lak en steentjes en bijzondere kleuren wel maar dat kun je gewoon aan de fitter vragen hoor.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:13

Ik ben me alvast aan het oriënteren op een nieuw zadel, nu zit ik te twijfelen tussen een MSFC, Anatomica en Custom. Nu vind ik kwaliteit en pasvorm erg belangrijk. Heeft iemand ook zitten te twijfelen tussen deze merken en wat heeft jullie doen besluiten om voor Custom te gaan. (Custom heeft op dit moment mijn voorkeur).

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:15

ik heb destijds zitten twijfelen tussen Anatomica en Custom. Van Custom hoorde alleen maar positieve berichten, van Anatomica niet. Vandaar mijn keuze voor Custom.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:17

Ik ben nog steeds benieuwd naar Friezen met de Custom zadels. Anatomica op zich goede zadels maar worden vaak verkeerd aangemeten of opgevuld. Drunensruiterhuis hebben wij slechte ervaring mee!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:13

Ik heb nu een anatomica, heeft op een fries gelegen, maar is te breed voor een kwpn, en is helaas niet passend te krijgen op mn paard. Ik vind het echt heerlijke zadels! :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:33

Ik twijfelde tussen Costum en antomica ben v Costum gegaan omdat die voor min dichterbij zitten en alle positieve verhalen. Nog steeds blij met deze keuze.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:34

Ik ben erg tevreden van de custom zadels. Zit er prima in, vond het een fijn zadel. Pasvorm kon wel beter vond ik. Maar ben ervan overtuigd dat dit prima opgelost zou worden.
Ik heb enkel een leenzadel gehad. Dus wachte eigenlijk het definitieve zadel af.
Helaas had ik erg veel moeite met mijn paard en heeft iemand ander haar overgenomen. Die geen interesse had in het custom zadel. Dit was ook geen probleem. De bestelling hebben we geannuleerd.

Wat wel een werkpunt is is de communicatie. Dat al van heel het begin.
Mail voor een maatzadel, willen ze eerst een niet maatzadel 'aansmeren', in een heel ander kleur.
Heb dit zadel dan wel kunnen houden als leenzadel, maar eerst was dit niet mogelijk, ik kon het zadel enkel kopen.
Dan had ik een zadel besteld, heb dan uiteindelijk nog iets veranderd. Dit was geen probleem.
De fitter voor regio België is dan veranderd. Geen probleem, maakt mij niet uit. (eigenlijk blij, want had iets anders besteld bij deze fitter en na veelvuldig mails te zenden kwam ze opeens na 6maand dat ze het niet kon leveren)
De nieuwe fitter mailde mij dan dan mijn zadel klaar was. Maar was het verkeerde zadel. Mijn verandering was niet doorgegeven of opgenomen geweest. Ok dus ik kon het zadel opnieuw bestellen.
Gelukkig had ik een leenzadel. Dus lag er niet van wakker.
Halverwege is mijn paard dus stilgevallen en heeft iemand anders haar overgenomen. Bestelling geannuleerd dus.
Heb dus gemaild dat ze het leenzadel kunnen ophalen. In de toekomst wil ik terug custom bestellen. Indien mogelijk want mijn huidig paard heeft een korte rug. Het leenzadel is alvast te lang. Ik heb aangegeven in mijn mail dat ik voorlopig financieel niet meteen een zadel kan bestellen. Maar eventueel wel een 2dehands wil bekijken. Of een leenzadel overnemen indien er iets passend bij zit. Of gewoon afwachten zou ook geen probleem zijn voor mij.
Wacht nu al enkele weken op antwoord. Het leenzadel ligt hier nu. Vind dat erg vervelend. Het is mijn zadel niet en ik heb geen bestelling staan. Zeker omdat ik s'avond op FB keek en dat ik zag dat de fitter naar België geweest is vorige week, en dan nog in mijn regio om zadels aan te passen en aan te meten... Ze kon gewoon langs gekomen zijn om op te halen. Of ik zou het zadel nog gebracht hebben waar ze toen zat om te fitten. Was nog geen 10km...
Zal dus nogmaals achterna mailen...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:11

Ik heb ook op alle 3 gereden, en ben heel blij met mijn Custom.
MSCF zit prima, maar ligt op heel veel paarden achterover en is kwalitatief qua materiaal net een slagje minder naar mijn idee.
Anatomica vind ik ook prima zadels, maar liggen vaak erg 'hoog' op het paard, waardoor ik het gevoel wat kwijtraakte. Qua zit ook niet zo lekker als custom.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:18

Mscf kan ik zelf niet op zitten, krijg ik rugpijn van. Zitting is te breed voor mij.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:18

Bedankt voor de reacties!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:20

Mocht van de zadelmaker een MSFC zadel uit proberen, maar was kwa inch veel te groot voor mij waardoor ik geen passend beeld kon krijgen bij het zadel.