Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:55

Gelukkig dan maar!sterkte voor jullie gewenst Y;(

Zilfstar

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:05

Sterkte!!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:28

Ah bah, lastige verzekeringen. Ik hoop dat jullie gauw weer kunnen opbouwen. Pfffrt en dan nog in de winter. Sterkte.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:13

OMG!!! Sprinkhaan - wat erg!!!! Je vader heeft brandwonden, maar de rest is min of meer ongedeerd??? Ik ga gauw je stukje lezen - vreselijk :(:) -O-

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:55

Jeetje meid, dit is echt vreselijk zeg, gelukkig mankeren jullie niks. Zonde ook van zo'n mooi huis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:57

Vreselijk!! Kunnen jullie wel weer opnieuw gaan bouwen? :(:)

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:29

Buitenzinnig schreef:
OMG!!! Sprinkhaan - wat erg!!!! Je vader heeft brandwonden, maar de rest is min of meer ongedeerd??? Ik ga gauw je stukje lezen - vreselijk :(:) -O-

Ja hoor, enkel lichte brandwonden op zijn handen, toen hij probeerde het vuur uit te maken toen het oversloeg op het andere deel. Laten we zeggen, alle omstandigheden waren ernaar om alles te laten afbranden:
Het huis bestaat uit twee delen, omdat de serre ertussen nog niet gebouwd was.

-Het had een week niet geregend, met veel zon, dus alles was droog.

-Er lagen doden dennenaalden op het dak, door de wind

-Papa had met de eerste emmer het vuur op het dak bijna uit, met uitzondering van een klein rotvlammetje. Helaas was dat net op de plek, waar er geen hout onder de dakbeddekking was, maar direct de isolatie, omdat mijn vader daar een dakraam wilde gaan bouwen. En toen smolt het rubber onder de vlam, en ging de isolatie in de fik onder de rest van het rubber.

-We waren de brandblusser vergeten, die stond nog netjes in mijn zusjes kamer, zei kwam er als eerste achter, maar toen was het net te laat.

-En de wind, die stond precies naar het andere deel van het huis, en als ik precies zeg... er stond een boompje op 2m van het tweede deel, en die is ongedeerd. Alleen waar bijde delen stonden, en daartussen, is alles weg.

Of we het weer gaan opbouwen, nee ik denk van niet. Misschien over 20 jaar, maar eigelijk wilde mijn ouders altijd al in het bos wonen, niet zo vlak naast de weg, dus gaan we naar een andere plek in ons bos, met waarschijnlijk een yourt tijdelijk... maar niets is zeker. Nu eerst maar uithuilen.... en lijstjes maken van de belangrijkste dingen die we niet meer hebben.... voor mijn moeder is dat het ergst, want alles voor haar had vooral waarde dankzij de herrinering van hoe ze het kreeg....

Tja, het is gewoon vreselijk

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:19

Sprinkhaan - hoe is het met de dieren? Jullie hadden toch een hond, katten misschien? En Cascade natuurlijk??? Leven de buren een beetje mee? (voor zover jullie die hebben uiteraard)

Je moeder heeft de herinneringen nog, dat is veel belangrijker dan spullen.... (maar makkelijk gezegd van hier, met meer zooi dan we kwijt kunnen)

Hou je ons op de hoogte??? En wens je familie ook sterkte (ik wil nog steeds graag een BLOK huis, maar dat zal wel bij dromen blijven)

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:50

Met Cascade gaat het goed, alleen heb ik hem nu al een week niet gezien (omdat ik net terug vazn vakantie kwam vrijdag, zaterdag zou ik bij hem langs gaan) Ze hebben genoeg hooi, en de eigenaar van de wei zorgt voor ze.

Geen flauw idee hoe het met de andere dieren gaat, want die zijn nog niet gevonden. Maar ja, het is nog geen twee dagen geleden gebeurt. Ik hoop alleen dat het met Pluis goed gaat, want we weten niet of zij heeft kunnen ontsnappen. De hond en de andere kat zijn buiten gezien.

De buren, dorpsgenoten en vrienden zijn super!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:43

Voor Cascade een gelukje dat die ergens anders staat, maar voor Pluis (?) en de hond en kat is het vreselijk, want die hebben niets om naar terug te keren en in Frankrijk hebben ze geen Amivedi/dierenambulance waar je hun vermissing op kunt geven? Misschien hebben jullie nog iets van jezelf wat je daar neer kunt leggen???
En vraag die dorpsgenoten en vrienden of ze kunnen helpen zoeken..... jullie kunnen het nog beredeneren, maar die dieren helemaal niet. :(:) ;(

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:06

Gelukkig staat Cascade niet vlakbij, in dit geval is het eens goed dat je je paardje niet aan huis hebt. Ik hoop dat Pluis nog tevoorschijn komt zeg, mag er niet aan denken. En hopelijk kunnen jullie de hond en de andere kat vangen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:08

Meid wat verschrikkelijk voor jullie! Wat een drama, als ik het zo lees heb ik zelf al tranen achter mijn ogen branden.. Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte in deze onzekerheid!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:34

Ik las net een berichtje op Facebook van iemand die zijn hond kwijt was geraakt in een bos - maar niets had gevonden. Vanmorgen is die persoon weer gaan zoeken maar nu met haar auto. Ze zet die auto neer en jawel - toen ze even later bij de auto terug kwam, zat de hond er bij...moraal: laat wat van jezelf achter op de plek waar je je hond bent kwijt geraakt (als jullie nog wat hebben)

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:03

Vandaag gaan we weer zoeken....

Met mij gaat redelijk, alleen gebruikt mijn zusje mij nu als haar dekentje....

Buitenzinnig: kan je een pony iberica bruin voor me reserveren? Ik krijg er een terug van mijn oma.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:47

Sprinkhaan, natuurlijk kan ik dat!!! Wat lief van je oma... *\%/*

Ach, je zusje :(:)

En veel succes met zoeken (nergens een duimende smiley)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:25

Sprinkhaan: Jeetje, wat verschrikkelijk zeg :(:) Wel ontzettend lief van je oma zeg.
Heel veel sterkte en succes.

Ik ben nog steeds super enthousiast over de christ :D Ik heb bijna elke dag zin om erop te gaan zitten :P
Ik heb 1x met beugels gereden maar dat vind ik helemaal niks. Het schuift niet maar ik zit zonder beugels veel stabieler. Ik kan alles uitzitten wat paardlief probeert. Zelfs in de galop blijf ik prima zitten. Met de christ springt ze veel makkelijker aan in galop en ze galoppeert veel ruimer en vlakker :D Ik gebruik hem nu een aantal weken en ze is niet nukkig met het opzadelen en opstappen wat ze met het zadel wel was.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:45

moppielover schreef:
Sprinkhaan: Jeetje, wat verschrikkelijk zeg :(:) Wel ontzettend lief van je oma zeg.
Heel veel sterkte en succes.

Ik ben nog steeds super enthousiast over de christ :D Ik heb bijna elke dag zin om erop te gaan zitten :P
Ik heb 1x met beugels gereden maar dat vind ik helemaal niks. Het schuift niet maar ik zit zonder beugels veel stabieler. Ik kan alles uitzitten wat paardlief probeert. Zelfs in de galop blijf ik prima zitten. Met de christ springt ze veel makkelijker aan in galop en ze galoppeert veel ruimer en vlakker :D Ik gebruik hem nu een aantal weken en ze is niet nukkig met het opzadelen en opstappen wat ze met het zadel wel was.

Heb jij de Iberica?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:13

Nee, ik heb de premium plus :)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:50

Oef, wat een heftig nieuws. sprinkhaan. sterkte!

Mijn pp begint al te slijten. duidelijk linker been meer beweging in want daar op dat punt bij beugelring is het schaap dunner aan het worden. ( snap ik ook wel)
Ik gebruik hem zeker gemiddeld 4 keer in de week.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:07

Oei, dat is toch best vlot Kvika? Hoe lang heb je hem nu?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit bij na heb gedacht dat zo'n schaap natuurlijk gemakkelijker slijt als een zadel. Ik leefde tot nu toe in de veronderstelling dat mijn schaap er over 20 jaar nog net zo uit ziet. Ben benieuwd hoelang ze mee gaan!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:52

In mei 1 jaar, maar hij was al niet nieuwe. ( wel maar 10 keer mee gereden, dus eigenlijk wel nieuw)
Het is ook niet slechte kwaliteit ofzo, wollen sokken slijten ook bij de hiel door wrijving.
Het is ook niet dat het al stuk is, alleen zie je wel slijtage intreden.
Maar met mijn intensief gebruik, gaat het denk ik geen 20 jaar mee. :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:54

Zie je echt slijtage dat er wol uit gaat dan?

Wordt het niet gewoon dunner in de categorie "platgedrukt" zeg maar? :)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:11

nop, want de ring waar de beugelriem aan zou kunnen is nu een klein deel zichtbaar.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:45

Dat is vreemd Kvika??? Je gebruikt wel of niet beugelriemen? En zo ja, met de gesp bij de beugel of onder de wol? En draag je chaps? (of laarzen) en hebben die dan misschien een scherp randje?? Ik heb de mijne nu bijna 1,5 jaar en die kan ik zo nog voor nieuw verkopen (na een wasbeurt en ontharing)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:08

Beugelriem eraan gesp aan de onderkant. geen chaps of laarzen. (jopherbroek)
Snap ook niet dat het aan een kant zo zichtbaar is en de andere kant niet.
Misschien gewoon een minder schaap?